Ga naar inhoud

Porsche Cayman

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Dat is toch wel redelijk impressionant te noemen (zijn rijstijl iets minder, je verliest gigantisch veel tijd door vol in tegenstuur uit een bocht te komen tijdens je "fast lap" ...)

Geplaatst:

Die fastlaps zijn altijd maar een compilatie van (spectaculaire) beelden denk ik. De echte tijden zullen ze wel serieuzer zetten, evo is toch een redelijk serieus magazine.

Geplaatst:

idd wat zou zijn tijd geweest zijn moest hij wat minder show gegeven hebben in de GTS...

Geplaatst:

Die fastlaps zijn altijd maar een compilatie van (spectaculaire) beelden denk ik. De echte tijden zullen ze wel serieuzer zetten, evo is toch een redelijk serieus magazine.

kan ook natuurlijk...

Geplaatst:

Dat is hier toch niet het geval. Ik heb het natuurlijk niet over die beelden waarbij hij met een hoek van 90 graden met rokende banden door de bocht sjeest eh.

En zijn "oversteer is good". Nou, net niet als je een snelle trackwagen wilt :)

Geplaatst:

Wel kudos voor de Cayman dat hij in 2014 lichter is dan de "track built" 996 GT3.

Geplaatst:

'k Denk ook niet dat de getoonde "ronde" (knippen&plakken nabewerking) de effectieve ronde is die 't snelst was. En ik vermoed ook dat er zo proper mogelijk gereden wordt bij de hotlaps.

't Is inderdaad best impressionant! Een lichtjes upgraded Mk.II 996 GT3 die een oem Cayman GTS niet kan aftroeven: sterk (van de Cayman)!

Geplaatst:

er zit natuurlijk wel ook wat leeftijdsverschil op. onlangs was er op fifth gear een vergelijk tussen icoonen en hun modernere dieselvarianten.

I GTI tegenover VI TDI, A5sportback 177pk tdi tegenover de quattro en dan een E55 amg tegenover een E250cdi

en die verschillen waren ook miniem

Geplaatst:

oké, maar het gaat hier wel over geupgrade GT3, zowat hét summum van de trackdaywagens van een dikke 10 jaar geleden waar je nu nog altijd al gauw meer dan 60.000 euro voor moet neertellen voor een ok exemplaar  vs de Cayman, de straatwagen die tot nu toe immer tam genoeg gehouden wordt om de basis 911 niet te beconcurreren.

Geplaatst:

er zit natuurlijk wel ook wat leeftijdsverschil op. onlangs was er op fifth gear een vergelijk tussen icoonen en hun modernere dieselvarianten.

I GTI tegenover VI TDI, A5sportback 177pk tdi tegenover de quattro en dan een E55 amg tegenover een E250cdi

en die verschillen waren ook miniem

Dat is nu echt een analogie die kant noch wal raakt.

Je moet maar eens een 996 gt3 mk1 tegen een 997.2 Carrera zetten op circuit.

Geplaatst:

't Is inderdaad best impressionant! Een lichtjes upgraded Mk.II 996 GT3 die een oem Cayman GTS niet kan aftroeven: sterk (van de Cayman)!

Steek daar dan eens camberplates en semi's onder denk ik dan ...

Geplaatst:

Zou wel eens kunnen. Lijkt me ook dat die wel wat aero-grip kan gebruiken op de achteras?

Geplaatst:

Dat is nu echt een analogie die kant noch wal raakt.

Je moet maar eens een 996 gt3 mk1 tegen een 997.2 Carrera zetten op circuit.

Wat zou dat dan geven?

Geplaatst:

Dat is toch wel redelijk impressionant te noemen (zijn rijstijl iets minder, je verliest gigantisch veel tijd door vol in tegenstuur uit een bocht te komen tijdens je "fast lap" ...)

Wat ook zo is dat ze tijdens die eerste "showlaps" veel driften en de bandendruk heel hoog gaat achteraan, als je dan een snelle lap wil doen ga je veel sneller overstuur hebben dan wanneer de achterbanden op de juiste druk staan, dus verschil in rondetijd.

Geplaatst:

Zo'n opnames liggen ook vaak stil hoor. Al die shots van buitenaf zijn waarschijnlijk met 1 camera, om maar iets te zeggen.

Geplaatst:

Wat ook zo is dat ze tijdens die eerste "showlaps" veel driften en de bandendruk heel hoog gaat achteraan, als je dan een snelle lap wil doen ga je veel sneller overstuur hebben dan wanneer de achterbanden op de juiste druk staan, dus verschil in rondetijd.

Niet gezegd dat dat de chronologie is van opnames natuurlijk.

• 3 weken later...
Geplaatst:

Thanks, de wereld is omzeep :(

Dat ze nog eens een Carrera GT bouwen aub

• Vind ik leuk 3
Geplaatst:

LOL, West-Vlaanderen. :inlove:

"Tisdajier plekk'ed ee!"

"Meugdiermoar tsjeevntih doen zeekre?"

Geplaatst:

Ik kan mij goed inbeelden dat je west vlaams geleuter keer op keer grappig is, maar zo goed als niemand kan het lezen hoor...

Geplaatst:

Ik schrijf neer wat je op die video hoort.

Geplaatst:

LOL, West-Vlaanderen. :inlove:

"Tisdajier plekk'ed ee!"

"Meugdiermoar tsjeevntih doen zeekre?"

het is dat je hier plaats hebt hé

je mag hier maar zeventig kilometer per uur doen zeker?

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in