trebo91 0 Geplaatst: 13 april 2014 Geplaatst: 13 april 2014 http://youtu.be/TpTsbuIJjhk]http://youtu.be/TpTsbuIJjhk Quote
Mayonaise 3.182 Geplaatst: 13 april 2014 Geplaatst: 13 april 2014 Beter dan een 318is? Meer sensatie door het dak dat eraf was en een brullende uitlaat vooral. Meer sensatie is goed. <3 Al zal het ook aan de rijstijl gelegen hebben en aan het feit dat ik een slechte passagier ben. Het moet gezegd, quadrifoglio kan een potje aan het stuur draaien. Quote
B3noît 4.400 Geplaatst: 13 april 2014 Geplaatst: 13 april 2014 Meer sensatie door het dak dat eraf was en een brullende uitlaat vooral. Meer sensatie is goed. <3 Al zal het ook aan de rijstijl gelegen hebben en aan het feit dat ik een slechte passagier ben. Het moet gezegd, quadrifoglio kan een potje aan het stuur draaien. Dak eraf???? En zeggen dat ik er indertijd met de hardtop heb moeten driften Verder; liggen die putten aan de buitenkant van de bochten er nog steeds zo slecht bij/niet opgevuld? Quote
B3noît 4.400 Geplaatst: 13 april 2014 Geplaatst: 13 april 2014 http://youtu.be/TpTsbuIJjhk]http://youtu.be/TpTsbuIJjhk Quote
Jerain 2.474 Geplaatst: 13 april 2014 Geplaatst: 13 april 2014 Dak eraf???? En zeggen dat ik er indertijd met de hardtop heb moeten driften Verder; liggen die putten aan de buitenkant van de bochten er nog steeds zo slecht bij/niet opgevuld? Ze hebben ze gevuld maar hier en daar was er toch al terug wat uitgereden, er lagen wel banden in dit keer. Denk dat niemand echt zwaar eraf gegaan in is en in een put deze keer. Wat mij wel stoorde waren die betonblokken aan de bunkers, te zien in mijn filmpje... 1 Quote
PJH 21.018 Geplaatst: 13 april 2014 Geplaatst: 13 april 2014 Wat een zaaaaaaaaaaalig dagje. Echt extreem veel fun gehad Ook leuk om een SED te doen bij goed weer de vorige SED's was altijd in de winterperiode en dus altijd koud. Driften bij 20°c in de volle zon is echt gewoon supervet 's morgens vertrokken om 6.30, om 7.15 afgesproken in Kalken en dan van daar vertrokken richting Weeze met 2 E30 318is'en en Peutje de Peugeot met mayo aan het stuur als supportvehicle. Aangekomen om 9.30, meteen ingeschreven en dan driften maar In het begin moest ik terug een beetje wennen, maar na een half uurtje was ik al terug vrij smooth bezig met mooie lange drifts, pendelen, op en afschakelen, uitaccelereren, ... het ging zeer goed Daarna eens met de andere E30 mogen rijden, wat was dat zeg Compleet andere wagen qua setup, maar na een kwartiertje begon dat ook al opnieuw aardig te lukken. Dan was het lunch tijd, een uurtje rust voor de auto's dus. Beetje zeveren, iets drinken en dan.... driften Rond 15.00 begon het dan echt goed te gaan, zalige duodrifts gedaan zonder al te veel slippers. Dan nog wat mensen meegenomen als passagier en toen ging het voor de eerste keer van de dag fout. De Assertibocht veroorzaakte opnieuw een slachtoffer dit keer ikke. Op het moment zelf had ik totaal niet door wat ik fout gedaan had, ik stond er echt van te kijken waarom ik rond was gegaan. Na het bekijken van de onboardvidoe's weet ik inmiddels wat er fout gegaan is. De rond voor de slipper was de baan redelijk droog (warm + veel zon), dus naderde ik met +- 90km/h om de drift in te zetten. De ronde daarna was de waterwagen net gepasseert... je kunt het verschil in kleur van het wegdek mooi zien op de video. Dus -> gladder. De snelheid was gewoon TE Hoog om de bocht nog te halen, so off I went. Het blijft toch echt heel