Ga naar inhoud

Welke nineties oldtimer als daily?

Aanbevolen berichten

Geplaatst:
54 minuten geleden, gewoon ik zei:

Een peugeot 405 is best nog een mooie auto

image.jpeg.69ad446eb15673fca3ec38907f22001f.jpeg

Dat is

Reed ook heel aangenaam (Sorrentogroene Phase II, SRi, grijs fluwelen interieur, schuif/kanteldak.

Wel een ‘beetje’ in het zak gezet geweest, en vermoedelijk een auto met teruggedraaide teller gekocht, van een garagist die we nochtans dachten te mogen vertrouwen (was onze derde auto daar).  We vonden sporen van een mobilofooninstallatie, de bumpers bleken opnieuw gelakt te zijn geweest,..  

Geplaatst:

zijn die e38 niet gevoelig aan elektronica? Beetje gelijk de w140? 

Zal te oud zijn (en te roestgevoelig) maar een mooie w123 230(T)E, nog beter een 280(T)E, maar die zijn wat duurder.

Rijdt goed, verschil met alles wat nieuw is, zeker elektrisch is groot. In geval van de 230E een aangename motor die nog steeds vlot aanvoelt. Heerlijk analoog gevoel.

En zo mooi :inlove:

Wel prijzige dingen geworden als ik snel even google. Amai

Geplaatst:

welke oldtimer van 10k gaat betrouwbaar zijn als daily? E38 is sowieso geen goedkope auto om rijdend te houden, maar welke is dat wel?

Geplaatst:

Kopen is één ding maar die topklasselimousines uit die tijd waren zowat de pioniers met veel elektronica aan boord en begin er maar eens aan wanneer daar problemen mee zijn. 

Geplaatst:

Een w201 1.8, 2.0, 2.3 en zelfs de 2.6 zijn goedkoop te onderhouden, veel tweedehands wisselstukken voor te vinden en niet veel elektronica.

• Vind ik leuk 2
Geplaatst:
6 minuten geleden, -Fred- zei:

welke oldtimer van 10k gaat betrouwbaar zijn als daily? E38 is sowieso geen goedkope auto om rijdend te houden, maar welke is dat wel?

Zit toch serieus verschil tussen denk ik. Je moet gewoon maar eens zien naar wat er beschikbaar is uit die tijd en dan weet je het wel.

Verzinkt koetswerk, atmosferische motor, geen (voor die tijd) geavanceerde elektronica en je bent al een heel eind op weg denk ik

Geplaatst:
41 minuten geleden, Fr79 zei:

E36 Touring zie je ook niet zoveel meer.

Kan me zelfs niet herinneren wanneer ik er nog één zag. 

Geplaatst:
Op 5/7/2026 om 22:45, bt. zei:

Ik heb deze advertentie op AutoScout24 gevonden.

https://www.autoscout24.be/nl/aanbod/bmw-735-735i-3-4-benzine-a9c0c0e2-6af3-4c98-b6c4-6eea5fb48bad?utm_source=ios-share&utm_medium=copy_link&utm_campaign=share

Verkoopprijs: € 12.000
Kilometerstand: 137.000 km
Eerste inschrijving: 01/1990

🏆

Ooit een 730i test gereden, vraagprijs was 2 of 2,5k€. Toen niet gedaan, ik vond dat vrij zweverig rijden.

Geplaatst:
57 minuten geleden, Krikkie zei:

Kan me zelfs niet herinneren wanneer ik er nog één zag. 

Op de e17 zie je er regelmatig rijden met franse nummerplaat.

Geplaatst:

Het is voor een e36 mss nog wat vroeg om al een mooie oldtimer te scoren, maar ze zijn nog relatief goedkoop te vinden. In tegenstelling tot een e30

https://www.autoscout24.be/nl/aanbod/bmw-323-3-serie-touring-323i-comfort-cruise-control-hi-benzine-zilver-cat_ma13mo1642-3ab58875-35c5-4551-80ca-b14d0fdae1c0?sort=standard&desc=0&position=8&source_otp=t10&source=listpage_search-results&order_bucket=unknown&boost_level=t10&applied_boost_level=t10&relevance_adjustment=organic&boosting_product=none

https://www.autoscout24.be/nl/aanbod/bmw-328-touring-328i-a-benzine-blauw-cat_ma13mo1645-726a5883-d74c-4f93-b799-cf04be6096fd?sort=standard&desc=0&position=1&source_otp=t10&source=listpage_search-results&order_bucket=unknown&boost_level=t10&applied_boost_level=t10&relevance_adjustment=organic&boosting_product=none

https://www.autoscout24.be/nl/aanbod/bmw-323-3-serie-touring-323i-comfort-cruise-control-hi-benzine-zilver-cat_ma13mo1642-3ab58875-35c5-4551-80ca-b14d0fdae1c0?sort=standard&desc=0&position=8&source_otp=t10&source=listpage_search-results&order_bucket=unknown&boost_level=t10&applied_boost_level=t10&relevance_adjustment=organic&boosting_product=none

Nog net geen oldtimer

https://www.autoscout24.be/nl/aanbod/bmw-328-3-serie-touring-328i-executive-topstaat-volle-benzine-blauw-cat_ma13mo1645-a9db1c96-0e82-4d4f-891d-9af3c3ac92ec?sort=standard&desc=0&position=1&source_otp=t10&source=listpage_suggested-results&boost_level=t10&applied_boost_level=t10&relevance_adjustment=organic&boosting_product=none

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

Er moet toch nog veel gebeuren voordat ik die bedragen aan een E36 met automaat zou uitgeven 😅

(Uitzonderingen als Alpina-spul met dikke motor even negeren)

• Vind ik leuk 2
Geplaatst:

Allemaal van die saaie stijve triestige Duitsers. Allemaal Turkenbakken. Koop iets met meer charme, iets Frans of Brits of Italiaans of Japans 😁

• Grappig 1

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid