Jokke_vlo 16.910 Geplaatst: 15 augustus 2016 Geplaatst: 15 augustus 2016 Ritje met de Wannes aan boord...... dit was met de Avon ZZR banden die smeren "like hell". Geen voorbeeld van "clean" rijden (dit zal je me nooit op Spa zien doen) , maar hier merkte ik dat de kont laten komen en ze zetten om te "hoeken" de tijden toch telkens naar beneden gingen. Misschien nam ik in de cleane pogingen niet de juiste lijn maar ik was telkens 1.5-2 sec trager op de "klassieke" manier. Wat ik hier doe is in bepaalde bochten laat remmen, vroeg apexen om dan met de wielen recht bam op de gas te gaan. Door dat laat remmen en vroeg apexen komt de kont die op die manier perfect "inschuift". Ik zou eigenlijk eens met een data man daar moeten gaan rijden om gevoel en tijden te controleren. Om te zien hoe je daar nu eigenlijk het snelst kan rijden..... Later op de dag heb ik met Pirelli Trofeo gereden een band die een pak minder smeerde en waardoor je ook iets cleaner kon rijden, al zette ik de auto hier en daar ook wel. Quote
Ice_Ken 6.465 Geplaatst: 15 augustus 2016 Auteur Geplaatst: 15 augustus 2016 1 minute ago, Jokke_vlo said: Chapeau Ken !! Dat is zeer mooi en beheerst gereden met de fwd en relatief weinig "pk". Talent is hier zeker aanwezig. Zitten paar heel mooie perfecte stukjes tussen man ! De tips of kritiek zijn details. - De eerste keer dat je "naar beneden" rijdt mag je zeker iets dieper de hoek in gaan, echt naar de grens van het asfalt voor je instuurt, je gebruikt hier de breedt van de piste niet ideaal. - Bij het naar boven rijden naar die dubbele chicane, kan je imo een stuk vroeger op de gas. Voor de rest echt knap, je banden lijken op de grens te zitten je weet beheerst te zoeken naar maximale grip. Mooi mooi mooi Thanks! Bandjes zitten idd op de limiet. Mijn laatste sessies waren wat beter, er zat op het filmpje ook voor 105kg passagier in de auto. Heb de laatste sessies helaas niet kunnen filmen door een lege batterij van de camera. En net daar was ik aan het focussen op de baan beter benutten, heb toen ook even een wieltje naast de baan gezet toen ik aan het einde van een curb kwam LOL ook een overstuur poging gedaan voor de fotografen, wat gelukt was. Hopelijk hebben ze het op foto. Quote
Jokke_vlo 16.910 Geplaatst: 16 augustus 2016 Geplaatst: 16 augustus 2016 Vertragen op de rijlijn en zijn gevaren.............. normaal geven ze hiervoor witte vlag, maar dat kan je op zo een beperkte trackday niet verwachten. Maar hier zie je hoe enorm gevaarlijk heel traag rijden OP de rijlijn kan zijn. Dat zijn zeker geen mensen met slechte bedoelingen, maar als je "snel" afkomt is dit keihard schrikken. De S2000 scheelde geen 5 cm....... Ik weet niet dat die mensen aan cooldown laps bezig waren of ???? Op Ecuyers kan je voor het koelen trouwens best naar buiten rijden en de baan even op en af rijden. 100 km/u en je moet je remmen niet aanraken, geen betere koeling dan dat. Ik snap niet dat (indien je nummerplaat hebt) je blijft rondjes rijden op het circuit aan 60 per uur of zo. Soit dit alles is absoluut onbewust, maar het zijn zo van die dingen die je kan "meepikken" als beginnend tracker. Ja de "ervaren" tracker zou dit ook moeten inschatten, maar bij deze snelheidsverschillen ligt dat extreem moeilijk..... dat komt zo snel korterbij..... bovendien is je hele oriëntatie om zeep, want je schat normaal in dat die mensen een bepaald tempo rijden en op plaats x of y zitten tegen jij daar bent. Als het zooooo traag gaat wegens cooldown zet dan tenminste 4 "pinkers" aan en ga van de rijlijn.... Quote
Polygoon 15.035 Geplaatst: 16 augustus 2016 Geplaatst: 16 augustus 2016 1-JHC is geen limburgse nicht denk ik. Wel? Quote
BlackFox 2.079 Geplaatst: 16 augustus 2016 Geplaatst: 16 augustus 2016 Dat is inderdaad niemand van hier, maar van het S2000 forum. Heb zelf zo ook een situatie meegemaakt met een gele S2000 die even in de weg bleef rijden, dan teken aangeeft dat hij rechts gaat, dus ik ga voorbij en op dat moment komt hij terug naar links de rijlijn op... Quote
DRIVER-W 1.753 Geplaatst: 16 augustus 2016 Geplaatst: 16 augustus 2016 Zojuist zei BlackFox: Dat is inderdaad niemand van hier, maar van het S2000 forum. Heb zelf zo ook een situatie meegemaakt met een gele S2000 die even in de weg bleef rijden, dan teken aangeeft dat hij rechts gaat, dus ik ga voorbij en op dat moment komt hij terug naar links de rijlijn op... En dan beweert 'ie ook nog op het S2k forum dat hij het niet met je eens is. Dat is misschien nog het ergste van alles, duidelijk niet willen inzien dat er iets mis is. Quote
Jokke_vlo 16.910 Geplaatst: 16 augustus 2016 Geplaatst: 16 augustus 2016 En dan beweert 'ie ook nog op het S2k forum dat hij het niet met je eens is. Dat is misschien nog het ergste van alles, duidelijk niet willen inzien dat er iets mis is. Tja ik kan idd gewoon bij elke auto die ik zie trager rondrijden maar goed dat is de bedoeling niet denk ik.Ik probeer dat echt rustig en met begrip neer te pennen maar heb ondertussen misschien toch een beetje ervaring.Dat is idd het erge. Niets willen inzien, leren, begrijpen..... En dan zeg ik nog erbij: dat is niet bewust he want van slechte wil zijn is dit niet, wel een gebrek aan ervaring denk ik Quote
DRIVER-W 1.753 Geplaatst: 16 augustus 2016 Geplaatst: 16 augustus 2016 Ja, inderdaad. Jij reed wel zalige rondjes, zoals jij vloog Quote
gl3nn 9.407 Geplaatst: 16 augustus 2016 Geplaatst: 16 augustus 2016 Ja, dat waren bijzondere manoeuvres van mede-grasmaaiers. Met die filmpkes te zien wel enorm veel spijt van dat ik mijn GoPro niet meehad. Had wel wat opbouwende kritiek op mijn rijstijl willen weten eigenlijk... Ach, dat is dan voor volgende keer maar Quote
Le Capri Mauve 1.012 Geplaatst: 16 augustus 2016 Geplaatst: 16 augustus 2016 2 minuten geleden zei gl3nn: Met die filmpkes te zien wel enorm veel spijt van dat ik mijn GoPro niet meehad. Gij moet klappen. Ik heb spijt dat ik mijzelf niet meehad Weer een tijd uitgesteld. Quote
Le Capri Mauve 1.012 Geplaatst: 16 augustus 2016 Geplaatst: 16 augustus 2016 13 uur geleden zei Jokke_vlo: Ritje met de Wannes aan boord...... dit was met de Avon ZZR banden die smeren "like hell". 'Smeren', is dat zijwaarts rollen? De achterkant die zachtjes opzijrolt bij gas? Quote
Jokke_vlo 16.910 Geplaatst: 16 augustus 2016 Geplaatst: 16 augustus 2016 Smeren is uw bandencompound die zo warm of heet wordt dat je quasi letterlijk een soort rubberen stroop op je band krijgt...... hoe zachter de compound (bij dit weer) hoe sneller dat dit optreed natuurlijk. Daarom ook dat je optimale grip hebt ergens tussen 10 en 17 graden. Dat kan echt enorm schelen in rondetijden en/of afhankelijk van je compound Quote
Le Capri Mauve 1.012 Geplaatst: 16 augustus 2016 Geplaatst: 16 augustus 2016 (aangepast) Ok tx, dus de eerste ronden gaat het goed maar daarna kunt ge niet meer voorspelbaar op de rand van grip rijden. Ik verwarde het met zachtere flanken waardoor de auto meer kwikkelt in de bocht, meer het gevoel dat ge een stok op uw vinger in evenwicht moet houden. 16 augustus 2016 aangepast door Le Capri Mauve Quote
gl3nn 9.407 Geplaatst: 16 augustus 2016 Geplaatst: 16 augustus 2016 52 minuten geleden zei Le Capri Mauve: Gij moet klappen. Ik heb spijt dat ik mijzelf niet meehad Weer een tijd uitgesteld. Daar waart ge toch zelf bij Zwaar zin in Clastres nu wel... @Jokke_vlo Is dat even leuk als Ecuyers? Quote
Jokke_vlo 16.910 Geplaatst: 16 augustus 2016 Geplaatst: 16 augustus 2016 Sommigen vinden dat leuk, anderen niet. Ik heb de filmpjes en comments gelezen in het verleden en nooit willen gaan. Voor de sfeer met de bende wil ik dat wel eens doen maar qua circuit komt dat niet aan de hielen van Ecuyers. Is iets voor PK wagens, bovendien zijn de curbs er zo vlak dat het niet gaat over lijnen rijden, maar ze verleggen naast en over de curbs. Mijn persoonlijke mening he. Quote
gl3nn 9.407 Geplaatst: 16 augustus 2016 Geplaatst: 16 augustus 2016 Duly noted. Als er volk gaat, kom ik misschien wel eens piepen. Zondag te hard geamuseerd. Kan daar wel een tijdje op teren. Hoop ik. Wil bij gelegenheid ook vaker eens passagieren, iets waar ge als ge zelf rijdt te weinig tijd voor hebt. @Gert-Jan die loopt nu nog altijd te glimlachen van zijn ritje in de Atom denk ik 1 Quote
BlackFox 2.079 Geplaatst: 16 augustus 2016 Geplaatst: 16 augustus 2016 Ik heb nog ergens een filmpje met mijn rommeltje aan lijnen erop Heb uiteindelijk nog een paar keer 2:09 gereden wist Harry's Laptimer van @McLovin me te zeggen. Op veel plaatsen nog ruimte voor verbetering als het op tijden rijden aankomt, maar voor de eerste keer met de S2000 op een onbekend circuit vond ik het super 1 Quote
BMWMB 12.350 Geplaatst: 16 augustus 2016 Geplaatst: 16 augustus 2016 Daar waart ge toch zelf bij [emoji3] Zwaar zin in Clastres nu wel... @Jokke_vlo Is dat even leuk als Ecuyers?Zeer zeker ook een leuk circuit. Quote
Jokke_vlo 16.910 Geplaatst: 16 augustus 2016 Geplaatst: 16 augustus 2016 De laatste 4 rondjes van de dag, ook de snelste 4. Hier probeer(ik zeg wel probeer) een mooi mix te vinden van laat remmen, vroeg op de gas, niet te veel glijden en op het juiste moment zetten (ik herhaal: probeer). Ik heb ook de data en moet dus vrij makkelijk die 4 rondjes kunnen vergelijken daar de delta tussen de fastest rolling (1.56.7) en de theoretical (1.55.1) zeer groot is moet er wel interessante info te rapen zijn door die 4 rondjes alleen te vergelijken. Dju tis toch een vrij complexe auto om te zoeken waar en hoe je er het snelst mee bent. Quote
PJH 21.018 Geplaatst: 16 augustus 2016 Geplaatst: 16 augustus 2016 Damn, die grijze S2000 op de rijlijn De Lotus heeft ABS neem ik aan? If not, knap rustig gebleven Noodremstuff in de E30 is extreem moeilijk want als je gaat sturen tijdens het remmen blokkeert die zo makkelijk een wiel Quote
Jokke_vlo 16.910 Geplaatst: 16 augustus 2016 Geplaatst: 16 augustus 2016 Het was wachten tot ik stilstond, ik kon compleet niets meer doen, de auto kon alleen nog rechtdoor. Quote
Le Capri Mauve 1.012 Geplaatst: 16 augustus 2016 Geplaatst: 16 augustus 2016 (aangepast) Toch instructief dat filmke met die grijze S2000 - voor circuit-aspiranten. Enerzijds zelfs als ge de zijkant aanhoudt, de rijlijn gaat diagonaal over de weg . Maar de rijlijn kruisen doet ge niet graag want dat voelt aan als een drukke weg oversteken. Het belangrijkste in dit geval was waarschijnlijk nog dat hij een onvoorspelbare beweging maakte: hij begon naar binnen te gaan en veranderde dan van gedacht(oei ik zit in de weg!). Een ongeluk zit in een klein hoekske. 16 augustus 2016 aangepast door Le Capri Mauve Quote
Ice_Ken 6.465 Geplaatst: 16 augustus 2016 Auteur Geplaatst: 16 augustus 2016 6 hours ago, Jokke_vlo said: Sommigen vinden dat leuk, anderen niet. Ik heb de filmpjes en comments gelezen in het verleden en nooit willen gaan. Voor de sfeer met de bende wil ik dat wel eens doen maar qua circuit komt dat niet aan de hielen van Ecuyers. Is iets voor PK wagens, bovendien zijn de curbs er zo vlak dat het niet gaat over lijnen rijden, maar ze verleggen naast en over de curbs. Mijn persoonlijke mening he. ik wou eerst ook naar clastre gaan maar nu ik de lay-out zie van het circuit...ik weet het zo niet. Tis niet dat ik pk's in overvloed heb. Quote
Le Capri Mauve 1.012 Geplaatst: 16 augustus 2016 Geplaatst: 16 augustus 2016 Ik ben momenteel vooral geinteresseerd in Ecuyers, Abbeville en Mettet, in die volgorde. Combinatie van technisch, veilig, bereikbaar, en niet zo zwaar voor de auto als Zolder. 1 Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.