Jochen 6.085 Geplaatst: 31 maart 2025 Geplaatst: 31 maart 2025 1 uur terug, Jules_W zei: Oei. Ik spoel af, spuit in met foamlans en was dan meteen. Jij spoelt tussenin nog eens. Verklaart misschien waarom ik zo snel waskrassen heb Daarom noemen ze dat de pre-wash heee Quote
Ugeken 11.747 Geplaatst: 31 maart 2025 Geplaatst: 31 maart 2025 3 uren geleden, Jules_W zei: Oei. Ik spoel af, spuit in met foamlans en was dan meteen. Jij spoelt tussenin nog eens. Verklaart misschien waarom ik zo snel waskrassen heb En dat allemaal in 49sec! 1/3 Quote
thiva 169 Geplaatst: 11 april 2025 Geplaatst: 11 april 2025 Na de lovende reviews hier te lezen heb ik ook Bilt Hamber Touch-Less besteld bij Wax-ik. Morgen eens testen als ik de tijd vind. Wat vinden jullie de ideale mengverhouding voor gebruik in de foam gun? Onze auto is echt vuil. Sinds oktober niet meer gepoetst aan de buitenkant. Deftig weken zal nodig zijn… Quote
Jochen 6.085 Geplaatst: 11 april 2025 Geplaatst: 11 april 2025 38 minuten geleden, thiva zei: Na de lovende reviews hier te lezen heb ik ook Bilt Hamber Touch-Less besteld bij Wax-ik. Morgen eens testen als ik de tijd vind. Wat vinden jullie de ideale mengverhouding voor gebruik in de foam gun? Onze auto is echt vuil. Sinds oktober niet meer gepoetst aan de buitenkant. Deftig weken zal nodig zijn… De verhouding product/water is voor iedereen anders. Dat hangt af van je foam gun en je hogedrukreiniger. Onderstaande zou je 1x moeten uitvoeren. Zo weet je perfect hoeveel product je moet gebruiken en vermijd je verspilling of juist dat je te weinig product gebruikt. Quote Touch-Less can be applied using a foam lance, hand foamer, or spray bottle. The minimum recommended PIR (Panel Impact Ratio) is 0.5%, up to a maximum of 2% for very dirty vehicles. The dilution in a hand foamer or spray bottle is easy to determine. For foam lances, it is more challenging because it depends on the water flow rate of the pressure washer. The following steps need to be done only once; don’t forget to note the ratio on the packaging for future use. Fill the mixing bottle with tap water to the maximum level. Set the foam lance, or if you’re using the pressure washer’s reservoir, to the maximum product flow. Take an empty large bucket and spray with the foam lance connected into the bucket until the entire mixing bottle is empty and stop immediately. If the bottle is not empty and the bucket is full, halve the amount of water in the mixing bottle and start again. All the following numbers should then also be halved. The following calculation provides a PIR of 2%. Measure the total amount of liters in the bucket after the mixing bottle is empty. Multiply this number by 0.02. The resulting number is the amount of product needed for the content of your mixing bottle. Mix the bottle with the desired amount of product and water. Foam the car and let it dwell for 1-5 minutes. Never let the product dry. Then rinse off with high pressure. Example Calculation with a Pressure Washer and a Monello Lancia Foam Lance with a 1000 ml Mixing Bottle: Fill the mixing bottle completely with tap water (1000 ml). Attach the foam lance to the pressure washer and turn the knob on top fully closed (maximum foam setting). Spray into an empty large bucket until the 1000 ml mixing bottle is (almost) empty. Once the bottle is almost empty, the bucket is filled with 13 liters of water. The amount of product needed is 13 x 0.02 = 260 ml, and the rest with water. You do not need to use all the mixture at once; the mixture can be stored. You can also use half by mixing 130 ml of product with 240 ml of water. With one liter of mixture, you can do about 8-10 washes, depending on your pressure washer and water pressure. Morgen wordt het warm, zorg dat het niet opdroogt op je lak Succes! 1 Quote
