gTa 28.021 Geplaatst: 8 november 2025 Geplaatst: 8 november 2025 Waauw. Miljaar daar staat wat samen, zeg. Quote
Brunault 4.766 Geplaatst: 8 november 2025 Geplaatst: 8 november 2025 11 minuten geleden, gTa zei: Waauw. Miljaar daar staat wat samen, zeg. De collectie is anderhalf miljard Euro waard Quote
gTa 28.021 Geplaatst: 8 november 2025 Geplaatst: 8 november 2025 2 minuten geleden, Brunault zei: De collectie is anderhalf miljard Euro waard Het verwondert me niet, als ik zie wat daar allemaal in zit. En dat zal zeker niet alles zijn. Is dit de officiële Benz-collectie? Quote
Brunault 4.766 Geplaatst: 8 november 2025 Geplaatst: 8 november 2025 2 uren geleden, gTa zei: Het verwondert me niet, als ik zie wat daar allemaal in zit. En dat zal zeker niet alles zijn. Is dit de officiële Benz-collectie? Nee Dit zijn wel speciale auto’s bvb er staat een 190 evo 2 met nr 1 op het plakkaatje MB heeft zelf nog wat andere dingen staan Quote
TCT 6.310 Geplaatst: 9 november 2025 Geplaatst: 9 november 2025 De Loh collectie zeker, ni? Dat museum werkt ook samen met de merken die tijdelijk wagens uitlenen. Quote
gTa 28.021 Geplaatst: 12 november 2025 Geplaatst: 12 november 2025 Heren van Das Haus: wat is nu weer die goeie onafhankelijke (Engelstalige) "rumors" site over Mercedes-Benz? Met nieuws dat vaak bij insiders wordt gehaald etc. Quote
gTa 28.021 Geplaatst: 12 november 2025 Geplaatst: 12 november 2025 1 uur terug, ex-Mooseman zei: JesMB ? Die was 't! Merci Quote
Denniske 7.651 Geplaatst: 24 december 2025 Geplaatst: 24 december 2025 1 uur geleden, William Blake zei: Nog vrij luid langs buiten. Moet een schitterende aandrijflijn zijn, dit! Jammer dat er geen C450d bestaat. Quote
William Blake 2.844 Geplaatst: 24 december 2025 Geplaatst: 24 december 2025 9 minuten geleden, Denniske zei: Nog vrij luid langs buiten. Moet een schitterende aandrijflijn zijn, dit! Jammer dat er geen C450d bestaat. met RWD + sper... heerlijk 1 Quote
BMWMB 12.348 Geplaatst: 24 december 2025 Geplaatst: 24 december 2025 En binnen geen nepgeluid. Zalig!!! In de C kan je die motor niet krijgen, maar wel in de E, en dit zowel als 450 benzine als diesel. Beiden topmotoren, en beiden zonder dat nepgeluid zoals in de E53 AMG. En met de weinige km's die ik doe, zou ik hoogstwaarschijnlijk voor de benzine gaan. Quote
William Blake 2.844 Geplaatst: 29 december 2025 Geplaatst: 29 december 2025 Op 24/12/2025 om 17:51, BMWMB zei: En binnen geen nepgeluid. Zalig!!! In de C kan je die motor niet krijgen, maar wel in de E, en dit zowel als 450 benzine als diesel. Beiden topmotoren, en beiden zonder dat nepgeluid zoals in de E53 AMG. En met de weinige km's die ik doe, zou ik hoogstwaarschijnlijk voor de benzine gaan. in de Sport-stand is er beetje speakersound maar valt zeer goed mee irl 1 Quote
Quill 189 Geplaatst: 29 december 2025 Geplaatst: 29 december 2025 Nepgeluid van de E53 is voornamelijk in sport+. Gewoon in sport is dat echt best ok. In sport+ heb je ook het fake terugschakel geluid, dat is pas irritant. Ik rij zo goed als altijd in de gewone sportstand. Quote
Brunault 4.766 Geplaatst: 29 december 2025 Geplaatst: 29 december 2025 24 minuten geleden, Quill zei: Nepgeluid van de E53 is voornamelijk in sport+. Gewoon in sport is dat echt best ok. In sport+ heb je ook het fake terugschakel geluid, dat is pas irritant. Ik rij zo goed als altijd in de gewone sportstand. Je kunt dat uitschakelen met de linkse knop op het stuur De E53 is een pak beter dan de laatste E 63 hij maakt misschien een kunstmatig geluid maar dat is echt het minste van mijn zorgen Quote
gTa 28.021 Geplaatst: 29 december 2025 Geplaatst: 29 december 2025 27 minuten geleden, Brunault zei: De E53 is een pak beter dan de laatste E 63 Kan je dat wat uitleggen? Interesseert me nl. sterk. Merci! Quote
Brunault 4.766 Geplaatst: 29 december 2025 Geplaatst: 29 december 2025 26 minuten geleden, gTa zei: Kan je dat wat uitleggen? Interesseert me nl. sterk. Merci! Ik heb van het vorig model beide E63 gehad de Pre FL was een plezante auto ,hard afgeveerd maar het klopte als je sportief reed De pre FL had als enige nadeel dat hij wat zoekerig was op een slecht wegdek De FL heeft andere veren maar harde stabilisatoren Voor het comfort zogezegd maar als je doorrijdt geeft de auto je geen vertrouwen hij heeft soms rare reacties in zijn chassis en in het begin dacht ik dat het kwam van de pirelli banden maar het ligt echt aan die auto De E 53 heeft terug een goed chassis en een goede vering en de auto doet geen rare dingen op slecht wegdek aan een sportief tempo Een 3 liter in lijn gaat nooit het geluid maken van een V8 AMG maar het geluid valt mee als je electronische geluid uitzet 1 1 Quote
gTa 28.021 Geplaatst: 29 december 2025 Geplaatst: 29 december 2025 7 minuten geleden, Brunault zei: Ik heb van het vorig model beide E63 gehad de Pre FL was een plezante auto ,hard afgeveerd maar het klopte als je sportief reed De pre FL had als enige nadeel dat hij wat zoekerig was op een slecht wegdek De FL heeft andere veren maar harde stabilisatoren Voor het comfort zogezegd maar als je doorrijdt geeft de auto je geen vertrouwen hij heeft soms rare reacties in zijn chassis en in het begin dacht ik dat het kwam van de pirelli banden maar het ligt echt aan die auto De E 53 heeft terug een goed chassis en een goede vering en de auto doet geen rare dingen op slecht wegdek aan een sportief tempo Een 3 liter in lijn gaat nooit het geluid maken van een V8 AMG maar het geluid valt mee als je electronische geluid uitzet Ik volg wel een beetje hoe de inhoud van je garage er uitziet, dus ik was mee met je ervaring(en). Daarom ook net vroeg ik je mening, die is voor mij waardevol. Merci! Gek dat de FL 213 zo anders aanvoelde! Was die ook niet heel wat stiller/beschaafder dan de pre-FL? Had je op beide ook de optionele AMG-sportuitlaat? Een E53 is voor mij (nieuw) boven budget maar gebruikt kan die wél binnen budget komen over enkele jaren + op vandaag is dat mijn gedroomde daily/gezinsauto/reisauto. Ik vind hem bloedmooi binnen de huidige generatie auto's (vnl. vergeleken met de imo afzichtelijke BMW '5) en de aandrijflijn heeft alles wat ik wil: 6 cilinders, power, koppel en qua tax doenbaar. Veel testvideo's van de E53 vermelden dat hij "onnatuurlijk oncomfortabel" overkomt, ten dele omdat die een gigantisch gewicht moet verwerken. Vooral droge/harde klappen op oneffenheden. Zal wel afhangen van welke wielen je aanvinkt, uiteraard. En inderdaad de fake sound in het interieur wordt ook steevast als negatief puntje vermeld: té duidelijk fake. Maar je kan 't dus uitschakelen, daarmee is het probleem van de baan. Quote
Brunault 4.766 Geplaatst: 29 december 2025 Geplaatst: 29 december 2025 Mijn vorige daily was een S580 De E53 is voor mij een verademing qua comfort De S was te en de zetels in de E zijn voor mij een pak beter dan in de S De vering van de E 53 is voor mij goed en vooral geen zwevend tapijt waar je niets voelt van wat er gebeurt onder je Quote
Quill 189 Geplaatst: 29 december 2025 Geplaatst: 29 december 2025 Vind het ook een perfect compromis tussen comfort en toch een sportief onderstel. Geeft, ondanks het gewicht, best veel vertrouwen als je sportief wil rijden. Oneffenheden worden allerminst weggewerkt, dat wel, maar dat maakt de beleving er wel beter op. Op geen enkel moment een bootgevoel. De luchtvering in onze Etron is enorm comfortabel in vergelijking, maar dat ding zwalpt over de weg. Koffer is trouwens in liters een pak kleiner dan van de Etron, maar qua bruikbaarheid een pak praktischer door de extra diepte. @Brunault welke knop is dat? En schakel je daarmee ook dat belachelijk terugschakeleffect uit? Quote
Brunault 4.766 Geplaatst: 29 december 2025 Geplaatst: 29 december 2025 Deze knop en rood is het geluid aan Quote
Brunault 4.766 Geplaatst: 29 december 2025 Geplaatst: 29 december 2025 Precies wat stof op die knop 1 2 Quote
Krikkie 9.828 Geplaatst: 29 december 2025 Geplaatst: 29 december 2025 3 minuten geleden, Brunault zei: Precies wat stof op die knop Komt door de flash Krijg nu ook zin in een E53 2 Quote
gTa 28.021 Geplaatst: 29 december 2025 Geplaatst: 29 december 2025 56 minuten geleden, Brunault zei: Precies wat stof op die knop Een werkbjiste bluft ossan een werkbjiste, nji. 1 1 Quote
stradge 447 Geplaatst: 6 januari Geplaatst: 6 januari Ik vond zo'n E53 verbazend goed rijden, inderdaad niet varen maar toch echt Mercedes-comfort, een aangenaam stuurgevoel, geen overweldigende power maar leuk en altijd gecontroleerd, bij het sportievere werkt krimpt die echt en voelde die compacter dan m'n C-Klasse en bovendien redelijk tailhappy in't nat als bonus. Wel zo klassiek en bompa mogelijk configureren, bij voorkeur met montage van de klassieke grill met ster op de motorkap om patserneiging tegen te gaan aub. 1 Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.