Ga naar inhoud

Datum selectie ardennenrit moto  

8 leden hebben gestemd

1. 1. Datum

• Zaterdag 2 augustus
    • Zondag 3 augustus
    • Zaterdag 9 augustus
    • Zondag 10 augustus

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Na de Ardennenrit voor de auto's van gisteren smaakte dat wel naar meer.

Ideale lengte van route ook voor mensen die het wat minder gewoon zijn om in dergelijke omgeving te rijden. (220km)

Start van de route rond 13uur is ook ideaal voor mensen die wat langer moeten rijden om ter plaatse te geraken? en 's avonds een BBQ bij @@DDke begreep ik, toch? En voor de liefhebbers die het te lang/laat vinden om terug te rijden kon hij ook wat regelen gaf hij aan :)

We zullen de route dan wel wat aan moeten passen zodat de aankomstplaats ook wat matcht, of we eindigen op een terras in Coo, daar is ook prima te eten/drinken en eventueel nog wel een slaapplaats ook bij een plaatselijk hotel of camping of whatsoever

De heenweg ga ik dan wel volledig binnendoor doen vanaf St Truiden.

@@Greg @@bmwm-optic @@kwiekie @@wooter @@dragonfly @@Dawud @@Tjeu @@jan.van.gent @anderen?

• Vind ik leuk 3
Gast wooter
Geplaatst:

Nice! Kan nog niet veel zeggen over passende data, behalve dat ik nog niets anders gepland heb.

Geplaatst:

Ik ben nog alle data vrij, wanneer minder verkeer. De zaterdag of de zondag? :)

Geplaatst:

De kans is klein dat ik in augustus in het land zal zijn, maar moest het passen ben ik er sowieso bij!

Geplaatst:

en 's avonds een BBQ bij @@DDke begreep ik, toch? 

Heb ik dat voorgesteld? :D

En voor de liefhebbers die het te lang/laat vinden om terug te rijden kon hij ook wat regelen gaf hij aan  :)

Dit wel trouwens :lol:

Nee, hier is wel iets te regelen. Al dan niet thuis of op de zaak naargelang de omvang van de groep.

Ik kan normaal gezien nog op alle data.

Geplaatst:

GPX is al klaar :)

Dat is snel, en ben je zeker dat ze juist is? :D

Gast wooter
Geplaatst:

Dat is snel, en ben je zeker dat ze juist is? :D

Straks kan ik vergelijken met een track :) In het begin was ik even mijne weg kwijt, maar de rest was veel eenvoudiger.

Geplaatst:

Straks kan ik vergelijken met een track :) In het begin was ik even mijne weg kwijt, maar de rest was veel eenvoudiger.

Ik heb de roadbook nooit gezien, moest teveel naar de weg kijken :D

Gast wooter
Geplaatst:

Ik moet overigens ook eens een route bouwen van wat ik heb gevonden ten noorden van Durbuy en zo... Geen reden om zover te rijden om mooie banen te vinden :)

Geplaatst:

Ik moet overigens ook eens een route bouwen van wat ik heb gevonden ten noorden van Durbuy en zo... Geen reden om zover te rijden om mooie banen te vinden :)

Eerst gaan rijden, dan oordelen :)

Asfalt is niet te vergelijken Belgie vs Luxemburg

Geplaatst:

Aan welke snelheid zien jullie dit trouwens? Want ik ben een bangeschijter he :D

Geplaatst:

77km/h average met een Peugeot 208, dus voor u 80+

Geplaatst:

Ik schat dat wax-it & mezelf het in 3u gedaan hebben. Met de moto zal het iets rustiger zijn

Geplaatst:

Ik schat dat wax-it & mezelf het in 3u gedaan hebben. Met de moto zal het iets rustiger zijn

OK, maar wat in 3 uur? :D

Geplaatst:

OK, maar wat in 3 uur? :D

Samen uit samen thuis.

Elke afslag wachten, en op elk punt wat voor verwarring zou kunnen zorgen wordt er dan ook gewacht. Het was een redelijk snel parcours, gemiddelde snelheid kan tussen 85 en 90km/h liggen als er echt gejaagd wordt.

Maar als dat 75km/h wordt is het ook prima, niet zo relevant.

De route er naartoe en weer terug naar huis zal ik wel wat meer op eigen tempo rijden :)

Geplaatst:

90 avg = de helft van de deelnemers dood. Die wegen zijn echt gevaarlijk om hard op te peren als je de baan niet kent.

Gast wooter
Geplaatst:

Ik ben voor msxx zijn idee.. Pak groepjes van max 6 man. De beste als eerste, de slechtste als 2e :)

Geplaatst:

90 avg = de helft van de deelnemers dood. Die wegen zijn echt gevaarlijk om hard op te peren als je de baan niet kent.

Jep, gaat ook niet gebeuren met de AM rit

Geplaatst:

Ik ben voor msxx zijn idee.. Pak groepjes van max 6 man. De beste als eerste, de slechtste als 2e :)

Hmmm, niet helemaal wat ik bedoelde

1e voorrijder

Volgorde verderop is wie zich comfortabel voelt om die plek in te nemen. De achterste beschikt best ook over een gps.

Op elke afslag/kruispunt of verwarrende situatie wordt er sowieso gewacht, en het is geen race. Maar er is echt geen plezier aan als iemand voortdurend zich in moeten houden omdat hij perse achter iemand moet blijven. De rijstijlen verschillen vaak ook in die zin dat manier van aanremmen van bochten verschillen.

Dus best gewoon op volgorde van natuurlijke snelheid de groep vormgeven. Dat vormt zich binnen 50km wel (voor zover mensen daar nu al niet een bepaald idee van hebben)

En zoals gezegd, altijd samen uit samen thuis principe

Gast wooter
Geplaatst:

msxx, met de 'slechtste' als tweede zorg je er automatisch voor dat de beste niet te ver rijdt, en de slechtste achteraan niet onbewust het gevoel krijgt dat ie moet bijgeven om de rest bij te blijven. Degenen daarachter kunnen hun plezier zelf aanpassen door aangepast aan te sluiten. Er is nl. geen enkele vereiste om op mekaars achterwiel te blijven rijden b.v.

Geplaatst:

We kunnen vooraf een proef organiseren hé, om ter snelst rond de ring van Brussel :D

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

Tegen de richting in. Ghostrider, the BXL-edition

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in