ICM 24.869 Geplaatst: 2 maart 2018 Geplaatst: 2 maart 2018 Just now, Jokke_vlo said: Dat je daarna je aankoop ook gaat motiveren met andere positieve punten (die er ook zijn) lijkt me logisch. Het is zo klaar als een klontje dat de overgrote meerderheid der Tesla kopers fiscale opportunisten zijn. Is dat zo moeilijk om te zien of toe te geven? Inderdaad. Tesla kiezen om fiscale redenen impliceert niet dat het een strontbak is. Waarom zou dat niet mogen worden gezegd? Quote
Jupke 11.086 Geplaatst: 2 maart 2018 Geplaatst: 2 maart 2018 Maar het is wel zo dat de verkoop van de grotere sedans lijdt onder de verkoop van de Model S. Ik zeg niet dat die kwa auto in hetzelfde segment zitten maar wel dat de kopers van dat duurdere segment blijkbaar een stap naar de Tesla maken in de plaats van een nieuwe grote Benz, Porsche, BMW, ... Quote
Gast wooter Geplaatst: 2 maart 2018 Geplaatst: 2 maart 2018 Tuurlijk zijn we fiscale opportunisten, maar moest het strontbakken zijn zouden ze bij mij ook geen kans krijgen. Trouwens, laten we eerlijk zijn, financieel en fiscaal doe je een betere deal met een Skoda Superb ofzo, of een BMW 3 reeks. Dan er toch +100K aanhangen impliceert toch dat je waarde ziet in zo'n Tesla. Dat is bij mij toch zo... Luxe moest op punt staan, acceleratie en rijgedrag ook. Als dat er niet was, dan had ik wel wat anders gekozen. Meer nog, ik had iets fiscaal heel minder interessant op het oog, maar dat ging dan niet goed overweg met de talloze trajectcontroles die her en der verschijnen. Quote
Gast wooter Geplaatst: 2 maart 2018 Geplaatst: 2 maart 2018 Just now, Jupke said: Maar het is wel zo dat de verkoop van de grotere sedans lijdt onder de verkoop van de Model S. Ik zeg niet dat die kwa auto in hetzelfde segment zitten maar wel dat de kopers van dat duurdere segment blijkbaar een stap naar de Tesla maken in de plaats van een nieuwe grote Benz, Porsche, BMW, ... Ja, dat is het dus. Het is niet dat de verkopen van de 7 reeks en S klasse op niveau blijft en de Model S bijt in de omzet van de 5 reeks, maar dat de verkopen van die 7 reeks, S klasse en Panamera echt gezakt zijn en de Model S groeit. Quote
Jokke_vlo 16.910 Geplaatst: 2 maart 2018 Geplaatst: 2 maart 2018 16 minuten geleden, Jupke zei: Maar het is wel zo dat de verkoop van de grotere sedans lijdt onder de verkoop van de Model S. Ik zeg niet dat die kwa auto in hetzelfde segment zitten maar wel dat de kopers van dat duurdere segment blijkbaar een stap naar de Tesla maken in de plaats van een nieuwe grote Benz, Porsche, BMW, ... Dat heet dus fiscaal opportunisme he. 1 Quote
ir_fuel 58.282 Geplaatst: 2 maart 2018 Geplaatst: 2 maart 2018 56 minutes ago, wooter said: Maar het is wel heel makkelijk om Tesla eigenaars te verslijten als fiscale hoeren en niet als autoliefhebbers... Het kan natuurlijk niet dat iemand die met een Tesla rijdt, dit doet voor zijn plezier, neen, dat kan niet... Tel het aantal S klasses dat privé gekocht wordt in België Tel nu het aantal Tesla's dat privé gekocht wordt in België 2 Quote
ir_fuel 58.282 Geplaatst: 2 maart 2018 Geplaatst: 2 maart 2018 En als je in het buitenland komt zie je goed genoeg op straat of er fiscale incentives zijn voor elektrische auto's of niet. In landen waar dat niet is kom je amper een Tesla tegen. Quote
ir_fuel 58.282 Geplaatst: 2 maart 2018 Geplaatst: 2 maart 2018 28 minutes ago, Jupke said: Maar het is wel zo dat de verkoop van de grotere sedans lijdt onder de verkoop van de Model S. Ik zeg niet dat die kwa auto in hetzelfde segment zitten maar wel dat de kopers van dat duurdere segment blijkbaar een stap naar de Tesla maken in de plaats van een nieuwe grote Benz, Porsche, BMW, ... De auto's van een categorie lager lijden daaronder, omwille van de fiscale stimuli. Is puur marktmanipulatie via de overheid dus. Beetje zoals de Formule E. Ze vinden het allemaal de max, tot je daar een zitje in de F1 zou aanbieden aan dezelfde voorwaarden. Eens zien hoeveel van die piloten gaan zeggen "nah, ik blijf wel in de Formule E". 2 2 Quote
Gast wooter Geplaatst: 2 maart 2018 Geplaatst: 2 maart 2018 Tel het aantal S klasses dat privé gekocht wordt in België Tel nu het aantal Tesla's dat privé gekocht wordt in BelgiëZouden er zoveel S klassen verkocht worden privé?Tel ook eens het aantal Panamera’s hybrid privé... Quote
Joske 922 Geplaatst: 2 maart 2018 Geplaatst: 2 maart 2018 1 uur geleden, wooter zei: De media vergelijkt de Model S met die andere auto's omwille van aanschafwaarde, technologie en luxe. Echt, een Model S kan je qua luxe ook niet vergelijken met een Passat of Mondeo. Het is niet omdat je vanaf je bureau op je computer blijft drammen dat de luxe niet evenwaardig is als in een S klasse, dat dat ook de waarheid maakt. Zoals ik al zei, regel me een Cayenne of Panamera en ik wil graag mijn Model X ernaast zetten. Ford wil da toch laten geloven met de Vignale lijn. En die staat echt wel een trapje of 2 hoger dan een 'gewone' mondeo. Maar voor jan met de pet blijft da maar ne ford. Quote
Joske 922 Geplaatst: 2 maart 2018 Geplaatst: 2 maart 2018 54 minuten geleden, Jokke_vlo zei: BMWMB (en ik begrijp hem deels) heeft toch duidelijk aangegeven dat de motivatie om voor de Tesla te kiezen een fiscaal (remember TCO) gegeven was en hij anders wel met een E AMG of zo zou rondrijden. Dat je daarna je aankoop ook gaat motiveren met andere positieve punten (die er ook zijn) lijkt me logisch. Het is zo klaar als een klontje dat de overgrote meerderheid der Tesla kopers fiscale opportunisten zijn. Is dat zo moeilijk om te zien of toe te geven? En dat dat publiek voor het overgrote deel geen autoliefhebbers zijn, lijkt me ook weer zo klaar als maar kan zijn. De gemiddelde belg. (als ik daar bij hoor) heeft geen firmawagen, en al zeker geen 100 000€ voor ne auto te kopen. Tesla verslijt op dit moment idd zijn auto's aan mensen die er een giga fiscaal voordeel mee doen. Dat fiscaal voordeel is (weer) voor de lucky few. 2 Quote
Joske 922 Geplaatst: 2 maart 2018 Geplaatst: 2 maart 2018 (aangepast) 2x 2 maart 2018 aangepast door Joske Quote
ir_fuel 58.282 Geplaatst: 2 maart 2018 Geplaatst: 2 maart 2018 15 minutes ago, wooter said: Zouden er zoveel S klassen verkocht worden privé? Tel ook eens het aantal Panamera’s hybrid privé... "hybrid" Er zijn nog andere Panamera's he. Je vergelijkt hier toch niet enkel met de BMW 7 hybride en de S klasse hybride? Allez, we zijn weer vertrokken ... Quote
Jupke 11.086 Geplaatst: 2 maart 2018 Geplaatst: 2 maart 2018 10 minutes ago, ir_fuel said: "hybrid" Er zijn nog andere Panamera's he. Je vergelijkt hier toch niet enkel met de BMW 7 hybride en de S klasse hybride? Allez, we zijn weer vertrokken ... Ik denk wel dat @Alexanderr kan bevestigen dat die het merendeel van de verkoop zijn, nee? Zoveel non-hybride non-leasing panamera's zuller er procentueel wel niet verkocht worden, toch? Quote
Gast wooter Geplaatst: 2 maart 2018 Geplaatst: 2 maart 2018 Sowieso kan je nog argumenteren dat de Model S wat wegsnoept van de 7, S klasse, Panamera maar ook 5 reeks, E klasse en Audi A6... Maar wat gaat het excuus zijn wanneer de Model 3 stevig in productie gaat? Dat is nu nog het "geluk" voor de andere merken dat de Model 3 productie achter loopt en er al 500000 reservaties zijn dus dat je pas vanaf midden 2019 bij Tesla kan binnenlopen om ad hoc een bestelling te doen, maar daarna moet de concurrentie toch al rekenen op een fiscale wijziging die EV's niet bevoordeelt of dat ze zelf al een aanbod van EV's hebben om niet in dat segment van de 3 reeks en Audi A4 achter te lopen door fiscale redenen, als fiscaal al de enige drijfveer zou zijn voor Tesla kopers... Quote
ir_fuel 58.282 Geplaatst: 2 maart 2018 Geplaatst: 2 maart 2018 40 minutes ago, Jupke said: Ik denk wel dat @Alexanderr kan bevestigen dat die het merendeel van de verkoop zijn, nee? Zoveel non-hybride non-leasing panamera's zuller er procentueel wel niet verkocht worden, toch? Het gaat hier niet over leasing. Quote
