Ice_Ken 6.465 Geplaatst: 10 maart 2017 Auteur Geplaatst: 10 maart 2017 49 minutes ago, kefkie said: Het is geen 997, dat nam ik maar als voorbeeld na even te googelen, maar ik verschiet er eigenlijk van dat zo'n auto dan te luid zou zijn voor Zolder. Bv de Skylimit Porsches moeten toch luider zijn dan dat? Waar staan de meetpunten ergens? Op Assen is het ook 95Db, en daar heb ik nog nooit een melding gekregen dat het te luid zou zijn. Tijd terug op Zolder nog met een SR3 gereden, ook zonder probleem. Dan moet het morgen ook wel lukken denk ik. meetpunten zijn na de bianchi op het rechtste stuk en na terlaemen bochtensectie voor de bolderberghaarspeld ook op het 'rechte' stuk. Normaal zou de akra op de clio zelfs geen probleem mogen geven, dus ik denk niet dat de standaard uitlaat op een leon een probleem zal zijn zelfs als het een cupra is. Quote
Krikkie 9.830 Geplaatst: 10 maart 2017 Geplaatst: 10 maart 2017 Uwe Leon zal zeker niet te luid zijn hoor Quote
kefkie 2.685 Geplaatst: 10 maart 2017 Geplaatst: 10 maart 2017 Zo slim ben ik ook wel dat mijn leon ver onder de limiet zit. Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro Quote
HIM-250 421 Geplaatst: 10 maart 2017 Geplaatst: 10 maart 2017 Voila de mx5 staat klaar. Om hoe laat gaan de meeste morgen? Ik ben aan het twijfelen welke sessies te nemen. Ik dacht eerst morgen af te wachten, maar met dat goede weer heb ik schrik dat de sessies snel volzet gaan zijn... Misschien maar op safe spelen, en voor de toer sessies gaan. Quote
HIM-250 421 Geplaatst: 10 maart 2017 Geplaatst: 10 maart 2017 aha, ik denk dat ik in de sport klasse moet door de rolbeugel.... TOER KLASSEDe auto: Deze klasse is puur bedoeld voor straatauto’s. Zoals een luxe gezinsauto, sportauto, cabrio, SUV, auto’s die getuned, gestyled of gepimped zijn maar ook youngtimers zijn welkom. De auto mag in ieder geval geen rolkooi hebben.De rijder: kan een circuitverkenner zijn of juist een medium ervaren trackday-gebruiker. Wie voor het eerst komt adviseren wij de begeleiding van een RSZ instructeur. SPORT KLASSEDe auto: Hier rijden auto’s met rolkooi, zoals cursusauto’s, eigenbouw trackday auto’s of Westfield, Caterham’s en Donkervoort-achtige auto’s. Maar ook standaard straatauto’s zonder rolkooi mogen gewoon in deze klasse meerijden.De rijder: kan een circuitverkenner zijn of juist een zeer ervaren trackday-gebruiker. Kortom: je mag inhalen en kunt ingehaald worden. Quote
brjefs 15.468 Geplaatst: 10 maart 2017 Geplaatst: 10 maart 2017 @ir_fuel hoeveel db genereren de speakers extra tijdens acceleratie bij een Mx35i? Ik was aan het twijfelen om morgen te gaan dus even getest bij normaal verkeer en bij een inhaalmanouver in 5e kom ik in de auto gemeten al op 100,7, wat te veel is. Agenda staat redelijk scherp dus vrees dat ik in het beste geval de laatste twee sessies zou halen 1 Quote
Ice_Ken 6.465 Geplaatst: 10 maart 2017 Auteur Geplaatst: 10 maart 2017 geluid wordt vanbuiten gemeten hoor, niet binnen in de auto... @HIM-250; denk niet dat ze je zullen verplichten in de sport klasse te rijden, ik kan niet 100% zeker zeggen wanneer ik er zal zijn (moet smorgens eerst in brussel zijn), ik hoop 11u tenlaatste 12u daar te zijn. 1 Quote
ir_fuel 58.282 Geplaatst: 11 maart 2017 Geplaatst: 11 maart 2017 9 hours ago, Ice_Ken said: geluid wordt vanbuiten gemeten hoor, niet binnen in de auto... Dat was dan ook de grap. Ik zou het gewoon eens gaan proberen op zo een Skylimit dag. Een uurtje betalen. Worst case ben je 80 euro kwijt. Quote
kefkie 2.685 Geplaatst: 11 maart 2017 Geplaatst: 11 maart 2017 97,9DB met de kleppen dicht. Dus van het circuit gehaald .Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro Quote
Lotuzzz 17.062 Geplaatst: 11 maart 2017 Geplaatst: 11 maart 2017 1 uur geleden zei kefkie: 97,9DB met de kleppen dicht. Dus van het circuit gehaald . Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro Gij?! Quote
kefkie 2.685 Geplaatst: 11 maart 2017 Geplaatst: 11 maart 2017 Gij?!Ikke nie, de auto [emoji3]Ik was met een 911'je. Quote
Jokke_vlo 16.910 Geplaatst: 11 maart 2017 Geplaatst: 11 maart 2017 Van de gas gaan he dan lukt dat zeker Quote
Ice_Ken 6.465 Geplaatst: 11 maart 2017 Auteur Geplaatst: 11 maart 2017 Vond van mezelf dat ik niet goed gereden heb deze keer, veel te veel fouten gemaakt, te weinig concentratie...ja de laatste sessie heb ik er een 2.03,71 uitgehaald maarja dat zegt weinig. Volgende keer beter, en vooral niet meer combineren met een examen 'smorgens vroeg... geen enkele clean lap gehad, dus ook mijn snelste niet. Quote
Niko80 6.866 Geplaatst: 11 maart 2017 Geplaatst: 11 maart 2017 26 minutes ago, Ice_Ken said: Vond van mezelf dat ik niet goed gereden heb deze keer, veel te veel fouten gemaakt, te weinig concentratie...ja de laatste sessie heb ik er een 2.03,71 uitgehaald maarja dat zegt weinig. Volgende keer beter, en vooral niet meer combineren met een examen 'smorgens vroeg... geen enkele clean lap gehad, dus ook mijn snelste niet. Geen schade van eraf te gaan? Quote
HIM-250 421 Geplaatst: 11 maart 2017 Geplaatst: 11 maart 2017 Ik vond het een tof dagje.Maar ook zeer weinig vrije baan gehad.En best wel wat tijd moeten inleveren.De eerste sessie die ik ging rijden, ik stond klaar in de Pits met helm op en al, gaat in de laatste ronde iemand in de eerste linkse op zijn dak...5min van mijn sessie in kunnen leveren. (Amper 4 volledige rondes op tempo kunnen doen)De volgende sessie weer moeten wachten maar wel 20min mogen rijden. Maar wel paar rondjes met max 60km/h doordat er ene in de grindbak stak bij de Bianchi.De laatste sessie van 30min. Dan beetje door kunnen rijden.Maar op het rechte stuk mis ik wat vermogen, en in de bochten moet ik dan harder remmen door voorliggers...Die ik dan weer niet voorbij geraak bij het uitkomen van de bocht...Maar het was een leuk dagje, dat is hetgeen wat telt. :-).Beste tijd 2'11"9 maar er zat meer in... Quote
kefkie 2.685 Geplaatst: 11 maart 2017 Geplaatst: 11 maart 2017 Ik heb niet teveel last gehad van het verkeer. Denk enkel de 2 eerste rondjes. Ik zat eens in de sport klasse tussen de mannen met hun trackdayspul en daar had ik wel wat schrik voor. Eerste keer in die klasse, eerste keer met die auto op Zolder en die mannen met slicks.Ergens in de middenmoot vertrokken en toch zat toch vrij snel vooraan. Daar waren er wel een paar die wat moeilijk deden om zich te laten passeren maar uiteindelijk toch vlot overgegaan. Valt me toch op dat mensen iemand met dit type auto minder makkelijk laten passeren dan bv als ik met mijn Leon of een E36 voorbij wil. Kan ook een paar keer toeval zijn geweest.Ik verschoot er wel van hoeveel last de remmen hadden met dit circuit. Op Zandvoort of Assen valt dat een pak beter mee. Op zolder had de stint niet veel langer moeten duren.Het was ook eens tof om eens echt vlot te kunnen inhalen ipv met de leon waar ik wel oke tijden mee rijd maar waar de rechte snelheid niet zo hoog ligt en je wat langer moet wachten of meer moet uitremmen om in te halen.Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro Quote
kefkie 2.685 Geplaatst: 11 maart 2017 Geplaatst: 11 maart 2017 Van de gas gaan he dan lukt dat zeker Ja. Ik dacht dat het met de kleppen dicht wel ging lukken. Ach dan weten we het voor volgende keer . Quote
Ice_Ken 6.465 Geplaatst: 11 maart 2017 Auteur Geplaatst: 11 maart 2017 1 hour ago, Niko80 said: Geen schade van eraf te gaan? nope Quote
Ice_Ken 6.465 Geplaatst: 11 maart 2017 Auteur Geplaatst: 11 maart 2017 mijn snelste van de dag, niet fantastisch maar kom. 5 Quote
teus_ 245 Geplaatst: 12 maart 2017 Geplaatst: 12 maart 2017 ach, het was leuk en een mens leert altijd bij. geen fotos van circuit, wel van wat hollanders op de paddock 1 Quote
#166 276 Geplaatst: 12 maart 2017 Geplaatst: 12 maart 2017 altijd spannend, zo'n eerste trackday na de winterslaap. was wel een beetje (veel) chaotischer dan de afgelopen twee jaar. niet echt veel vrije rondjes kunnen rijden, maar in de laatste sessie toch goed geamuseerd. eerst een paar ronden achter ken (die langzaam van me weg reed) en dan op't laatst achter joris, in een even zwarte clio als de mijne. ook kennis gemaakt met @teus_ en ik kan bevestigen dat ie sprekend lijkt op z'n profielfoto. Quote
kefkie 2.685 Geplaatst: 12 maart 2017 Geplaatst: 12 maart 2017 Die van ken heb ik zien staan, ik stond even te praten met de eigenaar van de blauwe leon daarnaast.Was de zwarte clio naast ken van u? Quote
Jokke_vlo 16.910 Geplaatst: 12 maart 2017 Geplaatst: 12 maart 2017 @kefkie je bent echt niet goed van de gas gegaan. Ik heb ooit met mijn titanium uitlaat op de 997GT3RS de directeur van het circuit tot wanhoop gedreven. Ik maakte echt heel veel lawaai maar elke meetpunt was ik in orde. Ik zag plots de directeur met zijn vuisten zwaaien aan de muur en wat later riep Andy en de directeur me binnen met zwart. Jij mag hier met die auto NOOIT meer rijden. Is een lange dicussie geweest omdat ik wettelijk en objectief gemeten in orde was. De discussie is geëindigd met de gevleugelde woorden: wij halen u subjectief bekeken er toch af Als je de meetpunten goed weet staan kunnen ze je met de meting nooit "pakken" Een ander verhaal is dat we met@wannes eens een vriend een zwarte hebben aangenaaid door te gaan revven op de parking aan het meetpunt Bianchi toen hij passeerde. Hij hing er "zwaar" aan. Een truc die nog steeds werkt vandaag de dag 4 Quote
Ice_Ken 6.465 Geplaatst: 12 maart 2017 Auteur Geplaatst: 12 maart 2017 3 minutes ago, Jokke_vlo said: @kefkie je bent echt niet goed van de gas gegaan. Ik heb ooit met mijn titanium uitlaat op de 997GT3RS de directeur van het circuit tot wanhoop gedreven. Ik maakte echt heel veel lawaai maar elke meetpunt was ik in orde. Ik zag plots de directeur met zijn vuisten zwaaien aan de muur en wat later riep Andy en de directeur me binnen met zwart. Jij mag hier met die auto NOOIT meer rijden. Is een lange dicussie geweest omdat ik wettelijk en objectief gemeten in orde was. De discussie is geëindigd met de gevleugelde woorden: wij halen u subjectief bekeken er toch af Als je de meetpunten goed weet staan kunnen ze je met de meting nooit "pakken" Een ander verhaal is dat we met@wannes eens een vriend een zwarte hebben aangenaaid door te gaan revven op de parking aan het meetpunt Bianchi toen hij paseerde. Hij hing er "zwaar" aan. Een truc die nog steeds werkt vandaag de dag Quote
#166 276 Geplaatst: 12 maart 2017 Geplaatst: 12 maart 2017 (aangepast) 31 minuten geleden zei kefkie: Die van ken heb ik zien staan, ik stond even te praten met de eigenaar van de blauwe leon daarnaast. Was de zwarte clio naast ken van u? yup. den deze ... 12 maart 2017 aangepast door #166 1 Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.