Ga naar inhoud

Karting endurance Limbourg zondag 21/12/2014

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Voila, na de poll:

Formule

30 minuten training/qualif

2 uur wedstrijd

Waar

Hurricane Dolhain Karting

Avenue Reine Astrid, 97A

4830 LIMBOURG (Belgium)

1 uur rijden van Brussel (en zeker op een zondagochtend)

Mooie en technische piste (rondetijden van 45+ seconden). Zeer goede, gelijkwaardige karts.

105edkg.jpg

Let op. Ondertussen is die haag veel hoger en zie je niks van het gebouw aan de straatkant. Dus na de grote brug is het aan je linkerkant.

Timing

Iedereen daar om 10:30

Einde race 14:00

Prijs

100 euro per kart

Inschrijving

Personen die een kart willen delen schrijven 50 euro over, personen die alleen de race willen rijden schrijven 100 euro over op volgende rekening:

Joris Mans

BE30 0012 9873 4111

Met als mededeling: karting + je nickname. Facturen te krijgen op aanvraag.

Ik update dit topic met de lijst van personen die hebben betaald. Als er personen zijn die op voorhand al weten met wie ze samen rijden, en beide personen hebben betaald, zet ik ze op 1 lijn, zo ziet men direct hoeveel karts er in gebruik zijn.

Ingeschreven en betaald

rijdt alleen:

1 ir_fuel

2 JokkeKart

3 Rotaxmaxke

Rijdt met 2:

4 Capitol - Wannes

5 msxx - dragonfly

6 kenson - bwati

7 Sven - Mich

8 Daann - Andy

9 Fille - Lotuzzz Team Kempeneirs

10 Tiep - Polygoon

11 gl3nn - tato

12 delou - Michiel

13 Cash - Dentragen Oep a bakkes

14 Gerrit - Laurent

15 Bruno - Tommy

koersverloop

Tijdens de training van 30 minuten mag er gewisseld worden van piloot zo vaak men wil, men is ook niet verplicht 30 minuten op de piste te zijn. Na 20 minuten wordt er een groene vlag gezwaaid en worden alle laptimes op 0 gezet. De laatste 10 minuten van die training is het dus de kwalificatie. Er wordt dus NIET gestopt tussen training en qualif. 

De race begint onmiddellijk na de kwalificatie, en het is de piloot die in de kart zit op het einde van de kwalificatie die de start neemt. Het is een ROLLENDE start.

Er is 1 verplichte kartwissel voor elk team. De organisatie roept het team binnen door het nummer van de kart te tonen op een pitbord. Die kart moet dan onmiddellijk binnen komen (hand opsteken!), op een grote rode knop drukken bij de ingang van de pitlane (zoals in de oude spelprogramma's) en dan begint er een teller van 60 seconden te lopen op een scherm. Tijdens die 60 seconden wordt de transponder van de kart op de nieuwe kart gehangen alsook je nummer. Ben je met 2 kan je op dat moment de 2e piloot laten instappen. Je hebt dus tijd genoeg om pedalen enzo goed te zetten alvorens te vertrekken (om je een idee te geven, toen ik met Jokke heb gewisseld vorige keer heb daar nog meer dan 30 seconden gestaan voor die lijn, no stress). Er valt dus niks te winnen in de pits. Bij het buitenrijden wacht je voor een witte lijn in de pitlane tot je teller op 0 staat en dan vertrek je. Het scherm is in 4 stukken verdeeld dus we kunnen 4 karts tegelijk in de pitlane hebben.

Het staat je natuurlijk vrij van 10 keer binnen te komen en van piloot te wisselen moest je dat willen, maar bovenstaande wissel is verplicht, ook voor mensen die alleen rijden.

Tips

Zie dat je op tijd bent. Administratie neemt wel wat tijd (meer dan bij JPR bv heb ik gemerkt). De briefing is vrij belangrijk, niet alleen voor de vlaggen (die iedereen wel kent), maar ook om eens te zien hoe dat werkt met die rode knop (is een andere inrit dan de standaard inrit voor de pitlane), waar je moet stoppen etc. Dat wil je niet uitvissen als je aan het racen bent. Afhankelijk van het weer zijn er ook dingen over de piste die moeten gezegd worden, dus wees aub op tijd.

Pak iets mee om te eten! Het is allemaal op/over de middag, en je wil niet degene zijn die om 13u de kart overpakt met enkel je ontbijt van 8h in je maag om dan na een half uur scheel te zien van de honger. Ik zeg niet dat je daar een pita moet binnensteken, maar iets om de middag te overleven lijkt me toch aangewezen.

Ik zou dit graag opgevuld zien met enkel forummers, voor de sfeer. Voor de mensen ten westen van Brussel is het wel een serieus eindje (maar de Limburgers hebben wat meer chance :)), dus carpoolen kan een oplossing bieden tegen de eenzaamheid.

Als er nog vragen zijn zie ik het wel.

En nu, inschrijven NONDEDJU!

• Vind ik leuk 2
Geplaatst:

Verdorie het kriebelt toch enorm zenneuh!

Zal er nog eens goed over nadenken ;)

Geplaatst:

Ik schrijf straks over! Een team met Bwati...

Geplaatst:

Ik schrijf het straks over

wij,zullen met drie zijn want twee u karten alleen of met twee lijkt ons wat veel van het goede ,

Die twee andere zijn geen lid van am schrijf ik dan de volle 100 over ?

Geplaatst:

Ik schrijf het straks over

wij,zullen met drie zijn want twee u karten alleen of met twee lijkt ons wat veel van het goede ,

3 forummembers neem ik dan aan?

Geplaatst:

3 forummembers neem ik dan aan?

Nope ik mijn vriendin ,en een medewerker van de firma

En om u voor te zijn dat je antwoord alleen forumleden , je gaat niemand vinden die met mij wil rijden :-))

Geplaatst:

Nope ik mijn vriendin ,en een medewerker van de firma

Dat is in principe niet de bedoeling. Enkel als we niet aan het minimum aantal deelnemers geraken. Dat zullen we in de loop van de week wel zien.

En om u voor te zijn dat je antwoord alleen forumleden , je gaat niemand vinden die met mij wil rijden :-))

En waarom niet? Desnoods doen we lotje-trek :P

Geplaatst:

Jama jama fueleke

Ik,moet ook een beetje mijn planning kunnen maken, maar zoals je ondertussen hier ook wel weet kun je beter de mensen die echt bevestigen aanvaarden , want gewoonlijk zegt meer dan de helft hier terug af en zitte zonder volk

Wanneer kunde mij ten laatste laten weten dat het u past

Wilde dan dak ook,wacht met overschrijven ?

Geplaatst:

Het is zoals ge wilt.

Als ge enkel wilt meedoen als ge uw vriendin en collega kunt meepakken zou ik wachten met inschrijven. Vandaar dat ik ook iedereen vraag van op voorhand te betalen he. Als ze dan de dag ervoor afzeggen rijden we gewoon met minder volk, maar ik moet daar centen op tafel leggen voor 12 karts.

Ik wil het gewoon voorlopig een forum-event houden. Als iedereen iemand gaat meepakken staan we daar met 50% forummers en 50% mensen die niemand kennen of niks met mekaar te maken hebben. Dat is niet de bedoeling van dit karting event. Misschien dat ik in 2015 wel eens een wedstrijd organiseer waar iedereen gelijk wie mee mag naartoe pakken, een "echte" koers zegmaar, waar het puur om het rijden gaat.

Geplaatst:

Iemand die u niet moet hebben doet er toch juist goed aan om uw teamgenoot te worden? Dan ziet die u het minste :P

Ken je voor de rest niet, maar heb al een teamgenoot :)

Geplaatst:

Ik heb ook overgeschreven.

Geplaatst:

Vraagje over de wissel:

Verplichte wissel betreft ook een kartwissel en vergt dus 60 seconden.

Wat nu als je tussendoor wilt wisselen van piloot? Geldt dan ook die 60 seconden of is het gewoon binnen en buitenrijden?

Geplaatst:

Wat nu als je tussendoor wilt wisselen van piloot? Geldt dan ook die 60 seconden of is het gewoon binnen en buitenrijden?

Normaal niet (maar ik check het nog met de uitbater om geen verwarring te hebben). Je kan dan ook langs de andere inrit de pitlane binnen rijden, dus niet langs de knop.

Geplaatst:

Ok, want met ene wissel is het dus minimaal 70minuten voor de eerste piloot. Ken de baan natuurlijk niet, dus inschatten hoe zwaar het is om langere tijd te rijden is moeilijk. In Puurs kost me dat bijvoorbeeld beduidend minder moeite dan bij JPR

Geplaatst:

Tenzij je wisselt tijdens je 10 minuten qualif, idd.

Geplaatst:

Zat er aan te komen, weekend van 20/21. Ben op reis. Ook leuk. Maar had dit verdomd graag meegedaan.

Have fun guys!!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in