ir_fuel 58.276 Geplaatst: 18 februari 2025 Geplaatst: 18 februari 2025 Just now, gewoon ik said: klinkt als "ervaring" Nee, bij mij hebben ze de boel eruit gehaald Quote
Tjeu 4.022 Geplaatst: 18 februari 2025 Geplaatst: 18 februari 2025 23 uren geleden, ex-Mooseman zei: Ik heb daar het interieur van een crime-scene-Skoda mee proper gemaakt. (jaren-oude) kots was daar één van de minder erge vlekken in. Maar je hebt inderdaad wel goedkopere toestellen. Insé is dit een soort van tapijtreiniger. Veel winkels à la Colora verhuren die dingen ook. Is dat zo (dat laatste), wist ik niet. Goed om weten. Quote
ex-Mooseman 14.565 Geplaatst: 18 februari 2025 Geplaatst: 18 februari 2025 Schilderswinkels, maar soms ook bij droogkuisen en bij dingen zoals Boels, Huurland,... Maak wel dat er een kort mondstuk bijsteekt, want met een tapijtreiniger waar er alleen een mondstuk op een lange steel zit, ben je niet zo veel binnen een auto. 1 Quote
Naish 9.562 Geplaatst: 10 maart 2025 Geplaatst: 10 maart 2025 Een vraagje aan de experts hier... Ik gebruik GYEON Q2M Iron WheelCleaner (https://wax-it.eu/nl/q-m-iron-wheelcleaner-1000ml) als velgenreiniger bij mijn wasbeurten... Niet altijd maar afhankelijk van hoe vuil ze zijn natuurlijk en ik zou zo zeggen dat ik het elke 2 a 3 wasbeurten zeker doe. Dus velgjes eerst afspuiten van grofste vuil, dit erop en even laten inwerken (afhankelijk van weer want mag niet drogen) en dan alles inwerken met borstels om erna terug af te spuiten. Dat werkt goed, maar ik merk nu dat de velgen op de GT3 na de winter toch wat vervuiling hebben die bovenstaande niet meteen volledig weghaalt (vooral in de hoekjes en zo). Bijkomend is dat die neodyme velgen ietwat matte structuur hebben en dus wel makkelijker vuil aanhouden vrees ik. Ook in de wielen merk je ook wel dat er een laagje vuil achterblijft. Is er een straffer of beter product waarmee je dat allemaal wegkrijgt? Meer met het oog op om 1 of 2 keer per jaar eens de velgen weer goed proper te zetten? De velgen zitten in ceramic coating en dat ondertussen een anderhalf jaar en 10k op de teller. @Simoni of @Alexx of @ex-Mooseman Quote
ex-Mooseman 14.565 Geplaatst: 10 maart 2025 Geplaatst: 10 maart 2025 er zijn heel straffe velgenreinigers op de markt, zie maar wat de Paki's durven gebruiken. Die hebben meestal een hoog alkalisch of een hoog zuurgehalte. Je wil geen van beiden op je velgen. Ik zou gewoon nog een keertje die ijzerverwijderaar toepassen. Tenzij het teer (niet van teder, maar van de asfalt) is. Dan kun je met een Oblitarate ofzo (of met een beetje wasbenzine) aan de slag gaan. Teer gaat namelijk niet oplossen met een ijzerverwijderaar. Of kleien. Quote
Simoni 6.174 Geplaatst: 10 maart 2025 Geplaatst: 10 maart 2025 Er bestaan zeker agressievere producten maar die zijn meestal niet in de detailinghandel te krijgen. Gaat dan om producten die meer bite hebben en bij verkeerd gebruik ook schade kunnen doen. Indien veilig zou ik met iron,tar,velgenreinigers werken. Indien geen geduld stuur je maar een berichtje en dan stemmen we verder af. Quote
Naish 9.562 Geplaatst: 10 maart 2025 Geplaatst: 10 maart 2025 Ja ik heb hier nog specifiek ijzerverwijderaar en tarremover staan ook... Beiden van gyeon... Dus eens met die individueel aan de slag gaan, zal beter zijn dan de combinatie wheel cleaner vermoed ik. Maar het laatste zinnetje geeft ook antwoord: veilig product om erop te doen en het simpel eraf te doen bestaat niet... Er gaat een beetje elleboogwerk nodig zijn. Vroeger ging ik nog eens velgen eraf halen en op 2 schragen leggen om ze zo na 2 jaar eens een goeie beurt te geven, maar nu moet ik daarvoor dan eerst zo'n grote sleutel kopen Quote
Capitol 630 Geplaatst: 10 maart 2025 Geplaatst: 10 maart 2025 2 uren geleden, Naish zei: Een vraagje aan de experts hier... Dus velgjes eerst afspuiten van grofste vuil, dit erop en even laten inwerken (afhankelijk van weer want mag niet drogen) en dan alles inwerken met borstels om erna terug af te spuiten. Ik heb wel al in meerdere filmpjes gezien dat het beter is om velgen product op droge velgen te spuiten, dan kan het beter inwerken. Dan de velgen helemaal afspuiten en daarna kan je er eens opnieuw velgen product opdoen. Dat gaat het nu waarschijnlijk niet meer helemaal weg krijgen, maar misschien een tip voor in de toekomst. Zelf gebruik ik zelden specifiek velgen product en als ik het gebruik is het altijd een "soft" product. Mijn velgen van de BMW heb ik elke keer volledig proper gemaakt als ik de wielen wisselde zomer/winter en dan elke keer terug een keramische coating erop. Maar bij de Porsche lukt me dat natuurlijk ook niet wegens centerlock. @Simoni: klopt dat van die producten beter op droge velgen zouden werken dan ze eerst af te spuiten? Quote
