walter 4.428 Geplaatst: 9 februari 2025 Geplaatst: 9 februari 2025 11 minuten geleden, Jochen zei: Aah dat wist ik niet. Wie? https://unit-m.be/shop/ 1 2 Quote
Jochen 6.085 Geplaatst: 9 februari 2025 Geplaatst: 9 februari 2025 Vandaag trouwens Gyeon Bath+ eens geprobeerd in de wasemmer. Niet echt overtuigd. Het is een shampoo die een reeds aaanwezige coating een boost geeft maar gezien mijn auto geen coating heeft is het dus eerder user error. Volgende keer probeer ik de derde methode eens: rechtstreeks op de handschoen de vers gewassen auto nog eens na gaan. De bescherming die nu achterbleef was eigenlijk nihil, het kon evengoed een rest van vorige wasbeurt zijn. Geen beading, matige sheeting. En zoals vele revieuws ook al aangeven, weinig schuim en belange niet zo slick als de gewone Bath. Geen aangename waservaring eigenlijk... Quote
Jochen 6.085 Geplaatst: 9 februari 2025 Geplaatst: 9 februari 2025 3 minuten geleden, walter zei: https://unit-m.be/shop/ Ja ik vermoedde wel dat het Alexx zou zijn, maar zweed sprak in meervoud. Quote
The Swede 6.662 Geplaatst: 9 februari 2025 Geplaatst: 9 februari 2025 1 uur geleden, Jochen zei: Aah dat wist ik niet. Wie? Had het idd over @Alexx. Vriendelijke gast én hier nog steeds actief. Quote
Greg 3.576 Geplaatst: 9 februari 2025 Geplaatst: 9 februari 2025 Owla, wist niet dat Alexx ook producten verkocht, dacht enkel detailing zelf. Goed om weten voor de volgende keer Quote
Simoni 6.175 Geplaatst: 10 februari 2025 Geplaatst: 10 februari 2025 15 uren geleden, Jochen zei: Vandaag trouwens Gyeon Bath+ eens geprobeerd in de wasemmer. Niet echt overtuigd. Het is een shampoo die een reeds aaanwezige coating een boost geeft maar gezien mijn auto geen coating heeft is het dus eerder user error. Volgende keer probeer ik de derde methode eens: rechtstreeks op de handschoen de vers gewassen auto nog eens na gaan. De bescherming die nu achterbleef was eigenlijk nihil, het kon evengoed een rest van vorige wasbeurt zijn. Geen beading, matige sheeting. En zoals vele revieuws ook al aangeven, weinig schuim en belange niet zo slick als de gewone Bath. Geen aangename waservaring eigenlijk... Ik vind die eigenlijk nutteloos. Was dan met een gewone shampoo en werk af met Wetcoat. Veel aangenamer en het effect lijkt me ook duurzamer. De Bilt Hamber is een base (ph12 - natuurlijk wel verdund door de foamer) waardoor hij ook heel goed werkt als 'restart' wash van je coatings. Op temrijn heb je sowieso minerale deposits die zelfs op je coating komen vast te zitten waardoor het parelend effect afneemt. Deze (en andere restart washes) zijn top om dit te reinigen en het visuele effect (de beading) van je coating die wel nog aanwezig is terug te activeren. Quote
Jochen 6.085 Geplaatst: 10 februari 2025 Geplaatst: 10 februari 2025 10 uren geleden, Simoni zei: Ik vind die eigenlijk nutteloos. Was dan met een gewone shampoo en werk af met Wetcoat. Veel aangenamer en het effect lijkt me ook duurzamer. En eigenlijk is dat al jaren zo hè. Van het moment dat je stappen gaat overslaan maak je een compromis. Al is dit zelfs geen compromis meer maar eerder een afstraffing Wetcoat blijft top inderdaad, maar was nieuwsgierig naar Bath+ en zocht ook iets dat gelijkmatiger aan te brengen was. Bath+ op een handschoen ga ik nog proberen en dan Wetcoat ook eens proberen uit te smeren alvorens af te spoelen. 1 Quote
