Jochen 6.085 Geplaatst: 22 januari 2025 Geplaatst: 22 januari 2025 2 uren geleden, Redfive zei: Zou je niet beter een BLO AIR (of iets dergelijks) gebruiken ipv een bladblazer? Verder wel proper resultaat. Die Gyeon producten zijn wel goed. Ik zie het voordeel daar niet echt van in. Zit je weer met die kabel, slang, ... En kost weer 200-300€. Ik gebruik het enkel om het water uit moeilijke plaatsten te blazen. Ik droog er niet mijn hele auto mee Quote
ir_fuel 58.280 Geplaatst: 22 januari 2025 Geplaatst: 22 januari 2025 Ik stel me echt vragen bij die foam prewashes. Ik heb er altijd het gevoel bij dat het meer show dan wat anders is. Die manuele sprayer heb ik ook, ik gebruik die om mijn fiets mee te wassen Quote
ir_fuel 58.280 Geplaatst: 22 januari 2025 Geplaatst: 22 januari 2025 On 1/11/2025 at 4:57 PM, Bompa said: en heb dan eens wat producten gekocht die ik eigenlijk al een eind wou kopen maar het kwam er niet van. Er is maar 1 ding dat ik zou willen dat ze niet verkopen bij wax-it. Goesting om de auto te wassen 1 1 Quote
Jochen 6.085 Geplaatst: 22 januari 2025 Geplaatst: 22 januari 2025 19 minuten geleden, ir_fuel zei: Ik stel me echt vragen bij die foam prewashes. Ik heb er altijd het gevoel bij dat het meer show dan wat anders is. Die manuele sprayer heb ik ook, ik gebruik die om mijn fiets mee te wassen Het schuim is het gevolg van de methode van aanbrengen en dat ziet er natuurlijk beter uit dan wanneer je de vloeistof gewoon vernevelt met een drukspuit waar je onkruid mee sproeit. Werkt evengoed, alleen minder view&likes Het werkt dus wel echt, maar zoals met alles: mits correct gebruik. Mijn broer was ook al naar zo'n spuit aan het loeren om zijn fiets te poetsen. Wat doe jij er dan in? Quote
Greg 3.576 Geplaatst: 22 januari 2025 Geplaatst: 22 januari 2025 Ale, heb dan ook maar een bestelling gedaan bij Wax-it, thx @Jochen Bilt Hamber Touchless 5l Gyeon Wetcoat 4l 2x 400ml Gyeon Tire Express En nog wat borstels voor de velgen/banden 1 Quote
Simoni 6.175 Geplaatst: 22 januari 2025 Geplaatst: 22 januari 2025 Pre-wash is ook gewoon nog efficienter als de producten krachtiger worden. Die Touchless is wel goed. Quote
gewoon ik 8.348 Geplaatst: 22 januari 2025 Geplaatst: 22 januari 2025 3 uren geleden, ir_fuel zei: Er is maar 1 ding dat ik zou willen dat ze niet verkopen bij wax-it. Goesting om de auto te wassen Lijkt mij nochtans een bestseller Quote
gTa 28.022 Geplaatst: 22 januari 2025 Geplaatst: 22 januari 2025 10 uren geleden, ir_fuel zei: Er is maar 1 ding dat ik zou willen dat ze niet verkopen bij wax-it. Goesting om de auto te wassen Idem. Ik lees altijd met een mengeling van bewondering en afgrijzen die prachtverhalen van "hoe detailde ik mijn auto". Fuck it zeg, ik kom daar dus NOOIT toe. Idem met de moto: "Ik ga die eens proper wass... nee 'k ga gewoon rijden, doei." Ik sta hier met een half fortuin aan pullekes en toestellen, hopelijk stijgt dat in waarde als dat ongebruikt is, 'k ga nog rijk worden dan. 1 Quote
Challazer 4.457 Geplaatst: 23 januari 2025 Geplaatst: 23 januari 2025 12 uren geleden, gTa zei: Idem. Ik lees altijd met een mengeling van bewondering en afgrijzen die prachtverhalen van "hoe detailde ik mijn auto". Fuck it zeg, ik kom daar dus NOOIT toe. Idem met de moto: "Ik ga die eens proper wass... nee 'k ga gewoon rijden, doei." Ik sta hier met een half fortuin aan pullekes en toestellen, hopelijk stijgt dat in waarde als dat ongebruikt is, 'k ga nog rijk worden dan. Ik heb altijd goesting om er aan te beginnen met al die goede producten, maar na 10 minuten is die goesting meestal tot onder het nulpunt gezakt. Quote
gewoon ik 8.348 Geplaatst: 23 januari 2025 Geplaatst: 23 januari 2025 Na het spoelen is mijn goesting meestal al over. Quote
Jochen 6.085 Geplaatst: 23 januari 2025 Geplaatst: 23 januari 2025 Bende wijven! Wassen gaat nog vind ik, maar niet meer zo frequent als vroeger. Een echte detail, daar moet ik me toch echt aanzetten. Tegen dat ik de motorkap geclayed heb begin ik toch al redenen te zoeken om de kanten er vanaf te lopen Maar eens het gedaan is Quote
Jules_W 4.838 Geplaatst: 23 januari 2025 Geplaatst: 23 januari 2025 Op 22/1/2025 om 08:31, Redfive zei: Zou je niet beter een BLO AIR (of iets dergelijks) gebruiken ipv een bladblazer? Verder wel proper resultaat. Die Gyeon producten zijn wel goed. Ik heb dat maar ik gebruik ook een bladblazer. Sneller, efficiënter en geen gedoe met die kabel 1 Quote
ex-Mooseman 14.566 Geplaatst: 23 januari 2025 Geplaatst: 23 januari 2025 4 uren geleden, Jochen zei: Bende wijven! Wassen gaat nog vind ik, maar niet meer zo frequent als vroeger. Een echte detail, daar moet ik me toch echt aanzetten. Tegen dat ik de motorkap geclayed heb begin ik toch al redenen te zoeken om de kanten er vanaf te lopen Maar eens het gedaan is Idem hier. Ik verschijt te veel tijd op het forum . En vroeger stonden hier maar twee auto's om te wassen: als elke veertien dagen eentje deed, waren ze beide eens in de maand gewassen. Nu zijn er al vier. In plaats van wat detailwerk er in te steken, ga ik dan al vlug een tweede (of derde) auto bij wassen. Dat rotweer blijft ook maar duren, als het dan eens zonnig/droog is in het weekend, zijn er zoveel andere buitenklussen die moeten gedaan worden, en doen we dan ook graag eens een uitstapje. Quote
Fastflupke 163 Geplaatst: 24 januari 2025 Geplaatst: 24 januari 2025 Vooral het weer van de afgelopen maanden maakt dat er minder regelmatig begonnen wordt aan “de kuis” … Soms zelfs gewoon even langs een washbox maar dan enkel voor de pre-wash en te spoelen, wassen met eigen materiaal en producten … Quote
Soul 6.060 Geplaatst: 4 februari 2025 Geplaatst: 4 februari 2025 Dit is de deurhandgreep. Aan de kant van het interieur is dat alu. Aan de kant van de deur is dat "soepele" plastiek (rubber ?). En dat is licht beschadigd. Die beschadiging is niet meteen een probleem, wel dat er een soort van gel/lijm rond en in die beschadiging zit. Met wat kan ik dat proper krijgen ? Quote
Jochen 6.085 Geplaatst: 4 februari 2025 Geplaatst: 4 februari 2025 Voelt het handvat ook kleverig aan? Lijkt me zo'n soft touch plastic coating? Het beste is om die coating proberen volledig te verwijderen met alcohol oid. Kan je dat deel niet eens eraf trekken? Daar staat mss een onderdeelnummer op en relatief goedkoop nieuw te krijgen? Quote
Soul 6.060 Geplaatst: 4 februari 2025 Geplaatst: 4 februari 2025 Het zwarte plastiek deel voelt gedeeltelijk (dus op de plaats van de beschadiging en errond) plakkerig aan. Quote
Jochen 6.085 Geplaatst: 4 februari 2025 Geplaatst: 4 februari 2025 Dat is een gekend fenomeen bij die coatings. Beste eens demonteren en proberen die coating eraf te poetsen met iets. Er zal online wel genoeg te vinden zijn over hoe je dat best doet. Quote
Greg 3.576 Geplaatst: 8 februari 2025 Geplaatst: 8 februari 2025 Merci @Jochen voor de aanbeveling van de Bilt Hamber Touchless foam. Wat een zalig product! Voor de sceptici, het doet wel degelijk zijn job. Nu laat ik die foam wat trekken, en met de Kranzle er op met heet water, en job done Crazy wat voor resultaat je dan al hebt. Ik ga er dan gewoon nog eens over met de Gyeon Wetcoat en die kist blinkt alsof ik er 2u aan bezig ben geweest. Over de Wetcoat, ook impressive. Je nevelt dat wat in de lucht boven de lak, dat daalt neer en onmiddellijk is het alsof dat water verdwijnt. Enkel nog eens over gaan met een droogdoek, en klaar. Die droogdoek kan ik nu trouwens voor 2 of 3 auto's gebruiken, waar dat vroeger krap eentje was. Gyeon Wetcoat is niet bedoeld om als "coatingspray" te gebruiken, maar het doet dat alleszins zeer goed imo. Na een anderhalve week voelt de lak nog aan als een babyvelletje 1 Quote
Jochen 6.085 Geplaatst: 8 februari 2025 Geplaatst: 8 februari 2025 3 minuten geleden, Greg zei: Merci @Jochen voor de aanbeveling van de Bilt Hamber Touchless foam. Wat een zalig product! Voor de sceptici, het doet wel degelijk zijn job. Nu laat ik die foam wat trekken, en met de Kranzle er op met heet water, en job done Crazy wat voor resultaat je dan al hebt. Ik ga er dan gewoon nog eens over met de Gyeon Wetcoat en die kist blinkt alsof ik er 2u aan bezig ben geweest. Over de Wetcoat, ook impressive. Je nevelt dat wat in de lucht boven de lak, dat daalt neer en onmiddellijk is het alsof dat water verdwijnt. Enkel nog eens over gaan met een droogdoek, en klaar. Die droogdoek kan ik nu trouwens voor 2 of 3 auto's gebruiken, waar dat vroeger krap eentje was. Gyeon Wetcoat is niet bedoeld om als "coatingspray" te gebruiken, maar het doet dat alleszins zeer goed imo. Na een anderhalve week voelt de lak nog aan als een babyvelletje Graag gedaan! Ons geheimpje hè, de rest gelooft het toch niet Wilde al zeggen je moet dat wel afspoelen hè! Maar nooit aan gedacht om het zo te grbruiken, alweer iets om te testen Quote
msxx 7.823 Geplaatst: 8 februari 2025 Geplaatst: 8 februari 2025 4 uren geleden, Jochen zei: Graag gedaan! Ons geheimpje hè, de rest gelooft het toch niet Wilde al zeggen je moet dat wel afspoelen hè! Maar nooit aan gedacht om het zo te grbruiken, alweer iets om te testen Heb het ook besteld Ben sowieso wel een foam believer, merk dat ik daardoor veel minder druk hoef uit te oefenen met de handschoen, veronderstel dus ook minder swirls. 1 Quote
Ugeken 11.748 Geplaatst: 8 februari 2025 Geplaatst: 8 februari 2025 De laatste jaren bijna uitsluitend wasbox… maar niet met de lokale borstel. Afspuiten, schuim verspreiden, wassen met de microvezel washandschoen, afspuiten, wax en streepvrij drogen. Enkel de wielen doe ik tussendoor met de hand thuis. Quote
The Swede 6.662 Geplaatst: 9 februari 2025 Geplaatst: 9 februari 2025 Op 22/1/2025 om 13:14, Greg zei: Ale, heb dan ook maar een bestelling gedaan bij Wax-it, thx @Jochen Bilt Hamber Touchless 5l Gyeon Wetcoat 4l 2x 400ml Gyeon Tire Express En nog wat borstels voor de velgen/banden Waar zit wax-it trouwens? We zien die hier nooit meer. PS: je weet toch dat er nog andere (actieve) forumleden Gyeon verkopen Quote
The Swede 6.662 Geplaatst: 9 februari 2025 Geplaatst: 9 februari 2025 Gisteren eindelijk es aan het leder van de BMW begonnen met de ganse colourlock kist. Begint er een stuk beter uit te zien. Quote
Jochen 6.085 Geplaatst: 9 februari 2025 Geplaatst: 9 februari 2025 5 uren geleden, The Swede zei: Waar zit wax-it trouwens? We zien die hier nooit meer. PS: je weet toch dat er nog andere (actieve) forumleden Gyeon verkopen Aah dat wist ik niet. Wie? Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.