raar om zo plots de controle over je auto te verliezen. Zeker omdat ik die 2 bochten nu al kan aan elkaar zetten alsof het de makkelijkste zaak van de wereld is. Een goeie waarschuwing dus om alert te blijven De pits in, de auto opgekrikt en eens gekeken. Geen schade aan het onderstel, niks geraakt Zelfs geen gras/modder aan de uitlaatbeugel en dat is goed nieuws, want dat is het laagste punt van de auto Enkel en alleen een steentje tussen velg en band...de band af de auto gehaald, laten leeglopen en het er tussenuit zitten halen, de band terug op druk gezet en gemonteerd, and off we go again met passagier. Na 5 rondjes echter voelde ik dat de auto inhield in snelle bochten -> brandstof is bijna op. Direct gestopt en koers gezet naar de Aral. Did I make it? Sjans dat er een supportcrew aanwezig was Na +- 30min zat er opnieuw 7 liter in de auto, tijd om te gaan tanken.... niet dus. Toen ik wou vertrekken: Irritant de supportcrew terug naar de loods gezonden om één van de andere banden die ik bij had, en natuurlijk ook de krik. Half uurtje later waren ze terug en werd het wiel gestoken, om dan meteen naar de pomp te rijden, de auto vol te tanken en naar het draakske te rijden. Na een lekker frietje naar huis, de E30 daar gedropt om dan de supportcrew terug te brengen naar Gent. Toen ik opnieuw bijna thuis was -> politie aan mijn been. Die wilden de papieren van de peugeot wel eens zien, en die van mij ook. Spijtig genoeg lag mijn rijbewijs nog in de BMW -> 45 min daar gestaan en dat proberen uitleggen. Het was de agent van bij ons in de buurt die mij kent, maar hij liet me toch niet gaan. Zeikerds. En toen ik thuis kwam zag ik dat ik NOG een lekke band had inmiddels. Conclusie, de dag was zalig, maar na 16.00 begon het toch wat fout te lopen. Afgezien daarvan, dikke merci aan Dave en de rest. Het was de beste SED die ik tot nu toe al gehad heb 5 Quote
Mayonaise 3.182 Geplaatst: 13 april 2014 Geplaatst: 13 april 2014 De lezers willen het redneckfilmpje zien Quote
quadrifoglio 3.641 Geplaatst: 13 april 2014 Geplaatst: 13 april 2014 @@Mayonaise Graag gedaan, uw Gentse commentaren waren ook plezant te horen onderweg Volgende keer, want het gaat echt niet bij 1 keer Weeze blijven, rijdt ge zelf maar eens. Beter dan een 318is? Asserti liet in ieder geval weten dat ze een betere achteras hebben toen ik m'n velgen omwisselde. E30-volk het ware licht laten zien De greppels waren aanwezig, heb ze zelf een paar keer meegepakt (zonder erg) en 2 keer een band uit de diepste greppel gedrift. Blij dat m'n kist niet verlaagd is. Cabrio-driften was uitzonderlijk wegens het kleine deelnemersveld. Heerlijk om te doen, driften lukte meteen pakken beter 2 Quote
Lotuzzz 17.062 Geplaatst: 13 april 2014 Geplaatst: 13 april 2014 @@Mayonaise Graag gedaan, uw Gentse commentaren waren ook plezant te horen onderweg Volgende keer, want het gaat echt niet bij 1 keer Weeze blijven, rijdt ge zelf maar eens. Asserti liet in ieder geval weten dat ze een betere achteras hebben toen ik m'n velgen omwisselde. E30-volk het ware licht laten zien De greppels waren aanwezig, heb ze zelf een paar keer meegepakt (zonder erg) en 2 keer een band uit de diepste greppel gedrift. Blij dat m'n kist niet verlaagd is. Cabrio-driften was uitzonderlijk wegens het kleine deelnemersveld. Heerlijk om te doen, driften lukte meteen pakken beter Duh betere achteras, double wishbones jonge Met hardtop drift eigenlijk nog beter he. Koetswerkstijfheid Quote