Capitol 630 Geplaatst: 11 februari 2025 Geplaatst: 11 februari 2025 Ik gebruik ook de gewone Bath. En als ik daarna nog iets extra wil gebruiken, kies ik voor Auto Finesse Lavish Ceramic Foam of Gyeon Q2M Cure. Quote
The Swede 6.662 Geplaatst: 11 februari 2025 Geplaatst: 11 februari 2025 Is dat een Japans product? Quote
Alexx 3.766 Geplaatst: 11 februari 2025 Geplaatst: 11 februari 2025 Bathe+ puur op de washandschoen aanbrengen werkt goed, maar ik doe het zelf ook niet. Is een goede truc, maar lijkt me niet de bedoeling van een shampoo. Ik vind Bathe+ zeer goed in de foamlance! Eigenlijk beter dan dat je het gebruikt als typische shampoo. 1 Quote
-Fred- 823 Geplaatst: 17 februari 2025 Geplaatst: 17 februari 2025 Drama! 'T is gebeurd... Dochtertje had pijn aan haar buik, had ze gezegd. Toen plots de restanten van haar vol-au-vent zowat overal lagen, wisten we wel dat het gemeend was. Gelukkig waren we niet ver van huis en kon ik vrij snel beginnen aan de opkuis, toch zitten we nu met die geur. Vooral de achterkant van de bestuurderszetel en het tapijt achteraan werden geviseerd. Het moest snel gaan, dus heb ik het eerste het beste dat ik vond tussen de huishoudproducten gebruikt om te reinigen. Ik heb als kind ooit hetzelfde gehad, en ik herinner me levendig dat die geur er nooit meer uitgegaan is. Dus alle hulp is welkom. Ga ik best naar een professionele detailer of zijn er producten die ik kan gebruiken? Of koop ik me gewoon een compacte tapijtreinger van kärcher ofzo... 1 1 Quote
mrbbs 2.789 Geplaatst: 17 februari 2025 Geplaatst: 17 februari 2025 16 minuten geleden, ex-Mooseman zei: You need George: Hier ook super content van George Zit een specifieke stof/tapijt shampoo bij die de geuren wel zal neutraliseren. Wel niet te lang mee wachten! Quote
-Fred- 823 Geplaatst: 17 februari 2025 Geplaatst: 17 februari 2025 Bedankt voor de tip. Niet bepaald goedkoop, maar wel handig om in huis te hebben... Quote
Jochen 6.085 Geplaatst: 17 februari 2025 Geplaatst: 17 februari 2025 Daar bestaan ook goedkopere toestellen voor die perfect kunnen voor sporadisch gebruik. Google maar eens op extractor. Handig om in huis te hebben inderdaad. Vorige week nog een kotsplek weg gekregen op een tapijt in huis Quote
ex-Mooseman 14.566 Geplaatst: 17 februari 2025 Geplaatst: 17 februari 2025 3 uren geleden, -Fred- zei: Bedankt voor de tip. Niet bepaald goedkoop, maar wel handig om in huis te hebben... Ik heb daar het interieur van een crime-scene-Skoda mee proper gemaakt. (jaren-oude) kots was daar één van de minder erge vlekken in. Maar je hebt inderdaad wel goedkopere toestellen. Insé is dit een soort van tapijtreiniger. Veel winkels à la Colora verhuren die dingen ook. Quote
Luv4DLM 1.280 Geplaatst: 17 februari 2025 Geplaatst: 17 februari 2025 Ik heb er eentje van Bisell, levert fantastisch werk. https://www.bol.com/be/nl/p/bissell-multiclean-spot-stain-vlekkenreiniger-tapijt-bank-matras-auto-reiniger-stofzuiger-zonder-zak-heatwave-technologie-reinigingsmachine-4720m/9200000091398767/?Referrer=ADVNLGOO002028-S--9200000091398767-PMAX-C-19875862457&gad_source=1&gclid=CjwKCAiA2cu9BhBhEiwAft6IxONAinwf-LwMLB8s7GSkMXy_KKsXGrO4zt1T-eM_KOtSCrB-XfcYJBoCPBMQAvD_BwE Quote
-Fred- 823 Geplaatst: 17 februari 2025 Geplaatst: 17 februari 2025 George is al onderweg . Onze zetel in de living is ook in stof. Lijkt me ook handig om tuinkussens enzo eens grondig mee te reinigen. Hij zal zeker wel nog eens van pas komen... Enige dat me wat tegen gaat is het formaat en de bijhorende accesoires. Niet bepaald handig formaat om ergens een plaats te geven. Quote
