Dawud 4.616 Geplaatst: 18 september 2025 Geplaatst: 18 september 2025 Volgende week mag ik mijn leasewagen wisselen voor een nieuw exemplaar. De huidige heb ik veel te weinig gewassen en de lak voelt gigantisch ruw aan. Ook de eerste auto waar ik precies zoveel krassen op heb. Mijn vorige auto's kuiste ik frequenter en gaf die jaarlijks een behandelingetje met één of ander product dat ik gekregen had van mijn schoonpa dat de glans terug bracht en de lak zeer glad maakte. Waarschijnlijk een soort van "simonis van op de wekelijkse markt" , maar het werkte wel. Was gewoon erop wrijven en dan terug eraf wrijven met een zachte doek. Ik zoek dus iets gelijkaardigs om op een simpele manier mijn lak te beschermen. Daarnaast ook nood aan producten voor de reguliere wasbeurten. Heb de site van waxit al eens doorgelezen, maar daar is ook een overaanbod aan info. :s. Gewoon een shampoo, velgenreiniger en insectenverwijderaar lijkt me voldoende? En dan nog een hoop borstels en sponzen. Quote
ex-Mooseman 14.566 Geplaatst: 18 september 2025 Geplaatst: 18 september 2025 wat wil je ? Een product om je huidige leasewagen met beperkte inspanning weer presentabel te krijgen ? Of een basispakketje voor je nieuwe auto ? Voor je oude auto moet je geen wonderen verwachten. Je hebt iets nodig dat gemakkelijk te verwerken is, en dat je lak een (tijdelijke) boost geeft. Iets met veel fillers, dus. Autofinesse Tripple would do the thing, maar wordt niet meer verkocht door WaxIT. Nieuwe auto: je kan weinig misdoen met de producten van Gyeon als je bij Bert (of ook bij Alex) wil gaan shoppen: - Shampoo: Gyeon Q2R, maar ook een Poorboys - Velgen: pak maar meteen een de-ironizer: Gyeon Q2M Iron WheelCleaner REDEFINED, bijvoorbeeld, als je niet van plan bent om geregeld je auto te wassen; - insectenreiniger: gebruik ik eigenlijk bijna nooit. Een wat straffere shampoo-oplossing in een spuitfles is even effectief, vind ik. Desnoods laat je een natte doek een nacht op de plaats dilect liggen. - Wax: ik ben al lang fan van de Poorboys Natty's Blue Paste, ook omdat die zo gemakkelijk aan te brengen is, maar die heeft niet zo'n lange standtijd, en als detailen je hobby niet is, neem je best iets dat wat langer effect heeft : Soft Fusso 99, de Gyeon wax,... - Als het voor het gemak is: Gyeon Can Coat is zeer eenvoudig te gebruiken, na het wassen. Quote
ir_fuel 58.282 Geplaatst: 18 september 2025 Geplaatst: 18 september 2025 1 hour ago, ex-Mooseman said: Velgen: pak maar meteen een de-ironizer: Gyeon Q2M Iron WheelCleaner REDEFINED, bijvoorbeeld, als je niet van plan bent om geregeld je auto te wassen; Als zijn volgende auto een EV is is dat niet nodig. Mijn wielen zijn 2 keer gewassen op 100.000km en je ziet daar niks van vuil op. 1 Quote
saabi 4.075 Geplaatst: 18 september 2025 Geplaatst: 18 september 2025 1 uur terug, ex-Mooseman zei: - Als het voor het gemak is: Gyeon Can Coat is zeer eenvoudig te gebruiken, na het wassen. je bedoelt waarschijnlijk Gyeon Wet Coat. 1 1 Quote
ex-Mooseman 14.566 Geplaatst: 18 september 2025 Geplaatst: 18 september 2025 27 minuten geleden, saabi zei: je bedoelt waarschijnlijk Gyeon Wet Coat. Inderdaad Quote
