Krikkie 9.963 Geplaatst: 23 uren geleden Geplaatst: 23 uren geleden 2 minuten geleden, BMWMB zei: Frans of Brits Om van garage tot garage te rijden? 1 Quote
Krikkie 9.963 Geplaatst: 23 uren geleden Geplaatst: 23 uren geleden 15 minuten geleden, Ugeken zei: Wel US-kofferklep Goed opgemerkt! En dan waarschijnlijk ook de kilometerstand die niet klopt! Quote
Fr79 507 Geplaatst: 22 uren geleden Auteur Geplaatst: 22 uren geleden Iemand kwam af met een Opel Senator, rwd https://www.autoscout24.be/nl/aanbod/opel-senator-b-24v-cd-benzine-groen-cat_ma54mo1927-be673816-30ea-4500-a225-655090fb8e56?sort=standard&desc=0&position=12&source_otp=t10&source=listpage_search-results&order_bucket=unknown&boost_level=t10&applied_boost_level=t10&relevance_adjustment=organic&boosting_product=none Quote
Fr79 507 Geplaatst: 22 uren geleden Auteur Geplaatst: 22 uren geleden 5 uren geleden, -Fred- zei: Het is voor een e36 mss nog wat vroeg om al een mooie oldtimer te scoren, maar ze zijn nog relatief goedkoop te vinden. In tegenstelling tot een e30 https://www.autoscout24.be/nl/aanbod/bmw-323-3-serie-touring-323i-comfort-cruise-control-hi-benzine-zilver-cat_ma13mo1642-3ab58875-35c5-4551-80ca-b14d0fdae1c0?sort=standard&desc=0&position=8&source_otp=t10&source=listpage_search-results&order_bucket=unknown&boost_level=t10&applied_boost_level=t10&relevance_adjustment=organic&boosting_product=none https://www.autoscout24.be/nl/aanbod/bmw-328-touring-328i-a-benzine-blauw-cat_ma13mo1645-726a5883-d74c-4f93-b799-cf04be6096fd?sort=standard&desc=0&position=1&source_otp=t10&source=listpage_search-results&order_bucket=unknown&boost_level=t10&applied_boost_level=t10&relevance_adjustment=organic&boosting_product=none https://www.autoscout24.be/nl/aanbod/bmw-323-3-serie-touring-323i-comfort-cruise-control-hi-benzine-zilver-cat_ma13mo1642-3ab58875-35c5-4551-80ca-b14d0fdae1c0?sort=standard&desc=0&position=8&source_otp=t10&source=listpage_search-results&order_bucket=unknown&boost_level=t10&applied_boost_level=t10&relevance_adjustment=organic&boosting_product=none Nog net geen oldtimer https://www.autoscout24.be/nl/aanbod/bmw-328-3-serie-touring-328i-executive-topstaat-volle-benzine-blauw-cat_ma13mo1645-a9db1c96-0e82-4d4f-891d-9af3c3ac92ec?sort=standard&desc=0&position=1&source_otp=t10&source=listpage_suggested-results&boost_level=t10&applied_boost_level=t10&relevance_adjustment=organic&boosting_product=none Die donkerblauwe 328i met gele lichten vind ik wel tof. In die tijd meestal Franse wagens met gele lichten. Quote
ICM 25.065 Geplaatst: 12 uren geleden Geplaatst: 12 uren geleden Op 5/7/2026 om 20:24, Fr79 zei: Familielid op zoek naar een nineties (of late eighties) oldtimer om als daily te gebruiken. Hij wil iets ‘analoogs’ voor naast de firmawagen -benzine, zal max. 10000 km/jaar rijden (wellicht minder) -manueel of automaat, beide zijn een optie -D-segmenter, sedan of break maakt niet uit, geen cabrio, ‘sport’wagen of collector item -moet geen pk monster zijn maar wel vlotjes kunnen invoegen/veilig inhalen -technisch in orde en (relatief) betrouwbaar (hij is zelf los van de echt basic zaken geen techneut of sleutelaar), geen roest, nog voldoende onderdelen voor te vinden -er is niet echt een vast budget maar voor pakweg 10k moet er toch al iets deftig te vinden zijn denk ik (kan worden opgerokken als het echt iets goed is, bijv. recent verschillende onderdelen vervangen en weinig km) Waar ik zelf al aan dacht (in willekeurige volgorde): -Audi 100/A6 C4 (2.0, 2.3 of 2.6/2.8 V6?) -Audi 80 B4 (2.0) -Audi 90 (2.0, 2.3?) -Mercedes W201 (niet de 1.8 wegens in mijn herinnering pokketraag, 2.0 wss. de beste keuze? Of toch de 2.6? @Bjorno) -Mercedes W124 (260E de beste?) -Volvo 850 2.5 (T5 niet binnen budget denk ik) -een vroege BMW E39? (de eerste bouwjaren zijn al oldtimer) Of E32/E34 een betere optie? -twijfel bij Saab 900/9000 (onderdelen? roest?) -Toyota/Honda/Lexus (dure wisselstukken?) Ik vergeet er ongetwijfeld nog een pak, voorstellen, bedenkingen, ervaringen welkom! Nog niemand gereageerd dat "een oldtimer als daily" gewoonweg niet mag? Quote
Krikkie 9.963 Geplaatst: 12 uren geleden Geplaatst: 12 uren geleden 4 minuten geleden, ICM zei: Nog niemand gereageerd dat "een oldtimer als daily" gewoonweg niet mag? Op gewone dagelijkse platen wel he! 1 Quote
Fr79 507 Geplaatst: 11 uren geleden Auteur Geplaatst: 11 uren geleden 18 minuten geleden, ICM zei: Nog niemand gereageerd dat "een oldtimer als daily" gewoonweg niet mag? Enkel indien O-plaat zijn er een aantal beperkingen. Bij gewone inschrijving niet. Voor de fiscaliteit maakt het niet uit vanaf de leeftijd van 30j. is bereikt. Dus je kan nog altijd kiezen naargelang het gebruik dat je ervan maakt. Quote
ICM 25.065 Geplaatst: 11 uren geleden Geplaatst: 11 uren geleden 15 minuten geleden, Krikkie zei: Op gewone dagelijkse platen wel he! "Oldtimer". Hij bedoelt dus gewoon "oude bak". Die "eind jaren '80, begin jaren '90" wees net op die +30 jaar voorwaarde. Quote
ICM 25.065 Geplaatst: 11 uren geleden Geplaatst: 11 uren geleden Zojuist, Fr79 zei: Enkel indien O-plaat zijn er een aantal beperkingen. Bij gewone inschrijving niet. Voor de fiscaliteit maakt het niet uit vanaf de leeftijd van 30j. is bereikt. Dus je kan nog altijd kiezen naargelang het gebruik dat je ervan maakt. Uiteraard, maar het bleek niet uit je post dat die "oldtimer" niet als "oldtimer" zou worden ingeschreven. Quote
Fr79 507 Geplaatst: 11 uren geleden Auteur Geplaatst: 11 uren geleden 8 minuten geleden, ICM zei: Uiteraard, maar het bleek niet uit je post dat die "oldtimer" niet als "oldtimer" zou worden ingeschreven. Hij wil gewoon een auto uit die periode zonder fiscale lasten die hoger zijn dan de waarde van die auto. Da's de enige reden voor die 30 jaar grens. Leuk meegenomen dat je dan ineens voor een hogere cilinderinhoud kunt gaan shoppen zonder daarvoor te worden afgestraft. En ze hebben al een EV voor woon-werk verkeer dus in principe zou zelfs die O-inschrijving mogelijk zijn. Maar je hebt gelijk, ik had moeten schrijven 'Auto van minstens 30j oud' in de titel i.p.v. 'Oldtimer' Quote
