Ga naar inhoud

Detailtopic!

Aanbevolen berichten

Geplaatst:
36 minuten geleden, Jochen zei:

Dat is een typisch Oostenrijkse versiertruc. Je kruist een dame met je Kranzle in de hand en die zegt dan hopelijk iets in de aard van: ferme hogedrukreiniger!
De heer zegt dan: Dann hast du meine Lanze noch nicht gesehen! 🤷‍♂️

Garantie nat dan

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

Ook gekeken voor Kranzle en ik kwam op (wat ik dacht te willen & vergelijkend met wat ik bij AVA kreeg) op een kleine 1.000 EUR. Da's toch nog eens prijs x (iets meer dan) 2.

Geplaatst:

Binnenkort verhuizen we en was van plan om dan ook een HD aan te schaffen. Dacht gewoon voor een Kärcher model te gaan , gezien de bekendheid. Toch ook maar eens AVA bekijken dan, maar een klein prijsverschil op het eerste zicht.

Geplaatst:

Het is een Ava P50 XL geworden. Voor die paar keer per jaar dat ik hem gebruik vond ik €215 nog in verhouding staan 🙂 

For the record: de Kärcher welke kapot is heeft 14jr dienst gedaan, dus daar kan ik enkel tevreden over zijn 

• Vind ik leuk 2
Geplaatst:
6 uren geleden, msxx zei:

Het is een Ava P50 XL geworden. Voor die paar keer per jaar dat ik hem gebruik vond ik €215 nog in verhouding staan 🙂 

For the record: de Kärcher welke kapot is heeft 14jr dienst gedaan, dus daar kan ik enkel tevreden over zijn 

Dan heb je die Kärcher toch 28 keer kunnen gebruiken, niet slecht 😛

• Grappig 1
Geplaatst:
Op 29/5/2025 om 16:31, gTa zei:

Ook gekeken voor Kranzle en ik kwam op (wat ik dacht te willen & vergelijkend met wat ik bij AVA kreeg) op een kleine 1.000 EUR. Da's toch nog eens prijs x (iets meer dan) 2.

Kranzle is goed, maar heb de mijne  al twee keer bij Kranzle op onderhoud gedaan en betaalde toch telkens rond de 200 euro...dat is de prijs van een karcher hé 😀

Geplaatst:
Zojuist, saabi zei:

Kranzle is goed, maar heb de mijne  al twee keer bij Kranzle op onderhoud gedaan en betaalde toch telkens rond de 200 euro...dat is de prijs van een karcher hé 😀

Shit zeg :lolz: 

Ik heb vorige week de olie ververst van mijne. Dat was de eerste keer sinds ik hem heb (3-4 jaar schat ik). Veel meer kan je daar toch niet aan doen? Zo'n liter olie kost 23€ en je hebt 250ml nodig schat ik.

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:
Op 30/5/2025 om 07:38, msxx zei:

Jawadde, dit had ik jaren eerder moeten doen! 😬

Ben wel tevreden dus 😁

• Vind ik leuk 2
Geplaatst:

De vraag is dan: Is AVA veel beter dan Karcher of gaat het hier gewoon over een nieuw toestel tegenover eentje van 14 jaar oud waardoor je aangenaam verrast bent? 🙂 

Geplaatst:
21 uren geleden, saabi zei:

De schilder op de scheepswerf zegt, filters (water) en olie verversen. Verder draaien tot ze kapot zijn. Je kan er niets aan onderhouden.

Wel geen kranzle. Mens gebruikt oertzen voor zijn 500 bar en 1500 bar. 

Geplaatst:
1 uur terug, SB-01 zei:

De vraag is dan: Is AVA veel beter dan Karcher of gaat het hier gewoon over een nieuw toestel tegenover eentje van 14 jaar oud waardoor je aangenaam verrast bent? 🙂 

Mijn pa kocht een Kârcher net voor dat ik mijn AVA P80 kocht.  Ze kostten op dat moment ongeveer evenveel (officiële prijs, ik kreeg een mooie korting van Bert).  De Kärcher heeft veel meer snufjes (bv. instellingen doe je via bluetooth en je smartphone, wat het nut daarvan is? , LCD-schermpje,...)  maar is minder krachtig, luider, niet zo handig qua accesoires en slang,...  

Geplaatst:
2 uren geleden, SB-01 zei:

Je vergelijkt basisklasse (met weliswaar veel snufjes waar het grote publiek snel voor valt) met de betere middenklasse. Dat zegt genoeg, denk ik.
Drukgroep, kwaliteit van de koppelingen, de hogedrukslang, nozzles, werkingsstilte, kracht, debiet, etc ... is gewoon een volledige categorie beter.

Geplaatst:
2 uren geleden, gTa zei:

Je vergelijkt basisklasse (met weliswaar veel snufjes waar het grote publiek snel voor valt) met de betere middenklasse. Dat zegt genoeg, denk ik.
Drukgroep, kwaliteit van de koppelingen, de hogedrukslang, nozzles, werkingsstilte, kracht, debiet, etc ... is gewoon een volledige categorie beter.

Dat dus.

Ergonomisch verschil is ook immens

Geplaatst:
7 uren geleden, gTa zei:

Klopt volledig, voor iets dat een paar keer per jaar uitgehaald wordt kijk ik gewoon naar kracht en debiet.
Dat zorgt er namelijk voor dat vuil er wel of niet af gaat, met een straaltje amper harder dan je tuinslang ben je niets.
Ik heb trouwens zelf geen Karcher, maar een simpele Powerplus. Kapot? Vuilbak en een andere.
Wie dat veel gebruikt ziet dat ongetwijfeld anders en dat snap ik ook. 

Geplaatst:
5 uren geleden, msxx zei:

Dat dus.

Ergonomisch verschil is ook immens

Ook dat is geen punt als je die lans op jaarbasis pakweg 8u vast hebt.
Kan natuurlijk wel een groot verschil maken als je er wekelijks zoveel uur mee werkt. 

Geplaatst:

Zelfs dan…

1) ik kom zot van die wegwerpcultuur

2) het gebeurt hier toch meerdere keren per jaar dat ik die HD een hele dag aan een stuk nodig heb (terrassen kuisen, meerdere auto’s wassen,…).  Met mijn Nilfisk (ook gene brol) die ik voordien had, had je na een uur kramp in je handen, door de stugge knop.  AVA heeft een softtouch, die weinig kracht vraagt om in te drukken

3) bijzonder handig is ook de lange en soepele en oprolbare slang,  als je daar mee zit te kloten, elke keer je de machine uithaalt; ga je er op den duur tegenop zien, en laat je ze in het bergkot staan.  Mijn Nilfisk gebruikte ik, oa daardoor, veel minder dan de AVA.

Geplaatst:
5 uren geleden, SB-01 zei:

Ook dat is geen punt als je die lans op jaarbasis pakweg 8u vast hebt.
Kan natuurlijk wel een groot verschil maken als je er wekelijks zoveel uur mee werkt. 

Of dat een punt is mag ik hopelijk nog zelf vinden 😅

De voorover gebogen positie als ik een paar uur lang mijn terras aan het kuisen ben is killing. Nu is er een veel langere (verstelbare) foamlance. En een lange (oprolbare) kabel.

Dat alleen maakt voor mij al het verschil 😁

Geplaatst:
1 uur geleden, ex-Mooseman zei:

3) bijzonder handig is ook de lange en soepele en oprolbare slang,  als je daar mee zit te kloten, elke keer je de machine uithaalt; ga je er op den duur tegenop zien, en laat je ze in het bergkot staan.  Mijn Nilfisk gebruikte ik, oa daardoor, veel minder dan de AVA.

Dat is bij Kärcher wel een merde, die harde en bij goedkopere modellen veel te korte slangen. 

Geplaatst:
14 minuten geleden, Jules_W zei:

Dat is bij Kärcher wel een merde, die harde en bij goedkopere modellen veel te korte slangen. 

Ik heb er bij mijn Nilfisk ook al op gevloekt.

Anderzijds, ik heb dat ding intussen 10 jaar en wordt geregeld gebruikt. Het enige dat ik al heb moeten vervangen was zo’n afdichtingsringetje in de connectie tussen de slang en het pistool. 

Geplaatst:

Dat is ook het minpuntje aan die k3. Daar zit zo een harde korte slang bij die dan nog altijd zo in slagen blijft liggen.

Lans is veel te kort voor iedereen groter dan 1m75.

Die regelbare spuitkop is nutteloos op alles wat niet max power is. 

Maar ik gebruik die superweinig. Het ding is klein en pakt zeer vlot weg.

Ik heb ooit eens een goede foamgun gekocht. Ik hoop dat mijn ouders die nog hebben.

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:
4 uren geleden, Jules_W zei:

Het is die slang die uiteindelijk geknapt is bij de Kärcher, dus een ‘knelpunt’ idd

Geplaatst:

Karcher is ok voor de prof toestellen, voor de kleine home en garden (gele toestellen is 'goedkope bucht') blijf je beter er van weg. Heel veel miserie mee en de herstellingen voor de H&G toestellen gaan naar Duitsland. Gemiddeld maand kwijt voor je die terug hebt.

Ik werk bij Karcher maar heb mij vorig jaar een nieuwe nillfisk gekocht. Heel tevreden van en geen ambetante stugge darm. 

Geplaatst:

Ik heb al 10 jaar deze, werkt perfect, wel een stugge slang naar de lans, dat wel.
Nilfisk E 140.3-9 PD X-TRANilfisk E 140.3-9 PD X-TRA

Geplaatst:
12 uren geleden, Jules_W zei:

Dat lappen ze bij hun (bouw)stofzuigers ook. Daar geven ze bij de goedkoopste modellen 1.8m slang mee. Zelfs geen knik in de buis, gewoon een recht stuk. Hoe hou je dat zelfs vast 😅

image.png.f204b68a9251d244ec0d1b2ece5d1789.png

Bij de iets duurdere wordt dat 2m (en een knik), als je ze nog wat €€ geeft krijg je nog eens 20cm extra!
Bij Makita ed krijg je een buis van 3,5m.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid