Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:
34 minuten geleden, wooter zei:

Het stuur vind je lelijk, dus ik vermoed dat je daar meer knoppen op wilt.

Vind jij het stuur dan mooi?
En zo ja, kan je niet begrijpen dat andere mensen het lelijk vinden?  En dat dat niet kan opgelost worden door er meer knoppen op te zetten? 

Geplaatst:
Aangezien je geen sleutel meer hebt maar je smartphone die rol vervangt... Jij kan denken "dat is toch onhandig?" terwijl ik denk "waarom moet ik wel nog een 'sleutel' hebben"

Idd, maar in die review kwam ook naar boven dat, net om die reden die 'eigenaar' die frunk bijna nooit gebruikt.

Waarom niet zoals bij zoveel alledaagse auto's zonder sleutel zo een 'ikstampeensnaarmijnauto'-sensor.

+ Ik zou daar regelmatig problemen mee hebben ja, mijn mobiele telefoon heb ik lang niet altijd bij.

En dat lege dashbord. Toen Peugeot dat op de 308 introduceerde vind iedereen da maar niks, alles via e scherm (ok eerste generatie was niet giga snel). Maar als je Amerikaan alleen e scherm steekt ter grote van mijn bomma haar tv dan is t wauw.

Geplaatst:
On 3/7/2018 at 4:44 PM, wooter said:

Ietsje zuidelijker... :P

0dda7505ff656795563e01e62b9ddd12__1440x.

tesla-model-s-luxumebourg-police-car.jpg

Moest daar niet "en charge " opstaan?

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

Het bedrijf hier wil tegen 2022 elektrisch gaan, dan is zo'n Model 3 nog een optie. Als ik dat hier allemaal lees kan ik precies beter nu al betsellen...

Geplaatst:
Idd, maar in die review kwam ook naar boven dat, net om die reden die 'eigenaar' die frunk bijna nooit gebruikt. 
Waarom niet zoals bij zoveel alledaagse auto's zonder sleutel zo een 'ikstampeensnaarmijnauto'-sensor.

+ Ik zou daar regelmatig problemen mee hebben ja, mijn mobiele telefoon heb ik lang niet altijd bij.

En dat lege dashbord. Toen Peugeot dat op de 308 introduceerde vind iedereen da maar niks, alles via e scherm (ok eerste generatie was niet giga snel). Maar als je Amerikaan alleen e scherm steekt ter grote van mijn bomma haar tv dan is t wauw.
Ik heb een 308 en had daarvoor als aanloopwagen een cactus. Ik houd wel van die stijl voor een wagen van 20-25 k, omdat het sober is en je geen 30 soorten plastic bij elkaar krijgt. Als het dubbel over de toonbank gaat dan kijk ik naar een klasse hoger en dan mag het toch wel wat meer zijn. Minimalistisch is dik ok dan, maar met verfijndere materialen en zitmeubilair dat ik niet in die klasse lager kan vinden.

Maar de jongens van Tesla hebben gelijk op korte termijn, net zoals Apple. TCO gelijk aan een VW of een Skoda, maar een Tesla is mooi voor het imago.
Gast wooter
Geplaatst:
24 minutes ago, josenjef said:

Minimalistisch is dik ok dan, maar met verfijndere materialen en zitmeubilair dat ik niet in die klasse lager kan vinden.

En dat is het dus... Volgens reviews zitten de zetels heel goed, is het (nep?)leder heel zacht en prettig, is het hout op het dashboard echt hout en zijn de andere materialen ook degelijk en zelfs iets beter dan wat je kan verwachten in een 3-reeks. Voor zover bekend was het ook de bedoeling om de 3-reeks te beconcurreren, niet een Peugeot 308.

Gast wooter
Geplaatst:
1 hour ago, Niko80 said:

Het bedrijf hier wil tegen 2022 elektrisch gaan, dan is zo'n Model 3 nog een optie. Als ik dat hier allemaal lees kan ik precies beter nu al betsellen...

Het is een beetje koffiedik kijken. Als er geen reservaties en bestellingen binnenkomen en de productie met de laatste verwachtingen van Tesla verhoogt, zou je kunnen hopen dat je midden 2019 een auto in de showroom kan bestellen zonder overdreven wachtlijst.

Geplaatst:
En dat is het dus... Volgens reviews zitten de zetels heel goed, is het (nep?)leder heel zacht en prettig, is het hout op het dashboard echt hout en zijn de andere materialen ook degelijk en zelfs iets beter dan wat je kan verwachten in een 3-reeks. Voor zover bekend was het ook de bedoeling om de 3-reeks te beconcurreren, niet een Peugeot 308.
Iets beter dan een 3-reeks is toch wel het minimum dat je kan verwachten voor 15000 euro extra?

