Ga naar inhoud

AutoMinded 3 daagse, Spa 6 hours. 23-24-25 september

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Overdreven veel foto's gevraagd!!

Geplaatst:

Ik kom ook af met de Caterham,hopelijk parkeren op de classic parking. Overnachting in Winterspelt (D) en Zondag dragraces in Bitburg.

Geplaatst:

Zalige dag gehad, jammer genoeg de aanwezige forummers op het einde mislopen. Chris Harris daar ook nog zien rondlopen, en verder nog met een paar interessante mensen staan praten in de paddock.

Geplaatst: (aangepast)

Wat een dag. :inlove:

Heb zo goed als geen foto's gemaakt, maar wel zwaar genoten. Heerlijke sfeer die er was.

Volgend jaar sowieso opnieuw.

302366_199404590128195_100001759677800_463340_913371466_n.jpg

aangepast door Glenn-N
Geplaatst:

Mod-der-vet.

De sfeer die daar heerst, de vriendelijke eigenaars/mechaniekers, de geur, het geluid, het zicht...

Met Fernandel aangekomen rond kwart voor elf, pintje gepakt en richting ingang gestapt. Rond het circuit belachelijk veel knappe dingen gezien, in de pits zo nodig nog knapper spul. Daar irgendwo de immer aanwezige en sympathieke DavkeG tegen gekomen en onder ons drieën onze ogen de kost gegeven.

Glenn-N ook nog tegengekomen, van Ceke/NFSThunder helaas weinig zichtbaarheid, brjefs jammerlijk genoeg blijkbaar ontlopen op het eind. Quadrifoglio spijtig genoeg eveneens.

Meest bijgebleven:

1. De erg knappe Talbot 105, 'GO 51', meer bepaald deze

941680.jpg

2. De geschifte hoeveelheid GT40's, AC Cobra's, Mustang GT350's... die allen erg speciaal zijn, maar bij momenten simpelweg verbleken bij wat er voor de rest staat.

3. Aston DP214 (oa. Wolfgang Friedrics)

Toen dat ding startte en zachtjes aan de throttle werd gelurkt, wàt kwam er uit die sidepipes... Niet te beschrijven, ik heb daar met oprechte gelukzaligheid enkele minuten naar staan luisteren.

4. Eén of andere Maserati die ik niet correct kan benoemen. Stond achter een D-type Ecurie Ecosse en wat er ook uit die sidepipe (doorsnede 12cm ofzo) kwam. Sjongejonge.

5. Aston DB3. Knap ding, erg mooi front, mooie lijn.

6. De Aston DB4 GT Zagato. Bleek door eerste eigenaar gekocht te zijn als een DB4 GT en besliste 12maanden later er een Zagato-body op te hangen. Geen Sanction-exemplaar dus, maar een echte.

7. De C-type die er optisch niet proper bij stond, maar gewoon een vat vol patina was :inlove:

8. M'n eerste 250 GT SWB, die niet erg goed staat met wit.

9. De McLaren F1 GTR. WTF. Buitenaards.

10. De drievoudige John Player Special-Lotus F1. Het geluid dat daar uit kwam, toen ben ik even moeten weg gaan want ik werd onpasselijk.

Ongetwijfeld nog tal van andere dingen vergeten.

Conclusies:

-Volgend jaar terug, sowieso, maar dan beter uitgeslapen. Mijn kaars was uit rond 14u30, en dus weinig van de races gezien maar de wijze (?) beslissing genomen huiswaarts te keren.

-Ik heb voldoende octaangehalte in mijn longen voor het komende jaar.

-Er waren weinig Ferrari's, voor toch een memorabel merk te zijn in die periode? Diegene die er waren: TdF, 330 GTO (vet spel, maar niks van gehoord), een 156-replica (blijkbaar één van de enige?) en een Testa Rossa met hardtop (originele kar?).

-Het spenderen van centen aan zulke weekendjes loopt op tot een geschatte +10.000 euro. We schatten de entry-fee op 5k (iemand die uitsluitsel kan geven over die prijs?), tel daar je transport(middel), banden, benzine, mechaniekers... bij en je zit snel aan 10k. En dan heb je nog geen wisselstukken, geen aankoopbedrag van wagen... De mensen die daarmee bezig zijn hebben poen, zoveel is zeker. Zelfs als je het met 'maar' een Austin Healey of een MG.

-Ik wil gaan classic-racen als ik poen verdien.

