Polygoon 15.057 Geplaatst: 17 augustus 2016 Geplaatst: 17 augustus 2016 12 minuten geleden zei Jokke_vlo: Dat is niet mogelijk. De klasse met de prototypes: geen beginnen aan De 991GT3's : geen beginnen aan. Binnen onze klasse zijn er wel kansen maar is de concurrentie wel redelijk moordende met een Duits en twee Zwitsers met snelle BMW's aan de start. En voor de eindoverwinning hebben we die twee BMW 120D, die mannen moeten een PAK minder tanken he, je moet al veel sec per ronde sneller zijn om dat in te halen. Die karren komen altijd bovendrijven op het einde. Uiteraard binnen uw klasse he Quote
Le Capri Mauve 1.012 Geplaatst: 17 augustus 2016 Geplaatst: 17 augustus 2016 Een toer van ecuyers gevonden waar de snelheid op vermeld is (racechrono) want anders heb ik geen idee Quote
Salokin 9.014 Geplaatst: 18 augustus 2016 Geplaatst: 18 augustus 2016 Op 17-8-2016 om 12:03 zei ICM: Snelheidsmeter bij de M3 is ook digitaal, dus dat is makkelijk te volgen. Ik verveelde me steendood naast Salokin met zijn rijstijl, dus had niets anders te doen dan dat te volgen. 't Is goed, de volgende keer mag je een stint meerijden in de koffer. En euh, hoe slaag jij erin dat je kapsel perfect in de plooit blijft na het dragen van een helm? Quote
ICM 24.973 Geplaatst: 18 augustus 2016 Geplaatst: 18 augustus 2016 22 minutes ago, Salokin said: 't Is goed, de volgende keer mag je een stint meerijden in de koffer. En euh, hoe slaag jij erin dat je kapsel perfect in de plooit blijft na het dragen van een helm? Beloofd is beloofd hé! Ken je die oordopjes op maat? Awel, dat bestaat ook voor helmvoeringen. Quote
Jonass 1.687 Geplaatst: 18 augustus 2016 Geplaatst: 18 augustus 2016 Ziet er zo zalig uit. Zijn er veel trackdays op donderdag? Quote
Denniske 7.651 Geplaatst: 19 augustus 2016 Geplaatst: 19 augustus 2016 Vetste ritje ooit. Wat een machien. 6 Quote
flupke73 10.959 Geplaatst: 19 augustus 2016 Geplaatst: 19 augustus 2016 500kg en 300pk of zoiets? Quote
BlackFox 2.079 Geplaatst: 19 augustus 2016 Geplaatst: 19 augustus 2016 Filmpje dat mijn vriendin gemaakt heeft: Een rommeltje aan lijnen, I know, maar heb er toch een 2:09 mee kunnen rijden. Tevreden voor een eerste keer Quote
Jokke_vlo 16.953 Geplaatst: 19 augustus 2016 Geplaatst: 19 augustus 2016 Ik vind dat zeer proper gereden hoor ! Je hebt een heel goede basis techniek en je gaat mooi op de gas. Je weet wat bochtensnelheid is (behalve in 1 bocht dan allez :)) in je rijstijl maar je kan wel nog een hogere bochtensnelheid aan, op semi's mag je al eens meer een piepje horen. Opmerkingen (opbouwende kritiek want zie naar commentaar hierboven) : - Linkse voor parabool, laat je auto daar gerust een heel stuk breder gaan ipv zo de hoek om te "gooien", dat is puur tijdverlies daar ! (2x) - Linkse waar je de laatste keer "naar beneden rijdt", ik kom aan uw oren trekken: waarom schakel je daar in hemelsnaam naar tweede. Niet alleen (als ik hoor hoe hoog in toeren die blijft hangen) verlies je daar een pak bochtensnelheid bovendien moet je zo ongeveer direct weer schakelen naar 3. Daar verlies je alles in in je ronde, kost je mogelijk bijna een volledige seconde. - In je tweede rondje mis je wel nogal zwaar een apex (linkse voor je naar beneden rijdt richting parabool) Ik denk dat je met deze tips zonder veel risico vlot 1.5 sec sneller gaat rijden. En dat is voor een S2000 absoluut niet slecht. Goed bezig, echt waar ! Werken aan de details, je basis aanpak is goed. Ik zou wel graag je stuur zien, dat vertelt soms ook nog veel. 2 Quote
Jokke_vlo 16.953 Geplaatst: 19 augustus 2016 Geplaatst: 19 augustus 2016 11 uur geleden zei Denniske: Vetste ritje ooit. Wat een machien. Koen rijdt niet slecht ! Mooi gereden voor een atom denk ik. Al valt de rondetijd op zich wat tegen, zou eens moeten kijken aan wat dat ligt in dit geval. Spa was een pak indrukwekkender op dat vlak. Quote
ir_fuel 58.429 Geplaatst: 19 augustus 2016 Geplaatst: 19 augustus 2016 6 minutes ago, Jokke_vlo said: - Linkse waar je de laatste keer "naar beneden rijdt", ik kom aan uw oren trekken: waarom schakel je daar in hemelsnaam naar tweede. 5 Quote
BlackFox 2.079 Geplaatst: 19 augustus 2016 Geplaatst: 19 augustus 2016 2 uur geleden zei Jokke_vlo: Ik vind dat zeer proper gereden hoor ! Je hebt een heel goede basis techniek en je gaat mooi op de gas. Je weet wat bochtensnelheid is (behalve in 1 bocht dan allez :)) in je rijstijl maar je kan wel nog een hogere bochtensnelheid aan, op semi's mag je al eens meer een piepje horen. Opmerkingen (opbouwende kritiek want zie naar commentaar hierboven) : - Linkse voor parabool, laat je auto daar gerust een heel stuk breder gaan ipv zo de hoek om te "gooien", dat is puur tijdverlies daar ! (2x) - Linkse waar je de laatste keer "naar beneden rijdt", ik kom aan uw oren trekken: waarom schakel je daar in hemelsnaam naar tweede. Niet alleen (als ik hoor hoe hoog in toeren die blijft hangen) verlies je daar een pak bochtensnelheid bovendien moet je zo ongeveer direct weer schakelen naar 3. Daar verlies je alles in in je ronde, kost je mogelijk bijna een volledige seconde. - In je tweede rondje mis je wel nogal zwaar een apex (linkse voor je naar beneden rijdt richting parabool) Ik denk dat je met deze tips zonder veel risico vlot 1.5 sec sneller gaat rijden. En dat is voor een S2000 absoluut niet slecht. Goed bezig, echt waar ! Werken aan de details, je basis aanpak is goed. Ik zou wel graag je stuur zien, dat vertelt soms ook nog veel. Wow, thx! Zijn trouwens geen semislicks, maar Pilot Super Sports. Wat dat terugschakelen betreft, inderdaad: 1 uur geleden zei ir_fuel: Dit. Was in meerdere bochten zoeken welke versnelling te blijven. 3de en hij was veel stabieler, maar trager. 2de en hij was veel sneller, maar ook veel nerveuzer. Heb dan ook vaak verschillende mogelijkheden afgetast Ik dacht dat @gl3nn bijvoorbeeld vaker in 2de bleef. Maar ik zal de rest zeker meenemen naar de volgende keer! 1 uur geleden zei Jokke_vlo: Koen rijdt niet slecht ! Mooi gereden voor een atom denk ik. Al valt de rondetijd op zich wat tegen, zou eens moeten kijken aan wat dat ligt in dit geval. Spa was een pak indrukwekkender op dat vlak. Heb samen met @Gert-Jan (of was het @McLovin ?)achter die Atom gereden voor iets meer dan een ronde, maar ik denk dat 'ie een cooldown bezig was want ik bleef veel te goed bij hem Quote
ir_fuel 58.429 Geplaatst: 19 augustus 2016 Geplaatst: 19 augustus 2016 Just now, BlackFox said: Was in meerdere bochten zoeken welke versnelling te blijven. 3de en hij was veel stabieler, maar trager. 2de en hij was veel sneller, maar ook veel nerveuzer. Hoe concludeer je dat je auto stabieler maar trager was? Dat is een typische beginnersfout (ik heb ze ook gemaakt). Je hebt een revrange van ik zal u eens gaan hebben (in mijn geval destijds 8500rpm), en je auto trekt het hardste op als je hoog in de rev-range zit, dus probeer je altijd een zo laag mogelijke versnelling te pakken om toch maar in die powerband te zitten (wat in het geval van Honda toch wel de volle 500rpm is ). Niet doen. Voorbeeld vanop Spa: 4e versnelling, 4800 rpm. Dat gaat in straight line "gene zak vooruit" moest ik beginnen planken (rev limiter zit op 8000, atmo motor dus eigenlijk wilt ge constant tussen 6000 en 8000 zitten). Kan dat perfect in 3e versnelling doen ook, maar de auto is veel stabieler in 4 en dus kan je vloeiender de bocht door en als leuke bijkomstigheid kan je lomper op de gas stampen zonder dat je riskeert controle te verliezen. Ik zie trouwens dat je in sommige bochten het wel doet. Misschien volgende keer gewoon eens letten op het verschil in stabiliteit, en zeker als je vlak na het uitkomen al direct een versnelling hoger moet kan je eens proberen van volgende keer die versnelling te pakken ipv degene die je gebruikte ervoor. Je gaat er sowieso tijd mee winnen, hoewel het precies minder vooruit lijkt te gaan (minder sound = minder sensatie). 1 Quote
ir_fuel 58.429 Geplaatst: 19 augustus 2016 Geplaatst: 19 augustus 2016 2 hours ago, Jokke_vlo said: Spa was een pak indrukwekkender op dat vlak. Ecuyers met zijn vorige Atom ook. Hebben nog samen zitten racen (hij achter mij aan) en 1:53 gedraaid toen. Quote
BlackFox 2.079 Geplaatst: 19 augustus 2016 Geplaatst: 19 augustus 2016 8 minuten geleden zei ir_fuel: Hoe concludeer je dat je auto stabieler maar trager was? Dat is een typische beginnersfout (ik heb ze ook gemaakt). Je hebt een revrange van ik zal u eens gaan hebben (in mijn geval destijds 8500rpm), en je auto trekt het hardste op als je hoog in de rev-range zit, dus probeer je altijd een zo laag mogelijke versnelling te pakken om toch maar in die powerband te zitten (wat in het geval van Honda toch wel de volle 500rpm is ). Niet doen. Voorbeeld vanop Spa: 4e versnelling, 4800 rpm. Dat gaat in straight line "gene zak vooruit" moest ik beginnen planken (rev limiter zit op 8000, atmo motor dus eigenlijk wilt ge constant tussen 6000 en 8000 zitten). Kan dat perfect in 3e versnelling doen ook, maar de auto is veel stabieler in 4 en dus kan je vloeiender de bocht door en als leuke bijkomstigheid kan je lomper op de gas stampen zonder dat je riskeert controle te verliezen. Ik zie trouwens dat je in sommige bochten het wel doet. Misschien volgende keer gewoon eens letten op het verschil in stabiliteit, en zeker als je vlak na het uitkomen al direct een versnelling hoger moet kan je eens proberen van volgende keer die versnelling te pakken ipv degene die je gebruikte ervoor. Je gaat er sowieso tijd mee winnen, hoewel het precies minder vooruit lijkt te gaan (minder sound = minder sensatie). Ahwel ja, dat is ook effectief mijn redenering, vandaar dat je het in andere bochten wel ziet. Maar in die voelde 3de echt nét te laag aan. Kan het inderdaad wel eens proberen volgende keer om te kijken wat het geeft qua tijd. En 't is de volle 3000 rpm, ploert. Quote
Jokke_vlo 16.953 Geplaatst: 20 augustus 2016 Geplaatst: 20 augustus 2016 Ik ben anders wel 100% zeker dat in derde blijven sneller is, zelfs met je S2000 ......Dat is echt typisch wat je daar meent te denken. Geloof me maar gewoon.....Toch tegenspreken he "ja behalve dat neem ik het mee"Nee: ik ga het eens proberen en meten moet je denken.Ik heb zelf ook de hele resem fouten gemaakt en nu nog trouwens. Bij het testen van de E92 tijdens de qualif heb ik aan de engineer moeten vragen of ik nu sneller was in 4 of 5 door Bianchi. Al mijn team maten nemen 4 , ik heb beide gedaan en 4 voelde sneller. Zie hier zijn antwoord Mijn instelling is altijd luisteren naar meer ervaren mensen, heb dat hier nog gezegd DE fout van 90% van de trackers en racers.....Voorbeelden zat Quote
nls 74 Geplaatst: 20 augustus 2016 Geplaatst: 20 augustus 2016 Kan ik helemaal beamen. Helaas heb ik bij de vorige edities minder feedback gekregen (en/of gevraagd) en blijven steken in dezelfde fouten. Bij deze laatste editie écht gemerkt dat de hogere versnelling op Ecuyers quasi altijd beter is. Voelt op het begin heel onnatuurlijk, traag, maar is zeker sneller. Dit jaar was ook de eerste keer dat ik een timer meehad. Door het meten van de tijd kon ik elke keer het verschil onmiddellijk vaststellen. Bij het evalueren van mijn video kan ik zelfs opnieuw x-aantal punten noteren die me normaal de volgende keer wat tijd zullen doen winnen. Tip van een amateur zoals ik; filmpjes maken, tijden meten en nadien het geluk hebben dat er iemand (thx @Jokke_vlo) even tijd wil nemen om het te evalueren. Quote
Le Capri Mauve 1.012 Geplaatst: 20 augustus 2016 Geplaatst: 20 augustus 2016 Zoudt ge kunnen zeggen dat ge een hogere bochtsnelheid kunt aanhouden in hogere versnelling? Een beetje raar maar ik kan het mij wel voorstellen. Vermogen hebt ge in elk geval niet nodig in een bocht. Quote
Ice_Ken 6.597 Geplaatst: 20 augustus 2016 Auteur Geplaatst: 20 augustus 2016 die linkse "waar je de laatste keer naar beneden rijdt" oftewel Bocht 9 Le gauche sans fin...daar zat ik in de voormiddag en nog een stuk in de namiddag in 2de, toen ik merkte dat de auto te nerveus werd in 3de een poging gedaan, sindsdien altijd 3de. Volgens de data is de bochtensnelheid enkele km/u's hoger daardoor. 2 hours ago, Le Capri Mauve said: Zoudt ge kunnen zeggen dat ge een hogere bochtsnelheid kunt aanhouden in hogere versnelling? Een beetje raar maar ik kan het mij wel voorstellen. Vermogen hebt ge in elk geval niet nodig in een bocht. Je moet gewoon in de juiste versnelling staan voor elke bochten, voor de ene bocht is dat een lage voor de andere een hogere, hangt af teveel factoren omdat een regel in te vinden DENK IK. In die bocht kan het bijvoorbeeld goed omdat je naar beneden rijdt, helpt de auto op toeren komen ook al heb je hem in een 3de ipv 2de staan. Daar profiteer je meer van in een hoge versnelling dan in een lage, vise versa bij omhoog rijden. Quote
Le Capri Mauve 1.012 Geplaatst: 21 augustus 2016 Geplaatst: 21 augustus 2016 (aangepast) Ah, een plan met benoemde bochten. http://www.circuitdesecuyers.com/pdf_plan_circuit_ecuyers.pdf Ik zou nooit denken dat die bocht de parabool noemt! Wat is 'rapport'? Versnelling? In elk geval, de parabool is een lange bocht waar mijn vraag misschien wel best van toepassing is. Ik probeer de redenen dat de hogere versnelling aan te raden is wat uiteen te raferen. Onafhankelijk van het uitkomen van de bocht, gaat ge sneller in de bocht zelf als ge net eentje hoger gaat? Ik weet van mezelf alvast dat ik in lagere versnelling gewoon de neiging zou hebben om al trager in te komen, maar stel nu dat ik dat kan negeren.Misschine dat de auto gewoon meer 'tegenwringt' in lagere versnelling. 21 augustus 2016 aangepast door Le Capri Mauve Quote
Ice_Ken 6.597 Geplaatst: 21 augustus 2016 Auteur Geplaatst: 21 augustus 2016 1 hour ago, Le Capri Mauve said: Ah, een plan met benoemde bochten. http://www.circuitdesecuyers.com/pdf_plan_circuit_ecuyers.pdf Ik zou nooit denken dat die bocht de parabool noemt! Wat is 'rapport'? Versnelling? In elk geval, de parabool is een lange bocht waar mijn vraag misschien wel best van toepassing is. Ik probeer de redenen dat de hogere versnelling aan te raden is wat uiteen te raferen. Onafhankelijk van het uitkomen van de bocht, gaat ge sneller in de bocht zelf als ge net eentje hoger gaat? Ik weet van mezelf alvast dat ik in lagere versnelling gewoon de neiging zou hebben om al trager in te komen, maar stel nu dat ik dat kan negeren.Misschine dat de auto gewoon meer 'tegenwringt' in lagere versnelling. ja rapport is versnelling. Je kan er meestal niet op af gaan want elke auto is anders. De manier waarop je een bocht neemt staat eigelijk altijd in teken van hoe je eruit gaat komen.... 1 Quote
Jokke_vlo 16.953 Geplaatst: 21 augustus 2016 Geplaatst: 21 augustus 2016 ja rapport is versnelling. Je kan er meestal niet op af gaan want elke auto is anders. De manier waarop je een bocht neemt staat eigelijk altijd in teken van hoe je eruit gaat komen....En ook wat er na komt ...... Doordenker Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.