Ceke 2.783 Geplaatst: 11 uren geleden Geplaatst: 11 uren geleden Wordt het begrip oldtimer gedefinieerd door de leeftijd van de wagen of de inschrijving? Ik zou zeggen het eerste. 1 Quote
Fr79 507 Geplaatst: 11 uren geleden Auteur Geplaatst: 11 uren geleden 2 minuten geleden, Ceke zei: Wordt het begrip oldtimer gedefinieerd door de leeftijd van de wagen of de inschrijving? Ik zou zeggen het eerste. https://www.vlaanderen.be/belastingen-en-begroting/vlaamse-belastingen/verkeersbelastingen/verkeersbelastingen-voor-oldtimers Strikt gezien is het enkel een 'Oldtimer' indien je die ook op O-platen inschrijft. Maar je kan perfect een auto van >30j. op gewone platen inchrijven en toch genieten van dezelfde forfaitaire verkeersbelasting. Quote
ICM 25.065 Geplaatst: 11 uren geleden Geplaatst: 11 uren geleden 27 minuten geleden, Fr79 zei: Hij wil gewoon een auto uit die periode zonder fiscale lasten die hoger zijn dan de waarde van die auto. Da's de enige reden voor die 30 jaar grens. Leuk meegenomen dat je dan ineens voor een hogere cilinderinhoud kunt gaan shoppen zonder daarvoor te worden afgestraft. En ze hebben al een EV voor woon-werk verkeer dus in principe zou zelfs die O-inschrijving mogelijk zijn. Maar je hebt gelijk, ik had moeten schrijven 'Auto van minstens 30j oud' in de titel i.p.v. 'Oldtimer' Er zijn inderdaad veel leuke auto's te vinden uit die periode. Betaalbaar voor wat cc/pk, en toch nog modern genoeg om echt te gebruiken. Quote
tuscani 11.848 Geplaatst: 10 uren geleden Geplaatst: 10 uren geleden 13 uren geleden, Ugeken zei: Wel US-kofferklep 13 uren geleden, Krikkie zei: Goed opgemerkt! En dan waarschijnlijk ook de kilometerstand die niet klopt! Ik zou gokken op Japans 1 Quote
-Fred- 840 Geplaatst: 8 uren geleden Geplaatst: 8 uren geleden 2 uren geleden, ICM zei: Er zijn inderdaad veel leuke auto's te vinden uit die periode. Betaalbaar voor wat cc/pk, en toch nog modern genoeg om echt te gebruiken. De vraag is of je voor 10k iets kan vinden met wat cilinderinhoud en een beetje vermogen. Met wat ik zie voorbijkomen is hij in dat opzicht niet echt geslaagd. Quote
Fr79 507 Geplaatst: 2 uren geleden Auteur Geplaatst: 2 uren geleden E36 Touring is afgeschoten wegens te klein. Die mens is 1m90+ en 100kg+ en het is de bedoeling dat er nog wat plaats is achter hem. Die E34 van dezelfde verkoper zou al wat meer iets voor hem zijn maar is te duur. https://www.2dehands.be/v/auto-s/bmw/m2406532364-bmw-520i-e34-1994?_gl=1*krqj1g*_up*MQ..*_ga*MTY1ODk1MTI2Ni4xNzgzNTMxMDg0*_ga_HS0GGDE3SH*czE3ODM1MzEwODEkbzEkZzAkdDE3ODM1MzEwODEkajYwJGwwJGg2NTc3NDUyNTk. Quote
Fr79 507 Geplaatst: 2 uren geleden Auteur Geplaatst: 2 uren geleden 6 uren geleden, -Fred- zei: De vraag is of je voor 10k iets kan vinden met wat cilinderinhoud en een beetje vermogen. Met wat ik zie voorbijkomen is hij in dat opzicht niet echt geslaagd. Toch al verschillende gepasseerd hier onder de 10k toch? Ik zou het wel weten maar het is niet voor mij dus ja. Quote
Bjorno 2.415 Geplaatst: 29 minuten geleden Geplaatst: 29 minuten geleden E34 moet je nog wel vinden onder de 10K niet? Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.