Jeroen_M5 1.893 Geplaatst: 1 maart 2018 Geplaatst: 1 maart 2018 3 uren geleden, Speedhunter zei: Zijn die binnenkort van de baan? Dat zou wel eens kunnen met zo'n levensgevaarlijk autopilot systeem! Quote
Gast wooter Geplaatst: 1 maart 2018 Geplaatst: 1 maart 2018 Zover ik weet is de productie nu volgens hun laatste schema, tussen de 1000 en 2500 per week Quote
Tjeu 4.022 Geplaatst: 1 maart 2018 Geplaatst: 1 maart 2018 Zo doen we dat, halen het target niet, dan verlagen we de doelstellingen en zitten we terug mooi op schema. Mooi zo. 1 Quote
Gast wooter Geplaatst: 1 maart 2018 Geplaatst: 1 maart 2018 10 minutes ago, Tjeu said: Zo doen we dat, halen het target niet, dan verlagen we de doelstellingen en zitten we terug mooi op schema. Mooi zo. Tesla is de enige die dat doet? Het is ook realistisch zijn. Je kan niet van 100 naar 5000 stuks in een week gaan enkel omdat je achterstand had opgelopen. Overigens bouwt Tesla meer Model 3's in een week dan dat GM er Chevy Bolts verkoopt in een maand. Quote
Tjeu 4.022 Geplaatst: 1 maart 2018 Geplaatst: 1 maart 2018 2 minuten geleden, wooter zei: Tesla is de enige die dat doet? Het is ook realistisch zijn. Je kan niet van 100 naar 5000 stuks in een week gaan enkel omdat je achterstand had opgelopen. Overigens bouwt Tesla meer Model 3's in een week dan dat GM er Chevy Bolts verkoopt in een maand. ik heb nog nooit andere merken zich zo hard op de borst horen kloppen en met cijfer lopen gooien die ze dan achteraf stuk voor stuk niet halen. Hoge bomen vangen veel wind. En grootheidswaanzin komt voor de val. Quote
Gast wooter Geplaatst: 1 maart 2018 Geplaatst: 1 maart 2018 Nee, de Model 3 trekt veel aandacht. Meer dan andere modellen en merken. GM communiceert ook over hun aantallen, maar weet jij die van buiten? Heb jij die gelezen? 1 minute ago, Tjeu said: Hoge bomen vangen veel wind. En grootheidswaanzin komt voor de val. Je weet hopelijk toch dat Tesla eigenlijk een kleine speler is, en een speler zoals VAG, BMW en Mercedes hogere bomen zijn, met heel wat grootheidswaanzin? Quote
Tjeu 4.022 Geplaatst: 2 maart 2018 Geplaatst: 2 maart 2018 11 uren geleden, wooter zei: Nee, de Model 3 trekt veel aandacht. Meer dan andere modellen en merken. GM communiceert ook over hun aantallen, maar weet jij die van buiten? Heb jij die gelezen? Je weet hopelijk toch dat Tesla eigenlijk een kleine speler is, en een speler zoals VAG, BMW en Mercedes hogere bomen zijn, met heel wat grootheidswaanzin? Dus jij vindt het marketing model en de communicatie van Tesla niet anders dan de andere merken? Quote
Gast wooter Geplaatst: 2 maart 2018 Geplaatst: 2 maart 2018 Dus jij vindt het marketing model en de communicatie van Tesla niet anders dan de andere merken? BMW doet ook zijn CEO opdraven voor nieuwe modellen. Er is er zelfs eentje tijdens een presentatie flauw gevallen.Ja, de presentaties van Musk zijn minder goed voorbereid, dat wel Quote
