BlackFox 2.079 Geplaatst: 11 november 2016 Geplaatst: 11 november 2016 Ik heb mijn BMW reparatiekutje nog steeds bij, dus mits wat geduld is er een compressor aanwezig Quote
Gert-Jan 416 Geplaatst: 12 november 2016 Geplaatst: 12 november 2016 Wat een zalige dag weeral. Een standaard MX-5 drift zo onwijs goed Foto gemaakt door @quadrifoglio 6 Quote
gewoon ik 8.365 Geplaatst: 12 november 2016 Geplaatst: 12 november 2016 Op 11 november 2016 om 06:33 zei BlackFox: Ik heb mijn BMW reparatiekutje nog steeds bij, dus mits wat geduld is er een compressor aanwezig Veel dank hiervoor. Was plezant. Kar ging goed scheef. Spijtig van mijn mistlicht maar goed, ik wou ze er toch af Quote
quadrifoglio 3.641 Geplaatst: 13 november 2016 Geplaatst: 13 november 2016 10 uur geleden zei Gert-Jan: Wat een zalige dag weeral. Een standaard MX-5 drift zo onwijs goed Foto gemaakt door @quadrifoglio MX5'jes Denk dat het inderdaad duidelijk was dat ge geen 300 pk en sper nodig hebt om u daar te amuseren of om de 2 bochten aan de hangar te linken. Zonder afbreuk te doen aan @gl3nn zijn mobiele rookmachine of aan @BlackFox (mooie vooruitgang gemaakt!) was de MX5 zonder twijfel het fijnste om te passagieren. 2 Quote
quadrifoglio 3.641 Geplaatst: 13 november 2016 Geplaatst: 13 november 2016 9 uur geleden zei gewoon ik: Veel dank hiervoor. Was plezant. Kar ging goed scheef. Spijtig van mijn mistlicht maar goed, ik wou ze er toch af Heerlijk om die boot dwars te zien gaan en duidelijk een pak vooruitgang in vergelijking met de vorige keer dat je mee deed, zalig 1 Quote
DéGioke 2.235 Geplaatst: 13 november 2016 Geplaatst: 13 november 2016 Mijn dank aan iedereen om erbij te zijn en om er een topdagje van te maken!! Hop naar volgend jaar 1 Quote
Carlito 6.324 Geplaatst: 13 november 2016 Geplaatst: 13 november 2016 Was leuk. Maar zo een W213 is niet gemaakt om te driften, das duidelijk Quote
BlackFox 2.079 Geplaatst: 13 november 2016 Geplaatst: 13 november 2016 Heerlijk dagje! In't begin toch een paar keer zitten vloeken en kloten, 't ging helemaal niet zo vanzelf zoals ik verwacht had. Ook vooral schrik dat het ergens mis ging gaan en iets zou raken... Gelukkig kreeg ik het snel terug onder de knie en heb ik er een pak uit bijgeleerd. Ondanks de gare achterbanden was het vechten tegen de grip, maar al bij al toch veel scheef kunnen gaan. En achterstevoor ook 1 Quote
gewoon ik 8.365 Geplaatst: 13 november 2016 Geplaatst: 13 november 2016 9 uur geleden zei quadrifoglio: Heerlijk om die boot dwars te zien gaan en duidelijk een pak vooruitgang in vergelijking met de vorige keer dat je mee deed, zalig Ik geef toe, wielkasten rollen is niet enkel voor verlaagde auto's 5 Quote
BMWMB 12.390 Geplaatst: 13 november 2016 Geplaatst: 13 november 2016 Was leuk. Maar zo een W213 is niet gemaakt om te driften, das duidelijk [emoji3]Was wel een lust voor het oog. Ik vind zo'n W213 berline in 't zilver met AMG pakket zeer knap. Quote
PJH 21.057 Geplaatst: 14 november 2016 Geplaatst: 14 november 2016 Yes, SED time. Dinsdagavond maakte mijn telefoon plots vreemde geluiden. ene Sega aan de andere kant van het toestel die me chatgewijs vroeg of ik vrijdag kon komen helpen op de driftdag. Als Sega vraagt om te helpen, dan help je Sega, dus op vrijdag liep de wekker af om 5.30. Snel de helm en de camera in de wagen, een broodje voor onderweg en de E40 op 8.00 aangekomen aan de poort van het 'circuit', Gio was er ook net dus qua timing was dat al allemaal in orde. Snel de handen uit de mouwen gestoken (maar niet te ver, want het was 2 graden brrr), en geholpen bij het bekegelen van de baan zodat alles veilig kon verlopen. 45 min later me dan richting inschrijving begeven om te zien of ik daar ook kon helpen, maar Sega en Bwati hadden alles al onder controle. Dan nog maar wat geholpen in de hangaar zelf, in afwachting van de briefing. De briefing zelf was weer zeer safety-minded, wat ik zeer positief vind aan de bimmerboard dagen. We zijn er allemaal met een daily of een auto die toch wel wat waarde heeft, zo iets kan enkel blijven duren als er ook effectief met respect wordt gereden. Op dat vlak was deze dag trouwens een schot in de roos, ik vond dat er zeer fair werd gereden :thumbsup: Tijdens de briefing werd mijn aanwezigheid als 'Driftstructeur' aangekondigd aan de massa, en dat was genoeg om mij de hele dag van werk te voorzien Van 's morgens vroeg al werd er aan mijn arm getrokken om mensen te leren, en dat vind ik natuurlijk absoluut super, dus begon ik ook aan die taak. In totaal heb ik 7 mensen leren driften, en nog bij 4 andere de nodige extra tips en tricks laten zien. Heel tof om die mensen dan ook effectief progressie te zien maken. De mix van wagens was ook zeer interessant, gaande van een M3 tot een 1 reeks cabrio automaat, wat toch enige aanpassing vereist telkens als je in een andere wagen stapt. De ene moet het immers hebben van het vermogen, de andere meer van snelheid en gewichtsverplaatsing, ... telkens een leuke uitdaging om mijn tips zo goed mogelijk af te stemmen op de rijder/auto combinatie. Ik heb zelf ook met 5 wagens gedrift, en ook dat is telkens weer zoeken wat het uiteraard boeiend maakt. Van koppelrijke turbodiesels die de grip kunnen overklassen aan 2000rpm, tot hoogtoerige benzines, het is toch elke keer weer een uitdaging, zeker omdat je maar 3-4 rondjes tijd hebt en dus zo goed als niet kunt aanpassen. Geen enkele keer rondgestaan, mission complete Ook na de middag toen de zon er door kwam had ik nog wat mensen die mij vroegen om mee te rijden, de sfeer zat er dus duidelijk nog altijd dik in. Om 14.30 dan begonnen met de foto's. Ook dat stond immers op mijn todo list voor die dag. Snel de 1 reeks in, en naar de mooiste plaatsen op het circuit rijden om daar dan in nat gras in de kou te gaan staan met schoenen waarvan ik niet wist dat ze niet waterdicht waren Maar dat hoort er bij, gewoon af en toe even in de auto zitten voor de warmte en dan verder doen Na een uurtje fotograferen dan ook nog Momenol in de koffer gezet om wat on-track driftfoto's te proberen maken. Niet evident want je moet dicht genoeg bij de drifter zitten, maar je moet ook zorgen dat je voldoende snel kunt accelereren want een driftende wagen wint immers in snelheid en komt dus steeds dichter. Spiegels in de gaten houden dus, en dan over het circuit rijden met een mens in je openstaande koffer. Spijtig genoeg heb ik tijdens die fotosessie ergens een nagel opgepikt in mijn rechter voorband. Dus moest ik om 15.45 de strijd staken en ben ik moeten doorgaan. Ik had geen zin om die wagen te moeten laten slepen van op een driftcircuit, dus kon ik niet langer blijven en het risico nemen 3 uur en 2 pitstops aan tankstations met compressor later, was ik goed en wel thuis Bij deze de foto's (geef het wat tijd om te laden, het zijn er 400), hopelijk staat iedereen er op:http://openroads.be/SED2016/ En wat previews: Gio for president: Groeten, PJH 9 Quote
jan.van.gent 4.960 Geplaatst: 14 november 2016 Auteur Geplaatst: 14 november 2016 haha die foto van de 340, lachen gieren brullen in die kist 2 Quote
tuscani 11.808 Geplaatst: 16 november 2016 Geplaatst: 16 november 2016 gio en we zien direct zijn (ja hoe moet ik dat hier nu braaf schrijven....) 1 Quote
Sega 346 Geplaatst: 21 november 2016 Geplaatst: 21 november 2016 Fantastisch verlag PJH! Schitterende dag! Wat een feest was het weer?! Bedankt aan alle aanwezigen. Het was fenomenaal! Quote
Ian 511 Geplaatst: 24 november 2016 Geplaatst: 24 november 2016 Op 14-11-2016 om 07:53 zei PJH: Gio for president: Zalig 1 Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.