PJH 21.018 Geplaatst: 13 april 2014 Geplaatst: 13 april 2014 Cabrio-driften was uitzonderlijk wegens het kleine deelnemersveld. Is je interieur nu niet gigantisch vuil? Quote
Lotuzzz 17.062 Geplaatst: 13 april 2014 Geplaatst: 13 april 2014 Is je interieur nu niet gigantisch vuil? Altijd in deze periode van het jaar he Quote
gl3nn 9.407 Geplaatst: 13 april 2014 Geplaatst: 13 april 2014 Mijn interieur is niet vuiler geworden. MX-5 heeft wel een paar douchekes gepakt waaronder 1x met mij aan het stuur. Zo slieren dat ding Straks mijn S2000-relaas eens neerpennen eens ik aan de computer zit. Quote
Asserti 3.417 Geplaatst: 13 april 2014 Geplaatst: 13 april 2014 Wijs dagske. Vielen dank aan quadrifoglio, nu wil ik ook een mx5! Beter dan een 318is? Kijk wat je nu gedaan hebt!! 2 Quote
quadrifoglio 3.641 Geplaatst: 13 april 2014 Geplaatst: 13 april 2014 Mijn interieur is niet vuiler geworden. MX-5 heeft wel een paar douchekes gepakt waaronder 1x met mij aan het stuur. Zo slieren dat ding Straks mijn S2000-relaas eens neerpennen eens ik aan de computer zit. Laten we zeggen dat ge u toch ff moest aanpassen bij de overstap van de S naar de Mazda, duidelijk een andere lijn nodig in de laatste bocht. Quote
quadrifoglio 3.641 Geplaatst: 13 april 2014 Geplaatst: 13 april 2014 Dit, met nog een setje lock-spacers en een sperdiff, moet ūberzalig zijn. 1 Quote
Momenol 367 Geplaatst: 13 april 2014 Geplaatst: 13 april 2014 Was een vet dagje! Foto's zijn te vinden in het BB topic hierzo: http://www.bimmerboard.be/forum/index.php?topic=47256.0 Of op mijn Flickr: https://www.flickr.com/photos/momenol/ 2 Quote
Denniske 7.651 Geplaatst: 13 april 2014 Geplaatst: 13 april 2014 Dit, met nog een setje lock-spacers en een sperdiff, moet ūberzalig zijn. Binnenste wiel spint toch nergens door op weeze/je mist op Weeze toch geen sper?? Quote
PJH 21.018 Geplaatst: 13 april 2014 Geplaatst: 13 april 2014 Een sper merk je wel hoor. Ik heb ook 2 SED's sperloos gedaan en het verschil is dag en nacht, ook al kon ik perfect driften zonder. Het verschil merk je bij: - pendelen - uitacceleren - driften onder kleine hoek - gas lossen - bestuurbaarheid op het gas in drift - meer onderstuur Dat laatste compenseer je met het rechter pedaal. Quote
quadrifoglio 3.641 Geplaatst: 13 april 2014 Geplaatst: 13 april 2014 Binnenste wiel spint toch nergens door op weeze/je mist op Weeze toch geen sper?? Ge kunt driften zonder sper, hebben we al vaak genoeg gezien, maar een sper gaat sowieso nog wel een verschil maken. 1 Quote
Mayonaise 3.182 Geplaatst: 14 april 2014 Geplaatst: 14 april 2014 Een sper merk je wel hoor. Ik heb ook 2 SED's sperloos gedaan en het verschil is dag en nacht, ook al kon ik perfect driften zonder. Het verschil merk je bij: - pendelen - uitacceleren - driften onder kleine hoek - gas lossen - bestuurbaarheid op het gas in drift - meer onderstuur Dat laatste compenseer je met het rechter pedaal. De sperloosheid op een MX5 is alleszins niet zo'n groot struikelblok als bij een e30. Echt, je moet er eens mee (mee)gereden. Je voelt dit zelfs als passagier. Dikke ketels gvd. 1 Quote
Lotuzzz 17.062 Geplaatst: 14 april 2014 Geplaatst: 14 april 2014 De sperloosheid op een MX5 is alleszins niet zo'n groot struikelblok als bij een e30. Echt, je moet er eens mee (mee)gereden. Je voelt dit zelfs als passagier. Dikke ketels gvd. Gewichtsverdeling zal ook wel helpen. 1 Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.