Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:
3 minuten geleden, anders zei:

Zelfs dan niet, een Cayenne turbo haalt 623km met een kleinere batterij. En die kan sneller laden. En kost een derde van de prijs...

Ferrari gaat hier imo (en blijkbaar in die van de aandeelhouders ook) serieus de mist in. Ik zie hier echt totaal geen doelpubliek voor, en moest er een KIA badge ophangen had ik het ook geloofd.

ik deel je mening. Dit kan van elk merk komen. Je hebt niets raakvlak met een, ik wou zeggen echte Ferrari, maar met een ICE Ferrari

Geplaatst:

De vraag is wat deze Luce 500 000 euro waard maakt, wat hem een Ferrari maakt.

Ferrari zal hier ongetwijfeld op antwoorden in de komende dagen.

Geplaatst:

Wat een onding.

Maar ze zullen verkocht worden want anders mag je geen hypercar kopen. 🙈

Geplaatst:

lijkt een beetje op een Polestar 4, maar dan lelijker of op zo een offroad versie van een of ander Chinees merk

image.png.43c66d6cd39f4f20e576be56b4ce5944.png

image.jpeg.10ebbacd1bc938076b913f5fc80df020.jpeg

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

Wat een complete aanfluiting van alles wat Ferrari heet.

Onbegrijpelijk dat zoiets groen licht krijgt van een voltallige equipe directeurs, ingenieurs en designers...

Luca Di Montezemolo zit ergens in een hoekje te huilen, vrees ik

• Vind ik leuk 2
Geplaatst:

jawadda, en dat voor ne velomaker 😋

• Grappig 1
Geplaatst: (aangepast)

deze is al de beste die ik ben tegengekomen

Kan een afbeelding zijn van auto en de tekst 'Nissan LEAF 2026 0 국을 Nissan LEAF Pro Max 2026'

aangepast door Liquid Li0n
  • Vind ik leuk 2
  • Grappig 4
Geplaatst:
56 minuten geleden, Jokke_vlo zei:

Het Esthetisch Inversie-effect, ofwel Obliquante Resonantie

Some say, dat gij uw vrouw het hof gemaakt heb met “herhaaldelijke blootstelling aan gecontroleerde visuele twijfel” :ninja:

• Grappig 3
Geplaatst:

In het rood moest ik onmiddelijk aan dit prototype denken, anno 1989

Design Review: Ferrari Mythos (1989)

Geplaatst:
1 uur terug, Jokke_vlo zei:

Recente observaties binnen de toegepaste omgevingsesthetiek wijzen op het bestaan van een tot nu toe onderschat fenomeen: obliquante resonantie. Deze term verwijst naar het vermogen van visueel onaantrekkelijke objecten om, na voldoende cognitieve gewenning, als esthetisch waardevol te worden geïnterpreteerd.

Waar klassieke schoonheidsleer vooral uitgaat van symmetrie, harmonie en proportie, stelt de obliquante-resonantiehypothese dat schoonheid niet noodzakelijk ontstaat door perfectie, maar door herhaaldelijke blootstelling aan gecontroleerde visuele twijfel. Met andere woorden: iets lelijks wordt niet mooier omdat het verandert, maar omdat het brein moe wordt van protesteren.

Een scheve vaas, een betegelde badkamer uit 1974, een stoel waarvan niemand zeker weet of hij bedoeld was om op te zitten, of een auto met de aerodynamische elegantie van een broodrooster op winterbanden, kan volgens deze theorie een verhoogde esthetische respons oproepen wanneer de waarnemer drie fasen doorloopt:

1. Afwijzende herkenning
    De waarnemer denkt: “Wat is dit in godsnaam?”
  2. Cognitieve heronderhandeling
    De waarnemer denkt: “Misschien begrijp ik het gewoon nog niet.”
  3. Esthetische capitulatie
    De waarnemer zegt hardop: “Eigenlijk heeft het wel iets.”

Dit proces wordt versterkt door sociale bevestiging. Wanneer minstens één persoon met een serieuze blik zegt dat een object “ruimtelijk interessant”, “brutaal eerlijk” of “functioneel onbeschaamd” is, stijgt de obliquante-resonantiewaarde significant. Vooral termen als post-functioneel, ruw poëtisch, anti-decoratieve authenticiteit en automobiele eerlijkheid blijken hierbij effectief.

Obliquante resonantie verklaart waarom sommige interieurs, kunstwerken, gemeentelijke pleinen en merkwaardig vormgegeven gezinswagens ondanks hun aanvankelijke visuele agressie toch een zekere aantrekkingskracht ontwikkelen. Lelijkheid functioneert hier niet als gebrek, maar als esthetische weerstandstraining: het oog wordt sterker door ongemak.

Bedankt ChatGPT :lolz:

• Thanks Friendly 1
Geplaatst:
3 hours ago, Jokke_vlo said:

Obliquante Resonantie

image.png

image.png

De experts in het domein 😛 

• Grappig 3
Geplaatst:

Je vergeet ene 

IMG_2877.jpeg.f563e48cc69e8e9189ab347fafb7d39b.jpeg

• Grappig 2
Geplaatst:
4 minutes ago, Jokke_vlo said:

Je vergeet ene 

IMG_2877.jpeg.f563e48cc69e8e9189ab347fafb7d39b.jpeg

Je moet dat in 't echt zien met een nummerpl...

Oh wacht ...

• Grappig 1
Geplaatst: (aangepast)
5 uren geleden, Jokke_vlo zei:

Recente observaties binnen de toegepaste omgevingsesthetiek wijzen op het bestaan van een tot nu toe onderschat fenomeen: obliquante resonantie. Deze term verwijst naar het vermogen van visueel onaantrekkelijke objecten om, na voldoende cognitieve gewenning, als esthetisch waardevol te worden geïnterpreteerd.

Waar klassieke schoonheidsleer vooral uitgaat van symmetrie, harmonie en proportie, stelt de obliquante-resonantiehypothese dat schoonheid niet noodzakelijk ontstaat door perfectie, maar door herhaaldelijke blootstelling aan gecontroleerde visuele twijfel. Met andere woorden: iets lelijks wordt niet mooier omdat het verandert, maar omdat het brein moe wordt van protesteren.

Een scheve vaas, een betegelde badkamer uit 1974, een stoel waarvan niemand zeker weet of hij bedoeld was om op te zitten, of een auto met de aerodynamische elegantie van een broodrooster op winterbanden, kan volgens deze theorie een verhoogde esthetische respons oproepen wanneer de waarnemer drie fasen doorloopt:

1. Afwijzende herkenning
    De waarnemer denkt: “Wat is dit in godsnaam?”
  2. Cognitieve heronderhandeling
    De waarnemer denkt: “Misschien begrijp ik het gewoon nog niet.”
  3. Esthetische capitulatie
    De waarnemer zegt hardop: “Eigenlijk heeft het wel iets.”

Dit proces wordt versterkt door sociale bevestiging. Wanneer minstens één persoon met een serieuze blik zegt dat een object “ruimtelijk interessant”, “brutaal eerlijk” of “functioneel onbeschaamd” is, stijgt de obliquante-resonantiewaarde significant. Vooral termen als post-functioneel, ruw poëtisch, anti-decoratieve authenticiteit en automobiele eerlijkheid blijken hierbij effectief.

Obliquante resonantie verklaart waarom sommige interieurs, kunstwerken, gemeentelijke pleinen en merkwaardig vormgegeven gezinswagens ondanks hun aanvankelijke visuele agressie toch een zekere aantrekkingskracht ontwikkelen. Lelijkheid functioneert hier niet als gebrek, maar als esthetische weerstandstraining: het oog wordt sterker door ongemak.

1. Wat is dit in godsnaam voor een door chatgpt gegenereerd psychologisch getheoretiseer.

aangepast door Le Capri Mauve
  • Vind ik leuk 1
Geplaatst:

Race to the bottom. Aandelen zijn al serieus gezakt na dit misbaksel

Doet me denken aan The Simpsons 

Season 3 Spinning GIF by The Simpsons

Geplaatst:

Ik kan het niet vatten, het design van deze auto. Verschrikkelijk lelijk. 

Geplaatst:

Zo knap 😍

IMG_0798.jpeg

IMG_0799.jpeg

IMG_0800.jpeg

IMG_0801.jpeg

IMG_0802.jpeg

• Vind ik leuk 4
Geplaatst:

Daar is weinig mis mee. Ok, het had geen Ferrari moeten zijn. Maar het is wel een erg dikke Kia.

Geplaatst:

Heel retro, 'k zou durven!

FB_IMG_1779826166027.jpg

FB_IMG_1779826170933.jpg

FB_IMG_1779826176438.jpg

Geplaatst:

Je kan kiezen om de ondertitels te vertalen.

Geplaatst:
3 uren geleden, Logic zei:

Zo knap 😍

IMG_0799.jpeg

Tiens maken ze die ook in 2-deursversie dan? Op een ferrarisite zie ik alleen 4-deurs.

• Grappig 1
Geplaatst:
11 uren geleden, Le Capri Mauve zei:

1. Wat is dit in godsnaam voor een door chatgpt gegenereerd psychologisch getheoretiseer.

IMG_2880.jpeg.91abd09c41868933c116a6d8417350cc.jpeg

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid