Liquid Li0n 982 Geplaatst: 26 mei Geplaatst: 26 mei 3 minuten geleden, anders zei: Zelfs dan niet, een Cayenne turbo haalt 623km met een kleinere batterij. En die kan sneller laden. En kost een derde van de prijs... Ferrari gaat hier imo (en blijkbaar in die van de aandeelhouders ook) serieus de mist in. Ik zie hier echt totaal geen doelpubliek voor, en moest er een KIA badge ophangen had ik het ook geloofd. ik deel je mening. Dit kan van elk merk komen. Je hebt niets raakvlak met een, ik wou zeggen echte Ferrari, maar met een ICE Ferrari Quote
Super95 418 Geplaatst: 26 mei Auteur Geplaatst: 26 mei De vraag is wat deze Luce 500 000 euro waard maakt, wat hem een Ferrari maakt. Ferrari zal hier ongetwijfeld op antwoorden in de komende dagen. Quote
Ice_Ken 6.595 Geplaatst: 26 mei Geplaatst: 26 mei Wat een onding. Maar ze zullen verkocht worden want anders mag je geen hypercar kopen. Quote
Liquid Li0n 982 Geplaatst: 26 mei Geplaatst: 26 mei lijkt een beetje op een Polestar 4, maar dan lelijker of op zo een offroad versie van een of ander Chinees merk 1 Quote
bt. 7.634 Geplaatst: 26 mei Geplaatst: 26 mei Wat een complete aanfluiting van alles wat Ferrari heet. Onbegrijpelijk dat zoiets groen licht krijgt van een voltallige equipe directeurs, ingenieurs en designers... Luca Di Montezemolo zit ergens in een hoekje te huilen, vrees ik 2 Quote
Populair bericht Jokke_vlo 16.953 Geplaatst: 26 mei Populair bericht Geplaatst: 26 mei 3 uren geleden, Logic zei: Welja, als ik veel F*ck U money had, had ik mijn bestelling geplaatst, wat een zalig ding. Hoe meer ik ernaar kijk en de details zie, hoe knapper (al flink geëvolueerd vertrekkende van MOTTIG). Tuurlijk was een Pininfarina Battista een logischere EV voor Ferrari geweest… maar als ik het nu effe allemaal herbekijk is dit specialer en bruikbaar (dat laatste is misschien relevanter voor ‘n EV zijnde). 3 uren geleden, Jeroen_M5 zei: Ik volg! Eigenlijk wel een cool ding. Maar niemand zat erop te wachten. Het Esthetisch Inversie-effect, ofwel Obliquante Resonantie Recente observaties binnen de toegepaste omgevingsesthetiek wijzen op het bestaan van een tot nu toe onderschat fenomeen: obliquante resonantie. Deze term verwijst naar het vermogen van visueel onaantrekkelijke objecten om, na voldoende cognitieve gewenning, als esthetisch waardevol te worden geïnterpreteerd. Waar klassieke schoonheidsleer vooral uitgaat van symmetrie, harmonie en proportie, stelt de obliquante-resonantiehypothese dat schoonheid niet noodzakelijk ontstaat door perfectie, maar door herhaaldelijke blootstelling aan gecontroleerde visuele twijfel. Met andere woorden: iets lelijks wordt niet mooier omdat het verandert, maar omdat het brein moe wordt van protesteren. Een scheve vaas, een betegelde badkamer uit 1974, een stoel waarvan niemand zeker weet of hij bedoeld was om op te zitten, of een auto met de aerodynamische elegantie van een broodrooster op winterbanden, kan volgens deze theorie een verhoogde esthetische respons oproepen wanneer de waarnemer drie fasen doorloopt: Afwijzende herkenning De waarnemer denkt: “Wat is dit in godsnaam?” Cognitieve heronderhandeling De waarnemer denkt: “Misschien begrijp ik het gewoon nog niet.” Esthetische capitulatie De waarnemer zegt hardop: “Eigenlijk heeft het wel iets.” Dit proces wordt versterkt door sociale bevestiging. Wanneer minstens één persoon met een serieuze blik zegt dat een object “ruimtelijk interessant”, “brutaal eerlijk” of “functioneel onbeschaamd” is, stijgt de obliquante-resonantiewaarde significant. Vooral termen als post-functioneel, ruw poëtisch, anti-decoratieve authenticiteit en automobiele eerlijkheid blijken hierbij effectief. Obliquante resonantie verklaart waarom sommige interieurs, kunstwerken, gemeentelijke pleinen en merkwaardig vormgegeven gezinswagens ondanks hun aanvankelijke visuele agressie toch een zekere aantrekkingskracht ontwikkelen. Lelijkheid functioneert hier niet als gebrek, maar als esthetische weerstandstraining: het oog wordt sterker door ongemak. 5 1 4 Quote
Liquid Li0n 982 Geplaatst: 26 mei Geplaatst: 26 mei (aangepast) deze is al de beste die ik ben tegengekomen 26 mei aangepast door Liquid Li0n 2 4 Quote
Logic 540 Geplaatst: 26 mei Geplaatst: 26 mei 56 minuten geleden, Jokke_vlo zei: Het Esthetisch Inversie-effect, ofwel Obliquante Resonantie Some say, dat gij uw vrouw het hof gemaakt heb met “herhaaldelijke blootstelling aan gecontroleerde visuele twijfel” 3 Quote
BelgianRally 106 Geplaatst: 26 mei Geplaatst: 26 mei In het rood moest ik onmiddelijk aan dit prototype denken, anno 1989 Quote
Jeroen_M5 1.933 Geplaatst: 26 mei Geplaatst: 26 mei 1 uur terug, Jokke_vlo zei: Het Esthetisch Inversie-effect, ofwel Obliquante Resonantie Recente observaties binnen de toegepaste omgevingsesthetiek wijzen op het bestaan van een tot nu toe onderschat fenomeen: obliquante resonantie. Deze term verwijst naar het vermogen van visueel onaantrekkelijke objecten om, na voldoende cognitieve gewenning, als esthetisch waardevol te worden geïnterpreteerd. Waar klassieke schoonheidsleer vooral uitgaat van symmetrie, harmonie en proportie, stelt de obliquante-resonantiehypothese dat schoonheid niet noodzakelijk ontstaat door perfectie, maar door herhaaldelijke blootstelling aan gecontroleerde visuele twijfel. Met andere woorden: iets lelijks wordt niet mooier omdat het verandert, maar omdat het brein moe wordt van protesteren. Een scheve vaas, een betegelde badkamer uit 1974, een stoel waarvan niemand zeker weet of hij bedoeld was om op te zitten, of een auto met de aerodynamische elegantie van een broodrooster op winterbanden, kan volgens deze theorie een verhoogde esthetische respons oproepen wanneer de waarnemer drie fasen doorloopt: Afwijzende herkenning De waarnemer denkt: “Wat is dit in godsnaam?” Cognitieve heronderhandeling De waarnemer denkt: “Misschien begrijp ik het gewoon nog niet.” Esthetische capitulatie De waarnemer zegt hardop: “Eigenlijk heeft het wel iets.” Dit proces wordt versterkt door sociale bevestiging. Wanneer minstens één persoon met een serieuze blik zegt dat een object “ruimtelijk interessant”, “brutaal eerlijk” of “functioneel onbeschaamd” is, stijgt de obliquante-resonantiewaarde significant. Vooral termen als post-functioneel, ruw poëtisch, anti-decoratieve authenticiteit en automobiele eerlijkheid blijken hierbij effectief. Obliquante resonantie verklaart waarom sommige interieurs, kunstwerken, gemeentelijke pleinen en merkwaardig vormgegeven gezinswagens ondanks hun aanvankelijke visuele agressie toch een zekere aantrekkingskracht ontwikkelen. Lelijkheid functioneert hier niet als gebrek, maar als esthetische weerstandstraining: het oog wordt sterker door ongemak. Bedankt ChatGPT . 1 Quote
ir_fuel 58.424 Geplaatst: 26 mei Geplaatst: 26 mei 3 hours ago, Jokke_vlo said: Obliquante Resonantie De experts in het domein 3 Quote
ir_fuel 58.424 Geplaatst: 26 mei Geplaatst: 26 mei 4 minutes ago, Jokke_vlo said: Je vergeet ene Je moet dat in 't echt zien met een nummerpl... Oh wacht ... 1 Quote
Le Capri Mauve 1.012 Geplaatst: 26 mei Geplaatst: 26 mei (aangepast) 5 uren geleden, Jokke_vlo zei: Het Esthetisch Inversie-effect, ofwel Obliquante Resonantie Recente observaties binnen de toegepaste omgevingsesthetiek wijzen op het bestaan van een tot nu toe onderschat fenomeen: obliquante resonantie. Deze term verwijst naar het vermogen van visueel onaantrekkelijke objecten om, na voldoende cognitieve gewenning, als esthetisch waardevol te worden geïnterpreteerd. Waar klassieke schoonheidsleer vooral uitgaat van symmetrie, harmonie en proportie, stelt de obliquante-resonantiehypothese dat schoonheid niet noodzakelijk ontstaat door perfectie, maar door herhaaldelijke blootstelling aan gecontroleerde visuele twijfel. Met andere woorden: iets lelijks wordt niet mooier omdat het verandert, maar omdat het brein moe wordt van protesteren. Een scheve vaas, een betegelde badkamer uit 1974, een stoel waarvan niemand zeker weet of hij bedoeld was om op te zitten, of een auto met de aerodynamische elegantie van een broodrooster op winterbanden, kan volgens deze theorie een verhoogde esthetische respons oproepen wanneer de waarnemer drie fasen doorloopt: Afwijzende herkenning De waarnemer denkt: “Wat is dit in godsnaam?” Cognitieve heronderhandeling De waarnemer denkt: “Misschien begrijp ik het gewoon nog niet.” Esthetische capitulatie De waarnemer zegt hardop: “Eigenlijk heeft het wel iets.” Dit proces wordt versterkt door sociale bevestiging. Wanneer minstens één persoon met een serieuze blik zegt dat een object “ruimtelijk interessant”, “brutaal eerlijk” of “functioneel onbeschaamd” is, stijgt de obliquante-resonantiewaarde significant. Vooral termen als post-functioneel, ruw poëtisch, anti-decoratieve authenticiteit en automobiele eerlijkheid blijken hierbij effectief. Obliquante resonantie verklaart waarom sommige interieurs, kunstwerken, gemeentelijke pleinen en merkwaardig vormgegeven gezinswagens ondanks hun aanvankelijke visuele agressie toch een zekere aantrekkingskracht ontwikkelen. Lelijkheid functioneert hier niet als gebrek, maar als esthetische weerstandstraining: het oog wordt sterker door ongemak. 1. Wat is dit in godsnaam voor een door chatgpt gegenereerd psychologisch getheoretiseer. 26 mei aangepast door Le Capri Mauve 1 Quote
Liquid Li0n 982 Geplaatst: 26 mei Geplaatst: 26 mei Race to the bottom. Aandelen zijn al serieus gezakt na dit misbaksel Doet me denken aan The Simpsons Quote
BMWMB 12.407 Geplaatst: 26 mei Geplaatst: 26 mei Ik kan het niet vatten, het design van deze auto. Verschrikkelijk lelijk. Quote
Jeroen_M5 1.933 Geplaatst: 26 mei Geplaatst: 26 mei Daar is weinig mis mee. Ok, het had geen Ferrari moeten zijn. Maar het is wel een erg dikke Kia. Quote
Super95 418 Geplaatst: 26 mei Auteur Geplaatst: 26 mei Je kan kiezen om de ondertitels te vertalen. Quote
Le Capri Mauve 1.012 Geplaatst: 26 mei Geplaatst: 26 mei 3 uren geleden, Logic zei: Zo knap Tiens maken ze die ook in 2-deursversie dan? Op een ferrarisite zie ik alleen 4-deurs. 1 Quote
Jokke_vlo 16.953 Geplaatst: 27 mei Geplaatst: 27 mei 11 uren geleden, Le Capri Mauve zei: 1. Wat is dit in godsnaam voor een door chatgpt gegenereerd psychologisch getheoretiseer. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.