Jannik 10 Geplaatst: 15 februari 2012 Geplaatst: 15 februari 2012 Driften, hoe begin je er aan? 1° niet op de openbare weg 2° ... 3° ... alle tips zijn welkom! Quote
Davidk 338 Geplaatst: 15 februari 2012 Geplaatst: 15 februari 2012 1° niet op de openbare weg :rolleyes: 2° zorgen dat je niet crashed 3° LSD, LSD, LSD, LSD, LSD 4° ... Quote
Denniske 7.651 Geplaatst: 15 februari 2012 Geplaatst: 15 februari 2012 Met de juiste techniek valt een MX5 zonder LSD ook wel redelijk te driften. Je moet gewoon wat 'wilder' zijn. Als je de 24ste tips nodig hebt... Quote
Jannik 10 Geplaatst: 16 februari 2012 Auteur Geplaatst: 16 februari 2012 tips ga ik zeker nodig hebben Quote
Jannik 10 Geplaatst: 16 februari 2012 Auteur Geplaatst: 16 februari 2012 Als ik een bocht instuur, nog iets meer insturen en gas geven, dan breekt de kont uit, maar dan heb ik de reflex om dit tegen te werken in plaats van de auto dwars te houden... tegen sturen en gas bij geven? Quote
Jerain 2.474 Geplaatst: 16 februari 2012 Geplaatst: 16 februari 2012 Als ik een bocht instuur, nog iets meer insturen en gas geven, dan breekt de kont uit, maar dan heb ik de reflex om dit tegen te werken in plaats van de auto dwars te houden...tegen sturen en gas bij geven? Dat is de natuurlijke reflex die je in het begin hebt om alles onder controle te houden. Die grens moet je over om daarna tijdens de drift controle te proberen houden. Vooral op het gas blijven en zien dat je kan bijhouden met tegensturen. Quote
STA911 5.729 Geplaatst: 16 februari 2012 Geplaatst: 16 februari 2012 Als ik een bocht instuur, nog iets meer insturen en gas geven, dan breekt de kont uit, maar dan heb ik de reflex om dit tegen te werken in plaats van de auto dwars te houden...tegen sturen en gas bij geven? Heb je al eens geprobeerd om op en verlaten terrein de driften? Of was het altijd op rondpuntjes of bochten dat je het probeerde? Als je echt nergens schrikt van moet hebben om ergens tegen te kletsen, dan leer je het gemakkelijker denk ik. Geef je teveel gas en kan je niet volgen met het tegensturen, dan ga je rond, so be it. Op een bepaald moment ga je dan de juiste balans vinden tussen de grip van je wagen, stuurhoek en pedaalstand. Veel succes! Quote
BlackFox 2.079 Geplaatst: 16 februari 2012 Geplaatst: 16 februari 2012 Met een gare kist leren driften is ideaal! Als je dat ook plooit, who cares In't begin met de E34 had ik clutchdumps nodig om hem scheef te krijgen, nu na al dat driften zijn de achterbanden genoeg ingereden om dat niet meer nodig te hebben (behalve in het droge mss nog) Gewoon het juiste momentum opbouwen, en dan de juiste timing toepassen van insturen en gas geven om de auto in onbalans te krijgen. Driften Quote
Sega 346 Geplaatst: 16 februari 2012 Geplaatst: 16 februari 2012 Dag waar je perfect veel kan leren met een zeer hoge veiligheid! http://www.autominded.be/forum/showthread.php?1223-quot-Sleep-Eat-Drift-quot-Day-18-02-2012-Last-minute-inschrijven-is-mogelijk Quote
toere 16.927 Geplaatst: 16 februari 2012 Geplaatst: 16 februari 2012 Dacht dat er stond : drinken , tips voor beginners :$ Quote
gl3nn 9.407 Geplaatst: 16 februari 2012 Geplaatst: 16 februari 2012 Dacht dat er stond :drinken , tips voor beginners :$ Dan had het niet bij "algemeen" gestaan he toere Quote
