Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Er zijn maar weinig concept cars die op zoveel enthousiasme kunnen rekenen als de Porsche 918 Spyder. Dat de auto in productie gaat, bevestigde Porsche eerder al, maar nu zien we ze voor het eerst testen met de hybride supercar.

Op de Autosalon van Genève 2010 maakte Porsche goede sier met de 918 Spyder concept car, een spirituele opvolger van de Carrera GT die ondanks z’n duizelingwekkende prestaties ook nog erg goed voor het milieu is. Dankzij het enthousiasme van het publiek gaat die auto ook daadwerkelijk in productie. Porsche is druk bezig met de ontwikkeling, getuige dit eerste spionagebeeld. Hierop is te zien dat de productieversie qua uiterlijk licht gewijzigd wordt ten opzichte van het conceptmodel. De achterkant wordt extreem laag en wordt voorzien van een vaste spoiler.

Motorisch bevestigde Porsche eerder dat de productieversie trouw blijft aan het concept. Dat betekent een in het midden geplaatste, 500 pk sterke V8 die de achterwielen aandrijft, terwijl twee elektromotoren, één in de voor- en één in de achteras, nog eens 218 pk verzorgen. Daarmee moet de 918 in 3,2 seconden naar de 100 kilometer per uur kunnen accelereren en een topsnelheid van 320 kilometer per uur kunnen halen. Bovendien wil Porsche ervoor zorgen dat de 918 onder de Nordschleife-tijd van de Carrera GT komt, die een rondje Ring in 7.32 kan voltooien. Ondanks de prestaties claimt Porsche dat het verbruik op 3 liter benzine per 100 kilometer ligt. Ook kan de 918 volledig elektrisch rijden, al wordt de topsnelheid dan wel teruggebracht naar 150 kilometer per uur. Als de accu’s volledig ontladen zijn kan de 918 in drie uur weer worden volgeladen.

m1fyc6vbbt2s.jpg

m1fyc6vb7d2u.jpg

m1fyc6ubob2v.jpg

www.autoweek.nl

Geplaatst:

Dik hok. Ben benieuwd.

Gisteren op Francorchamps een hollander zien instappen in zijn 997 Turbo S Cabrio... 918 Spyder editie... :P

Geplaatst:

Ex-schoonvader van een maat van me heeft er eentje besteld en rijdt nu ook rond met een 997 Turbo S (918 Spyder Edition) :shock:

Geplaatst:
Heeft CM er geen verkocht? :)

Laatste keer dat ik er achter vroeg waren er 2 besteld. Is wel al enkele maanden geleden.

Geplaatst:

Krijg je die Turbo dan gratis tot de Spyder er dan is of zit dat in de prijs?

Geplaatst:
Krijg je die Turbo dan gratis tot de Spyder er dan is of zit dat in de prijs?

die MAG je erbij kopen ......

Geplaatst:
Laatste keer dat ik er achter vroeg waren er 2 besteld. Is wel al enkele maanden geleden.

Vet :)

Geplaatst:

heb ook een klant die eentje besteld heeft :)

• 2 maanden later...
Geplaatst:

Wel raar dat die mannen geen notebook gebruiken, zou toch veel praktischer zijn?

Geplaatst:

Dat is toch een notebook?

Geplaatst:

Dat lijkt me een volwaardige laptop te zijn. Ik kijk uit naar het sluitende antwoord van de experts ie Caoimhin en ir_fuel.

Geplaatst:
Dat lijkt me een volwaardige laptop te zijn. Ik kijk uit naar het sluitende antwoord van de experts ie Caoimhin en ir_fuel.

Laptop is toch hetzelfde als notebook?

Geplaatst:

De jury is nog in beraad daaromtrent.

Geplaatst:
En interessant naar VAA.

Regel het!

:D

2222222222222

Geplaatst:
Wel raar dat die mannen geen notebook gebruiken, zou toch veel praktischer zijn?

Ik had er nooit op gelet.

Wel op die redline die vermoedelijk op 9000 toeren ligt ofzo :inlove:

Knappe kar idd!

Geplaatst:
Azo een vet spel.

Die uitlaten :inlove:

Thumb resize.

Vind de livery niet zo geslaagd, de neus is niet af.

Design is wel knap.

Geplaatst:
Vind de livery niet zo geslaagd, de neus is niet af.

Design is wel knap.

Das voor de goeiekoop. Als je dan een accident doet moet je minder sticker betalen.

• 7 maanden later...
  • 5 maanden later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in