Denniske 7.651 Geplaatst: 1 juni 2012 Geplaatst: 1 juni 2012 Op donderdag 30 augustus gaan we met een paar forummers leren driften! Omdat er misschien nog geïnteresseerden zijn en omdat het wel gezellig is om het met een groepje forummers te doen, open ik even een topicje. De driftdag gaat door in de paddocks van het circuit van zolder waar je de basistechnieken van het driften leert. Maar ook voor de meer ervaren drifters is het leuk om je driftkunsten bij te schaven/onderhouden. 's ochtends wordt er een rotonde gedrift, daarna leer je (steeds meer en meer) bochten aan elkaar driften om 's namiddags te eindigen met een parcours van 5 bochten. De kostprijs bedraagt €150 met eigen wagen en je krijgt indien gewenst instructies van een ervaren drifter. (Ik wil jullie ook altijd advies geven ) Ik vind het zelf erg leuk om te driften in zolder. Het is aan vrij lage snelheid maar alles blijft enorm veilig en je leert echt je voertuig onder controle te houden... Inschrijven kan via de site van Skylimit: http://www.skylimitevents.com/events/fullevent/1323964260/driftschool-zolder.html Quote
Denniske 7.651 Geplaatst: 1 juni 2012 Auteur Geplaatst: 1 juni 2012 Voorbeeldfilmpjes: hele parcours: Quote
Denniske 7.651 Geplaatst: 1 juni 2012 Auteur Geplaatst: 1 juni 2012 Ingeschreven forummers: -Iricky (118i) -BlackFox (S2000) -DriverWee (Z4) -Denniske (MX5) -... Quote
quadrifoglio 3.641 Geplaatst: 1 juni 2012 Geplaatst: 1 juni 2012 Ingeschreven forummers: -Iricky (118i) -BlackFox (S2000) -DriverWee (Z4) -Denniske (MX5) -Quattro-vogel (MX5) Quote
gl3nn 9.407 Geplaatst: 1 juni 2012 Geplaatst: 1 juni 2012 Ingeschreven forummers: -Iricky (118i) -BlackFox (S2000) -DriverWee (Z4) -Denniske (MX5) -Quattro-vogel (MX5) -gl3nn (MX-5) Quote
BlackFox 2.079 Geplaatst: 1 juni 2012 Geplaatst: 1 juni 2012 't is eerder een jeannettenmeeting als ik dat deelnemersveld bekijk Quote
TCT 6.310 Geplaatst: 1 juni 2012 Geplaatst: 1 juni 2012 150€ is wel ff over... Ga anders op een lege parking of terrein bij regenweer en neem wat pylonen mee hé, oefening baart kunst!! Tot daar mijn bijdrage... Quote
BlackFox 2.079 Geplaatst: 1 juni 2012 Geplaatst: 1 juni 2012 Als je benzine rijdt is 150 EUR peanuts! Quote
Denniske 7.651 Geplaatst: 1 juni 2012 Auteur Geplaatst: 1 juni 2012 150€ is wel ff over... Ga anders op een lege parking of terrein bij regenweer en neem wat pylonen mee hé, oefening baart kunst!!Tot daar mijn bijdrage... Waarom dan nog trackdays doen? Ga gewoon racen op de openbare weg! Quote
Greg 3.576 Geplaatst: 1 juni 2012 Geplaatst: 1 juni 2012 TCT kan op zondagnamiddag wel een hele kaai afzetten in de haven:cool: Quote
PJH 21.017 Geplaatst: 2 juni 2012 Geplaatst: 2 juni 2012 Denk je dat ik hier iets kan komen doen dennis? Geen zin om 150 euro te betalen om me dan te vervelen :$ Quote
Denniske 7.651 Geplaatst: 3 juni 2012 Auteur Geplaatst: 3 juni 2012 Denk je dat ik hier iets kan komen doen dennis? Geen zin om 150 euro te betalen om me dan te vervelen :$ Geen idee! Het is allemaal aan vrij lage snelheid, maar wel leuk natuurlijk. Ik weet niet wat je ervan denkt als je op de filmpjes afgaat? Quote
Asserti 3.417 Geplaatst: 4 juni 2012 Geplaatst: 4 juni 2012 Geef liever 200 euro voor een vip trackday en drift op snelheid op Ecuyers. Met betere runoff area en geen putten waar je in kan driften Quote
PJH 21.017 Geplaatst: 4 juni 2012 Geplaatst: 4 juni 2012 Geef liever 200 euro voor een vip trackday en drift op snelheid op Ecuyers. Met betere runoff area en geen putten waar je in kan driften uitdaging aanvaard Quote
B3noît 4.400 Geplaatst: 4 juni 2012 Geplaatst: 4 juni 2012 Denk je dat je daar iets kunt doen met een 4 pitter diesel? Want het deelnemersveld bevat momenteel enkel benzines... Quote