Jannik 10 Geplaatst: 16 februari 2012 Auteur Geplaatst: 16 februari 2012 Heb je al eens geprobeerd om op en verlaten terrein de driften? Of was het altijd op rondpuntjes of bochten dat je het probeerde?Als je echt nergens schrikt van moet hebben om ergens tegen te kletsen, dan leer je het gemakkelijker denk ik. Geef je teveel gas en kan je niet volgen met het tegensturen, dan ga je rond, so be it. Op een bepaald moment ga je dan de juiste balans vinden tussen de grip van je wagen, stuurhoek en pedaalstand. Veel succes! nog niet geprobeerd op een verlaten terrein, ik weet hier zo direct niets groot genoeg ik vind het vooral moeilijk om die reflex van te corrigeren uit te schakelen, bij het naar huis rijden van het werk passeer ik een rond punt, na 2/3 geef ik gas bij, kont breekt uit, als reflex direct van het gas en tegen sturen = geen drift Quote
BlackFox 2.079 Geplaatst: 16 februari 2012 Geplaatst: 16 februari 2012 Tegensturen en op het gas blijven! Quote
Davidk 338 Geplaatst: 16 februari 2012 Geplaatst: 16 februari 2012 nog niet geprobeerd op een verlaten terrein, ik weet hier zo direct niets groot genoeg ik vind het vooral moeilijk om die reflex van te corrigeren uit te schakelen, bij het naar huis rijden van het werk passeer ik een rond punt, na 2/3 geef ik gas bij, kont breekt uit, als reflex direct van het gas en tegen sturen = geen drift Gewoon op die gas blijven stampen, en indd, even zoeken tot je een balans kan vinden tussen tegensturen/pedaalstand. Ik doe meestal een clutchkick om de achterkant even uit balans te brengen, zodra je de koppeling lost voel je de kont gaan, meteen tegensturen en dan die balans zoeken. Met wat voor wagen rij je? Quote
Jannik 10 Geplaatst: 17 februari 2012 Auteur Geplaatst: 17 februari 2012 mx-5 na, heb me last minute ingeschreven voor de driftdag morgen Quote
Denniske 7.651 Geplaatst: 17 februari 2012 Geplaatst: 17 februari 2012 Nice! Gaat heel leerrijk worden. Tot morgen! Quote
William Blake 2.844 Geplaatst: 18 februari 2012 Geplaatst: 18 februari 2012 1° niet op de openbare weg :rolleyes:2° zorgen dat je niet crashed 3° LSD, LSD, LSD, LSD, LSD 4° ... LSD is helemaal niet nodig. Quote
BlackFox 2.079 Geplaatst: 18 februari 2012 Geplaatst: 18 februari 2012 Moet natuurlijk weer van een Opel rijder komen zoiets Quote
Davidk 338 Geplaatst: 18 februari 2012 Geplaatst: 18 februari 2012 LSD is helemaal niet nodig. Dat niet néé, maar ze vragen hier tips en tis een tip die je toch een groot pak verder helpt. Veel stabieler en je binnenwieltje zal niet alle power krijgen. Ook betere slijtage van de banden. Quote
BlackFox 2.079 Geplaatst: 18 februari 2012 Geplaatst: 18 februari 2012 Af en toe een rotonde in de andere richting pakken slijt ook evenredig Quote
Jannik 10 Geplaatst: 26 februari 2012 Auteur Geplaatst: 26 februari 2012 wat ik onthouden heb van de driftdag @Weeze: -vroeg insturen -vroeg gas geven -heel snel tegensturen en gas blijven geven Quote
Philken 154 Geplaatst: 26 februari 2012 Geplaatst: 26 februari 2012 wat ik onthouden heb van de driftdag @Weeze:-vroeg insturen -vroeg gas geven -heel snel tegensturen en met gas blijven spele om in drift te houden beetje aangepast om't beter te verwoorden Quote
Miss wax-it 1.265 Geplaatst: 26 februari 2012 Geplaatst: 26 februari 2012 Als beginner: bij het nemen van een rondpunt niet denken dat je het al kan! Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.