PJH 21.018 Geplaatst: 9 juli 2012 Geplaatst: 9 juli 2012 Heerlijke baan op de achtergrond. Van de gelegenheid ook gebruik gemaakt om (snelle) tegenliggers te verwittigen voor de 'coppers' die wat verder stonden. Dat blijft toch echt een knap kraam é dat kleurtje is echt super Quote
Yucei 10 Geplaatst: 9 juli 2012 Geplaatst: 9 juli 2012 Mooi uitgestippelde route, vooral Luxemburg gedeelte Alleen hebben wij iets te lang achter het stuur gezeten, vier uren non stop Quote
BlackFox 2.079 Geplaatst: 9 juli 2012 Geplaatst: 9 juli 2012 Mooi uitgestippelde route, vooral Luxemburg gedeelte :up:Alleen hebben wij iets te lang achter het stuur gezeten, vier uren non stop"ik wil iets comfortabeler" :lolz:Izzy Quote
quadrifoglio 3.641 Geplaatst: 9 juli 2012 Geplaatst: 9 juli 2012 Achterruiten ritsen is zoooooooo 1992. 1994 in mijn geval, close enough 8) Jouw kist heeft dat schitterend gedaan trouwens, chapeau! Waren niet de meest ideale omstandigheden om hem te leren kennen. Op de autosnelweg 3 keer z'n kont gezet door aquaplaning, zichtbaarheid 0,0 met m'n enkele wisser. Dan van de autosnelweg afrijden, tamelijk vlot die linkse bocht bergaf nemen, voortrein duidelijk naar grip aan het zoeken :'((Dennis reed achter mij en maakte achteraf de opmerking dat hij het ook had gezien). Dan maar even rustig aan gedaan (lees: onze groep gaat aan de kant staan en vertrekt pas 2 uur later na op het gemak te hebben gegeten:lol:). Na onze pauze waren de banen al wat droger, behalve onder de bomen (zie later...) en kwam er stilaan weer wat vertrouwen in de auto. Duidelijk dat die voorbanden koud 0,0 grip geven, goed rekening mee houden dus. Stukje van La Lienne naar Lierneux: za-lig-heid. Bedankt om dat terug in de route te zetten. Banen werder droger en droger, het tempo en vertrouwen stegen evenredig. Heerlijk tot op de centimeter te plaatsen met kleine stuurbewegingen. Tot we in Luxemburg op een bepaald moment door een bos reden, baantje met een heel pak dichtknijpende bochten. Ik reed als voorlaatste (Dennis achter mij) en kon een redelijk tempo aanhouden, in een paar van de bochten wel gevoeld dat de voortrein weer grip zocht maar hij week niet van zijn lijn af. Alvast tempo geminderd en wat voorzichtiger gereden...tot ik plots aan lagere snelheid mooi richting de vangrail aan het schuiven was. Gelukkig kwam er niemand uit de andere richting, maar vertrouwen opnieuw op een dieptepunt. Paar bochtjes verder hetzelfde verhaal, rustig aan het rijden en alweer half op het vak van de tegenliggers terechtgekomen.:evil: En dan hetzelfde scenario als in het begin van de rit: drogere banen, zachtjes opnieuw opbouwen en gaandeweg lukt het weer een heel pak beter. Duidelijk nog veel te leren op natte en gladde baantjes... Ik was in ieder geval blij om op de bbq aan te komen, en ook blij om te zien dat er nog vlees voor ons was. En ook gewaagd aan de S2k! Op lage toeren ben jij duidelijk in je voordeel zoals ik ook al vermoedde toen ik naast je zat, op hogere toeren en snelheden komen de extra pk's van de S natuurlijk naar boven. Eigenlijk zot hoe weinig ik geschakeld heb, zelfs uit trage bochten vaak in derde opgetrokken (misschien ook omdat de tweede versnelling moeilijk te bereiken is als je een passagier hebt:ninja:). Ik vermoed dat gij het dubbele aantal keren van mij hebt geschakeld. btw: plofjes² Quote
quadrifoglio 3.641 Geplaatst: 9 juli 2012 Geplaatst: 9 juli 2012 "ik wil iets comfortabeler" :lolz:Izzy Quote
BlackFox 2.079 Geplaatst: 9 juli 2012 Geplaatst: 9 juli 2012 Ik vermoed dat gij het dubbele aantal keren van mij hebt geschakeld.btw: plofjes² Die plofjes zijn hééééérlijk, zelfs toen je achter me reed hoorde ik die kar van je reutelen en ploffen! Af en toe vroeg ik me af of ik nu onderdelen aan't verliezen was of niet (nog een beetje MG fobie) Jammer van het onderstuur, blijft een Opel eh Ik zou denken dat bredere voorbanden veel zouden doen.. maar geen idee of dat ook zo is op gladde ondergrond? Ik heb inderdaad belachelijk veel liggen schakelen, maar die bak is zo zalig dat dat geen fuck uitmaakt Quote
quadrifoglio 3.641 Geplaatst: 9 juli 2012 Geplaatst: 9 juli 2012 Af en toe vroeg ik me af of ik nu onderdelen aan't verliezen was of niet (nog een beetje MG fobie) Wat er niet op zit, kan er ook niet afvallen?:unknown: Jammer van het onderstuur, blijft een Opel eh Ik zou denken dat bredere voorbanden veel zouden doen.. maar geen idee of dat ook zo is op gladde ondergrond? Andere uitlijning (Elise of Exige-specs) zou een verschil maken naar het schijnt, maar het zal sowieso verraderlijk blijven in het nat/onder bomen. Quote
BlackFox 2.079 Geplaatst: 9 juli 2012 Geplaatst: 9 juli 2012 Vreemd dat ik er zo weinig last van had, op AF is ook al iedereen aant zeuren over de gladheid. Had er wel massa's schrik voor gezien de reputatie van mijn kar, maar vrij weinig van gemerkt... Quote
msxx 7.826 Geplaatst: 9 juli 2012 Geplaatst: 9 juli 2012 Vreemd dat ik er zo weinig last van had, op AF is ook al iedereen aant zeuren over de gladheid. Had er wel massa's schrik voor gezien de reputatie van mijn kar, maar vrij weinig van gemerkt... Misschien is dat wel kenmerkend? Hij waarschuwt niet als het glad ligt maar staat onverwacht achterstevoren? Die smalle banden/onderstuur van de Speedster is op dat vlak net zijn redding. Bij bredere voorbanden verleg je de gripbalans en krijg je een giftigere wagen voor terug. Quote
m0rph 52 Geplaatst: 9 juli 2012 Geplaatst: 9 juli 2012 Vreemd dat ik er zo weinig last van had, op AF is ook al iedereen aant zeuren over de gladheid. Had er wel massa's schrik voor gezien de reputatie van mijn kar, maar vrij weinig van gemerkt... Hier ook weinig last gehad onder de bomen e.d. Wel goed geanticipeerd op die plekken, zeker waar er "neerslag" van de bomen was.. De enkele keren dat ik wel gegleden heb was op de nieuw aangelegde stukken, daar schoof m'n kar over 4 wielen, zaligheid! Quote
BlackFox 2.079 Geplaatst: 9 juli 2012 Geplaatst: 9 juli 2012 Ik schat dat het daar inderdaad mee te maken had, genoeg anticiperen. Ben dat al gewoon van met de MG Als je niet als een debiel op de gas gaat in zo'n gladde bocht is er niet snel iets aan de hand. Behalve met een Opel blijkbaar Quote
Spillies 1.595 Geplaatst: 9 juli 2012 Geplaatst: 9 juli 2012 Vreemd dat ik er zo weinig last van had, op AF is ook al iedereen aant zeuren over de gladheid. Had er wel massa's schrik voor gezien de reputatie van mijn kar, maar vrij weinig van gemerkt... Ook totaal geen last gehad en soms wel erg hard gegaan, die grijze M5 met semislicks die achter mij reed had het soms wel wat lastig, wel verstaanbaar want t lag soms vettig onder de bomen. Maar sorry als ik hier weer oogklepdragend overkom, maar zo zie je wel dat quattro (of 4x4 in t algemeen) een heel grote meerwaarde is op zo'n banen. Idem op de autostrade als t zo aan t gieten was. Buiten dat de auto wat te zwaar is op zo'n banen, was de S6 wel echt goed. Ook niets van last van de remmen terwijl van de M5 van fonny (die blauwe) er duidelijk meer last mee had. Quote
msxx 7.826 Geplaatst: 9 juli 2012 Geplaatst: 9 juli 2012 Ook totaal geen last gehad en soms wel erg hard gegaan, die grijze M5 met semislicks die achter mij reed had het soms wel wat lastig, wel verstaanbaar want t lag soms vettig onder de bomen. Maar sorry als ik hier weer oogklepdragend overkom, maar zo zie je wel dat quattro (of 4x4 in t algemeen) een heel grote meerwaarde is op zo'n banen. Idem op de autostrade als t zo aan t gieten was. Buiten dat de auto wat te zwaar is op zo'n banen, was de S6 wel echt goed. Ook niets van last van de remmen terwijl van de M5 van fonny (die blauwe) er duidelijk meer last mee had. Even wat onderstreept wat rationeel gezien klopt, maar waar je als autoliefhebber in veel gevallen helemaal niet op zit te wachten ;-) In het vet gezet waar ik het niet mee eens ben. Daar zie ik werkelijk het nut niet van in. Hard rechtdoor rijden heeft niets met tractie te maken? Quote
BlackFox 2.079 Geplaatst: 9 juli 2012 Geplaatst: 9 juli 2012 'k wil best geloven nochtans dat 4 wielaandrijving in zo'n omstandigheden een pak veiliger is hoor. Hoewel nog steeds evengoed de wetten van de fysica gelden, onderstuur of over je 4 wielen glijden bij vettigheid kan nog steeds. Maar in tegenstelling tot een rwd die geen tractie krijgt in zo'n bochtige stukjes, ben je wel gigantisch in je voordeel met quattro. Idem op de autostrade, rwd + aquaplanning = achterstevoor vliegen vrees ik. Denk ook dat 4 wielaandrijving een pak zekerder aanvoelt (en wellicht ook is) Dat gezegd zijnde heb ik er met mijn listige rwd kist dus vrij weinig last van ondervonden Quote
