Ga naar inhoud

Animocheck / brainstorm / ... Rondrit door de Zwitserse en italiaanse alpen

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Dag heren en dames,

Zoals jullie wel weten, maak ik af en toe eens een roadbookske :) Mijn eerste en tweede grote roadtrip was met een forummer in de Alpen. Dat was in 2010 en 2011 en ik denk daar nog dagelijks aan. Sindsdien heb ik mensen zitten gidsen door de Alpen dmv tips of kleine google maps trajectjes, en elk van hun is terug gekeerd met een rugzak vol herinneringen en een lege portefuille ('t is niet zo goedkoop als bvb de Zeeland Classic :P)... maar niemand had er spijt van tot nu toe.

Zeeland, de ardennen, luxemburg, ... is allemaal wel leuk, maar het echte werk ligt voor mij ergens anders. Ik loop dan ook met het idee rond om eens een meerdaagse rondrit in elkaar te steken die dwars door de Alpen gaat. Een combinatie van bergpassen, zalige uitzichten en mooie wegen. Het enige dat ik daarvoor zou moeten weten is: wie ziet zo iets zitten? Ben ik de enige die zo zot is om een volledige vakantie te gaan autorijden?

Wat heb ik zelf in gedachten:

- Maximum 10 wagens

- 4000km, heen en terug inbegrepen.

- 7 tot 9 dagen.

- Net voor of net na de zomervakantie, om niet teveel mobilhomes te hebben die in de weg rijden.

- +- 1500 euro voor een auto met daarin 2 personen met een rijbewijs, extra passagiers tegen x-aantal euro (dat dekt het roadbook, een aantal mooie foto's van je reis, hotelkosten, ontbijt, wegenvignetten). Je moet dus zelf nog drank/eten/benzine voorzien.

- 2 dagen waarop er minder gereden wordt, zodat je eens kunt rusten ook.

Denken jullie dat zoiets haalbaar is? Wie ziet zo iets zitten? Zijn er zaken waar je over valt (prijs/kilometers/dagen/deelnemers/....)? heb je zelf ideëen? Wat zou jij wensen als je zou deelnemen?

Het is sowieso niet meer voor dit jaar, want mijn werk laat dat niet toe. Bovendien zou ik al veel te laat zijn met het organiseren.

Het woord is aan jullie :)

Geplaatst:

Klinkt goed!

Al wil ik het detail natuurlijk ook horen.

Geplaatst:

Een detail is er nog niet echt, het is nog maar een vaag idee dat ik zou willen lanceren. Om zo iets in elkaar te steken zal er voor mij een paar maanden werk zijn denk ik. Dus echt er aan beginnen ga ik nog niet doen. Ik heb wel al een idee van het traject hier en daar, maar ook dat ligt niet vast.

Wat ik vooral wil weten is of zo iets haalbaar is of niet, want ik ga niet beginnen met alles te plannen om dan uiteindelijk 2 auto's te hebben :D

Er zijn veel "problemen" rond zo'n rit. Verlof nemen is er al één van. De meeste mensen hebben rond de 21 dagen per jaar, als je er daarvan 7 moet opofferen aan autorijden, dan zal menig vriendin vermoedelijk niet vrolijk zijn. Als ze dan de prijs hoort, dan is het denk ik al helemaal fucked :D Een goeie copiloot vinden is ook niet makkelijk. Je kunt zo'n traject alleen rijden, maar een 2e man die je met je auto kunt vertrouwen is toch een grote meerwaarde. Dit soort trips draait maar om 1 ding: autorijden. Veel gerust wordt er dus niet.

Vandaar de animocheck, en nog geen echt "schrijf je in" topic :)

Geplaatst:

Ik heb dit jaar de modball rally die ik meerijd. Copiloot heb ik al, en de vrouw moet zwijgen :P

Ik heb zeker interesse.

Geplaatst:

Dat is 400 a 600 km per dag wat in de bergen al de moeite is.

En het zal inderdaad veel tijd in beslag nemen om zoiets te organiseren.

Het verlof krijgen zal het moeilijkste worden tenzij het hier allemaal zelfstandigen zijn.  :)

Geplaatst:

Idee is goed, maar niet nieuw.

Je moet oppassen dat je al die tijd er niet insteekt voor iets wat een ander al voor jou gedaan heeft. Wat je kan doen is bijvoorbeeld zo'n reis boeken, zorgen dat je een garmin hebt waar je routes in kan laden en deze motorreis rijden: http://www.thatmotorreizen.nl/index.php/motorreizen/italie/245-motorreis-best-of-the-alps-d-a-i-ch

Bij die organisatie heb ik zelf al eens een reis geboekt en dat is me goed bevallen (enkel naar pijs/kwaliteit toe had ik een iets hoger niveau hotel verwacht)

Het probleem wat je namelijk hebt is dat je op voorhand die routes die je in gedachten hebt ook moet proefrijden. Dus jou kost het eigenlijk nog 2x zoveel tijd als de deelnemers. Alhoewel jij dat waarschijnlijk geen bezwaar zal vinden natuurlijk :-)

Voor mij persoonlijk geen optie, aangezien ik liever met de tweewieler op pad ga. Zo'n reis maak ik eigenlijk sowieso jaarlijks :)

Geplaatst:

Moet min een jaar op voorhand vastgelegd worden

Geplaatst:

Dat is 400 a 600 km per dag wat in de bergen al de moeite is

Dat is niet haalbaar.

Dag 1 is de heenreis, dat is al bijna 1000km.

Dag 9 de terugreis, nog eens 1000km.

Dan heb je nog 2000km over voor 7 dagen, of zo'n 285km per dag average :) dat haal je met gemak. Ik ben zelfs zo iemand die een hele dag zou rijden, 's avonds aankomen in het hotel, uitladen, eten en terug een ritje maken :D Maar niet iedereen kan/wil dat, dus plan ik het iets "softer".

Geplaatst:

Dat is niet haalbaar.

Dag 1 is de heenreis, dat is al bijna 1000km.

Dag 9 de terugreis, nog eens 1000km.

Dan heb je nog 2000km over voor 7 dagen, of zo'n 285km per dag average :) dat haal je met gemak. Ik ben zelfs zo iemand die een hele dag zou rijden, 's avonds aankomen in het hotel, uitladen, eten en terug een ritje maken :D Maar niet iedereen kan/wil dat, dus plan ik het iets "softer".

Met een 700km zit je toch in Zwitserland?

285km is inderdaad wat soft, maar dan is het ook voor iedereen goed te doen. Meer dan 350km is voor velen een probleem

Geplaatst:

Dat is idd zo, maar het is een rekenvoorbeeldje, nog niks concreets :)

Geplaatst:

@@Jerred, wat was onze gemiddelde dag afstand in Corsica?

Corsica is natuurlijk niet te vergelijken met de Alpen. In de Alpen kan je overal goed doorrijden, in Corsica doe je soms heel lang over een klein stuk.

Ik had toen een roadbook gemaakt met hier en daar shortcuts moest het nodig zijn en in Corsica was dat nodig :)

Gemiddeld hebben we daar 200km per dag gedaan met een uitschieter van bijna 300km de laatste dag in Corsica.

De Monte Carlo stages die wij gedaan hebben was 368km :) 

Geplaatst:

Interessant.... voor het roadbook.

Met teveel op reis gaan is teveel miserie als ik meega, dus ik pas. :D

Geplaatst:

Zelfkennis is het begin van alle wijsheid @@Mayonaise :D

• Vind ik leuk 1

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in