The Swede 6.662 Geplaatst: 5 mei 2025 Geplaatst: 5 mei 2025 Buren? De 3 carwashes hier in de buurt liggen midden een bedrijvencentrum! Is gewoon de mentaliteit van de duitstalige bevolking van dit land. Zelfde als de regel in vele plekken dat je je wagen op zondag thuis niet mag wassen of zelfs helemaal niet mag wassen op je oprit. Ben echt aan het kijken om naar Romandië of Ticino te verhuizen (werk toch niet meer in Zürich). Hoewel ik merk dat de mentaliteit van mensenkloten en regels-voor-zuurpruimen ook in Vlaanderen goed ingeburgerd zijn. Ik dacht vroeger dat enkel de kaaskoppen dergelijke moraalriddermentaliteit hadden. Quote
The Swede 6.662 Geplaatst: 5 mei 2025 Geplaatst: 5 mei 2025 Even on-topic: Vraag voor de detailers ( @Alexx?): wordt carnaubawas nog gebruikt? Vroeger ging men bij het detailen steeds was met hoog percentage aan Carnauba gebruiken (Zymol, Swisswax,…). Tegenwoordig hoor je daar niet meer van. Quote
The Swede 6.662 Geplaatst: 5 mei 2025 Geplaatst: 5 mei 2025 Op 11/4/2025 om 20:44, thiva zei: Na de lovende reviews hier te lezen heb ik ook Bilt Hamber Touch-Less besteld bij Wax-ik. Morgen eens testen als ik de tijd vind. Wat vinden jullie de ideale mengverhouding voor gebruik in de foam gun? Onze auto is echt vuil. Sinds oktober niet meer gepoetst aan de buitenkant. Deftig weken zal nodig zijn… Op 1/5/2025 om 00:05, gTa zei: Ik heb enige tijd geleden bij Wax-it eens een degelijke hogedrukreiniger gekocht. Daar ook de optionele foamgun bij gekocht (niet deze die std meegeleverd werd). Geen idee evenwel welke foam ik erin gebruik, laat staan dat ik die correct afgemeten/aangelengd heb . Vorig jaar heb ik me bij een verfwinkel in 't Kortrijkse (had verf nodig) waar ook car cleaning stuff staat (eigenaar heeft ook een carwash oid), een beetje impulsief zo'n BLO Air-GT gehaald. Ik ben geen poetser, maar een rijder-ipv-poetser. Maar deze keer moést de Honda wel proper gemaakt worden, na de 100colls. Verbluft van het effect van de foam, hoe goed dat vuil losweekt, hoe makkelijk je dan 85% van 't vuil afspuit (met hogedruk maar van ver) en met een 2e keer foamen je nadien heel de moto met een wash mitt machtig efficiënt kan wassen. Nadien het droogblazen met de BLO: waauw. Best buy in a long time, zo efficiënt! Is niet eens extreem luid, slang is lang (éénmaal "opgeblazen"), levert veel debiet en lekker warme lucht ook, top ding! Nadien ook nog het chroom met Belgom Chrome en al het alu met Belgom Alu behandeld. (Niet alles, maar veel. Ook niet grondig, maar toch voldoende om een enorm resultaat te zien.) Verbluffend hoe goed dat werkt, als je er de nodige elbow grease in investeert. Waauw. Check het chroom en alu, dat is echt als nieuw: Waar ik geen tijd meer voor had, was de moto nog in de wetcoat zetten. Heb daar zo'n grote bus van gekocht bij Wax-it (ben vergeten welk merk) omdat ik daar zo'n goeie dingen over las. Maar ik wil eerst nog alle lakwerk proper detailen (clayen, polieren) en alle alu & chrome deftig doen. En dan ga 'k eens zo'n wetcoat zetten, benieuwd naar. Op 1/5/2025 om 20:53, ma: zei: Ik gebruik deze: https://wax-it.eu/nl/invisible-glass-tint-safe-premium-window-glass-cleaner-650ml Lelijke bus, maar zot hoe goed dat werkt. Spuit er wel iets minder op dan op de ruiten aan de buitenkant... Jullie weten toch dat er nog detailers met een winkel op het forum zitten en die welk actief bijdragen? Quote