thiva 169 Geplaatst: 11 april 2025 Geplaatst: 11 april 2025 25 minuten geleden, Jochen zei: De verhouding product/water is voor iedereen anders. Dat hangt af van je foam gun en je hogedrukreiniger. Onderstaande zou je 1x moeten uitvoeren. Zo weet je perfect hoeveel product je moet gebruiken en vermijd je verspilling of juist dat je te weinig product gebruikt. Morgen wordt het warm, zorg dat het niet opdroogt op je lak Succes! Merci voor de hulp. Ik kan in de schaduw werken. Moet dus wel lukken. Of anders is ‘t voor zondag. Het is de eerste keer foam gun voor mij. Ik hoop op die manier krassen te vermijden. De zwarte Tesla lak is een magneet voor krassen en swirls. Quote
Greg 3.576 Geplaatst: 11 april 2025 Geplaatst: 11 april 2025 @thivaOpletten met hogedruk op die Tesla lak, durft al eens in stukken er af komen ook zeker de dorpel onder de deuren. 1 1 Quote
Populair bericht saabi 4.075 Geplaatst: 12 april 2025 Populair bericht Geplaatst: 12 april 2025 Deze week in de vrije uurtjes de engine bay van de Mercedes eens onder handen genomen. Afgewerkt met Swissvax motor engine care….zo een werkjes geven wel voldoening: 15 Quote
Jochen 6.085 Geplaatst: 12 april 2025 Geplaatst: 12 april 2025 Amai, precies een foto uit een catalogus 1 Quote
ma: 94 Geplaatst: 22 april 2025 Geplaatst: 22 april 2025 Dit weekend voor het eerst de auto eens gedroogd met een BLO AIR-RS. Had die op Max gezet, wat een geluid maakt dat ding, ik ben oorstopjes moeten gaan insteken omdat mijn oren begonnen piepen Quote
Sibo Berebrouckx 206 Geplaatst: 28 april 2025 Geplaatst: 28 april 2025 Heeft er iemand weet van zo iets in Zuid-Limburg of zelfs BE? Ben dit tegengekomen via een Instagram die ik al lang volg, maar nog nooit irl. @Denniske heeft soms fantastische ideeën zoals hieronder en de MX-5 is bijgevolg nog steeds erg vuil onderaan. 5 Quote
Denniske 7.651 Geplaatst: 28 april 2025 Geplaatst: 28 april 2025 11 minuten geleden, Sibo Berebrouckx zei: Heeft er iemand weet van zo iets in Zuid-Limburg of zelfs BE? Ben dit tegengekomen via een Instagram die ik al lang volg, maar nog nooit irl. Zoiets kan alleen maar in Zwitserland vrees ik Quote
saabi 4.075 Geplaatst: 28 april 2025 Geplaatst: 28 april 2025 Ik gebruik zoiets: https://www.bol.com/be/nl/p/somstyle-auto-bodemreiniger-geschikt-voor-karcher-k2-k3-k4-k5-k6-k7-waterbezem-voor-hogedrukreiniger-hogedrukspuit-zilverkleurig/9300000178680201/?Referrer=ADVNLGOO002042-G-172471367453-S-2371533126145-9300000178680201-C-22059644365&gad_source=1&gbraid=0AAAAAD5OnmMqbSp-yCw8ez86CgEF-BPAI&gclid=EAIaIQobChMI08W6_rP6jAMVg4CDBx2kQDELEAQYBSABEgInMvD_BwE 1 Quote
gTa 28.020 Geplaatst: 30 april 2025 Geplaatst: 30 april 2025 Ik heb enige tijd geleden bij Wax-it eens een degelijke hogedrukreiniger gekocht. Daar ook de optionele foamgun bij gekocht (niet deze die std meegeleverd werd). Geen idee evenwel welke foam ik erin gebruik, laat staan dat ik die correct afgemeten/aangelengd heb . Vorig jaar heb ik me bij een verfwinkel in 't Kortrijkse (had verf nodig) waar ook car cleaning stuff staat (eigenaar heeft ook een carwash oid), een beetje impulsief zo'n BLO Air-GT gehaald. Ik ben geen poetser, maar een rijder-ipv-poetser. Maar deze keer moést de Honda wel proper gemaakt worden, na de 100colls. Verbluft van het effect van de foam, hoe goed dat vuil losweekt, hoe makkelijk je dan 85% van 't vuil afspuit (met hogedruk maar van ver) en met een 2e keer foamen je nadien heel de moto met een wash mitt machtig efficiënt kan wassen. Nadien het droogblazen met de BLO: waauw. Best buy in a long time, zo efficiënt! Is niet eens extreem luid, slang is lang (éénmaal "opgeblazen"), levert veel debiet en lekker warme lucht ook, top ding! Nadien ook nog het chroom met Belgom Chrome en al het alu met Belgom Alu behandeld. (Niet alles, maar veel. Ook niet grondig, maar toch voldoende om een enorm resultaat te zien.) Verbluffend hoe goed dat werkt, als je er de nodige elbow grease in investeert. Waauw. Check het chroom en alu, dat is echt als nieuw: Waar ik geen tijd meer voor had, was de moto nog in de wetcoat zetten. Heb daar zo'n grote bus van gekocht bij Wax-it (ben vergeten welk merk) omdat ik daar zo'n goeie dingen over las. Maar ik wil eerst nog alle lakwerk proper detailen (clayen, polieren) en alle alu & chrome deftig doen. En dan ga 'k eens zo'n wetcoat zetten, benieuwd naar. 7 Quote