ICM 24.869 Geplaatst: 2 maart 2018 Geplaatst: 2 maart 2018 1 hour ago, wooter said: Tuurlijk zijn we fiscale opportunisten, maar moest het strontbakken zijn zouden ze bij mij ook geen kans krijgen. Trouwens, laten we eerlijk zijn, financieel en fiscaal doe je een betere deal met een Skoda Superb ofzo, of een BMW 3 reeks. Dan er toch +100K aanhangen impliceert toch dat je waarde ziet in zo'n Tesla. Dat is bij mij toch zo... Luxe moest op punt staan, acceleratie en rijgedrag ook. Als dat er niet was, dan had ik wel wat anders gekozen. Meer nog, ik had iets fiscaal heel minder interessant op het oog, maar dat ging dan niet goed overweg met de talloze trajectcontroles die her en der verschijnen. Behalve die laatste zin, houdt dit steek en ga ik akkoord. Quote
Logic 538 Geplaatst: 2 maart 2018 Geplaatst: 2 maart 2018 16 minuten geleden, wooter zei: Sowieso kan je nog argumenteren dat de Model S wat wegsnoept van de 7, S klasse, Panamera maar ook 5 reeks, E klasse en Audi A6... Maar wat gaat het excuus zijn wanneer de Model 3 stevig in productie gaat? Dat is nu nog het "geluk" voor de andere merken dat de Model 3 productie achter loopt en er al 500000 reservaties zijn dus dat je pas vanaf midden 2019 bij Tesla kan binnenlopen om ad hoc een bestelling te doen, maar daarna moet de concurrentie toch al rekenen op een fiscale wijziging die EV's niet bevoordeelt of dat ze zelf al een aanbod van EV's hebben om niet in dat segment van de 3 reeks en Audi A4 achter te lopen door fiscale redenen, als fiscaal al de enige drijfveer zou zijn voor Tesla kopers... Tuurlijk, om fiscale redenen vooral, zoals reeds gezegd. En de rest is koffiedik kijken... Je moet trouwens eens kijken hoeveel er nog altijd géén kopen (ondanks de voordelen). In mijn ogen is de bouwkwaliteit bedroevend, het dealernetwerk te beperkt. Een VW Golf schat ik veel hoger in op dat vlak, daarmee kan je op beide oren slapen. Een Tesla Model 3 kunnen ze momenteel niet eens leveren. En zoals met elke Tesla..., als ze 'em leveren, valt het nog te bezien hoe schots en scheef 'ie toekomt. Ik snap de voordelen, maar ik heb geen zin in die zever. Dus wacht ik geduldig af. Tegen dat ze alles op een rijtje hebben, staan de andere constructeurs er ook... da's dan mijn voorspelling. Quote
Germinal 464 Geplaatst: 2 maart 2018 Geplaatst: 2 maart 2018 Zoals ik al zei, regel me een Cayenne of Panamera en ik wil graag mijn Model X ernaast zetten.Deal ! Moest je een keer in het Antwerpse zijn Interieur van een pana is wel op een ander niveau dan een tesla vind ik.. En je weet dat ik tesla zeker een warm hart toedraag.. Quote
Gast wooter Geplaatst: 2 maart 2018 Geplaatst: 2 maart 2018 3 minutes ago, Germinal said: Deal ! Moest je een keer in het Antwerpse zijn Interieur van een pana is wel op een ander niveau dan een tesla vind ik.. En je weet dat ik tesla zeker een warm hart toedraag.. Ik passeer elke woensdagochtend en donderdagnamiddag Quote
Jokke_vlo 16.910 Geplaatst: 2 maart 2018 Geplaatst: 2 maart 2018 2 uren geleden, Joske zei: De gemiddelde belg. (als ik daar bij hoor) heeft geen firmawagen, en al zeker geen 100 000€ voor ne auto te kopen. Tesla verslijt op dit moment idd zijn auto's aan mensen die er een giga fiscaal voordeel mee doen. Dat fiscaal voordeel is (weer) voor de lucky few. Idd !!! Quote
Jokke_vlo 16.910 Geplaatst: 2 maart 2018 Geplaatst: 2 maart 2018 21 minuten geleden, Germinal zei: Deal ! Moest je een keer in het Antwerpse zijn Interieur van een pana is wel op een ander niveau dan een tesla vind ik.. En je weet dat ik tesla zeker een warm hart toedraag.. Wat baten kaars en bril als....... 1 Quote
Tjeu 4.022 Geplaatst: 2 maart 2018 Geplaatst: 2 maart 2018 Ja, dat is het dus. Het is niet dat de verkopen van de 7 reeks en S klasse op niveau blijft en de Model S bijt in de omzet van de 5 reeks, maar dat de verkopen van die 7 reeks, S klasse en Panamera echt gezakt zijn en de Model S groeit.Al eens aan gedacht dat de verkoop van 7/S en 5/E reeks/klasse verschuift naar SUVs en dat dit lang niet allemaal model S/X klanten worden? In iedere categorie boomt SUV en daalt verkoop van sedan. Daar heeft Tesla maar weinig mee te maken. Of met wat dacht je dat al die SUV rijders vroeger reden? Patrols en landcruisers? 1 Quote
Jeroen_M5 1.893 Geplaatst: 2 maart 2018 Geplaatst: 2 maart 2018 Wat een zever. Tesla is nog altijd een niche markt. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.