ex-Mooseman 14.565 Geplaatst: 5 mei 2025 Geplaatst: 5 mei 2025 Carnauba kan en mag nog zeker. Tegenwoordig moet het allemaal keramische coating zijn, oa omwille van de langere standtijd. Omwille van de eenvoud van aanbrengen verkies ik ook nog altijd een oldskool paste-wax. Quote
The Swede 6.662 Geplaatst: 5 mei 2025 Geplaatst: 5 mei 2025 Gisteren ook nog met de gewone Zymol op de BMW gezeten. Resultaat mag er nog steeds zijn. 1 Quote
ex-Mooseman 14.565 Geplaatst: 5 mei 2025 Geplaatst: 5 mei 2025 Dit weekend heb ik ook de roadster gepolijst in twee stappen met Menzerna SF2500, daarna nog de final touch met Poorboys Professional Polish, een laagje PB Blackhole, en afgewerkt met PB Natty’s Blue Paste Wax. Alles met de DAP-machine. Uitlaatpijpjes opgeschuurd en opgeblonken. Oldskool auto, oldskool eigenaar, oldskool productjes 1 Quote
Tjeu 4.022 Geplaatst: 5 mei 2025 Geplaatst: 5 mei 2025 Op 4/5/2025 om 11:12, Roger zei: Iemand wat tips hoe je best een auto met PPF op wast? Bij het afhalen was er geen tijd voor wat uitleg, aangezien ik zelf heel dringend weg moest en er nog een ander afhaalmoment bezig was. Ik ga binnenkort wel eens langs, maar ik zou de auto al eens een wasje willen geven. heeft iedereen hier overgelezen of is er niemand die tips heeft? Quote
The Swede 6.662 Geplaatst: 5 mei 2025 Geplaatst: 5 mei 2025 2 uren geleden, ex-Mooseman zei: Dit weekend heb ik ook de roadster gepolijst in twee stappen met Menzerna SF2500, daarna nog de final touch met Poorboys Professional Polish, een laagje PB Blackhole, en afgewerkt met PB Natty’s Blue Paste Wax. Alles met de DAP-machine. Uitlaatpijpjes opgeschuurd en opgeblonken. Oldskool auto, oldskool eigenaar, oldskool productjes Was met de machine? Die Zymol moet je met de blote hand best aanbrengen. Quote
Martini Racing 2.777 Geplaatst: 5 mei 2025 Geplaatst: 5 mei 2025 Op 4/5/2025 om 11:12, Roger zei: Iemand wat tips hoe je best een auto met PPF op wast? Bij het afhalen was er geen tijd voor wat uitleg, aangezien ik zelf heel dringend weg moest en er nog een ander afhaalmoment bezig was. Ik ga binnenkort wel eens langs, maar ik zou de auto al eens een wasje willen geven. Gewoon normaal wassen. Quote
ex-Mooseman 14.565 Geplaatst: 6 mei 2025 Geplaatst: 6 mei 2025 7 uren geleden, The Swede zei: Was met de machine? Die Zymol moet je met de blote hand best aanbrengen. Blue Paste is een zeer basic-wax (maar zeer good value for money), redelijk hard van structuur, maar zeer gemakkelijk aan te brengen/af te nemen. Gezien ik wat last heb van mijn pols, heb ik deze keer zoveel mogelijk machinaal proberen te werken. Voor het eerst ook de (paste)wax met de machine. Sealant had ik zo al vaker gedaan. Het is goed gelukt: een kleinere pad, zodat die in de pot paste (‘t was dan ook paste-wax)” ). Trage stand van de DAP. Het is zeer goed gelukt om een heel fijn laagje wax te leggen, dat bijgevolg ook makkelijk uit kon worden gewreven. Quote