Monterey Jack 6.499 Geplaatst: 1 mei 2025 Geplaatst: 1 mei 2025 Als het Gyeon Wetcoat is dan zou ik dat nu gewoon aanbrengen. Zou ik niet specifiek gebruiken na kleien en polieren. Dan zou ik eerder opteren op direct een echte coating te zetten. Cancoat als het eenvoudig moet zijn. Wel mooi werk! Quote
SB-01 4.344 Geplaatst: 1 mei 2025 Geplaatst: 1 mei 2025 Tips voor een goed (specifiek automotive) product om het touchscreen / scherm van de digitale teller te reinigen? Quote
ma: 94 Geplaatst: 1 mei 2025 Geplaatst: 1 mei 2025 20 minuten geleden, SB-01 zei: Tips voor een goed (specifiek automotive) product om het touchscreen / scherm van de digitale teller te reinigen? Ik gebruik deze: https://wax-it.eu/nl/invisible-glass-tint-safe-premium-window-glass-cleaner-650ml Lelijke bus, maar zot hoe goed dat werkt. Spuit er wel iets minder op dan op de ruiten aan de buitenkant... Quote
ex-Mooseman 14.565 Geplaatst: 1 mei 2025 Geplaatst: 1 mei 2025 Ik doe het ofwel met Autofinesse Spritz (een interior-detailer) of met Gyeon Glass, en vooral: een verse, zachte doek. Sprayen op je doek, product aanbrengen, doek flippen, en afnemen Quote
SB-01 4.344 Geplaatst: 1 mei 2025 Geplaatst: 1 mei 2025 Ok heren, thx. Ik ben zeer tevreden van de Kenotek producten en hun glasreiniger werkt erg goed. https://www.bb-carcare.be/product/kenotek-pro-glass-cleaner/ Maar durf dat precies toch niet gebruiken op zo een schermen. Quote
SB-01 4.344 Geplaatst: 2 mei 2025 Geplaatst: 2 mei 2025 Ook antwoord gehad van BB Car Care ondertussen: zij gebruiken InnerQD van CARPRO. Bij glasreinigers zit het probleem hem in het soms bevatten van ammoniak en dat kan schermen beschadigen. Nu staat er bij die Kenotek Glass Cleaner wel specifiek bij dat er geen ammoniak in zit, dus op zich zou dat geen probleem mogen geven. Quote
Jochen 6.085 Geplaatst: 2 mei 2025 Geplaatst: 2 mei 2025 19 minuten geleden, SB-01 zei: Ook antwoord gehad van BB Car Care ondertussen: zij gebruiken InnerQD van CARPRO. Bij glasreinigers zit het probleem hem in het soms bevatten van ammoniak en dat kan schermen beschadigen. Nu staat er bij die Kenotek Glass Cleaner wel specifiek bij dat er geen ammoniak in zit, dus op zich zou dat geen probleem mogen geven. Zal wel ok zijn inderdaad. Is met alcohol zie ik, die van Gyeon is ook 60% alcohol zelfs en werkt erg goed. 1 Quote
walter 4.427 Geplaatst: 2 mei 2025 Geplaatst: 2 mei 2025 14 uren geleden, SB-01 zei: Tips voor een goed (specifiek automotive) product om het touchscreen / scherm van de digitale teller te reinigen? Zeer tevreden van Gyeon Q2M Glass. Quote
Roger 310 Geplaatst: 4 mei 2025 Geplaatst: 4 mei 2025 Iemand wat tips hoe je best een auto met PPF op wast? Bij het afhalen was er geen tijd voor wat uitleg, aangezien ik zelf heel dringend weg moest en er nog een ander afhaalmoment bezig was. Ik ga binnenkort wel eens langs, maar ik zou de auto al eens een wasje willen geven. Quote
The Swede 6.662 Geplaatst: 5 mei 2025 Geplaatst: 5 mei 2025 Op 17/2/2025 om 10:24, mrbbs zei: Hier ook super content van George Zit een specifieke stof/tapijt shampoo bij die de geuren wel zal neutraliseren. Wel niet te lang mee wachten! Je kan ook gewoon Diversey’s Tapi Extract en Tapi Deo kopen. Op 28/4/2025 om 11:01, Denniske zei: Zoiets kan alleen maar in Zwitserland vrees ik Vraag ik mij wel af waar want die klootzakken hier doen alle self washes op zondag en na 19.00 dicht. Quote
ex-Mooseman 14.565 Geplaatst: 5 mei 2025 Geplaatst: 5 mei 2025 Zojuist, The Swede zei: Vraag ik mij wel af waar want die klootzakken hier doen alle self washes op zondag en na 19.00 dicht. Hier ook, hoor. De buren hebben er teveel last van, naar het schijnt. Zelfs de bandenpomp marcheert niet meer bij het tankstation. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.