Simoni 6.174 Geplaatst: 4 juli 2025 Geplaatst: 4 juli 2025 shampoo: Poorboys slicks & suds is altijd goed. Of kijk gewoon naar een klassieke auto shampoo die ergens in promo staat? Wax-it of Carclean bvb extractor: met alles reiniger of interieurreiniger interieur plastics: allesreiniger verdunnen of beter Nanolex Interior Cleaner chroom met metal polish maar zonder dremel. R222 zeep is top en zeer eenvoudig lak beschermen: Auto Finesse Tripple is een all in one "simoniz" waarmee je manueel de glans terugbrengt en de lak beschermt. 3 Quote
gewoon ik 8.348 Geplaatst: 4 juli 2025 Geplaatst: 4 juli 2025 Allesreiniger is vermoedelijk niet de allesreiniger die je in je huis gebruikt od wel? Thanks man! Ga even rondsnorren op internet. Quote
ex-Mooseman 14.565 Geplaatst: 4 juli 2025 Geplaatst: 4 juli 2025 Ik ben/was grote fan van Autofinesse, maar gezien Wax-IT dat serieus heeft afgebouwd, ben ik over aan het stappen op Gyeon. 1) Wassen: ik gebruik Autofinesse Lather voor het moment, is OK. Gyeon vond ik beter, en daarom niet duurder. 2) Extractor: goed idee. Kijk ook voor een zachte borstel om wat te frotten, eventueel eentje die je op een viseuse kunt monteren (voorzichtig wel, met die oude stof) Doe een scheutje specifieke textielreiniger, of een All Purpose Cleaner (genre Autofinesse Verso of Poorboys All Purpose Cleaner) in het vers water van de machine. 3) plastic in het interieur: reinigen met diezelfde APC (maar dan goed verdund, pak 1:20) en die borstel. Daarna voeden met iets als Poorboys Natural Look, of, iets makkelijker in gebruik een spraybare interieurdetailer (genre Autofinesse Spritz of Gyeon Q2M interior detailer) 4) Plastic buiten: Autofinesse Revive gebruik naar tevredenheid. Andere merken gaan ook wel iets hebben. 5) Belgom is goed 6) beschermen: pak iets makkelijk om aan te brengen en op te poetsen: een wax is wat oldskool, maar dat past bij deze kar : Poorboys Natty's Blue Paste, bv. of Gyeon Q2 Wax. @Alexx is ook verdeler van Gyeon 1 1 Quote
Simoni 6.174 Geplaatst: 4 juli 2025 Geplaatst: 4 juli 2025 Auto Finesse stapt af van een dealer model en wil rechtstreeks b2c leveren. Vandaar. Quote
ex-Mooseman 14.565 Geplaatst: 4 juli 2025 Geplaatst: 4 juli 2025 1 uur terug, Simoni zei: Auto Finesse stapt af van een dealer model en wil rechtstreeks b2c leveren. Vandaar. Ik had al zo’n donkerbruin vermoeden Quote
Polygoon 15.035 Geplaatst: 5 juli 2025 Geplaatst: 5 juli 2025 Denk dat ik hier nog het beste in het hogedrukreiniger segment zit: ik ben op zoek naar een "rioolrat" of "rioolslang" (geen idee wat het ABN hiervoor is) om op de AVA hogedrukreiniger te steken. Ik hoop dat spel maar 1 keer in de 5 jaar nodig te hebben dus hoe goedkoper, hoe beter. Mensen die ervaring hebben met eentje en dat kunnen aanraden? Quote
ex-Mooseman 14.565 Geplaatst: 5 juli 2025 Geplaatst: 5 juli 2025 ik dacht dat de Kärcher-koppelingen op een AVA passen. Disclaimer: ik heb zelf nog nooit geprobeerd. Quote
msxx 7.822 Geplaatst: 6 juli 2025 Geplaatst: 6 juli 2025 20 uren geleden, Polygoon zei: Denk dat ik hier nog het beste in het hogedrukreiniger segment zit: ik ben op zoek naar een "rioolrat" of "rioolslang" (geen idee wat het ABN hiervoor is) om op de AVA hogedrukreiniger te steken. Ik hoop dat spel maar 1 keer in de 5 jaar nodig te hebben dus hoe goedkoper, hoe beter. Mensen die ervaring hebben met eentje en dat kunnen aanraden? 13 uren geleden, ex-Mooseman zei: ik dacht dat de Kärcher-koppelingen op een AVA passen. Disclaimer: ik heb zelf nog nooit geprobeerd. Is effectief zo, had hiervoor een Kärcher en was blij verrast dat ik nog zaken kon blijven gebruiken 1 Quote
Polygoon 15.035 Geplaatst: 6 juli 2025 Geplaatst: 6 juli 2025 Bedankt heren, lijkt inderdaad te kloppen! Quote
Jochen 6.085 Geplaatst: 8 juli 2025 Geplaatst: 8 juli 2025 Op 4/7/2025 om 08:20, gewoon ik zei: Bon, met dat desje bijna klaar is (em goed smerig is) paar vraagjes. Hou er rekening mee dat ik geen kuiser ben en dat ook nooit ga worden. Ik moet dus geem topproducten hebben aan bijhorende prijs. Ik haal dat er toch nooit uit. * zeep. Nu heb ik iets goedkoops en dat is op. Graag iets beters, zonder dat het duur is. Iets beginnersvriendelijk. *interieur zou ik een extractor huren. Is stof. Mij lijkt logisch dat ik dat behandel om te reinigen. Waarmee? *plastieks in interieur. Waarmee reinigen? Het begint uit te drogen, waarmee voeden? *plastieks buiten zijn grijs ipv zwart. Met bandenzwart of iets anders? *mijn chroom is dof (zijn geanodiseerde strips eigenlijk). Maar dat zal belgom worden, heb ik staan, heb ook dremel). *iets om mijn nog deels bestaande lak te beschermen. Heeft geen blanke lak laag. Nen simpele wax dus. Ik had vroeger autoglim of iets dergelijks. Bus is leeg. Polieren en dergelijke ga ik mij nu niet aan wagen. Geen tijd voor ik op reis ga. Een wasmit en velgenborstel heb ik (was ergens eens een actie). Denk eraan. Amateur, beginner, weinig skills hierin. Moet proper staan en dan ben ik al content (iets van kinderhand en snel gevuld). Niet te duur, niet te speciaal. Auto komt van ver. @ex-Mooseman @Jochen @Ice_Ken @Wax-it.be @Alexx @Simoni Zeep; Gyeon Bath vind ik zeer goed en je hebt er niet veel van nodig Interieur: Extractor ja. Huren of kopen, zijn zo duur niet meer. Komt altijd nog wel eens van pas in het huishouden. Ik gebruik dit product en dat reinigt goed, is zeer zuinig en ruikt lekker. Ik spoel enkel met de extractor. Bekleding nat maken, innevelen, schrobben en spoelen met extractor. plastiek: in betwijfel of je dat echt kan voeden. Je kan het wel opsmukken met 303 Aerospace protectant of Poorboys Natural Look Dressing (verdunnen 1:1 met water). plastiek buiten: weinig ervaring mee, is allemaal wat van hetzelfde vrees ik tenzij je naar die dure coatings grijpt. Als je het vettig maakt wordt het zwart Iets nemen wat opdroogt zodat het stof er niet aan blijft kleven. chroom: bestaan ook veel producten voor die allemaal wat hetzelfde doen en goed werken. Ik heb een tube van Menzerna die het goed doet bvb. Voor wat extra bijtkracht staalwol #0000 gebruiken, als het delicaat is eerst eens proberen met een koperpoets oid. Om die lak te behandelen voor een all in one gaan zoals Simonis zegt. Of een glaze zoals Poorboy's Black Hole, daar moet dan wel nog bescheming over... Als je een machine zou kunnen lenen van iemand zou het dat het resultaat wel serieus verbeteren. Met de hand is dat toch wel een karwei op zo'n lap Duist staal Quote
Bompa 17.784 Geplaatst: 28 augustus 2025 Geplaatst: 28 augustus 2025 @Wax-it.be Ik heb een kennis die met een 9j oude Superb Laurent&Klement met bruin leder, goed verzorgd, behalve het leder -> nooit behandeld. Het heeft een minieme beschadiging aan de wang, maar het leder is verrassend genoeg nog soepel overal en verder helemaal niet beschadigd. Hij zoekt dus iets om bij te kleuren, maar redelijk lokaal, niet het hele interieur. Is een Colourlock overkill? Bestaat dat in kleine hoeveelheden, en zit deze kleur in het gamma? Daarnaast heb ik hem ook gezegd om repetitief te reinigen met aangepast product en verzorging te voorzien nadien. Wat zijn momenteel de aan te raden producten? En tenslotte: hij zoekt een goede velgenreiniger, ik vind de Auto Finesse niet meer terug op jouw site, is een Gyeon Iron Out even goed of beter? Quote
ex-Mooseman 14.565 Geplaatst: 28 augustus 2025 Geplaatst: 28 augustus 2025 Gyeon Iron Out is minstens even goed als de ijzerverwijderaar van AutoFinesse. Maar dat zijn eerder ijzerverwijderaars (met de typische verkleuring) dan echte velgenreinigers (al doen ze dat prima). AutoFinesse heeft blijkbaar gekozen om vooral rechtstreeks, via hun webwinkel te verkopen ipv via hun Europese dealers. Voor dat interieur: Leatherfresh is volgens mij hetgeen je moet hebben voor de verkleuring Ik zie dat Colourlock 'Skoda Braun' in hun bespoke gamma zitten heeft. Pulleke van 150 ml kost wel 50 euro. Voor het onderhoud van het leder zou ik een milde reiniger (Gyeon Leather Cleaner, bv.) en een conditioner (LeatherCoat) voorstellen Quote
Dawud 4.616 Geplaatst: 29 augustus 2025 Geplaatst: 29 augustus 2025 Iemand tips om gele strepen van de isofix geleiders eraf te krijgen? Quote
gewoon ik 8.348 Geplaatst: 29 augustus 2025 Geplaatst: 29 augustus 2025 Die gingen er bijmij af met apc aangelengd voor textiel. Quote
ex-Mooseman 14.565 Geplaatst: 29 augustus 2025 Geplaatst: 29 augustus 2025 Een melamine-sponsje (wondersponske) will do the trick. Voorzichtig zijn wel, die dingen hebben serieus was bite. Quote
Dawud 4.616 Geplaatst: 29 augustus 2025 Geplaatst: 29 augustus 2025 3 uren geleden, gewoon ik zei: Die gingen er bijmij af met apc aangelengd voor textiel. voorbeeld? 2 uren geleden, ex-Mooseman zei: Een melamine-sponsje (wondersponske) will do the trick. Voorzichtig zijn wel, die dingen hebben serieus was bite. wonderspons deed niet veel Quote
gewoon ik 8.348 Geplaatst: 29 augustus 2025 Geplaatst: 29 augustus 2025 2 uren geleden, Dawud zei: voorbeeld? wonderspons deed niet veel Zie paar pagina's terug met uitleg van @Simoni en @ex-Mooseman. Kwestie dat ik geen fouten vertel Quote
Cyrano.ak 2.633 Geplaatst: 1 september 2025 Geplaatst: 1 september 2025 Wat is de juiste manier om logo's van de koffer te halen? Haardroger en flosdraad? Quote
Ice_Ken 6.458 Geplaatst: 1 september 2025 Geplaatst: 1 september 2025 13 minuten geleden, Cyrano.ak zei: Wat is de juiste manier om logo's van de koffer te halen? Haardroger en flosdraad? en een caramel wiel + ontvetter of gyeon tar, nadien polieren. 1 Quote
Jules_W 4.837 Geplaatst: 11 september 2025 Geplaatst: 11 september 2025 @ex-Mooseman en andere experts; Ik heb een spraywax gekocht die je moet opspuiten, inwrijven en dan met een droge doek moet nawrijven. Ik gebruik zoals aangegeven zeer weinig en wrijf nadien wel oppervlak per oppervlak alles goed in. Toch blijven er strepen over die ik er wel met een detailer spray af krijg maar zonder redelijk hardnekkig blijken en alleen zichtbaar in een bepaald licht. Wat kan er mis gaan? Toch teveel product? Of is het de bedoeling dat die wax opdroogt en je dan pas afveegt oid? Quote
mrbbs 2.789 Geplaatst: 11 september 2025 Geplaatst: 11 september 2025 Wacht je 2-5 minuten voordat je deze afneemt? Over welk product heb je het? Quote
zeramed 141 Geplaatst: 11 september 2025 Geplaatst: 11 september 2025 Iemand een tip voor een goed product om de cabriokap mee te bewerken? Online een filmpje gezien waarbij de druppels/regen er mooi afgleden.. Quote
Monterey Jack 6.499 Geplaatst: 11 september 2025 Geplaatst: 11 september 2025 Ik heb 303 cabriokap cleaner gebruikt en dan Q2 fabric coat gebruikt, werkt goed. Auto staat wel in weer en wind buiten dus de houdbaarheid is maar enkele maanden. Quote
ex-Mooseman 14.565 Geplaatst: 11 september 2025 Geplaatst: 11 september 2025 44 minuten geleden, Jules_W zei: @ex-Mooseman en andere experts; Ik heb een spraywax gekocht die je moet opspuiten, inwrijven en dan met een droge doek moet nawrijven. Ik gebruik zoals aangegeven zeer weinig en wrijf nadien wel oppervlak per oppervlak alles goed in. Toch blijven er strepen over die ik er wel met een detailer spray af krijg maar zonder redelijk hardnekkig blijken en alleen zichtbaar in een bepaald licht. Wat kan er mis gaan? Toch teveel product? Of is het de bedoeling dat die wax opdroogt en je dan pas afveegt oid? staat er een wax op je auto ? Want het kan zijn dat spraywax en waxlaag niet overeenkomen. Het is meestal ook beter van op je doek te spuiten, in plaats van op de lak. Je moet het oplosmiddel ook een beetje tijd geven om te verdampen. Ik heb Autofinesse Spritz als spraywax, maar gebruik dit eigenlijk maar zelden meer: een quickdetailer wint in gebruiksgemak, hetgeen verloren gaat in standtijd. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.