Dawud 4.616 Geplaatst: 18 september 2025 Geplaatst: 18 september 2025 4 uren geleden, ex-Mooseman zei: wat wil je ? Een product om je huidige leasewagen met beperkte inspanning weer presentabel te krijgen ? Of een basispakketje voor je nieuwe auto ? Voor je oude auto moet je geen wonderen verwachten. Je hebt iets nodig dat gemakkelijk te verwerken is, en dat je lak een (tijdelijke) boost geeft. Iets met veel fillers, dus. Autofinesse Tripple would do the thing, maar wordt niet meer verkocht door WaxIT. Nieuwe auto: je kan weinig misdoen met de producten van Gyeon als je bij Bert (of ook bij Alex) wil gaan shoppen: - Shampoo: Gyeon Q2R, maar ook een Poorboys - Velgen: pak maar meteen een de-ironizer: Gyeon Q2M Iron WheelCleaner REDEFINED, bijvoorbeeld, als je niet van plan bent om geregeld je auto te wassen; - insectenreiniger: gebruik ik eigenlijk bijna nooit. Een wat straffere shampoo-oplossing in een spuitfles is even effectief, vind ik. Desnoods laat je een natte doek een nacht op de plaats dilect liggen. - Wax: ik ben al lang fan van de Poorboys Natty's Blue Paste, ook omdat die zo gemakkelijk aan te brengen is, maar die heeft niet zo'n lange standtijd, en als detailen je hobby niet is, neem je best iets dat wat langer effect heeft : Soft Fusso 99, de Gyeon wax,... - Als het voor het gemak is: Gyeon Can Coat is zeer eenvoudig te gebruiken, na het wassen. Bedankt! Het gaat over de nieuwe. De oude is presentabel genoeg, maar je hij staat gewoon niet zo fris meer. Ik ga me ook wat van die wash mitts en microvezel doeken aanschaffen, want blijkbaar zijn een zeemvel en een spons niet meer van deze tijd 3 uren geleden, ir_fuel zei: Als zijn volgende auto een EV is is dat niet nodig. Mijn wielen zijn 2 keer gewassen op 100.000km en je ziet daar niks van vuil op. Uiteraard EV . Ik dacht dat remstof voor de hardnekkigste vuilheid zorgde? Quote
ex-Mooseman 14.566 Geplaatst: 18 september 2025 Geplaatst: 18 september 2025 Een EV gaat regeneren, dus heel sterk op de motor remmen, waardoor je de remmen veel minder nodig hebt, en je dus bijgevolg minder remstof hebt. In de one-pedal mode heb je in veel EV’s amper nog je rempedaal van doen Quote
gewoon ik 8.349 Geplaatst: 18 september 2025 Geplaatst: 18 september 2025 En dat zijn al vam die bicolor dingen dus je ziet daar toch geen remstof op Quote
Dawud 4.616 Geplaatst: 18 september 2025 Geplaatst: 18 september 2025 34 minuten geleden, ex-Mooseman zei: Een EV gaat regeneren, dus heel sterk op de motor remmen, waardoor je de remmen veel minder nodig hebt, en je dus bijgevolg minder remstof hebt. In de one-pedal mode heb je in veel EV’s amper nog je rempedaal van doen Ahzo. Nog geen ervaring ermee, mijn madam de hare staat niet in die modus. 30 minuten geleden, gewoon ik zei: En dat zijn al vam die bicolor dingen dus je ziet daar toch geen remstof op Volledig zilver met veel spaken, old school Quote
Polygoon 15.035 Geplaatst: 18 september 2025 Geplaatst: 18 september 2025 10 minuten geleden, Dawud zei: Ahzo. Nog geen ervaring ermee, mijn madam de hare staat niet in die modus. De helft van het comfort van een EV. En positief voor je range, moest je je daar zorgen om maken. Quote
ex-Mooseman 14.566 Geplaatst: 18 september 2025 Geplaatst: 18 september 2025 1 uur terug, Dawud zei: Ahzo. Nog geen ervaring ermee, mijn madam de hare staat niet in die modus. Volledig zilver met veel spaken, old school Ik heb een dag met een iX1 gereden en vond dat eigenlijk een van de aangenaamste features van die auto. Quote
saabi 4.075 Geplaatst: 19 september 2025 Geplaatst: 19 september 2025 Hebben al meer dan 2 jaar een ix1 en gebruiken nooit die B stand. In het begin af en toe geprobeerd. De velgen blijven inderdaad wel veel langer schoon bij een EV Quote
Ice_Ken 6.465 Geplaatst: 19 september 2025 Geplaatst: 19 september 2025 56 minuten geleden, saabi zei: Hebben al meer dan 2 jaar een ix1 en gebruiken nooit die B stand. In het begin af en toe geprobeerd. De velgen blijven inderdaad wel veel langer schoon bij een EV Idem, regenereren op minimum en in D. Quote
Lotuzzz 17.062 Geplaatst: 19 september 2025 Geplaatst: 19 september 2025 Da's zoals met een ICE de koppeling induwen zodra je gas lost, bleh. Ik heb volledig zilveren velgen op mijn EV en ze blijven ook prachtig zuiver tussen de wasbeurten door 1 Quote
Ugeken 11.748 Geplaatst: 19 september 2025 Geplaatst: 19 september 2025 Altijd in B-stand, handig. 1 Quote
PJH 21.018 Geplaatst: 19 september 2025 Geplaatst: 19 september 2025 3 minuten geleden, Ugeken zei: Altijd in B-stand, handig. B-stand is toch echt extreem irritant bij het driften :s Quote
saabi 4.075 Geplaatst: 19 september 2025 Geplaatst: 19 september 2025 2 uren geleden, Ugeken zei: Altijd in B-stand, handig. ook handig Quote
ir_fuel 58.282 Geplaatst: 19 september 2025 Geplaatst: 19 september 2025 11 hours ago, PJH said: B-stand is toch echt extreem irritant bij het driften :s Hier, meneer Eco pro zal het eens gaan zeggen 2 Quote
ir_fuel 58.282 Geplaatst: 19 september 2025 Geplaatst: 19 september 2025 On 9/18/2025 at 6:53 PM, Dawud said: Ahzo. Nog geen ervaring ermee, mijn madam de hare staat niet in die modus. t is niet omdat hij niet in die modus staat dat hij altijd met de remblokken gaat remmen als je aan de rem komt. 1 Quote
Cyrano.ak 2.635 Geplaatst: 14 oktober 2025 Geplaatst: 14 oktober 2025 Hoe droog je deze op de meest efficiente manier? Q2M Smoothie Wash Mitt EVO | GYEON België Afgelopen weekend auto gewassen, handschoen grondig uitgespoeld, maar dat ding slorpt zoveel water op dat het nog steeds nat is. Quote
ex-Mooseman 14.566 Geplaatst: 14 oktober 2025 Geplaatst: 14 oktober 2025 is geen wollen washmit, ik zou dat ook in de droogkast durven steken (misschien niet op de hoogste temperatuur). Quote
Polygoon 15.035 Geplaatst: 14 oktober 2025 Geplaatst: 14 oktober 2025 Anders in de slazwierder? 2 Quote
Monterey Jack 6.499 Geplaatst: 14 oktober 2025 Geplaatst: 14 oktober 2025 8 minuten geleden, Polygoon zei: Anders in de slazwierder? Geniaal Quote
Monterey Jack 6.499 Geplaatst: 14 oktober 2025 Geplaatst: 14 oktober 2025 11 minuten geleden, ex-Mooseman zei: is geen wollen washmit, ik zou dat ook in de droogkast durven steken (misschien niet op de hoogste temperatuur). Kan wel vervelend worden moesten daar nog restanten inzitten van wasverzachter. Ik slaag er telkens in al mijn doeken stuk te maken als ik ze was, zelfs met specifieke producten om microvezels te wassen. Nemen niets van water meer op nadien Geen idee aan wat het kan liggen, vermoedelijk restanten van wasbeurten met pods in de wasmachine, of de droogkast. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.