Spillies 1.595 Geplaatst: 9 juli 2012 Geplaatst: 9 juli 2012 In het vet gezet waar ik het niet mee eens ben. Daar zie ik werkelijk het nut niet van in. Hard rechtdoor rijden heeft niets met tractie te maken? Naast elkaar optrekken op de autostrade (van 100km/h tot 200 ofzo); E39 M5 net iets sneller dan de S6. Maar als het regende; S6 trekt los weg van de M5 en die laatste staat daar half te patineren omdat hij zijn kracht niet kan overzetten op de baan. Quattro vind ik dan wel nuttig en veiliger. De fun in een M5 (waar je dat zeker wel meer hebt ivg met een S6) was toen ook wel wat zoek... Quote
BlackFox 2.079 Geplaatst: 9 juli 2012 Geplaatst: 9 juli 2012 Hoeveel pk heeft die quattro boot ook alweer? Was natuurlijk niet echt een match tegen mijn rijstkist Quote
msxx 7.826 Geplaatst: 9 juli 2012 Geplaatst: 9 juli 2012 Naast elkaar optrekken op de autostrade (van 100km/h tot 200 ofzo); E39 M5 net iets sneller dan de S6. Maar als het regende; S6 trekt los weg van de M5 en die laatste staat daar half te patineren omdat hij zijn kracht niet kan overzetten op de baan. Quattro vind ik dan wel nuttig en veiliger. De fun in een M5 (waar je dat zeker wel meer hebt ivg met een S6) was toen ook wel wat zoek... Ja ok, zo bedoel je. Kan ik inkomen. Quote
Spillies 1.595 Geplaatst: 9 juli 2012 Geplaatst: 9 juli 2012 'k wil best geloven nochtans dat 4 wielaandrijving in zo'n omstandigheden een pak veiliger is hoor. Hoewel nog steeds evengoed de wetten van de fysica gelden, onderstuur of over je 4 wielen glijden bij vettigheid kan nog steeds.Maar in tegenstelling tot een rwd die geen tractie krijgt in zo'n bochtige stukjes, ben je wel gigantisch in je voordeel met quattro. Idem op de autostrade, rwd + aquaplanning = achterstevoor vliegen vrees ik. Denk ook dat 4 wielaandrijving een pak zekerder aanvoelt (en wellicht ook is) Dat gezegd zijnde heb ik er met mijn listige rwd kist dus vrij weinig last van ondervonden Nergens onderstuur gehad (rem dan ook wel sterk af voor de bocht, ga niet als een halve gek de bocht in sturen als er tegenliggers kunnen zijn), de bocht dan uitaccelereren en met die 275ers onder de S6 was elke bocht een genot! Praktisch elke bocht was er een gat geslagen tussen mij en de andere M5 (hebben beide eens achter mij gereden) wat ze dan goed maakten in de rechte stukken. En zeker in de laatste stukken lag het niet meer zo nat. Maar bon, de eeuwige RWD- AWD discussies, ik blijf wel mijn preferée behouden!! Quote
Spillies 1.595 Geplaatst: 9 juli 2012 Geplaatst: 9 juli 2012 Hoeveel pk heeft die quattro boot ook alweer? Was natuurlijk niet echt een match tegen mijn rijstkist 435pk, heeft ondertussen al 170.000km maar blijft een geniale kar imho. Ik heb er echt weer van genoten, dat geluid blijft verslavend, al hoor je er praktisch niets van als er zo'n V8 met half open uitlaten naast u zit te bulderen. Al is de snelheidsbeleving in zoiets wel nihil, vandaar we ook tegengehouden zijn geweest vrees ik. Quote
Pieter 3.426 Geplaatst: 9 juli 2012 Geplaatst: 9 juli 2012 The girls: And he's back! Blij te zien dat Cash terug achter het stuur zat. Scheelde niet veel blijkbaar... Rechtse komt me bekend voor Quote
DRIVER-W 1.753 Geplaatst: 9 juli 2012 Geplaatst: 9 juli 2012 Zalige dag! Zalige baantjes, zalige mensen, zalige stukken vlees. Veel wind, af en toe veel regen. Voor herhaling vatbaar! Quote
fonny 275 Geplaatst: 9 juli 2012 Geplaatst: 9 juli 2012 Een geslaagde rit, al had ik beter op de bandenspanning moeten letten. Ik ben het niet gewoon met de M5. Spillies ik denk dat het mijn achterste remmen zijn die een beetje krom staan, DSC stond blijkbaar niet af:roll: vergeten af te zetten bij het starten. In die scherpe bochten was de Quattro wel een voordeel. Quote
nls 74 Geplaatst: 9 juli 2012 Geplaatst: 9 juli 2012 Rechtse komt me bekend voor Ahzo, van waar? Quote
Greg 3.576 Geplaatst: 9 juli 2012 Geplaatst: 9 juli 2012 Volgende keer een stukje autobahn Fiddy:ninja:? Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.