ir_fuel 58.282 Geplaatst: 20 juli 2013 Geplaatst: 20 juli 2013 Ik ben niet helemaal akkoord. Het imago van Porsche inzake betrouwbaarheid is begin vorig decennium al geëvolueerd naar een quasi-onfeilbaarheid zonder meer, niet enkel vergeleken met sportwagens. Niet vergeten dat wij hier doorgaans wel wat meer info hebben, maar erg veel mensen die wij niet echt een liefhebber noemen maar wel af en toe 'es over karren babbelen (de doorsnee advocaat of arts die zo'n ding wel als 'ie 50 is, zonder ooit echt gepassioneerd te zijn door auto's zoals wij), die dachten toen en nu nog dat Porsche bullit proof is. Hoe vaak ik dat nu nog hoor... ik schrik er toch van. En hoe komen ze dan aan dat imago? Quote
Maverick 2.768 Geplaatst: 20 juli 2013 Geplaatst: 20 juli 2013 Een stuk duurder maar wel snel! http://suchen.mobile.de/auto-inserat/nissan-gt-r-valkenburg-l/181448758.html?lang=en&pageNumber=1&__lp=5&scopeId=C&sortOption.sortBy=searchNetGrossPrice&makeModelVariant1.makeId=18700&makeModelVariant1.modelId=49&makeModelVariant1.searchInFreetext=false&makeModelVariant2.searchInFreetext=false&makeModelVariant3.searchInFreetext=false&damageUnrepaired=ALSO_DAMAGE_UNREPAIRED&export=ALSO_EXPORT&categories=SportsCar Quote
Martini Racing 2.777 Geplaatst: 20 juli 2013 Geplaatst: 20 juli 2013 Gemiddelde Ferrari is nog steeds kut met peren Care to elaborate? Quote
gTa 28.022 Geplaatst: 20 juli 2013 Geplaatst: 20 juli 2013 En hoe komen ze dan aan dat imago? Voor een groot deel op dezelfde manier als elke dure kar die bij het grote publiek een veel hoger betrouwbaarheidsimago geniet dan in realiteit. De afwijking wordt groter naarmate het prijskaartje stijgt. Tenzij voor sommige auto's die voldoen aan enkele niet uit te roeien "known facts" zoals Italianen die roesten in de folder, Fransozen die kortsluiten nog voor er stroom op hun circuits wordt gezet en Amerikanen die al ondersteboven crashen nog voor de bocht eraan komt. Porsche heeft het uiteraard ook voor 'n groot deel aan zichzelf te danken. Ook in de minder glanzende jaren heeft de Vorstand altijd een zeer goed poetsdoek gehanteerd voor de glans van het logo. Hard inzetten op betrouwbaarheid en prestaties in de motorsport en die resultaten heel consequent gebruiken in hun PR droeg daar ook toe bij. Porsche was b.v. ook het eerste merk in Duitsland dat investeerde in het uit de ADAC pechstatistiek houden van z'n auto's; toen het nog een klein merk was, kon dat nog. Nu slagen enkel de echt kleine/exotische merken daar nog in. En uiteraard heb je ook gelijk dat Porsche binnen de sportwagencategorie altijd wel gemiddeld tot bovengemiddeld betrouwbare auto's heeft gemaakt. Hier zou nog een hele alinea kunnen staan die alles wat ik zeg en jij stelt verder relativeert, maar 't strand roept dus ik kies voor zand tussen de tenen. Quote
Salokin 8.980 Geplaatst: 21 juli 2013 Geplaatst: 21 juli 2013 +5k kosten koppakking, oliepomp en subframe. party pooper Quote
ir_fuel 58.282 Geplaatst: 21 juli 2013 Geplaatst: 21 juli 2013 Voor een groot deel op dezelfde manier als elke dure kar die bij het grote publiek een veel hoger betrouwbaarheidsimago geniet dan in realiteit. De afwijking wordt groter naarmate het prijskaartje stijgt. Tenzij voor sommige auto's die voldoen aan enkele niet uit te roeien "known facts" zoals Italianen die roesten in de folder, Fransozen die kortsluiten nog voor er stroom op hun circuits wordt gezet en Amerikanen die al ondersteboven crashen nog voor de bocht eraan komt. Porsche heeft het uiteraard ook voor 'n groot deel aan zichzelf te danken. Ook in de minder glanzende jaren heeft de Vorstand altijd een zeer goed poetsdoek gehanteerd voor de glans van het logo. Hard inzetten op betrouwbaarheid en prestaties in de motorsport en die resultaten heel consequent gebruiken in hun PR droeg daar ook toe bij. Porsche was b.v. ook het eerste merk in Duitsland dat investeerde in het uit de ADAC pechstatistiek houden van z'n auto's; toen het nog een klein merk was, kon dat nog. Nu slagen enkel de echt kleine/exotische merken daar nog in. En uiteraard heb je ook gelijk dat Porsche binnen de sportwagencategorie altijd wel gemiddeld tot bovengemiddeld betrouwbare auto's heeft gemaakt. Hier zou nog een hele alinea kunnen staan die alles wat ik zeg en jij stelt verder relativeert, maar 't strand roept dus ik kies voor zand tussen de tenen. Het ging em vooral over (voor ze met die Cayenne en Panamera zooi begonnen) het feit dat als je een "echte" sportwagen wilde waar je elke dag mee kan rijden je toen quasi geen andere keuze had dan voor een Porsche te gaan. Quote
