BWS 3.202 Geplaatst: 8 juli 2012 Geplaatst: 8 juli 2012 (aangepast) Dag allen. De situatie zit als volgt: ik rij momenteel met een Golf 3 VR6 rond, een wagen die technisch gezien nog steeds in een zeer goede staat is maar die toch enkele comfort-mankementjes heeft (om maar iets te zeggen: de airco lekt af en toe bij warm weer, wat ahw plassen water en condens veroorzaakt in het interieur). Die zaken en het onveiligheidsgevoel van zo'n oudere wagen maken het onaangenaam om de afstanden die ik rij (voornamelijk Gent-Zürich) af te leggen. Daarnaast is er nog het hoge(re) verbruik. Nu, binnen een jaar zou ik een nieuwe wagen willen bestellen, wat momenteel nog niet mogelijk is. In principe zou ik wel iets van 10.000 euro kunnen kopen en binnen een jaar verkopen met een beperkt waardeverlies (bv. E46 of zo) maar op dit moment is het echter van belang dat ik zo weinig mogelijk geld aanraak. Ook de golf verkopen en inruilen voor iets moderners is geen optie gezien die van mijn zus is en het geld vanzelfsprekend haar toe zou behoren Maw: ik vraag mij af wat ik in mijn situatie kan doen, is leasen/huren/... op 1 jaar met 30.000 km bijvoorbeeld mogelijk? Liefst van al natuurlijk iets 'tof' genre een BMW 1, maar ook iets 'minder leuk' of zelfs, als dat alles te duur uitvalt, een 'notlösung' genre een VW UP of Citigo kan in overweging genomen worden. Het is immers maar voor een jaar. De wagen hoeft ook niet nieuw te zijn als dat de maandelijkse kostprijs zou drukken, wat me logisch lijkt want het grootste waardeverlies is altijd in het 1e jaar. Dus met andere woorden, wat kan ik doen om 12 maanden en +-30.000 km te rijden met iets veilig en modern zonder iets aan te moeten kopen. Nog 1 iets: de wagen moet een benzine zijn. Bedankt voor de feedback, Groeten, BWS (ps: gepost via Tapatalk, excuses dus voor evt. typfouten) 8 juli 2012 aangepast door BWS Quote
ir_fuel 58.282 Geplaatst: 8 juli 2012 Geplaatst: 8 juli 2012 Het goedkoopste is een okkazie kopen en na een jaar terug verkopen. Huren kost echt handenvol geld. Quote
BWS 3.202 Geplaatst: 8 juli 2012 Auteur Geplaatst: 8 juli 2012 Het goedkoopste is een okkazie kopen en na een jaar terug verkopen.Huren kost echt handenvol geld. Idd, zoals ik al zei: het is ook iets wat ik overweeg maar bij voorkeur zou ik het geld nu niet willen 'gebruiken' in 1 shot, vandaar dat ik eens kijk wat de alternatieven zijn. Quote
ir_fuel 58.282 Geplaatst: 8 juli 2012 Geplaatst: 8 juli 2012 Idd, zoals ik al zei: het is ook iets wat ik overweeg maar bij voorkeur zou ik het geld nu niet willen 'gebruiken' in 1 shot, vandaar dat ik eens kijk wat de alternatieven zijn. Ik dacht dat ne VW Polo 1.0 naft huren al 500 euro per maand kost. Tel maar uit op een jaar tijd hoeveel je kwijt bent. Quote
BWS 3.202 Geplaatst: 8 juli 2012 Auteur Geplaatst: 8 juli 2012 Ik dacht dat ne VW Polo 1.0 naft huren al 500 euro per maand kost. Tel maar uit op een jaar tijd hoeveel je kwijt bent. Als dat het geval is dan zal ik dat inderdaad niet doen Quote
BWS 3.202 Geplaatst: 8 juli 2012 Auteur Geplaatst: 8 juli 2012 Ideetje van de vriendin: desnoods zou ik zelfs een rondrijdend reclamebord willen zijn voor een autodealer Quote
Stancke 4.650 Geplaatst: 8 juli 2012 Geplaatst: 8 juli 2012 Ideetje van de vriendin: desnoods zou ik zelfs een rondrijdend reclamebord willen zijn voor een autodealer Ik vrees dat die tijd al lang voorbij is Quote
massy 26 Geplaatst: 21 juli 2012 Geplaatst: 21 juli 2012 http://suchen.mobile.de/auto-inserat/citroen-c3-hdi-70-fap-tendance-top-zustand-n%C3%BCrnberg/161610422.html?lang=de&pageNumber=1&__lp=1&scopeId=C&sortOption.sortBy=price.consumerGrossEuro&makeModelVariant1.searchInFreetext=false&makeModelVariant2.searchInFreetext=false&makeModelVariant3.searchInFreetext=false&fuels=DIESEL&minFirstRegistrationDate=2011-01-01&maxPrice=7001&ambitCountry=DE&negativeFeatures=EXPORT&maxMileage=80000 Zoiets kopen en volgend jaar voor dezelfde prijs verkopen. Quote
Kakker Scheef 2.512 Geplaatst: 21 juli 2012 Geplaatst: 21 juli 2012 http://suchen.mobile.de/auto-inserat/citroen-c3-hdi-70-fap-tendance-top-zustand-nürnberg/161610422.html?lang=de&pageNumber=1&__lp=1&scopeId=C&sortOption.sortBy=price.consumerGrossEuro&makeModelVariant1.searchInFreetext=false&makeModelVariant2.searchInFreetext=false&makeModelVariant3.searchInFreetext=false&fuels=DIESEL&minFirstRegistrationDate=2011-01-01&maxPrice=7001&ambitCountry=DE&negativeFeatures=EXPORT&maxMileage=80000Zoiets kopen en volgend jaar voor dezelfde prijs verkopen. Zo erg kan met een oude Golf rondrijden toch niet zijn. Quote
BWS 3.202 Geplaatst: 4 augustus 2012 Auteur Geplaatst: 4 augustus 2012 en wat met dezelfde vraag maar dan over 24 maanden? Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.