Ritsuke 6.264 Geplaatst: 29 september 2016 Geplaatst: 29 september 2016 Jaja, hier is 'ie dan in al zijn asymmetrischheid. Disco Inferno! Land Rover pakt flink uit voor de launch van de nieuwe Disco. Ze showen meteen waar je allemaal op kan rijden met de dikke SUV/terreinbak. Bijvoorbeeld op 5.805.846 LEGO-steentjes in de vorm van de Tower Bridge. Naast de nieuwe Disco is tevens vleesgeworden Land Rover en ‘Man versus Wild’-ster Bear Grylls van de partij om de nieuwe LaRo van de nodige streetcred te voorzien. Vanmiddag hadden we al een bericht over de Discovery naar aanleiding van een faux-pas van de Australische site van Land Rover. Geënsceneerd of niet: de uitgelekte folder gaf ons al een redelijk beeld van wat we kunnen verwachten van de nieuwe Discovery. Voor de kwaliteit van de plaatjes zou een fax-machine uit 1997 zich echter schamen. Gelukkig kunnen we nu wel in high-res kijken naar de details van de Disco. Hoe ziet die achterklep nou echt uit? Mwah, de fotograaf die verantwoording heeft genomen voor de persbeelden is er volgens ons niet zo kapot van. Maar enkele goede foto’s zijn er van de achterkant en op één ervan heeft hij handig een paar fietsen voor de plaats des onheils gehangen. Het interieur is wel weer ouderwets mooi, hoewel we daarbij moeten aantekenen dat het íets minder stijl lijkt te hebben dan de interieurs van de Range Rover familie. De middenconsole doet meer denken aan Discovery Sport. En dat bedoelden we niet per se als een compliment. Dankzij de nieuwe aluminium constructie is de Discovery een stuk lichter dan de bonkige oude. Land Rover claimt een gewichtsbesparing van 480 kilogram. Dat komt uiteraard ook ten goede aan het verbruik en dus de CO2-tax. Het Td4 basismodel met de 2,0-liter ‘Ingenium’ viercilinder dieselmotor met 180 pk stoot slechts 159 grammetjes koolstofdioxide per kilometer uit. Dat vertaalt zich naar een verbruik van één op twintig. De vanafprijs van dit model bedraagt in Nederland 74.560 Ekkermen. Liefhebbers van meer pk’s kunnen opteren voor de twinturbo vierpits Sd4 met 240 pk of de Td6 zespitter met 258 pk. Deze modellen zijn leverbaar vanaf respectievelijk 80.160 en 96.460 Euro. Benzinehoofden moeten voorlopig gedwongen uitwijken naar de supercharged 3.0 V6 omdat dat de enige benzineoptie is. Geen straf, want de motor die ook in de Jaguar F-type goed werk doet levert in de Disco 340 pk. Voor dit genoegen moet je dan wel minimaal 116.610 Euro naar de dealer brengen. Bron: Autoblog.nl (Prijzen voor NL) Quote
tuscani 11.817 Geplaatst: 29 september 2016 Geplaatst: 29 september 2016 'k Weet het niet zo goed, is precies zacht uitgedrukt. de voorkant is best oké en ligt in de lijn van hun andere modellen, maar opzij met die schuine C-stijl en die gigantische overhang, en dan de achterkant waar ze met de disco sport ook volledig de mist ingegaan zijn. de sport is precies een druiloor achteraan en een reden voor niet te kopen en deze is precies van hetzelfde bedje ziek. zonde eigenlijk want de huidige was heel knap geworden in zijn laatste levensjaren. Quote
RRD 9.561 Geplaatst: 29 september 2016 Geplaatst: 29 september 2016 Ik vind hem niet per se lelijk. Ga wachten met een mening tot ik hem in het echt zie. Quote
tuscani 11.817 Geplaatst: 29 september 2016 Geplaatst: 29 september 2016 daarom ook mijn "'k weet niet". voorkant is oké. en de zijkant en achterkant kan je misschien mooi verdoezelen met een donker kleurtje. de achterlichten hebben alleszins al geen scheel effect meer, zoals bij de sport, wat je met een donker kleurtje ook niet weg krijgt. Quote
tuscani 11.817 Geplaatst: 29 september 2016 Geplaatst: 29 september 2016 je kan hem trouwens al configureren op de site. en ik moet wat bijsturen, in het zwart of donkergrijs met blackpack is er al een verbetering tegenover de rosse van de voorstelling. Quote
Gast Geplaatst: 29 september 2016 Geplaatst: 29 september 2016 Langs voor is het een rr sport, langs opzij en achter trekt het op niet zo veel. Quote
TCT 6.313 Geplaatst: 29 september 2016 Geplaatst: 29 september 2016 In het zwart is dat nog wel ok, alleen die ocd-tripperij op de achterklep kan ik niet met leven Quote
Porker 8.647 Geplaatst: 29 september 2016 Geplaatst: 29 september 2016 Verschrikkelijk lelijk imo, doet in profiel zelf wat aan zo'n Rodius denken... Ik zou er absoluut geen Disco 4 voor laten staan. 5 Quote
Simoni 6.184 Geplaatst: 29 september 2016 Geplaatst: 29 september 2016 Wat een mislukking, die achterkant. Quote
Maxime S 2.859 Geplaatst: 29 september 2016 Geplaatst: 29 september 2016 Zalig lelijk. De voorkanten trekken wel allemaal op elkaar bij Land Rover (ofwel ken ik er gewoon niet genoeg van). Quote
Phil 12.519 Geplaatst: 29 september 2016 Geplaatst: 29 september 2016 Is er een optie om een gewone kofferklep te hebben met de nummerplaat in het midden? Of komt die later nog. Quote
DenDuvel 4.683 Geplaatst: 29 september 2016 Geplaatst: 29 september 2016 1 uur geleden zei Porker: Verschrikkelijk lelijk imo, doet in profiel zelf wat aan zo'n Rodius denken... Ik zou er absoluut geen Disco 4 voor laten staan. Ik denk dat een Rodius in België exclusiever is dan eender welke Ferrari! Quote
TCT 6.313 Geplaatst: 29 september 2016 Geplaatst: 29 september 2016 4 uur geleden zei DenDuvel: Ik denk dat een Rodius in België exclusiever is dan eender welke Ferrari! In een straal van 200m weet ik een zwarte, grijze en parelmoerwitte staan. In diezelfde straal nog maar 2 Ferrari's gezien. Quote
Alexanderr 36.251 Geplaatst: 29 september 2016 Geplaatst: 29 september 2016 8 uur geleden zei tuscani: je kan hem trouwens al configureren op de site. en ik moet wat bijsturen, in het zwart of donkergrijs met blackpack is er al een verbetering tegenover de rosse van de voorstelling. Dus wat je zegt is eigenlijk "hoe meer je het lijnenspel camoufleert door alles zwart te maken, hoe mooier hij wordt"? Zo op het eerste zicht vind ik er niks aan. De Disco 4 blijft het hoogtepunt tot nu toe wat mij betreft. 1 Quote
Timo 16.104 Geplaatst: 29 september 2016 Geplaatst: 29 september 2016 Full black kun je veel auto's dik maken @tuscani. Quote
tuscani 11.817 Geplaatst: 29 september 2016 Geplaatst: 29 september 2016 1 uur geleden zei Alexanderr: Dus wat je zegt is eigenlijk "hoe meer je het lijnenspel camoufleert door alles zwart te maken, hoe mooier hij wordt"? Zo op het eerste zicht vind ik er niks aan. De Disco 4 blijft het hoogtepunt tot nu toe wat mij betreft. Ja, maar niet zo kort. Ik bedoel maar, de voorkant is best ok, en de zijkant kan je idd precies wel wat camoufleren door een donkere kleur te nemen. Uw disco bv is ook nog altijd het mooist in een donkere kleur. Dan komt hij ook homogener over. Quote
Davy_ 1.514 Geplaatst: 29 september 2016 Geplaatst: 29 september 2016 Dus wat je zegt is eigenlijk "hoe meer je het lijnenspel camoufleert door alles zwart te maken, hoe mooier hij wordt"? Zo op het eerste zicht vind ik er niks aan. De Disco 4 blijft het hoogtepunt tot nu toe wat mij betreft.Hoe is jou Disco misschien?[emoji38] Quote
Mbman 3.470 Geplaatst: 8 oktober 2016 Geplaatst: 8 oktober 2016 Zonet het prototype bekeken in Knokke. Ziet er in het echt beter uit dan op foto. De zetels waren niet volledig plat, maar dat zou opgelost zijn bij de productie-exemplaren. Hij ziet er kleiner uit, maar is volgens de brochure groter dan de huidige Disco. Ga toch eens nadenken of ik niet zou wisselen binnen +- 1 jaar Quote
The Swede 6.662 Geplaatst: 8 oktober 2016 Geplaatst: 8 oktober 2016 En die achterkant? Ziet er evenveel uit als een rugzak als op de fotos? Quote
Mbman 3.470 Geplaatst: 8 oktober 2016 Geplaatst: 8 oktober 2016 Nee, valt goed mee. de zetels van de middenrij zou ik wel nog in de definitieve versie willen zien want dat leek me nu toch wel een stap achteruit tov disco4 Quote
Gixxer 611 Geplaatst: 13 oktober 2016 Geplaatst: 13 oktober 2016 Is er een optie om een gewone kofferklep te hebben met de nummerplaat in het midden? Of komt die later nog. [emoji3]Dat is een knipoog naar het verleden dus daar zullen ze niks aan veranderen. Quote
ir_fuel 58.443 Geplaatst: 13 oktober 2016 Geplaatst: 13 oktober 2016 On 9/29/2016 at 9:58 AM, tuscani said: je kan hem trouwens al configureren op de site. en ik moet wat bijsturen, in het zwart of donkergrijs met blackpack is er al een verbetering tegenover de rosse van de voorstelling. Wat is dit? de Manchester United edition? Quote
Gast Geplaatst: 16 oktober 2016 Geplaatst: 16 oktober 2016 Voetballers verpesten over het algemeen mooie auto's. Quote
Stabilo Boss 1.730 Geplaatst: 26 februari 2017 Geplaatst: 26 februari 2017 hoogste stand, ziet er zo wel niet uit... Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.