Simoni 6.174 Geplaatst: 10 maart 2025 Geplaatst: 10 maart 2025 omdat je product gewoon niet/minder verdund is en minder afloopt. Wel opletten dat 't product nooit volledig opdroogt. Quote
ex-Mooseman 14.565 Geplaatst: 10 maart 2025 Geplaatst: 10 maart 2025 Ik vernevel ook op een droge velg Quote
vince522 2.493 Geplaatst: 10 maart 2025 Geplaatst: 10 maart 2025 Vroeger ging ik ook altijd grof vuil afspuiten en dan product erop, maar het product werkt beduidend beter op droge velgen Quote
mrbbs 2.789 Geplaatst: 10 maart 2025 Geplaatst: 10 maart 2025 Dat is hetzelfde met de vaat thuis hé, je moet die vuil de vaat insteken en niet eerst afspoelen. 1 Quote
Krikkie 9.828 Geplaatst: 10 maart 2025 Geplaatst: 10 maart 2025 4 uren geleden, Capitol zei: Ik heb wel al in meerdere filmpjes gezien dat het beter is om velgen product op droge velgen te spuiten Doe ik altijd, werkt inderdaad minder goed als ze al nat zijn. Deze werkt naar mijn mening het beste: https://www.winparts.be/schoonmaken-beschermen/velgen-reinigen/c1817/sonax-beast-velgenreiniger-1-liter/p1251723.html Quote
Bompa 17.784 Geplaatst: 11 maart 2025 Geplaatst: 11 maart 2025 Op 8/2/2025 om 18:10, Jochen zei: Graag gedaan! Ons geheimpje hè, de rest gelooft het toch niet Oh jawel! Ondertussen ook wetcoat gekocht op aanraden hier, en zéér tevreden van! 1 Quote
Greg 3.576 Geplaatst: 11 maart 2025 Geplaatst: 11 maart 2025 Wetcoat Heb al klanten gehad die vroegen of de auto gepolierd was. Was nu net eentje die ik niet gepolierd had omdat die nog zo goed was, maar de lak was zo zacht als een babypoepje door Wetcoat. Quote
DDke 8.687 Geplaatst: 11 maart 2025 Geplaatst: 11 maart 2025 Een van de detailers hier een oplossing voor toevallig? Mijn motor trekt enorm veel stof aan op zijn donkerblauwe plastiek delen (kuip, koffers, spatborden, benzinetank). Dat spel staat soms 100% proper, dan rij ik daar een uur mee en ligt dat vol met stof. En het is ook echt stof, want bvb met een swiffer of een compressor is het weer weg. Bestaat daar een product voor dat dat afstoot? Motor is keramisch gecoat (Gyeon). Quote
ir_fuel 58.276 Geplaatst: 11 maart 2025 Geplaatst: 11 maart 2025 17 hours ago, mrbbs said: Dat is hetzelfde met de vaat thuis hé, je moet die vuil de vaat insteken en niet eerst afspoelen. Wat? Quote
ex-Mooseman 14.565 Geplaatst: 11 maart 2025 Geplaatst: 11 maart 2025 3 uren geleden, DDke zei: Een van de detailers hier een oplossing voor toevallig? Mijn motor trekt enorm veel stof aan op zijn donkerblauwe plastiek delen (kuip, koffers, spatborden, benzinetank). Dat spel staat soms 100% proper, dan rij ik daar een uur mee en ligt dat vol met stof. En het is ook echt stof, want bvb met een swiffer of een compressor is het weer weg. Bestaat daar een product voor dat dat afstoot? Motor is keramisch gecoat (Gyeon). ik voel je pijn. Ik heb drie donkerkleurige auto's: net hetzelfde, je hoeft er zelfs niet mee rijden. Een beetje wind volstaat om daar een stoflaagje op te leggen. Hoe meer de ondergrond glimt, hoe meer je het ziet. Quote
ex-Mooseman 14.565 Geplaatst: 14 maart 2025 Geplaatst: 14 maart 2025 40 minuten geleden, gTa zei: Wind Hoe meer hoe liever! Jij weet Quote
Jochen 6.085 Geplaatst: 31 maart 2025 Geplaatst: 31 maart 2025 Snel wasje gedaan deze middag! De dosis Gyeon Bath+ wat verhoogd in de foam lance (20 pompjes op 500ml water) en dat gaf toch al een mooi resultaat. 1 Quote
Ugeken 11.747 Geplaatst: 31 maart 2025 Geplaatst: 31 maart 2025 Op 18/2/2025 om 11:08, ir_fuel zei: en hoe spoel die die microvezel dan uit? Of ga je in 1 keer over de ganse auto ermee? Er zijn 2 kanten aan eh. En na elke wasbeurt gaat die in de wasmachine. Quote
Jules_W 4.838 Geplaatst: 31 maart 2025 Geplaatst: 31 maart 2025 Oei. Ik spoel af, spuit in met foamlans en was dan meteen. Jij spoelt tussenin nog eens. Verklaart misschien waarom ik zo snel waskrassen heb Quote
Monterey Jack 6.499 Geplaatst: 31 maart 2025 Geplaatst: 31 maart 2025 11 minuten geleden, Jules_W zei: Oei. Ik spoel af, spuit in met foamlans en was dan meteen. Jij spoelt tussenin nog eens. Verklaart misschien waarom ik zo snel waskrassen heb Foam is normaal om vuil uit zichzelf los te maken. Als je dat niet afspuit wrijf je het in je lak Nu, waskrassen zijn geen probleem hoor. Gewoon even de rest van dit topic doornemen. DAP bestellen en opgelost Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.