Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Alfa Romeo bombardeert 4C tot nieuwe vlaggenschip

Allereerst roept Alfa de 4C, nog steeds als conceptauto, nu uit tot het vlaggenschip van het merk. De sportwagen wordt zelfs de ‘ambassadeur van de DNA-technologie’ genoemd, verwijzend naar de bekende schakelaar voor verschillende rij-afstellingen, die we in veel modellen van het merk terugvinden.

Het exemplaar van de 4C dat Alfa meeneemt naar Frankfurt, is tevens voorzien van een nieuw kleurtje: ‘Fluid Metal.’ Daarnaast bevestigt men dat het streefgewicht van 850 kilogram voor de productieversie absoluut gehaald gaat worden. In 2013 verschijnt die op de markt.

Dankzij de 200 pk uit de bekende 1750 turbomotor, gekoppeld aan Alfa’s TCT-versnellingsbak met dubbele koppeling, moet de vermogen/gewichts-verhouding van vier kilo per pk zorgen voor prestatiecijfers van supercarniveau.

m1eytp6b515a_800.jpg

m1eytp6b2j5b_800.jpg

m1eytp6b0j5c_800.jpg

m1eytp5bpu59_800.jpg

Bron: http://www.autoweek.nl/autonieuws/17404/alfa-romeo-bombardeert-4c-tot-nieuwe-vlaggenschip

Geplaatst:

Wow, dit wordt écht een knap machien!

Benieuwd wat dat gaat moeten kosten.

Geplaatst:
Alfa’s TCT-versnellingsbak

Oei!

Is dat zo'n bak die voortdurend gaat twijfelen tussen 4de en 5de versnelling, om dan toch maar naar naar 3de terug te schakelen hoewel hij eigenlijk naar 6de wilde gaan?:noparty:

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

Volledig mee eens.

Even hardop dromen van een Alfa die de plaats van de Lotus Elise inneemt, aangezien de laatste nu toch groter en zwaarder wordt?:$:inlove:

Geplaatst:
Volledig mee eens.

Even hardop dromen van een Alfa die de plaats van de Lotus Elise inneemt, aangezien de laatste nu toch groter en zwaarder wordt?:$:inlove:

Wat een knappe verschijning :inlove:

Wel wat druk

Geplaatst:

Ik dacht dat ik iets gelezen had van rond de 45k. Dan schiet er toch nog 155k over...

Geplaatst:

Van zoiets zou de broek spontaan vuil worden...

Geplaatst:

Alfa’s TCT-versnellingsbak

Dat kan niet anders dan supergoed zijn !!! :D

Geplaatst:
Dat kan niet anders dan supergoed zijn !!! :D

Kerel! Alles quoten of niks quoten he, nie half-en-half:sirkevin:

Geplaatst:

Miljaar, wat een kar. RWD?

Prijs zal wel niet mals zijn vrees ik, fingers crossed.

Oei!

Is dat zo'n bak die voortdurend gaat twijfelen tussen 4de en 5de versnelling, om dan toch maar naar naar 3de terug te schakelen hoewel hij eigenlijk naar 6de wilde gaan?:noparty:

It's funny 'cause it's true. :lol:

Geplaatst:
Oei!

:lolz: Fak !!!

Geplaatst:
Van zoiets zou de broek spontaan vuil worden...

Ik wilde net zelf komen reageren dat deze auto mij een boner van jewelste geeft. Gij zit al in een volgend stadium blijkbaar. :lol:

Geplaatst:

Wow! Knap karreke! Alfa is goed bezig den laatste tijd.

• 1 jaar later...
Geplaatst:

Is blijkbaar nog niet het definitieve dashboard, allé misschien qua vorm wel maar het uiteindelijke interieur zou meer carbon en alcantara bevatten. En de Italianen kennende vertrouw ik er wel op dat het interieur qua looks knap zal zijn.

Geplaatst:

Dit belooft echt een zalige auto te worden. Ik vrees enkel dat de prijs de dooddoener gaat zijn, er wordt momenteel gesproken van een vanaf prijs van 45k.

Geplaatst:

Is er al geweten of ze ook een handgeschakelde versnellingsbak voorzien?

Geplaatst:
Dit belooft echt een zalige auto te worden. Ik vrees enkel dat de prijs de dooddoener gaat zijn, er wordt momenteel gesproken van een vanaf prijs van 45k.

De prijs zou inderdaad rond de 30k moeten zijn, dan zou hij in de ballpark van de Golf GTI en Toyota GT86 zitten en ik denk heel goed verkopen.

Maar 't zal een extreem licht karretje zijn met carbon monocoque en middenmotor, dus die prijs is onrealistisch. Ze spreken op andere websites van 56k startprijs... (Porsche Cayman territorium) Zal dus eerder exclusief blijven.

Geplaatst:
De prijs zou inderdaad rond de 30k moeten zijn, dan zou hij in de ballpark van de Golf GTI en Toyota GT86 zitten en ik denk heel goed verkopen.

Maar 't zal een extreem licht karretje zijn met carbon monocoque en middenmotor, dus die prijs is onrealistisch. Ze spreken op andere websites van 56k startprijs... (Porsche Cayman territorium) Zal dus eerder exclusief blijven.

Idd maar beter een state of the art auto die er goed uit ziet en goed rijdt dan enkel iets dat er goed uit ziet.
Geplaatst:

mja, maar de poel van de cayman en consoorten is een veel moeilijker publiek vrees ik. daar zit ook al de nieuwe jag in (of was die duurder?) denk dat ze zich beter iets lager positioneren.

Geplaatst:
mja, maar de poel van de cayman en consoorten is een veel moeilijker publiek vrees ik. daar zit ook al de nieuwe jag in (of was die duurder?) denk dat ze zich beter iets lager positioneren.

De F-type is duurder ja. Prijzen voor een F-type: V6 340pk: €75.300, V6 380pk: €86.900 en V8 495pk: €102.500.

• 4 maanden later...
Geplaatst:

Holy crap  :shock: 

9214127457_0df9d42509_k.jpg

Geplaatst:

Overdreven bekrompen lelijk he.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in