Niko80 6.866 Geplaatst: 6 mei 2025 Geplaatst: 6 mei 2025 Ik heb zelf terug fusso 99 gekocht. Ik vind dat nog altijd een zeer goed product. Quote
Roger 310 Geplaatst: 6 mei 2025 Geplaatst: 6 mei 2025 Wat die BLO Car Dryer betreft, is de meerprijs voor de AIR-GT het waard of kom je eigenlijk gewoon goed toe met de AIR-RS? Quote
ma: 94 Geplaatst: 6 mei 2025 Geplaatst: 6 mei 2025 1 uur geleden, Roger zei: Wat die BLO Car Dryer betreft, is de meerprijs voor de AIR-GT het waard of kom je eigenlijk gewoon goed toe met de AIR-RS? Ik heb me zelf vorige maand de AIR-RS gekocht. Was er al lang naar aan het kijken en was afwachten wat dat ging geven, sinds ik zoiets nog nooit gebruikt heb. Ik ben een amateur: gebruik de 2-emmer methode en heb eens een lakcorrectie laten doen, maar kan niets van polieren, waxen,... Ik vond het vooral handig voor de kieren en plaatsen waar je anders moeilijker bij komt en de velgen. Panelen zelf ga ik toch nog steeds graag eens over met een droogdoek. Meer als krachtig genoeg. Enige voorwaarde is dat de wagen een coating moet hebben, zodat het water er goed af loopt. Of je kan wassen met een shampoo waar een hoeveelheid coating in zit zoals bv. Bathe+ van Gyeon. Enige nadeel is dat het toestel gigantisch veel lawaai maakt, heb oorstoppen moeten indoen. Eerst even zonder gewerkt en 's avonds had ik de tuut in mijn oren. 1 Quote
gTa 28.019 Geplaatst: 6 mei 2025 Geplaatst: 6 mei 2025 Dan zal het grote verschil tussen de RS en de GT toch het geluid zijn, want ik stond versteld van hoe (relatief) stil mijn BLO Air-GT is. Geen idee van het prijsverschil, noch van evt andere technische verschillen (debiet? temperatuur? accessoires/slanglengte?) Quote
msxx 7.822 Geplaatst: 25 mei 2025 Geplaatst: 25 mei 2025 Een tijd terug heeft een deel hier een Ava hogedruk reiniger gekocht. Zouden jullie het weer doen? Ik overweeg een P57 X-large bundel Quote
ex-Mooseman 14.565 Geplaatst: 25 mei 2025 Geplaatst: 25 mei 2025 direct. de meegeleverde schuimlans is voor verbetering vatbaar, maar voor de rest : supergerief, veel handiger in gebruik dan de super-de-luxe Kärcher-met-bluetooth-en-schermpje van mijn pa. 1 Quote
gTa 28.019 Geplaatst: 26 mei 2025 Geplaatst: 26 mei 2025 11 uren geleden, msxx zei: Een tijd terug heeft een deel hier een Ava hogedruk reiniger gekocht. Zouden jullie het weer doen? Ik overweeg een P57 X-large bundel Ja, met een caveat. Ik had via Wax-it.be ene gekocht, ik weet niet meer welk model maar ik denk dat het een P60 was. Die is tijdens het eerste uur gebruik al stuk gegaan. Binnengebracht, ze hebben 'm opgestuurd, ik mocht een andere kiezen. (Was blijkbaar een "gekend probleem" waarbij de drukgroep stuk ging of al was af fabriek.......) Dan heb ik een zwaarder model gekozen (denk P80) omdat dat volgens Bert een zwaardere groep/pomp/motor/...(?) had. Sindsdien al af en toe gebruikt maar ik ben geen heavy user. Goed gerief (doordachte oplossing voor oprollen elektriciteitskabel, goed werkende hogedrukslang-haspel, ...). De meegeleverde foam gun vond ik brol (je kan 'm niet neerzetten, lekte bij mij out of the box, ...). Heb nadien een aparte gekocht, een betere, die is top. Dus: ja, maar beperk je niet tot het goedkopere materiaal, het lijkt er op dat je toch beter de zwaardere modelletjes in huis haalt.. 1 Quote
msxx 7.822 Geplaatst: 26 mei 2025 Geplaatst: 26 mei 2025 Hmmm, dat is ook niet zo bemoedigend naar kwaliteit toe.. Dan is zo’n ‘wegwerp’ ding van Kärcher voor de helft van het geld toch nog te overwegen Quote
gTa 28.019 Geplaatst: 29 mei 2025 Geplaatst: 29 mei 2025 Hmm, dat heb ik niet zo bedoeld. De nieuwe die ik heb werkt feilloos, biedt veel meer kracht dan een Kärcher, de nozzles en foam gun etc zijn kwaliteit en werken zeer goed ... ik ga iig niet meer terug naar huis-tuin-keuken spul op dat vlak. Je voelt tijdens 't werken ermee wel duidelijk dat je met een kwalitatief beter apparaat aan de slag bent dan met een toestelletje van 150-200 euro. 1 Quote
Greg 3.576 Geplaatst: 29 mei 2025 Geplaatst: 29 mei 2025 Op 26/5/2025 om 17:58, msxx zei: Hmmm, dat is ook niet zo bemoedigend naar kwaliteit toe.. Dan is zo’n ‘wegwerp’ ding van Kärcher voor de helft van het geld toch nog te overwegen Kranzle voor mij. Moet geregeld aan de bak bij mij, en werkt feilloos. De mijne toen jaren terug aan 400€ zoiets kunnen kopen, denk dat ze nu 650-700€ staan 1 Quote
Jochen 6.085 Geplaatst: 29 mei 2025 Geplaatst: 29 mei 2025 Als je dat vaak gebruikt voor je auto's, moto's, rond het huis, ... zou ik niet twijfelen en 1x een aankoop doen waar je 20j mee verder kan ipv elke 4 jaar een nieuwe te kopen. Die HD 10-122 TS is een compact ding maar wel loodzwaar. Ik zou er nu niet meteen mee gaan wandelen zoals deze meneer 1 Quote
Greg 3.576 Geplaatst: 29 mei 2025 Geplaatst: 29 mei 2025 Zojuist, Jochen zei: Als je dat vaak gebruikt voor je auto's, moto's, rond het huis, ... zou ik niet twijfelen en 1x een aankoop doen waar je 20j mee verder kan ipv elke 4 jaar een nieuwe te kopen. Die HD 10-122 TS is een compact ding maar wel loodzwaar. Ik zou er nu niet meteen mee gaan wandelen zoals deze meneer Klopt, dat ziet er schattig uit, maar weegt als een blok lood Quote
Hazen 4.005 Geplaatst: 29 mei 2025 Geplaatst: 29 mei 2025 Ik kan me geen scenario voorstellen op basis van die foto setting waar die hogedrukreiniger aan te pas komt. Quote
ex-Mooseman 14.565 Geplaatst: 29 mei 2025 Geplaatst: 29 mei 2025 ‘Die trap mag wel eens afgespoten worden,’ zegt de dame tegen de heer Quote
Jochen 6.085 Geplaatst: 29 mei 2025 Geplaatst: 29 mei 2025 3 uren geleden, Hazen zei: Ik kan me geen scenario voorstellen op basis van die foto setting waar die hogedrukreiniger aan te pas komt. Dat is een typisch Oostenrijkse versiertruc. Je kruist een dame met je Kranzle in de hand en die zegt dan hopelijk iets in de aard van: ferme hogedrukreiniger! De heer zegt dan: Dann hast du meine Lanze noch nicht gesehen! 7 Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.