Denniske 7.651 Geplaatst: 21 juli 2013 Geplaatst: 21 juli 2013 Een stuk duurder maar wel snel! http://suchen.mobile.de/auto-inserat/nissan-gt-r-valkenburg-l/181448758.html?lang=en&pageNumber=1&__lp=5&scopeId=C&sortOption.sortBy=searchNetGrossPrice&makeModelVariant1.makeId=18700&makeModelVariant1.modelId=49&makeModelVariant1.searchInFreetext=false&makeModelVariant2.searchInFreetext=false&makeModelVariant3.searchInFreetext=false&damageUnrepaired=ALSO_DAMAGE_UNREPAIRED&export=ALSO_EXPORT&categories=SportsCar Van de eigenaar van Syntix. Heeft er wel wat trackkilometers opzitten. Quote
Jerain 2.474 Geplaatst: 21 juli 2013 Geplaatst: 21 juli 2013 Die is dan ook bijna een jaartje of 6 Jep, vanaf volgend jaar terug verkoopbaar in België. Quote
Sjoerie 399 Geplaatst: 21 juli 2013 Geplaatst: 21 juli 2013 Ik zou graag te arm zijn om een "echte" 911 te kopen Als we samen leggen hebben we al 4 armen! Quote
toere 16.927 Geplaatst: 22 juli 2013 Auteur Geplaatst: 22 juli 2013 Cayman S, full option (nieuwprijs ~ 90.000 EUR), met net 50.000km, voor 30k kunnen we al iets doen, PM mij indien interesse ;-) (staat nog niet op autoscout, vanaf morgen wel) Kleur? Quote
jayv 40 Geplaatst: 22 juli 2013 Geplaatst: 22 juli 2013 Kleur? http://s1336.photobucket.com/user/jayvbe/media/2011-09-03153231_zpsbc94d736.jpg.html Quote
Tommie 10.463 Geplaatst: 22 juli 2013 Geplaatst: 22 juli 2013 Full option. Altijd gevaarlijke uitspraak. Quote
Gast wooter Geplaatst: 22 juli 2013 Geplaatst: 22 juli 2013 Sub 30k is een Z4M geen slechte keuze. Quote
Andy 153 Geplaatst: 22 juli 2013 Geplaatst: 22 juli 2013 Wel 9k boven budget, schappelijk kwa inschrijftaks, wegentaks, "zuinig" te rijden, hoog fun gehalte, snel, redelijk dun gezaaid, ... http://suchen.mobile.de/auto-inserat/bmw-1er-m-coupe-navi-xenon-leder-vollausst-dachau/179908196.html?lang=de&pageNumber=1&__lp=3&scopeId=C&sortOption.sortBy=price.consumerGrossEuro&makeModelVariant1.makeId=3500&makeModelVariant1.modelId=69&makeModelVariant1.searchInFreetext=false&makeModelVariant2.searchInFreetext=false&makeModelVariant3.searchInFreetext=false&negativeFeatures=EXPORT Quote
jayv 40 Geplaatst: 22 juli 2013 Geplaatst: 22 juli 2013 Wel 9k boven budget, schappelijk kwa inschrijftaks, wegentaks, "zuinig" te rijden, hoog fun gehalte, snel, redelijk dun gezaaid, ... http://suchen.mobile.de/auto-inserat/bmw-1er-m-coupe-navi-xenon-leder-vollausst-dachau/179908196.html?lang=de&pageNumber=1&__lp=3&scopeId=C&sortOption.sortBy=price.consumerGrossEuro&makeModelVariant1.makeId=3500&makeModelVariant1.modelId=69&makeModelVariant1.searchInFreetext=false&makeModelVariant2.searchInFreetext=false&makeModelVariant3.searchInFreetext=false&negativeFeatures=EXPORT Hehe, ik heb sinds vrijdag een 1M als opvolger van de Cayman S Dit is een Amerikaanse import en staat al minstens 2 maanden te koop voor geen geld, ik heb verschillende 1M'ekes de deur uit zien vliegen op 2 weken tijd die veel duurder stonden, de prijs voor een 1M is toch echt wel rond 50k. Quote
toere 16.927 Geplaatst: 22 juli 2013 Auteur Geplaatst: 22 juli 2013 http://s1336.photobucket.com/user/jayvbe/media/2011-09-03153231_zpsbc94d736.jpg.html Nice, ik stel het hem eens voor Quote
toere 16.927 Geplaatst: 22 juli 2013 Auteur Geplaatst: 22 juli 2013 en iets in de genre zoals uw lotus? een veel groter snelheidsgevoel en best vindbaar voor die prijs. Hij wil geen Lotus Quote
Fred 1.405 Geplaatst: 23 juli 2013 Geplaatst: 23 juli 2013 Ik vind die Cayman tot nu toe de beste keuze Quote
toere 16.927 Geplaatst: 23 juli 2013 Auteur Geplaatst: 23 juli 2013 Ik vind die Cayman tot nu toe de beste keuze Idem Hij niet ... is geen echte Porsche Quote
jayv 40 Geplaatst: 23 juli 2013 Geplaatst: 23 juli 2013 Kom is met diene mens tot hier, 1 co-ritje met mij zal 'm rap van gedachten doen veranderen Quote
toere 16.927 Geplaatst: 23 juli 2013 Auteur Geplaatst: 23 juli 2013 Kom is met diene mens tot hier, 1 co-ritje met mij zal 'm rap van gedachten doen veranderen Van welke regio ben je? Zou hij wel interessant vinden denk ik Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.