5-reeks geld voor 3-reeks materiaal, dan moet je toch uitgaan van een sterk imago en vooral veel overheidssteun ...

Op zich gaat dat natuurlijk op voor elk merk dat electrische wagens maakt natuurlijk. Nissan heeft met zijn Qashqai een top verkoop, maar zijn electrische oplossing duwt het in de minst populaire carrosserie ...

De markt is nog altijd aan het mikken op een beperkt publiek.
Geplaatst:
5 minuten geleden, josenjef zei:

Op zich gaat dat natuurlijk op voor elk merk dat electrische wagens maakt natuurlijk. Nissan heeft met zijn Qashqai een top verkoop, maar zijn electrische oplossing duwt het in de minst populaire carrosserie ...

De markt is nog altijd aan het mikken op een beperkt publiek.

Nissan bouwt de Leaf dan ook niet vrijwillig. Dat is een opgelegde taak door de Japanse overheid na de ramp in Fukushima. Het doel is een zo goedkoop mogelijk noodstroom netwerk op poten te zetten. De Leaf heeft niet als hoofddoel mensen te verplaatsen, maar wel het land van stroom te voorzien wanneer nog eens zo een ramp voor komt. 

Nissan zet dan ook hard in op de integratie van de wagen in het huis. Huis en wagen worden een, toch qua energie. In Japan is de Leaf dan ook effectief al netgeconnecteerd, waarbij de energie niet alleen in de batterijen kan, maar er ook uit onttrokken kan worden. Voor buiten Japan wordt die 'technologie' nog niet vrijgegeven. Pas wanneer de Japanse overheid vindt dat alle vooropgestelde doelen voor Nissan behaald zijn, mag het die technologie ook buiten Japan uitrollen, waarbij de Leaf dus wereldwijd een wagen en een 'wallbox' wordt, waar de netbeheerder zelf energie in kan pompen en uit kan halen, om zo het net makkelijker te stabiliseren. 

Wanneer er veel wagens, en dus veel batterijen, beschikbaar zijn en de netbeheerder bij iedereen 5% lading mag afnemen, dan kan je al heel wat doen. Een belangrijk aspect dat nodig is in de transitie naar meer hernieuwbare energie en minder kernenergie. 

Gans dat Leaf gebeuren is super interessant, alleen wordt er maar weinig over gecommuniceerd. 

• Vind ik leuk 1
  • Thanks Friendly 1
Gast wooter
Geplaatst:

En ik denk dat dat Leaf gebeuren zal ingehaald worden door gewoon vaste batterijen te plaatsen. Ik vind het knap, maar netwerk balancering door auto-batterijen is momenteel enkel ondersteund door de CHAdeMO plug en niet de Type 2 of CCS2 connector, en bijgevolg helemaal irrelevant in Europa en de VS.

15 jaar later in een post-auto wereld waar iedereen zijn Uber huurt in plaats van nog een auto thuis te laten parkeren voor 22 uren per dag is de opzet helemaal verdwenen.

Gast wooter
Geplaatst:

... En de Leaf vind ik een onaangename auto. Heb er in gezeten op het autosalon en ik kon zelfs het stuur niet in de diepte en hoogte instellen... De Hyundai Ioniq kost dan evenveel maar is wel beter uitgerust.

Geplaatst:
54 minuten geleden, wooter zei:

... En de Leaf vind ik een onaangename auto. Heb er in gezeten op het autosalon en ik kon zelfs het stuur niet in de diepte en hoogte instellen.

Hoe vaak heb je dat ondertussen al gepost? Moet een diepe indruk hebben achtergelaten. 

En wat vind je van het stuur van de Model 3 eigenlijk? :D 

• Vind ik leuk 1
Geplaatst: (aangepast)

Ja Wooter, jij hebt het precies nogal voor de Tesla... Al die positieve reviews. Als ik ga googlen vind ik echt geen schitterende odes aan de Tesla 3 hoor.

ja, dat stuur is lelijk. Bijzonder lelijk en dat gaan ze niet opgelost krijgen door er knoppen op te zetten. Vervangen die handel. En die rubbers, daar moet je toch nog eens extra goed naar kijken. Ik geloof dat er zulke zitten in de Dacia Duster. Dat zie je nu toch zelf ? 

