Ga naar inhoud

Hyundai SX2 Kona HEV 1.6 gdi 6DCT versus Renault captur esprit Alpine full hybrid E-Tech 160 hp

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Dilemma dilemma... Op zoek naar een nieuwe wagen komen we nog op twee keuzes.

Hyundai SX2 Kona HEV 1.6 gdi 6DCT Feel N line 138PK of de Renault captur esprit Alpine full hybrid 1,8 E-Tech 160 hp.

Beide goed uitgerust, wat belangrijk was vooraan en achteraan genoeg plaats voor volwassen, adaptieve cruise control, graag ook headup display  maar niet op deze types verkrijgbaar spijtig had ik graag gehad want heb het nu en vind het een goede meerwaarde.

De N line/ Esprit Alpine was niet de bedoeling maar ze zitten net wat beter dan de gewone versies en nog lekkere extra's vandaar die keuze.

Ik heb een Hyundai Tucson Executieve van 2016 tot 2023 gereden ook nieuw aan gekocht en heel graag mee gereden nooit iets voor gehad.

Deze verkocht omdat we van een huis naar een app gingen wonen en de Tucson niet in de ondergrondse garagebox paste.

Anders had ik er misschien nog mee gereden. Dan een Toyota Yaris gekocht  topversie waar ik de adaptieve cruise control en het headup display leerde kennen ;-).

Nu pas terug naar een huis verhuisd en de drang naar een grotere wagen is groot(kleinkinderen, reisje wat met de yaris moeilijker is), en zijn we op deze keuzes gevallen.

Maar Renault overtuig me ik vind de wagen er top uitzien, ik weet van een verleden, met vele elektronische problemen die de kop op durven steken, in hoeverre is dat nu nog actueel.

Is er een reden om de Hyundai boven de Renault te zetten dan lees ik het graag hier in de comments.

Schermafbeelding 2026-04-11 143157.jpg

Schermafbeelding 2026-04-11 143008.jpg

Geplaatst:

Wij hebben hier de tweede generatie Captur gehad zoals bij u op de foto, wel met een andere aandrijflijn (1.3 nafte automaat) en we waren daar zeer tevreden over. Heel comfortabel (comfortabeler dan de opvolger hier, een Kodiaq) en geen enkel probleem mee gehad.

Geplaatst:

Dimitri bedankt voor je reactie, hoelang en of km heb je de captur gehad. Mvg Ronny

Geplaatst:

70.000km ongeveer, 4 jaar gehad. Enkel en alleen maar vervangen omdat we een ruimere auto nodig hadden..

Geplaatst:

Moet wel een kleine garage zijn dan als een Hyundai Tucson daar niet in past? 

Geplaatst:

@ toere ondergrondse garage box, gebouw van 2005 gemaakt naar de maten van de auto's toen precies 😆ook uitrijden was niet altijd simpel je moest 2x door betonnen pilaren rijden met 4 cm over aan beide kanten. En uitrijden was 90° naar links met ook een betonnen pilaar en een betonnen muur rechtvoor en rechts ging niet in 1 keer, maar keer maneuvreren voor je effectief boven was. Ik moet wel zeggen bij mij ging het vlotter dan bij mijn vrouw 🫢 Met de yaris ging het veel vlotter.

• Thanks Friendly 1
Geplaatst:

De yaris is opgehaald, morgen nog eens naar de Captur gaan kijken en de Kona. We weten het nog steeds niet wat te nemen, ik zou zeggen, iets meer Renault vandaag, de reden de 160pk tegenover 139 voor de hyundai die ook zwaarder is🤔. Nu zag ik bij toeval dat de Mitsubishi ASX hetzelfde is als de Captur, alleen spijtig dat deze dealers er zeer weinig meer zijn de dichtstbijzijnde is 45 km, vind ik wel te ver.

Hopelijk kan ik slapen vannacht 🙄

Geplaatst:

Net terug van de dealer, en de Renault captur esprit Alpine full hybrid 1,8 E-Tech 160 hp in wit nacre met dak in sterzwart XUI  besteld, we zijn in blijde verwachting 😉

Schermafbeelding 2026-04-13 164524.jpg

Schermafbeelding 2026-04-13 164435.jpg

• Vind ik leuk 7
Geplaatst:
Op 12/4/2026 om 11:21, Ronnes zei:

@ toere ondergrondse garage box, gebouw van 2005 gemaakt naar de maten van de auto's toen precies 😆ook uitrijden was niet altijd simpel je moest 2x door betonnen pilaren rijden met 4 cm over aan beide kanten. En uitrijden was 90° naar links met ook een betonnen pilaar en een betonnen muur rechtvoor en rechts ging niet in 1 keer, maar keer maneuvreren voor je effectief boven was. Ik moet wel zeggen bij mij ging het vlotter dan bij mijn vrouw 🫢 Met de yaris ging het veel vlotter.

Ben blij dat onze garage dan toch nog "ruim" is en we plaats genoeg hebben om binnen te rijden en de garage zelf ook "groot" genoeg is

( 315 cm breed/ 600 cm diep) 

Natuurlijk nog altijd wat aanpassen met vroeger😀

Geplaatst:
2 uren geleden, Ronnes zei:

Net terug van de dealer, en de Renault captur esprit Alpine full hybrid 1,8 E-Tech 160 hp in wit nacre met dak in sterzwart XUI  besteld, we zijn in blijde verwachting 😉

Schermafbeelding 2026-04-13 164524.jpg

Schermafbeelding 2026-04-13 164435.jpg

Knap in wit exterieur met de zwarte accenten. 

Ik vind daardoor de Kia Sportage van mijn dochter ook nog altijd zeer mooi.

Proficiat👍

• 2 weken later...
Geplaatst:

Gisteren de auto opgehaald, rijd super, ik zal later een eerste indruk schrijven op dit forum zodra er meer km gepasseerd zijn.

WhatsApp Image 2026-04-27 at 17.02.28.JPG

• Vind ik leuk 5

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in