Asserti 3.417 Geplaatst: 18 februari 2025 Geplaatst: 18 februari 2025 odex kan ook helpen, als de geur blijft hangen 1 Quote
Polygoon 15.035 Geplaatst: 18 februari 2025 Geplaatst: 18 februari 2025 Op 17/2/2025 om 10:08, ex-Mooseman zei: You need George: Moest iemand, in een straal van 1 uur rijden rond Antwerpen, zoiets verhuren voor forumprijsje ben ik een en al oor Quote
ir_fuel 58.279 Geplaatst: 18 februari 2025 Geplaatst: 18 februari 2025 On 1/22/2025 at 9:00 PM, gTa said: Idem. Ik lees altijd met een mengeling van bewondering en afgrijzen die prachtverhalen van "hoe detailde ik mijn auto". Fuck it zeg, ik kom daar dus NOOIT toe. Idem met de moto: "Ik ga die eens proper wass... nee 'k ga gewoon rijden, doei." Ik sta hier met een half fortuin aan pullekes en toestellen, hopelijk stijgt dat in waarde als dat ongebruikt is, 'k ga nog rijk worden dan. Ik snap u. Als het weer is om de auto te wassen, is het ook weer om te rijden. Als je dan moet kiezen ... On 2/8/2025 at 11:14 PM, Ugeken said: De laatste jaren bijna uitsluitend wasbox… maar niet met de lokale borstel. Afspuiten, schuim verspreiden, wassen met de microvezel washandschoen, afspuiten, wax en streepvrij drogen. Enkel de wielen doe ik tussendoor met de hand thuis. en hoe spoel die die microvezel dan uit? Of ga je in 1 keer over de ganse auto ermee? On 1/22/2025 at 11:37 AM, Jochen said: Mijn broer was ook al naar zo'n spuit aan het loeren om zijn fiets te poetsen. Wat doe jij er dan in? Muc-Off. Quote
ir_fuel 58.279 Geplaatst: 18 februari 2025 Geplaatst: 18 februari 2025 On 2/17/2025 at 9:16 AM, -Fred- said: Drama! 'T is gebeurd... Dochtertje had pijn aan haar buik, had ze gezegd. Toen plots de restanten van haar vol-au-vent zowat overal lagen, wisten we wel dat het gemeend was. Gelukkig waren we niet ver van huis en kon ik vrij snel beginnen aan de opkuis, toch zitten we nu met die geur. Vooral de achterkant van de bestuurderszetel en het tapijt achteraan werden geviseerd. Het moest snel gaan, dus heb ik het eerste het beste dat ik vond tussen de huishoudproducten gebruikt om te reinigen. Ik heb als kind ooit hetzelfde gehad, en ik herinner me levendig dat die geur er nooit meer uitgegaan is. Dus alle hulp is welkom. Ga ik best naar een professionele detailer of zijn er producten die ik kan gebruiken? Of koop ik me gewoon een compacte tapijtreinger van kärcher ofzo... Bekijk maar eens om de zetel eruit te halen ook. Dan kan je deftig overal tussen en onder. 1 Quote
ir_fuel 58.279 Geplaatst: 18 februari 2025 Geplaatst: 18 februari 2025 Oja, waarom ik dat laatste zeg. Het kan zijn dat je nu alles gaat opgekuist hebben ... tot de eerste warme dag waarbij je auto goed staat te bakken in de zon .... 1 Quote
-Fred- 823 Geplaatst: 18 februari 2025 Geplaatst: 18 februari 2025 Ze heeft inderdaad goed gemikt om zo tussen de zetelrails te geraken. Precisiewerk Quote
gewoon ik 8.348 Geplaatst: 18 februari 2025 Geplaatst: 18 februari 2025 7 minuten geleden, ir_fuel zei: Oja, waarom ik dat laatste zeg. Het kan zijn dat je nu alles gaat opgekuist hebben ... tot de eerste warme dag waarbij je auto goed staat te bakken in de zon .... klinkt als "ervaring" Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.