Geplaatst:

Ik had graag nog even iets gaan drinken en nog wat gezeverd met jullie, maar ik was er met een kameraad dan is dat niet zo praktisch. Next time. :)

Stivo heb ik ook nog tegengekomen.

10. De drievoudige John Player Special-Lotus F1. Het geluid dat daar uit kwam, toen ben ik even moeten weg gaan want ik werd onpasselijk.

Tijdens die race heb ik even op de tribune over de nieuwe pits gezeten, maar dat was niet te doen. Stuk voor stuk be-lachelijk luid.

Kan je volgens mij stevige gehoorschade van oplopen. :D

Geplaatst:
TCT, het was echt heel fijn op Spa-Francorchamps.

Bedankt

Geplaatst: (aangepast)
Mod-der-vet.

-Er waren weinig Ferrari's, voor toch een memorabel merk te zijn in die periode? Diegene die er waren: TdF, 330 GTO (vet spel, maar niks van gehoord), een 156-replica (blijkbaar één van de enige?) en een Testa Rossa met hardtop (originele kar?).

Je vergeet er eentje. :grin:

Die mooie Alfa zag er een paar uur later trouwens zo uit: :(

dsc7755v.jpg

dsc7757t.jpg

aangepast door DavkeG
Geplaatst:

Is die frietmeeting eigenlijk nog doorgegaan, later op de avond of zo? Ik heb daar van 19u tot 20u alleen bij Sega gezeten...

Toen ik er heen reed wel nog even achter TCT gereden, dus ik dacht dat die ook wel die richting uit zou gaan, maar nee hoor. :D

Geplaatst:
Is die frietmeeting eigenlijk nog doorgegaan, later op de avond of zo? Ik heb daar van 19u tot 20u alleen bij Sega gezeten...

Toen ik er heen reed wel nog even achter TCT gereden, dus ik dacht dat die ook wel die richting uit zou gaan, maar nee hoor. :D

Och zot... Waarda?

Geplaatst:
Och zot... Waarda?

Rond half zeven op de Grote Steenweg van Berchem naar Mortsel.

Geplaatst:
Rond half zeven op de Grote Steenweg van Berchem naar Mortsel.

Ahzo... Niet gemerkt...

Geplaatst:

Zonde van die Alfa.

Even later ook nog serieuze crash bovenaan Eau Rouge.

Tijdens de Six Hours zaten er aan het tankstation enkele mensen die bordjes met nummers omhoog staken, wat was daar het doel van? Gewoon pompnummer ofzo?

+ er was een stand met allemaal vintage horloges van Tag Heuer, Omega en Breitling. Als iemand weet of die mensen een website ofzo hebben, altijd welkom. Heb er verder niet echt op gelet.

Geplaatst:
Net gaan winkelen en auto ingeladen.

BBQ, vlees, bier (Kasteelbier, Orval, Chimay blauw,....:inlove: Kwaliteit boven kwantiteit8)), tent,... MX5 is 1-zitter geworden:D

Morgen om 9u afgesproken met Denniske en Paulbroere om samen op te rijden, binnenbaantjes uiteraard. ETA 11u-half 12.

Dadelijk gsm/camera opladen, race-schema en Pistonheads-voucher printen,...

GOESTING!!!!:yes:

Was zalig! Als voorproefje lekker raggen door de ardennen (met af en toe een lekker driftje) om dan in Spa verwelkomd te worden door heerlijke engine-sounds... Daar eerst wat gedronken in de Uniroyal-toren en gekeken naar de Trans-atlantic Prototype Challenge. Dan hebben we even op de Classic parking rondgewandeld. Stonden verdomd geile karren daar! En véél E-types.. Wat blijft dat toch een prachtige auto. :)

Daarna zijn we even gaan kijken naar de Oude mini's, Cortina's, Giulia's, ... bij La Source. Heerlijk om te zien hoe sommige karren daar gesmeten en gedrift werden.

:up: Even later afgesproken met Stivo bij Eau Rouge om naar de Historic F1's en daarna de start van de Six Hours te kijken. Altijd lachen met deze man uit antwaarpe! Dan nog verder gewandeld naar Bruxelles en Pouhon om nog wat foto's te maken aldaar.

Tegen een uur of zeven dan terug naar de Uniroyal-toren gewandeld om weer wat te drinken en vanop het terras te genieten van de heerlijk klinkende Classic cars die in de schemerdonker aan het racen waren. Nog even een beetje rondgewandeld in de (oude) pitlane en dan richting parking gewandeld om te BBQ'en. Het heeft even geduurd eer hij het ding in gang kreeg maar eens zover was het genieten van wat lekkere stukken vlees onder begeleiding van wat leuke muziek. Sfeer!! 8)

Om half één dan maar top-down richting huis vertrokken aan een vlot tempo, al nagenietend van een heerlijke dag! :grin:

Geplaatst:

314710_10150304561281296_697171295_8433350_217186265_n.jpg

311520_10150304561371296_697171295_8433351_402313574_n.jpg

300497_10150304561441296_697171295_8433352_1438091917_n.jpg

BBQ :D

En je ziet een deel van de E34 van performance shop geel. :D

305777_10150304561531296_697171295_8433353_1229751524_n.jpg

Geplaatst:

Wat een prachtig evenement.

Vandaag nog even geweest.

Ik heb 's middags nog even getwijfeld maar ik dacht dat ik het me ging beklagen als ik niet zo gaan.

En blijkbaar terecht, écht nog leuke dingen gezien vandaag.

2. De geschifte hoeveelheid GT40's, AC Cobra's, Mustang GT350's... die allen erg speciaal zijn, maar bij momenten simpelweg verbleken bij wat er voor de rest staat.

Niet gewoon.

Buiten de F1's waren de AC Cobra's en Daytona's duidelijk het luidst.

4. Eén of andere Maserati die ik niet correct kan benoemen. Stond achter een D-type Ecurie Ecosse en wat er ook uit die sidepipe (doorsnede 12cm ofzo) kwam. Sjongejonge.

http://en.wikipedia.org/wiki/Maserati_Tipo_61

Vandaag nog wat naar staan staren.

Ongelooflijk knappe wagen met dito geluid.

En prachtig om op het circuit te zien.

5. Aston DB3. Knap ding, erg mooi front, mooie lijn.

Vandaag meerdere gezien.

Die zwarte was echt prachtig.

6. De Aston DB4 GT Zagato. Bleek door eerste eigenaar gekocht te zijn als een DB4 GT en besliste 12maanden later er een Zagato-body op te hangen. Geen Sanction-exemplaar dus, maar een echte.

Op het circuit gezien.

Zotjes.

8. M'n eerste 250 GT SWB, die niet erg goed staat met wit.

Inderdaad, écht niet knap in het wit.

9. De McLaren F1 GTR. WTF. Buitenaards.

Fan-tas-tisch.

Tijdens die race heb ik even op de tribune over de nieuwe pits gezeten, maar dat was niet te doen. Stuk voor stuk be-lachelijk luid.

Kan je volgens mij stevige gehoorschade van oplopen. :D

Ik stond in de pits op het moment dat ze naar buiten reden vandaag.

Ik kan u verzekeren: 10 F1's die tegelijkertijd in de pits starten is oorverdovend.

Nog meer overdovend, zoals Glenn terecht zegt, zijn 20-25 F1's die tesamen doorkomen.:shock:

Geplaatst:

Net terug, zalig weekend gehad, eerste keer spa voor mij en met de quad een rondleiding rond het circuit gehad van iemand die iedere bocht kende fak man :inlove:

Als er iemand links heeft naar foto's, of topic's ofzo van dit weekend ik zou het leuk vinden als je ze hier plaatst er zijn namelijk heel wat foto's genomen terwijl ik de wagens aan het poetsen was dus zou leuk zijn als souvenir :)

Geplaatst:

In 1 woord: FAK!

Fak, ik ben moe

Fak, ik heb dikke blaren

Fak, ik wil morgen niet gaan werken

Fak, ik ben doof ondanks m'n oordopjes (damned F1's, Cobra's,...:x:D)

Fak, alweer 12 maanden wachten...

Zaterdag met Dennis en Paul vertrokken, op de classic parking Stivo tegengekomen. Fernand en compagnie helaas mislopen:(

's Avonds bbq'tje (echte bbq, geen geprul met wegwerpvuurtjes8)) met Westmalle, Chimay en ander goed spul:D

Zondagochtend wakker gemaakt door uitlaatgeluiden, goede start van de dag. Ganse dag alleen rondgelopen, hoofdzakelijk in de pits (amai, mijn oren:o)

Weekend geslaagd.

Foto's volgen als ik meer zin heb.

Geplaatst:
Geplaatst:

Geen zorgen, er reden geen Opels mee.

Ook geen Ford S-max gezien:D

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in