Lotuzzz 17.062 Geplaatst: 18 november 2014 Geplaatst: 18 november 2014 @@Lotuzzz Ela ela! Ik ben misschien de enige die er zo over denkt, maar ik vind het echt moeilijk om in iemand's gat te hangen zonder er eens tegen te tikken. Je hebt immers andere rempunten of iets latere waardoor je er direct tegen kan zitten. 't Waren nog voorzichtige tikjes die geen onbalans met zich meebrachten, diegene die me ei-zo-na rondgetikt heeft in de linkse hairpin in Race2 ken ik vooralsnog niet, meer beelden voor nodig Heb zo ooit ook @@msxx eens de muur in geflikkerd op JPR, rempunt verschilde wat Quote
Lotuzzz 17.062 Geplaatst: 18 november 2014 Geplaatst: 18 november 2014 Heb zo ooit ook @@msxx eens de muur in geflikkerd op JPR, rempunt verschilde wat Als ik daar zwart voor had gekregen of een stop&go had ik het volledig begrepen. Quote
STA911 5.727 Geplaatst: 18 november 2014 Geplaatst: 18 november 2014 @@Simoni kon er ook wat van. Maar da's allemaal relatief vind ik. Zolang ze u niet doen spinnen of de grindbak/gras in doen rijden is het allemaal doenbaar imo. 2 Quote
STA911 5.727 Geplaatst: 18 november 2014 Geplaatst: 18 november 2014 Je krijgt er wel zwart voor in een deftige koers he. Al 2 keer meegemaakt, onvermijdelijke, onvrijwillige tik en telkens twee keer zwart/witte vlag en een strafpunt. Ik kan fout zijn, maar ik denk dat in deftige koersen de rempunten ongeveer meer op eenzelfde punt liggen dan bij ons, amateurs. (Excuseer me voor het woordgebruik Jokke ). Quote
Lotuzzz 17.062 Geplaatst: 18 november 2014 Geplaatst: 18 november 2014 @@Simoni kon er ook wat van. Juust Quote
Jokke_vlo 16.909 Geplaatst: 18 november 2014 Geplaatst: 18 november 2014 Tikken kan en mag voorzichtig, dat wordt veelvuldig gedaan, want na een tijdje (soms tot ergernis) kijk je gewoon niet meer achterom en zit een snellere deelnemer rondenlang achter je (en in het kartmilieu kan je best wat hoffelijk zijn want anders betaal je dat latere races toch cash). Ik heb het zelfs graag als signaal, als ik dat twee tot drie keer ervaar dan laat ik mooi passeren. Ik doe het ook. Maar dat zijn kleine tikjes die miniem tot geen effect hebben op de je rijden, soms (bij uitkomen bocht) integendeel. Maar een deftige tik is onmiddelijk zwart hoor. Zelfs onlangs op het nat, gaat iemand voor me scheef, kan ik geen kant meer op en tik redelijk zwaar aan: zwart. En ik moet ze gelijk geven hoe meer ervaring, hoe meer je kan anticiperen op onverwachte zaken. Langs de andere kant, over twee weken hang ik 10 rondjes lang achter iemand die maar niet opzij wil gaan, op een gegeven moment zet ik er me al duwend naast en kwam de koersdirecteur achteraf zeggen: mocht er een vlag bestaan van doe maar, had je die gekregen Je moet het allemaal wat aanvoelen. Nu goed in Lille vond ik de rijstijl heel correct. Niet als mietjes en ook niet als een botsauto kermis. Net goed dus. Quote
ir_fuel 58.276 Geplaatst: 18 november 2014 Geplaatst: 18 november 2014 Tikken kan en mag voorzichtig, dat wordt veelvuldig gedaan, want na een tijdje (soms tot ergernis) kijk je gewoon niet meer achterom en zit een snellere deelnemer rondenlang achter je (en in het kartmilieu kan je best wat hoffelijk zijn want anders betaal je dat latere races toch cash). Welja, dat bedoel ik. Ik bouw dat in de indoor wat op. Eerst gewoon er langs proberen geraken. Lukt dat niet een paar keer heel licht een tikje geven rechtdoor (niet om iemand aan de kant te duwen) om te tonen dat er iemand achter zit. Helpt dat nog niet (want ge komt wat tegen ...) mja ... die stootbumpers zitten er voor iets op he ... dan gaan we wringen. Quote
Jokke_vlo 16.909 Geplaatst: 18 november 2014 Geplaatst: 18 november 2014 Fuel dat zig zag rijden tijdens die openbare sessies kan je niet vergelijken. Dat is wat STA zegt, die rempunten en dergelijke daar kan je totaal geen staat op gaan. In een race is dat min of meer toch allemaal voorspelbaarder en komt het op kleine finesses aan. Die eerste races zijn dan ook een ramp, het lijkt of iedereen u voorbijvliegt ! Terwijl je rondetijden als je een vrije ronde hebt toch schappelijk zijn. Dat is gewoon even heel hard aanpassen. Lotuzzz, Sta, Benoit hebben dat race bloed wel, dat zie je.... Quote
ir_fuel 58.276 Geplaatst: 18 november 2014 Geplaatst: 18 november 2014 We zullen wel zien. Ik verwacht er niet te veel van Quote
Jokke_vlo 16.909 Geplaatst: 18 november 2014 Geplaatst: 18 november 2014 Koersen in team: hoe later je wisselt hoe beter je positie....... Laat wisselen is key. En zeker geen quali (indien niet verplicht) met twee rijden. Dat is een garantie voor een slechte uitslag (in quali en race). Quote
ir_fuel 58.276 Geplaatst: 18 november 2014 Geplaatst: 18 november 2014 Dus gij rijdt quali en 1:15 koers, en ik ga daarna al uwe voorsprong terug teniet doen. Sounds like a plan! Quote
Jokke_vlo 16.909 Geplaatst: 18 november 2014 Geplaatst: 18 november 2014 We strijden achteraan, wees gerust. Dat is een VASTE piste, dus tegen dat je op tempo van de locals zit is de koers gedaan. Quote
Lotuzzz 17.062 Geplaatst: 18 november 2014 Geplaatst: 18 november 2014 Koersen in team: hoe later je wisselt hoe beter je positie....... Laat wisselen is key. En zeker geen quali (indien niet verplicht) met twee rijden. Dat is een garantie voor een slechte uitslag (in quali en race). Die strategie, dat doe ik ook zo graag Vroeger enkele (zeer recreatieve en beperkt toegankelijke) vieruursen gereden met m'n broers en altijd gewonnen puur op pitstops en wissels. Quote
B3noît 4.400 Geplaatst: 18 november 2014 Geplaatst: 18 november 2014 In koers heb je gelijk maar.... ...snelheidsverschil tussen jullie was altijd zo groot dat hij je echt wel voorbij kon gaan hoor. Hij was alleen heel braaf @B3noît : telkens je dichter komt los jij je gas. Je moet tegen z'n bumper gaan hangen en je er dan bij de bocht gewoon naast zetten En die halve pogingen niet meer doen want je moet telkens opnieuw beginnen Blijf ik moeilijk vinden, vooral als er eens een onverwachts remmanoeuver komt en je hem dan (eruit) tikt. Ook als je beduidend sneller bent en je geen uitweg ziet in binnenkant dan kun je toch niet anders dan lossen hé Vrijdag heb ik een race in Poperinge met @@Simoni en nog een maat waarbij we 4u in totaal gaan rijden. Tijd genoeg dus om dat eens deftig uit te testen Het was geen verwijt hoor dat je sta een paar keer aantikte, ik zou dat ook doen denk ik in jouw plaats Weet ik wel hoor; Had ik zo totaal niet ervaren ook Als we daar al niet zouden tegen kunnen Quote
msxx 7.822 Geplaatst: 18 november 2014 Geplaatst: 18 november 2014 't Waren nog voorzichtige tikjes die geen onbalans met zich meebrachten, diegene die me ei-zo-na rondgetikt heeft in de linkse hairpin in Race2 ken ik vooralsnog niet, meer beelden voor nodig Heb zo ooit ook @@msxx eens de muur in geflikkerd op JPR, rempunt verschilde wat Als ik daar zwart voor had gekregen of een stop&go had ik het volledig begrepen.Dat herinner ik me nog ja, die bocht reed ik echt volgens het principe traag erin zodat ik zo vroeg mogelijk op het gas kon (lang recht stuk erna, moest gewichtsnadeel compenseren) terwijl anderen zich vooral leken te focussen op snel erin. Dat verschil in rempunt was daarmee wel groot en in dit geval pijnlijk :-pMaar je liet me daarna terug passeren, daarmee was voor mij de kous af! Eerder in die race werd ik in de hairpin (in ronde 3 of zo) echt aan de kant gezet door Benoit. Dat kon ik minder waarderen, heb hem wel nooit meer teruggezien .... Quote
Lotuzzz 17.062 Geplaatst: 18 november 2014 Geplaatst: 18 november 2014 Eerder in die race werd ik in de hairpin (in ronde 3 of zo) echt aan de kant gezet door Benoit. Dat kon ik minder waarderen, heb hem wel nooit meer teruggezien .... Tja, Senna zou je ook niet terug hebben laten passeren Quote
msxx 7.822 Geplaatst: 18 november 2014 Geplaatst: 18 november 2014 Bedoel meer dat het eerder intentie was, terwijl het bij jou een ongeluk was :-) En hij was sneller, dus heb ik hem nooit meer teruggezien ;-) Wij hadden de quali toebedeeld aan diegene die de snelste tijd had tijdens een losse heat. En dat bleek de juiste call, want daarmee stonden we mooi vooraan. Wel gedoemd tot een race lang verdedigen ;-) Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.