Ga naar inhoud

Detailtopic!

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Rookie mistake gisteren. Het was een hele tijd bewolkt bij ons dus wou snel even de auto wassen. Tot als ik er aan begon, volle bak zon... Die Bilt Hamber Touch-Less heeft dus een laagje achter gelaten (waar @Jochen nog voor waarschuwt in zijn bericht van 11 april :fp:).   Zodra mijn Wax-it bestelling deze week aankomt, een nieuwe poging.

• Verdrietig 1
Geplaatst:

Je kan die in volle zon wassen, maar dan moet je hem constant "nat" houden. 

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:
Op 1/6/2025 om 10:58, gewoon ik zei:

Lans is veel te kort voor iedereen groter dan 1m75.

Ik bied twintig euro chef

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:
19 uren geleden, Cyrano.ak zei:

Rookie mistake gisteren. Het was een hele tijd bewolkt bij ons dus wou snel even de auto wassen. Tot als ik er aan begon, volle bak zon... Die Bilt Hamber Touch-Less heeft dus een laagje achter gelaten (waar @Jochen nog voor waarschuwt in zijn bericht van 11 april :fp:).   Zodra mijn Wax-it bestelling deze week aankomt, een nieuwe poging.

Altijd een uitdaging in volle zon om een auto te wassen, laatst ook nog gemerkt 🙂 Komt hopelijk wel goed!

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

Iemand een idee wat het zou kosten om dit te herstellen?

IMG20250624105319.jpg

• Verdrietig 1
Geplaatst:

300€ excl. bij ene waar ik mee werk voor spotrepairs.

• Thanks Friendly 1
Geplaatst:
1 uur terug, Greg zei:

300€ excl. bij ene waar ik mee werk voor spotrepairs.

Ik dacht ook aan 3-400€

51 minuten geleden, SB-01 zei:

Van een winkelkar?

Lijkt wel zoiets ja. Niet mijn auto maar heb iets op het oog voor madam 😉

Geplaatst:
6 uren geleden, Jochen zei:

Altijd een uitdaging in volle zon om een auto te wassen, laatst ook nog gemerkt 🙂 Komt hopelijk wel goed!

Ik zal er zo dadelijk al aan mogen beginnen. 

IMG_2532.jpeg

Geplaatst:

Heren detailers, poetsnichten, voddenfrotters en glimglansgeilaards,

(Ik tag alvast even @Wax-it.be en @Alexx en @Simoni als experten terzake.)

Ik zoek een klein, fijn poliertoestelletje met (erg) kleine pads om kleine onderdelen, welvende koetswerkedelen, etc. te behandelen. In het ideale geval met een (optionele) verlengstaaf. Zou zeker moeten dienen om de RVS spaken van een spaakvelg (motorfiets) te kunnen polieren, maar zal ook voor vele kleine metalen (en gespoten) onderdelen van moto's moeten dienen. Idealiter met velcro padjes, waarvan er ook in wol beschikbaar zijn (cutting power).

image.png.436c6f738a2ad75a68ad47e89c9a3d20.png

Best een uitdaging, zoals je ziet. Met een toestel met verlengstaafje kan ik het padje ook tussen de spaken door krijgen om de "achterkant" van de andere rij te doen. Of hebben jullie alternatieve manieren om dit aan te pakken?

Maar is uiteraard niet het enige. Heel veel onderdelen van moto's zijn te klein en te gewelfd om met mijn reguliere machines (een grote dual action PAW en een kleinere DAP) te doen.

Zoiets:

https://wax-it.eu/nl/maxshine-mp0312-mini-cordless-polisher

Maar dit lijkt uitverkocht. 😞

Alternatieven? Ik zag al eens iets met schijnbaar dezelfde batterijen als mijn haakse elektrische ratel (superhandig ding en alhoewel Sinees tot nu toe zeer betrouwbaar):

image.png.c37cb4ba3b7fe84dbb3879013edda0b5.png

Graag jullie inzichten (how to's, toestellen, etc) en advies. Thanks!

Geplaatst:

Ik zou direct aan een Rupes Ibrid Nano denken. Zou die werken?

Geplaatst:
3 uren geleden, Simoni zei:

dat is ook waar ik aan dacht. 

En als het heel kleine dingetjes zijn: voor een Dremel bestaan er ook (Sineeze) polijstdingetjes

Geplaatst:

Dremel en accessoria heb ik, maar dat is dan weer te klein. Ik ondervind ook dat het polieren met een toestel waarbij de polier"staaf" draait rond dezelfde as als diegene die door je hand loopt, niet goed werkt. Je toestel/polierstuk schiet dan makkelijk van het te polieren stuk af. Veel liever een toestel met haakse verbinding.

3 uren geleden, Simoni zei:

Yep, is zoiets waar ik aan denk. Wel aan de prijzige kant, ik hoopte op iets voor een prijs zoals die MaxShine Mini Cordless, een 200 à 250 EUR.

Ondertussen ook een hele nest Sinesen Brol gevonden op Amazon etc, zoals dit. Maar dat is niet enkel tegen mijn principes, ik lees ook reviews van 't verzenden van gebruikt materiaal, geschonden of geopend materiaal, een quasi onbestaande klantendienst, etc.

Geplaatst:

ik heb deze al heel lang en ben er super tevreden over. ze hebben dat ook als excenter.

PROXXON - WP/E

Geplaatst:
2 minuten geleden, saabi zei:

ik heb deze al heel lang en ben er super tevreden over. ze hebben dat ook als excenter.

PROXXON - WP/E

Vond 'm ook net. Niet draadloos, maar dat is niet meteen een breekpunt.

image.thumb.png.e30e323ae223d70edd0546a91ee91ce3.png

Geplaatst:

is 50 mm doorsnee van de pad dan niet te groot ?  (

Geplaatst:

Ja, eigenlijk wel. Zo'n kit met backing plates van 1", 1,5" en 2" lijkt me dan beter passend, dan heb ik ook kleinere voor het echt fijne werk (b.v. RVS vijskoppen terug mooi polieren).

Edit: Proxxon biedt ook zo'n uitbreidingskit aan met een 30mm backing plate, dat zou perfect moeten zijn.

image.thumb.png.3d67193a9a668fe5b81c6c36fcb2b000.png

Theoretisch nadeel van de Proxxon is dat die enkel rotary werkt, daar waar sommige andere toestellen een opzetkop hebben die toelaat om DA te werken (sommige zelfs met keuze qua uitslag).

Nog niet zeker wat de beste optie is voor velgspaken. Ik vermoed een zo klein mogelijke "kop" (met haakse overbrenging) van 't toestel en dan zo'n verlengstuk erop, met dan een backing plate van niet zo veel groter dan 1 à 1,5 inch.

Geplaatst:

zou je die spaken niet met een polishingcone kunnen doen ? 

Geplaatst:

Op zo’n kleine pads werk ik liever roterend. Efficient er en minder problemen met de slag van pad en backing. 

de kleine pad op een excentrische stand begeven het ook sneller 

• Thanks Friendly 1
Geplaatst:
1 uur geleden, gTa zei:

Ja, eigenlijk wel. Zo'n kit met backing plates van 1", 1,5" en 2" lijkt me dan beter passend, dan heb ik ook kleinere voor het echt fijne werk (b.v. RVS vijskoppen terug mooi polieren).

Edit: Proxxon biedt ook zo'n uitbreidingskit aan met een 30mm backing plate, dat zou perfect moeten zijn.

image.thumb.png.3d67193a9a668fe5b81c6c36fcb2b000.png

Theoretisch nadeel van de Proxxon is dat die enkel rotary werkt, daar waar sommige andere toestellen een opzetkop hebben die toelaat om DA te werken (sommige zelfs met keuze qua uitslag).

Nog niet zeker wat de beste optie is voor velgspaken. Ik vermoed een zo klein mogelijke "kop" (met haakse overbrenging) van 't toestel en dan zo'n verlengstuk erop, met dan een backing plate van niet zo veel groter dan 1 à 1,5 inch.

ze hebben een excenter ook, en als ik mij niet vergis ook draadloze mogelijkheden.

• Thanks Friendly 1
Geplaatst:
46 minuten geleden, saabi zei:

ze hebben een excenter ook, en als ik mij niet vergis ook draadloze mogelijkheden.

Idd, ondertussen ook gevonden. Nadeeltje (op papier) is dat 't bij Proxxon kiezen is: óf rotary, óf DA.
Bij een aantal concurrenten valt dat om te bouwen. Omdat ik nog aan 't zoeken ben naar wat me 't beste gaat ondersteunen in m'n to do's, denk ik dat ik dan kies voor datgene wat me 't meeste mogelijkheden biedt.

Geplaatst:
1 uur geleden, Simoni zei:

Op zo’n kleine pads werk ik liever roterend. Efficient er en minder problemen met de slag van pad en backing. 

de kleine pad op een excentrische stand begeven het ook sneller 

Thanks, da's supernuttige info.

Geplaatst:

'k Ga het risico op de Sinesen Brol niet nemen. Ik zie veel goedkopere toestellen (met verschillende opzetstukken, rotary & dual action) met heel veel verschillende merken, ook op de Wax-it webshop, volgens mij quasi allemaal dezelfde toestellen met minimale verschillen in kleur of logo, maar allemaal met 2 stuks 2 Ah batterijen, hetzelfde type lader, etc etc. Ik lees daar mogelijks net een tik te veel negatieve info over.

Gelet op waar ik 't toestel ga gebruiken (in m'n garage, altijd met stopcontacten in de buurt) en de opmerking van Simoni inzake rotary vs dual action op zo'n kleine padjes, alsook de (imo betrouwbare) gebruikerservaring van Saabi ... ga 'k voor de Proxxon gaan met wat accessoires (28660 + extra 29098 + bijkomend 29074 + 29070 uitbreidingsset + wat extra sponsjes (3 hardheden) en polierschijfjes (vilt en wol) + zo'n gummi eraser disc om lijmresten van wiellood etc te verwijderen). Komt op een kleine 200 euro, wat zo ongeveer m'n idee was qua budget hiervoor. En toch wat extra gemoedsrust in (de kwaliteit van) het merk.

• Vind ik leuk 2
Geplaatst:

Bon, met dat desje bijna klaar is (em goed smerig is) paar vraagjes.

Hou er rekening mee dat ik geen kuiser ben en dat ook nooit ga worden. Ik moet dus geem topproducten hebben aan bijhorende prijs. Ik haal dat er toch nooit uit.

* zeep. Nu heb ik iets goedkoops en dat is op. Graag iets beters, zonder dat het duur is. Iets beginnersvriendelijk.

*interieur zou ik een extractor huren. Is stof. Mij lijkt logisch dat ik dat behandel om te reinigen. Waarmee?

*plastieks in interieur. Waarmee reinigen? Het begint uit te drogen, waarmee voeden?

*plastieks buiten zijn grijs ipv zwart. Met bandenzwart of iets anders?

*mijn chroom is dof (zijn geanodiseerde strips eigenlijk). Maar dat zal belgom worden, heb ik staan, heb ook dremel).

*iets om mijn nog deels bestaande lak te beschermen. Heeft geen blanke lak laag. Nen simpele wax dus. Ik had vroeger autoglim of iets dergelijks. Bus is leeg.

Polieren en dergelijke ga ik mij nu niet aan wagen. Geen tijd voor ik op reis ga.

Een wasmit en velgenborstel heb ik (was ergens eens een actie).

Denk eraan. Amateur, beginner, weinig skills hierin. Moet proper staan en dan ben ik al content (iets van kinderhand en snel gevuld). Niet te duur, niet te speciaal. Auto komt van ver.

@ex-Mooseman @Jochen @Ice_Ken @Wax-it.be @Alexx @Simoni

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid