Ga naar inhoud

Driften, tips voor beginners.

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Driften, hoe begin je er aan?

1° niet op de openbare weg :roll:

2° ...

3° ...

alle tips zijn welkom!

Geplaatst:

1° niet op de openbare weg :rolleyes:

2° zorgen dat je niet crashed

3° LSD, LSD, LSD, LSD, LSD

4° ...

Geplaatst:

Met de juiste techniek valt een MX5 zonder LSD ook wel redelijk te driften. Je moet gewoon wat 'wilder' zijn. Als je de 24ste tips nodig hebt... ;)

Geplaatst:

Als ik een bocht instuur, nog iets meer insturen en gas geven, dan breekt de kont uit, maar dan heb ik de reflex om dit tegen te werken in plaats van de auto dwars te houden...

tegen sturen en gas bij geven?

Geplaatst:
Als ik een bocht instuur, nog iets meer insturen en gas geven, dan breekt de kont uit, maar dan heb ik de reflex om dit tegen te werken in plaats van de auto dwars te houden...

Dat is de natuurlijke reflex die je in het begin hebt om alles onder controle te houden. Die grens moet je over om daarna tijdens de drift controle te proberen houden. Vooral op het gas blijven en zien dat je kan bijhouden met tegensturen.:D

Geplaatst:

Heb je al eens geprobeerd om op en verlaten terrein de driften? Of was het altijd op rondpuntjes of bochten dat je het probeerde?

Als je echt nergens schrikt van moet hebben om ergens tegen te kletsen, dan leer je het gemakkelijker denk ik.

Geef je teveel gas en kan je niet volgen met het tegensturen, dan ga je rond, so be it.

Op een bepaald moment ga je dan de juiste balans vinden tussen de grip van je wagen, stuurhoek en pedaalstand.

Veel succes! :)

Geplaatst:

Met een gare kist leren driften is ideaal!

Als je dat ook plooit, who cares :D

In't begin met de E34 had ik clutchdumps nodig om hem scheef te krijgen, nu na al dat driften zijn de achterbanden genoeg ingereden om dat niet meer nodig te hebben :D (behalve in het droge mss nog)

Gewoon het juiste momentum opbouwen, en dan de juiste timing toepassen van insturen en gas geven om de auto in onbalans te krijgen. Driften :inlove:

Geplaatst:
Dacht dat er stond :

drinken , tips voor beginners

:$

Dan had het niet bij "algemeen" gestaan he toere :D

Geplaatst:
Heb je al eens geprobeerd om op en verlaten terrein de driften? Of was het altijd op rondpuntjes of bochten dat je het probeerde?

Als je echt nergens schrikt van moet hebben om ergens tegen te kletsen, dan leer je het gemakkelijker denk ik.

Geef je teveel gas en kan je niet volgen met het tegensturen, dan ga je rond, so be it.

Op een bepaald moment ga je dan de juiste balans vinden tussen de grip van je wagen, stuurhoek en pedaalstand.

Veel succes! :)

nog niet geprobeerd op een verlaten terrein, ik weet hier zo direct niets groot genoeg :)

ik vind het vooral moeilijk om die reflex van te corrigeren uit te schakelen, bij het naar huis rijden van het werk passeer ik een rond punt, na 2/3 geef ik gas bij, kont breekt uit, als reflex direct van het gas en tegen sturen = geen drift :(

Geplaatst:
nog niet geprobeerd op een verlaten terrein, ik weet hier zo direct niets groot genoeg :)

ik vind het vooral moeilijk om die reflex van te corrigeren uit te schakelen, bij het naar huis rijden van het werk passeer ik een rond punt, na 2/3 geef ik gas bij, kont breekt uit, als reflex direct van het gas en tegen sturen = geen drift :(

Gewoon op die gas blijven stampen, en indd, even zoeken tot je een balans kan vinden tussen tegensturen/pedaalstand.

Ik doe meestal een clutchkick om de achterkant even uit balans te brengen, zodra je de koppeling lost voel je de kont gaan, meteen tegensturen en dan die balans zoeken.

Met wat voor wagen rij je?

Geplaatst:

mx-5 na, heb me last minute ingeschreven voor de driftdag morgen :shock:

Geplaatst:

Nice! Gaat heel leerrijk worden. ;) Tot morgen! :D

Geplaatst:
1° niet op de openbare weg :rolleyes:

2° zorgen dat je niet crashed

3° LSD, LSD, LSD, LSD, LSD

4° ...

LSD is helemaal niet nodig.

Geplaatst:
Geplaatst:

Moet natuurlijk weer van een Opel rijder komen zoiets :D

Geplaatst:
LSD is helemaal niet nodig.

Dat niet néé, maar ze vragen hier tips en tis een tip die je toch een groot pak verder helpt.

Veel stabieler en je binnenwieltje zal niet alle power krijgen. Ook betere slijtage van de banden. ;)

Geplaatst:

Af en toe een rotonde in de andere richting pakken slijt ook evenredig :D

Geplaatst:

wat ik onthouden heb van de driftdag @Weeze:

-vroeg insturen

-vroeg gas geven

-heel snel tegensturen en gas blijven geven

Geplaatst:
wat ik onthouden heb van de driftdag @Weeze:

-vroeg insturen

-vroeg gas geven

-heel snel tegensturen en met gas blijven spele om in drift te houden

beetje aangepast om't beter te verwoorden

Geplaatst:

Als beginner: bij het nemen van een rondpunt niet denken dat je het al kan!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in