Gast wooter Geplaatst: 2 maart 2018 Geplaatst: 2 maart 2018 Overigens moet je maar eens de media push volgen van bijvoorbeeld Porsche of Audi als het over hun toekomstige EV's gaat, of Jaguar met hun I-Pace :). Het enige verschil is dat er een hype is rond Tesla, die de andere merken maar niet kunnen evenaren. Ik ben er zeker van dat Porsche niets liever zou hebben dan dat ze dezelfde hype rond hun Mission E kunnen veroorzaken maar het lukt nog niet. En hun aankondigingen zitten ook vol van sneller, beter en langer dan Tesla, maar dat zeggen ze al enkele jaren en de auto is er nog altijd niet en nog niemand heeft er mee mogen rijden, in tegenstelling tot pakweg de Tesla Roadster 2020. Quote
Jokke_vlo 16.913 Geplaatst: 2 maart 2018 Geplaatst: 2 maart 2018 En toch kopen autoliefhebbers liever de Porsche. Quote
Gast wooter Geplaatst: 2 maart 2018 Geplaatst: 2 maart 2018 1 minute ago, Jokke_vlo said: En toch kopen autoliefhebbers liever de Porsche. Momenteel kopen de autoliefhebbers in de VS Tesla, volgens de verkoopscijfers. En volgens cijfers van 2017 krijgen de premium merken ook in Europa op hun doos in dat segment door Tesla. De Porsche EV is nog niet te koop. Quote
ir_fuel 58.282 Geplaatst: 2 maart 2018 Geplaatst: 2 maart 2018 Welk segment? Dat van de S, de 7 en de Panamera? 2 Quote
Gast wooter Geplaatst: 2 maart 2018 Geplaatst: 2 maart 2018 Ja. Deels ook omdat Porsche maar afspraken heeft met batterij leveranciers om maar 8000 stuks te leveren dit jaar, wat onder de vraag is. Quote
ir_fuel 58.282 Geplaatst: 2 maart 2018 Geplaatst: 2 maart 2018 Waarom blijf je die auto vergelijken met dat segment. Denk je dat al die Tesla rijders in België anders een S, een 7 of een Panamera hadden gekocht? 1 Quote
Gast wooter Geplaatst: 2 maart 2018 Geplaatst: 2 maart 2018 Om je een idee te geven, 8000 stuks is ongeveer waar Tesla met hun Model 3 aan zit, en dat op minder dan een jaar, en dat aan 75kWh per auto ipv 9,4kWh die in de Panamera S e-Hybrid zit. Met de batterijen van de geproduceerde Model 3's kon je dus 63000 hybride Panamera's bouwen. Quote
Gast wooter Geplaatst: 2 maart 2018 Geplaatst: 2 maart 2018 2 minutes ago, ir_fuel said: Waarom blijf je die auto vergelijken met dat segment. Denk je dat al die Tesla rijders in België anders een S, een 7 of een Panamera hadden gekocht? De media vergelijkt de Model S met die andere auto's omwille van aanschafwaarde, technologie en luxe. Echt, een Model S kan je qua luxe ook niet vergelijken met een Passat of Mondeo. Het is niet omdat je vanaf je bureau op je computer blijft drammen dat de luxe niet evenwaardig is als in een S klasse, dat dat ook de waarheid maakt. Zoals ik al zei, regel me een Cayenne of Panamera en ik wil graag mijn Model X ernaast zetten. Quote
ir_fuel 58.282 Geplaatst: 2 maart 2018 Geplaatst: 2 maart 2018 Je zever houdt gewoon geen steek. Dat klinkt alsof BMW, Mercedes en Porsche klanten verliezen aan Tesla, terwijl het gewoon een andere markt is, die in België bv een BMW 5 zou gekocht hebben, en al helemaal geen Panamera. Allemaal puur gebaseerd op fiscale incentives. 2 Quote
Jokke_vlo 16.913 Geplaatst: 2 maart 2018 Geplaatst: 2 maart 2018 32 minuten geleden, wooter zei: Momenteel kopen de autoliefhebbers in de VS Tesla, volgens de verkoopscijfers. En volgens cijfers van 2017 krijgen de premium merken ook in Europa op hun doos in dat segment door Tesla. De Porsche EV is nog niet te koop. Dat zijn geen autoliefhebbers zoek er maar een andere term voor. Quote
Jokke_vlo 16.913 Geplaatst: 2 maart 2018 Geplaatst: 2 maart 2018 21 minuten geleden, wooter zei: De media vergelijkt de Model S met die andere auto's omwille van aanschafwaarde, technologie en luxe. Echt, een Model S kan je qua luxe ook niet vergelijken met een Passat of Mondeo. Het is niet omdat je vanaf je bureau op je computer blijft drammen dat de luxe niet evenwaardig is als in een S klasse, dat dat ook de waarheid maakt. Zoals ik al zei, regel me een Cayenne of Panamera en ik wil graag mijn Model X ernaast zetten. Jongeuh mensen kopen dat omwille van fiscaliteit vandaag. Get real. Is het nu zo moeilijk om een KLEIN BEETJE normaal te doen, het zou je topics ten goede komen. Want nu komen we niet verder dan jou te laten leven in je bubbel of er tegen in gaan waardoor we bijna verplicht zijn om negatief te schrijven (en niet alles aan Tesla is negatief) 1 Quote
ICM 24.877 Geplaatst: 2 maart 2018 Geplaatst: 2 maart 2018 34 minutes ago, wooter said: Zoals ik al zei, regel me een Cayenne of Panamera en ik wil graag mijn Model X ernaast zetten. Allez how, we gaan een beetje serieus blijven hé. 2 Quote
Gast wooter Geplaatst: 2 maart 2018 Geplaatst: 2 maart 2018 11 minutes ago, ICM said: Allez how, we gaan een beetje serieus blijven hé. Ik zeg het al maanden, nog altijd heeft niemand het geregeld. Quote
Gast wooter Geplaatst: 2 maart 2018 Geplaatst: 2 maart 2018 25 minutes ago, Jokke_vlo said: Dat zijn geen autoliefhebbers zoek er maar een andere term voor. Ik ben dan geen autoliefhebber? BMWMB? Het lijkt me dat ik net heel duidelijke voorwaarden heb om een auto te kiezen, en autopilot stond niet in die voorwaarden tot ik er een testrit mee deed. Quote
Gast wooter Geplaatst: 2 maart 2018 Geplaatst: 2 maart 2018 Maar het is wel heel makkelijk om Tesla eigenaars te verslijten als fiscale hoeren en niet als autoliefhebbers... Het kan natuurlijk niet dat iemand die met een Tesla rijdt, dit doet voor zijn plezier, neen, dat kan niet... Quote
ICM 24.877 Geplaatst: 2 maart 2018 Geplaatst: 2 maart 2018 13 minutes ago, wooter said: Ik zeg het al maanden, nog altijd heeft niemand het geregeld. Wooter, dit is een non-discussie. Ik heb lang genoeg met een Cayenne gereden, en al genoeg (zelfs recente) Tesla's gezien om te weten dat de Porsche in een andere categorie speelt. Tesla is net z'n plastic galore ontgroeid, proficiat met je lederen dashboard. Nog even te gaan jongens. 6 Quote
Jokke_vlo 16.913 Geplaatst: 2 maart 2018 Geplaatst: 2 maart 2018 12 minuten geleden, wooter zei: Ik ben dan geen autoliefhebber? BMWMB? Het lijkt me dat ik net heel duidelijke voorwaarden heb om een auto te kiezen, en autopilot stond niet in die voorwaarden tot ik er een testrit mee deed. BMWMB (en ik begrijp hem deels) heeft toch duidelijk aangegeven dat de motivatie om voor de Tesla te kiezen een fiscaal (remember TCO) gegeven was en hij anders wel met een E AMG of zo zou rondrijden. Dat je daarna je aankoop ook gaat motiveren met andere positieve punten (die er ook zijn) lijkt me logisch. Het is zo klaar als een klontje dat de overgrote meerderheid der Tesla kopers fiscale opportunisten zijn. Is dat zo moeilijk om te zien of toe te geven? En dat dat publiek voor het overgrote deel geen autoliefhebbers zijn, lijkt me ook weer zo klaar als maar kan zijn. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.