Nu lees ik dat die 30k zonder BTW zou zijn en dat je dan zelfs nog geen mooier interieur krijgt. Nee, als de grote jongens zich gaan beginnen moeien zal deze wagen snel gedateerd zijn. Hopelijk leveren die wel iets sneller, want hij is van 2015 al op de markt ?

Wacht tot je bvb binnenkort de X3 zal kunnen kopen. Akkoord, geen sedan, maar die volgen kortelings. Of als Audi met zijn electrische wagens naar buiten zal komen... Tesla is wel goed in het ontwikkelen van electronica, maar een auto assembleren moeten ze nog leren (toch in dit geval hier).

Tesla S ziet er anders wel toffer uit, maar dan weer die prijs. Voor dat geld koop ik eerlijk gezegd liever een mooi exemplaar met dikke motor. Hoeveel is't 130 K als je hem wil ?

aangepast door DHL
  • Vind ik leuk 1
Gast wooter
Geplaatst:

Ach 't is altijd dezelfde zever... Mensen die de auto nog nooit gezien hebben die er kritiek op hebben dat 't niet voor hen is.

Dat boeit toch niemand?

Gast wooter
Geplaatst:

En het topic hier staat vol van reviews, zelfs daar begon men al over te klagen. Klagen dat er teveel reviews gepost worden over de Model 3 in het topic van de Model 3.

Maar dat je zelf een negatieve review quote, dat kan er niet vanaf...

Gast wooter
Geplaatst:
27 minutes ago, DHL said:

Wacht tot je bvb binnenkort de X3 zal kunnen kopen.

Yup. Nog wat wachten. Prijs onbekend.

27 minutes ago, DHL said:

Of als Audi met zijn electrische wagens naar buiten zal komen.

80K als basisprijs, verdere specs en interieur onbekend.

Geplaatst:
1 minuut geleden, wooter zei:

Ach 't is altijd dezelfde zever... Mensen die de auto nog nooit gezien hebben die er kritiek op hebben dat 't niet voor hen is.

Dat boeit toch niemand?

Euhm... ik heb niks gepost over rij ervaringen. Maar als ik je een foto's toon van mijn vrouw, zal je toch ook al min of meer weten of het een knappe hinde is of eerder een boswijf ?

Geplaatst:

Pas op, haar foef kan stinken. Dat zie je niet op foto's. :D

Geplaatst:
14 minuten geleden, wooter zei:

Mensen die de auto nog nooit gezien hebben die er kritiek op hebben dat 't niet voor hen is.

Puur afgaand op de foto.  Wat vind je van het stuur van de Model 3? :)

Geplaatst:
2 minuten geleden, wooter zei:

Yup. Nog wat wachten. Prijs onbekend.

80K als basisprijs, verdere specs en interieur onbekend.

80k voor de E tron... Euhm, hoeveel kost een X ? Als je op de Audi site gaat kan je een kleine glimp opvangen van het interieur, mocht je interesse hebben. 370 KW in boost.... https://www.nl.audi.be/be/web/nl/modellen/e-tron/audi-e-tron-sportback/ontdekken.html

Er gaat één en ander gebeuren komende tijd. 

Gast wooter
Geplaatst:
2 hours ago, DHL said:

80k voor de E tron... Euhm, hoeveel kost een X ? Als je op de Audi site gaat kan je een kleine glimp opvangen van het interieur, mocht je interesse hebben. 370 KW in boost.... https://www.nl.audi.be/be/web/nl/modellen/e-tron/audi-e-tron-sportback/ontdekken.html

Er gaat één en ander gebeuren komende tijd. 

Een X is een zevenzitter. De beide Audi modellen zijn vijfzitters. En ik zie 1 foto waar je een stukje van het dashboard kan zien van de sportback.

Er gaat wat gebeuren, maar die beide Audi modellen vissen niet in de Model 3 markt, en het aantal reservaties geeft aan dat ze momenteel ook geen potten breken in de Model S en Model X markt.

De Sportback ziet er mooi uit, maar beide modellen zitten eerder in het segment van de Jaguar I-Pace. En of het werkt, valt of staat met welke specificaties, en Jaguar heeft al laten zien dat ze qua specs de bal mis sloegen... 10 uur laden om 80% te laden, waar ben je dan mee bezig.... Tesla zou in 2019 ook met hun Model Y uitkomen, wat een middenklasse cross-over zou worden...

Gast wooter
Geplaatst:
2 hours ago, Framfy said:

Puur afgaand op de foto.  Wat vind je van het stuur van de Model 3? :)

Ik vind het stuur van de Model S en X mooier, en begrijp niet waarom ze voor de Model 3 een ander stuur hebben gestoken.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid