Ga naar inhoud

14/08 Trackday Circuit des Ecuyers

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

blijkbaar toch nog een sneller rondje gefilm dan ik al gepost had, scheelt niet veel maar toch. Ik post het straks in mijn topic.

Geplaatst:

Fuel is hier net buiten na een uurke en half bomen over auto's en tijden het analyseren van de data.

Hier zijn een SERIEUS paar suprises uit dienen boom gevallen. Ik vat kort samen want dat goed vertellen is eerder Mr. Fuel zijn dada

1. Dat kappen en de kont laten komen met de Exige kost absoluut geen tijd. Het is gemiddeld makkelijker om steeds scherpe tijden te rijden. 
2. Tussen Avon semi slicks en Trofeo R zit een serieus verschil
3. Die snelle rondjes zijn enorm consistent dat scheelt gewoon meestal maar honderdsten per sector. Zelfs ziet het met dat kort gripverlies er soms een tikje anders uit, in tijd maakt het niet uit
4. En nu DE surprise van de avond: De GTS valt heel snel te rijden. Ik vat samen met welke set up ik nu reed: Supersport banden, volle naftbak van 90 liter en passagier.
De GTS "trekt" sneller op en mits Trofeo, geen passagier en halve tank, in standaard set up, kunnen we inschatten dat de GTS mogelijks sneller of minstens zo snel als de Exige te rijden is !! Dat is toch wel enorm verschieten.......... 

Misschien zie ik nog iets over het hoofd maar dat zal Fuel dan wel aanvullen.

Geplaatst:

Eerlijk gezegd; als ik u in de GTS zag voorbij komen had ik de indruk dat die toch niet als een camion stuurde. :lol:  Tractie van dat ding uit een bocht moet toch enorm zijn met die motor achteraan? Is dat niet voordelig op een circuit als Ecuyers waar de snelheden lager zijn?

btw: hoeveel haal je met zo'n kar op het rechte stuk? iets meer dan mijn 145km/u wss :P

Geplaatst:

De computer data staat af , ik dacht iets van 164 of zo. Ja tractie achteraan is a la Porsche he, maar het onderstuur af fabriek is echt wel dramatisch en heel irritant

Geplaatst:

De Exige in huidige set up met passagier was niet sneller dan de GTS trouwens. De sensatie en het gevoel was wel serieus verschillend

Geplaatst:
8 hours ago, Jokke_vlo said:

De computer data staat af , ik dacht iets van 164 of zo. Ja tractie achteraan is a la Porsche he, maar het onderstuur af fabriek is echt wel dramatisch en heel irritant

Dat moet dan met de arm leunend door het open raam zijn, want @Salokin haalde 185.

Geplaatst:

Ik vrees dat dat geen GPS speed zal zijn :) De gele AMG GTS haalde dat niet eens. De exige was door het warmere weer 15 km/u trager op de rechte lijn in vergelijking met november ....

Geplaatst:
3 minutes ago, Jokke_vlo said:

Ik vrees dat dat geen GPS speed zal zijn :) De gele AMG GTS haalde dat niet eens. De exige was door het warmere weer 15 km/u trager op de rechte lijn in vergelijking met november ....

Klinkt wel beter aan den toog natuurlijk!

Maar serieus, 20 km/u teller-GPS afwijking op 185?

Geplaatst:
22 uur geleden zei Jokke_vlo:

Sommigen vinden dat leuk, anderen niet. Ik heb de filmpjes en comments gelezen in het verleden en nooit willen gaan. Voor de sfeer met de bende wil ik dat wel eens doen maar qua circuit komt dat niet aan de hielen van Ecuyers.

Is iets voor PK wagens, bovendien zijn de curbs er zo vlak dat het niet gaat over lijnen rijden, maar ze verleggen naast en over de curbs. Mijn persoonlijke mening he. 

Ben je niet aan het verwarren met een ander circuit? Clastres is niet voor PK wagens hoor. is trouwens al veel veranderd tov een aantal jaar geleden. En als je daar over een curb rijdt voel je het echt wel :D 

Geplaatst:
2 uur geleden zei ICM:

Klinkt wel beter aan den toog natuurlijk!

Maar serieus, 20 km/u teller-GPS afwijking op 185?

Ik vrees dat je zou kunnen verschieten tussen wat mensen zien of menen te zien op de teller en wat een datalogger zegt (meermaals ervaring mee)...........al moet ik zeggen dat de Exige op de rechte lijn idd een M3/M4 moet lossen, vorige week nog getest met de Mich op Spa..... fenomenaal koppel !

Nu goed dat is zoals bij het vissen he, als je geen foto met meetlat hebt durft de vis al wel eens een paar cm groter worden aan den toog. 

Geplaatst:
11 minutes ago, Jokke_vlo said:

Nu goed dat is zoals bij het vissen he, als je geen foto met meetlat hebt durft de vis al wel eens een paar cm groter worden aan den toog. 

183km/h op GPS, zowel de Exige als de GTS.

Geen dank.

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

Behalve bij die 15 per uur verschil wschl. Kan me niet voorstellen dat je vorig jaar daar 200 reed? 

Geplaatst:

Nee ik herinner me iets van 186-187, maar goed ook dat weet jij beter Mr. Data :)

Geplaatst:

4 per uur vs 15 per uur.

Gij hebt vroeger nog gevist zeker? :D 

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:
6 minuten geleden zei Jokke_vlo:

Ja !!

Hilarisch verhaal :lolz:

Geplaatst:
1 hour ago, Jokke_vlo said:

Ik vrees dat je zou kunnen verschieten tussen wat mensen zien of menen te zien op de teller en wat een datalogger zegt (meermaals ervaring mee)...........al moet ik zeggen dat de Exige op de rechte lijn idd een M3/M4 moet lossen, vorige week nog getest met de Mich op Spa..... fenomenaal koppel !

Snelheidsmeter bij de M3 is ook digitaal, dus dat is makkelijk te volgen. Ik verveelde me steendood naast Salokin met zijn rijstijl, dus had niets anders te doen dan dat te volgen. :D

Geplaatst:

ROFL maar wat speling gaat er wel opzittten denk ik. Gaat wel kort bij mekaar liggen. Iets lagere start snelheid maar quasi gelijk aan topsnelheid.....

Geplaatst:

Teller is vrij accuraat tov GPS speed :D 

Geplaatst:
Zojuist zei Jokke_vlo:

Ok de BMW is de snelste !

Hopelijk geldt dat van 't weekend ook :D

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

Dat is niet mogelijk.

De klasse met de prototypes: geen beginnen aan 

De 991GT3's : geen beginnen aan.

Binnen onze klasse zijn er wel kansen maar is de concurrentie wel redelijk moordende met een Duits en twee  Zwitsers met snelle BMW's aan de start.

En voor de eindoverwinning hebben we die twee BMW 120D, die mannen moeten een PAK minder tanken he, je moet al veel sec per ronde sneller zijn om dat in te halen. Die karren komen altijd bovendrijven op het einde. 

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in