PJH 21.017 Geplaatst: 4 juni 2012 Geplaatst: 4 juni 2012 Als je de DSC off knop weet staan, dan drift een 320d even goed... Misschien wel ergens slechte banden proberen te scoren voor achteraan, want jij hebt geen sper differentieel -> slechte banden maken het dan makkelijker en leuker. Quote
Asserti 3.417 Geplaatst: 4 juni 2012 Geplaatst: 4 juni 2012 (aangepast) Denk je dat je daar iets kunt doen met een 4 pitter diesel?Want het deelnemersveld bevat momenteel enkel benzines... Maar in Ecuyers gaat dat beter gaan aangezien je daar op snelheid kunt driften. Of in Weeze Jan.van.gent begon begin dit jaar in Weeze, direkt op het parcours, zonder enige ervaring. In het begin met wankele stapjes, maar na een goed half utje was ie daar al goed mee weg! Als je meteen ervoor gaat en gewoon doet ga je dat best snel leren 4 juni 2012 aangepast door Asserti Quote
BlackFox 2.079 Geplaatst: 4 juni 2012 Geplaatst: 4 juni 2012 Mijn 525tds deed niets liever dan driften 8) Of ondersturen, 't was altijd 1 van de 2. Quote
Asserti 3.417 Geplaatst: 4 juni 2012 Geplaatst: 4 juni 2012 Gisteren straat indraaien, strook gladde asfalt, mega onderstuur, op de gas gebleven, mega overstuur, nog op de gas gebleven, mega overstuur andere richting. Deed me wat denken aan die bandenreclame "en ze slipten heen en weer" Quote
BlackFox 2.079 Geplaatst: 4 juni 2012 Geplaatst: 4 juni 2012 Ja, terugslag van die kist soms Zwabber zwabber zo 4-5 keer van kant wisselen, nog het boeltje recht kunnen houden en er met een roetwolk vandoor stuiven 8) Quote
Denniske 7.651 Geplaatst: 4 juni 2012 Auteur Geplaatst: 4 juni 2012 Denk je dat je daar iets kunt doen met een 4 pitter diesel?Want het deelnemersveld bevat momenteel enkel benzines... Is geen probleem, er zijn regelmatig diesels die deelnemen! Quote
B3noît 4.400 Geplaatst: 4 juni 2012 Geplaatst: 4 juni 2012 Als je de DSC off knop weet staan, dan drift een 320d even goed... Misschien wel ergens slechte banden proberen te scoren voor achteraan, want jij hebt geen sper differentieel -> slechte banden maken het dan makkelijker en leuker. Die weet ik staan en al een paar keer op openbare weg 's nachts in het terugkeren geprobeerd als er geen verkeer rond me was, alleen nog wat schrik dat het wel eens verkeerd zou kunnen aflopen en dat is het me niet waard om al direct brokken te hebben, vandaar liever een open parcours. Daarentegen ook eens geprobeerd op een parking met full lock en pedal to the metal en gaf geen kick, enkel onderstuur. Scandinavian flick daarentegen ging wat beter, maar op droge toch niet echt ideaal... En idd, mijn banden zijn nog te nieuw achteraan Maar in Ecuyers gaat dat beter gaan aangezien je daar op snelheid kunt driften. Of in Weeze Jan.van.gent begon begin dit jaar in Weeze, direkt op het parcours, zonder enige ervaring. In het begin met wankele stapjes, maar na een goed half utje was ie daar al goed mee weg! Als je meteen ervoor gaat en gewoon doet ga je dat best snel leren Wel dat is de bedoeling althans als ik aan zoiets zou deelnemen. Anderzijds van dat eerste filmpje; op 14 seconden is toch met extra hulp van handrem of niet? Is geen probleem, er zijn regelmatig diesels die deelnemen! Ik bekijk het dus even Zou wel plezant zijn als er ook nog wat 'beginnende' forummers aanwezig zijn Quote
Asserti 3.417 Geplaatst: 4 juni 2012 Geplaatst: 4 juni 2012 Handrem, dat hoeft niet, als er genoeg momentum in zit vliegt die zo Quote
gl3nn 9.407 Geplaatst: 4 juni 2012 Geplaatst: 4 juni 2012 Kijk nu al uit naar de 30/08! Heb wel mijn banden gisteren iets té ver heen gereden om er nog mee naar Zolder te komen, denk ik Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.