Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

18478508961844793952.jpg

Debut/Production:

Debuts at 2014 NY International Auto Show

Production begins Spring 2014 at Spartanburg, South Carolina plant

U.S. Pricing:

X4 xDrive28i - $45,625 (including destination and handling)

X4 xDrive35i - $48,925 (including destination and handling)

Engine/Transmission:

xDrive28i - 2.0L turbo 4 cylinder - 240 horsepower / 260 lb-ft

0-60 MPH: 6.0 seconds

xDrive35i - 3.0L turbo 6 cylinder - 300 horsepower (5800-6400 RPM) / 300 lb-ft (1200-5000 RPM)

0-60 MPH: 5.2 seconds

8 Speed Steptronic automatic transmission with paddle shifters

xDrive all-wheel-drive with standard Performance Control

Dimensions:

Length: 184.3 inches (4,680 mm) (0.6 inches / 14mm longer than X3)

Height: 63.9 inches (1,624 mm) (1.5 inches / 37mm lower than X3)

Front seats sit 0.8 inches (20 mm) lower than X3

Rear seats sit 1.1 inches (28 mm) lower than X3

Load capacity: 17.7- 49.4 cu. ft. (500–1,400 liters)

40:20:40 split rear seat bench

M Sport:

M Aerodynamics package

High gloss shadow line trim

Sport suspension

Six selected paint finishes (including Melbourne Red metallic)

Four special interior trim strips

Sports seats with various leather upholstery options

Anthracite headliner

M leather steering wheel

M door sill finishers

M driver’s footrest

Choice of 19 or 20-inch M light-alloy wheels

Other Highlights:

Higher level of standard equipment than X3: power tailgate, sports leather steering wheel with shift paddles, variable sport steering, Performance Control and rear Park Distance Control

LED foglights

Standard power tailgate (optional Smart Opener - activation by foot movement)

BMW Proactive Driving Assistant uses route data supplied by the car’s navigation system to identify situations in advance which will require the car to slow down – e.g. on the way into towns and villages, speed limits etc. – and give suitable recommendations, for additional potential fuel saving.

Optional full-color Head-Up Display (HUD)

iDrive Controller with touchpad

Meer info: http://x3.xbimmers.com/forums/showthread.php?t=953985

Geplaatst:

Een opgefriste X6 op schaal gemaakt of een 4GT op hoge pootjes. Waarom proberen al die merken toch al die segmenten/typebenamingen proberen opvullen :wacko: De verschillen worden zo klein, twijfelen de mensen dan niet enorm bij aankoop? Of nemen ze nu toch telkens net dat typetje groter waar bv. vroeger het verschil tussen een 3-reeks en 5-reeks te groot was en ze sowieso op een 3-reeks aangewezen waren?

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

X3's laten mij koud en coupé-suv's ook dus dit helemaal. Maar voor wat het is is het nog wel geslaagd en het gaat zeker verkopen.

Geplaatst:

Ziet er op het eerste zicht veel knapper uit dan de X6.

Geplaatst:

Ziet er op het eerste zicht veel knapper uit dan de X6.

Je bedoelt 'minder lelijk' ;)?

Geplaatst:

Overbodigheid troef?

De vraag of het "overbodig" is, kan je stellen bij veel modellen. Bvb waarom een 3GT of 4GC in de catalogus staat als er al een 3 touring is en een 5 berline, etc.

Je kan die op twee manieren bekijken: 

1. Je zoekt een "doelpubliek" voor dit model. Maar dan kom je bij een wel erg kleine niche terecht. Idem bij MB en Audi met hun veelvoud aan modellen. Want wie zou een X4 moeten kopen? Iemand die niet de familiale kant van een X3 nodig heeft, maar toch een hoger rijdend voertuig wil met een elegant/sportieve kant en ondertussen de X6 te duur vindt, etcetc... :huh: 

2. BMW, evenals MB en Audi opnieuw hebben een redelijk vast koperspubliek dat steevast naar het merk teruggaat. Alleen is de klant tegenwoordig meer gevoelig voor imago en trendiness dan voor de eigenlijk kwaliteit van een wagen. Na enkele 3 reeksen of 5 reeksen, willen deze mensen vaak want anders, vooral omdat je vooral hier te lande  ook nog eens de straten kan leggen met al die leasesletten. Die klant kan dus twee dingen doen: eens van merk veranderen of binnen het merk eens een wat anders model kopen.

Mijns insziens is deze verveelvoudiging van het aantal modellen bij de Duitse constructeurs dan ook deels ingegeven door de wil om de klant te blijven binden en hem alternatieven te bieden binnen het merk. 

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

Niet m'n ding, net als de X6 dat ook nooit geweest is.

Geplaatst:

Met z'n allen een Porsche Tiguan kopen dan maar :lol:

Geplaatst:

Ik denk dat de duurdere modellen van de X4 best veel klanten aan de Macan gaan verliezen...

Geplaatst:

De SsangYong Actyon was zo'n overdonderend succes dat BMW dat segment ook wou aanboren?

Geplaatst:

Oei.

Idd toch maar een gedrocht precies dan vooral de achterkant.

Geplaatst:

Ik denk dat de duurdere modellen van de X4 best veel klanten aan de Macan gaan verliezen...

Ik ben het bijna zeker :D

Geplaatst:

2014-BMW-X4-F26-xLine-Tiefseeblau-Metall

=

Oei.

idd

Geplaatst:

De SsangYong Actyon was zo'n overdonderend succes dat BMW dat segment ook wou aanboren?

zonder de naam te weten van dat SsangYong onding weet ik perfect welke wagen je bedoelt.
Geplaatst:

Wat een verschrikkelijk lelijk ding. 

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

allez dan zal ik als enigste dat knap vinden. :D

Geplaatst:

allez dan zal ik als enigste dat knap vinden. :D

Jij hebt dringend een bril nodig. 

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

een dikke velg onder en een ander kleurtje. (zwart of wit om hier helemaal op mijn kop te krijgen :D), en ze mogen hem gerust omruilen met de audi. (als ik hem eens in het echt gezien heb. maar ik vermoed dat ik bij dat standpunt zal blijven)

• 4 weken later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in