Ga naar inhoud

Vraagje voor de kenners mbt turbo.

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo iedereen,

hier op AutoMinded heb ik quasi nog niet gepost, maar misschien kennen jullie mij wel nog van AutoForum, waar er een topic loopt over mijn wagen.

Het betreft een V40 2.0t

Nu had ik de volgende vraag: zou het lukken om de originele turbo te vervangen door een garrett low boost turbo model nr tb0382, of is dit af te raden?

Mvg,

J.

Geplaatst:

Zo pissed dat Scheerder sneller was? :lol:

Geplaatst:

Dat is mogelijk.

Maar dan ga je de wagen ook moeten laten herprogrammeren zodat hij niet in noodloop gaat wegens verkeerde signalen van de turbodruksensor(en), en mogelijks ga je op maat gemaakte in- en uitlaatcollectoren moeten laten maken.

Geplaatst:
Zo pissed dat Scheerder sneller was? :lol:

In de verste verte niet :D

Maar Scheerder gaat die turbo kopen en op zijn auto proberen plaatsen.

Gisteren vroeg hij mij of ik het zag zitten die over te kopen indien zijn project niet lukte, vandaar dat ik even aan het uitzoeken ben of dit lukt.

Dat is mogelijk.

Maar dan ga je de wagen ook moeten laten herprogrammeren zodat hij niet in noodloop gaat wegens verkeerde signalen van de turbodruksensor(en), en mogelijks ga je op maat gemaakte in- en uitlaatcollectoren moeten laten maken.

Bedankt!

Dus hoogst waarschijnlijk zal ik best een grotere downpipe, benzinepomp etc steken, en dan de ECU op maat laten afstellen?

Geplaatst:
In de verste verte niet :D

Maar Scheerder gaat die turbo kopen en op zijn auto proberen plaatsen.

Gisteren vroeg hij mij of ik het zag zitten die over te kopen indien zijn project niet lukte, vandaar dat ik even aan het uitzoeken ben of dit lukt.

Bedankt!

Dus hoogst waarschijnlijk zal ik best een grotere downpipe, benzinepomp etc steken, en dan de ECU op maat laten afstellen?

Hoogst waarschijnlijk is veel gezegd, maar ik ga altijd uit van worst-case scenario, kan het enkel meevallen :D

Geplaatst:
Hoogst waarschijnlijk is veel gezegd, maar ik ga altijd uit van worst-case scenario, kan het enkel meevallen :D

Juiste denkwijze, zouden meer mensen moeten doen, kwestie dat ze niet voor onvoorziene kosten komen te staan :D

In het slechtste geval, wat zou ik allemaal moeten wijzigen denk je?

Geplaatst:

injectoren, intercooler, brandstofpomp, uitlaatspruitstuk, downpipe, brandstofdrukregelaar, etc etc

allemaal zaken die mogelijk te upgraden zijn.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in