DHL 43 Geplaatst: 20 maart 2018 Geplaatst: 20 maart 2018 36 minuten geleden, wooter zei: Een X is een zevenzitter. De beide Audi modellen zijn vijfzitters. En ik zie 1 foto waar je een stukje van het dashboard kan zien van de sportback. Er gaat wat gebeuren, maar die beide Audi modellen vissen niet in de Model 3 markt, en het aantal reservaties geeft aan dat ze momenteel ook geen potten breken in de Model S en Model X markt. Ja, ok een zevenzitter, maar ook een andere prijs hee. Denk nu ook wel niet dat de X veel gekocht wordt door grote gezinnen die 7 plaatsen nodig hebben. Of dat nu hun belangrijkste verkoopargument zal zijn, valt af te wachten. Pas op, ik zeg geen slecht over de S en de X, qua interieur zien die er beter uit dan de 3. Maar of zij een prijskaartje van 150k gaan kunnen handhaven voor de uitvoering met grootste batterij is toch ook twijfelachtig. Geloof me maar als ik zeg dat er voor 150k totaal andere machines op de markt zullen komen. Tesla profiteert momenteel van de marktsituatie om die prijzen te handhaven. Je kan euforisch doen over Tesla, maar Porsche, Audi, BMW, Mercedes... zijn ook gewoon van auto's te bouwen he. Ik denk niet dat je daar wachttijden van drie jaar zal hebben. Is gewoon een andere aandrijving voor die mannen en daar zullen ze wel de nodige contacten gelegd hebben om dit te realiseren. Ik las in AG dat enkele constructeurs en enkele electronicabedrijven reeds een tijdje de koppen bijeen steken. Momenteel wordt Tesla bitter weinig gekocht door particulieren, ze moeten het hebben van hun fiscaal gunstig regime. En er is nog geen concurrentie, dus zij beslissen wat die kost... Je zegt dat Audi geen potten breekt op de markt. Als je de cijfers van Tesla erbij neemt zie je dat ze ook maar een uiterst klein marktaandeel hier hebben. https://autotijd.be/verkoopcijfers/tesla (wel het grootste marktaandeel electrische wagens in Belgie momenteel) Als de Europese spelers zich gaan moeien, ben ik heel benieuwd of Tesla er in zal slagen hier een marktaandeel van enkele procenten te behalen (van zodra electrisch rijden meer doorbreekt) of dat het weer de Duitsers (en Koreanen of Chinezen zelfs?) het grootste marktaandeel zullen hebben. Je kan je toch voorstellen dat als je binnen enkele jaren bij Porsche binnenstapt met 150k je met 'iets' zal buitenkomen (neem nu altijd Porsche als voorbeeld, kan evengoed Mercedes of dergelijke zijn). Die prijs is momenteel van de pot gerukt vind ik. Bedenk bvb dat een Cayenne GTS slechts 90k kost in standaardlivrei. Heb niets tegen Tesla, maar ik vind dat je er te sterk in opgaat. De concurrentie komt... Je kan daar niet te buiten, hoe lyrisch je er ook over bent (in alle topics zo'n beetje zag ik lol) Enne... van die Tesla 3 trek ik niks terug zulle. Als dat met een beetje opties een 50k zal kosten (en wie weet wanneer je hem hebt) is die afwerking en uitstraling echt (veel) te min. En ik vermoed dat je dan nog geen laadpunt hebt thuis waar je zo snel kan laden ? Quote
DHL 43 Geplaatst: 20 maart 2018 Geplaatst: 20 maart 2018 1 uur terug, wooter zei: https://www.bloomberg.com/graphics/2018-tesla-tracker/ Zeg, en meen je dit nu dat er tot heden nog maar 10.000 model 3 geproduceerd werden op die drie jaar dat je hem reeds kan bestellen en dat Musk hier fier op is ? Quote
Gast wooter Geplaatst: 20 maart 2018 Geplaatst: 20 maart 2018 11 minutes ago, DHL said: Zeg, en meen je dit nu dat er tot heden nog maar 10.000 model 3 geproduceerd werden op die drie jaar dat je hem reeds kan bestellen en dat Musk hier fier op is ? Dat is zoals zeggen dat jij fier bent dat Porsche al enkele tientallen Mission E's heeft geproduceerd omdat je het ding al sinds 2015 kon "bestellen" bij enkele dealers die je wel eentje wilden opschrijven zonder dat ze er ook al eentje konden bestellen bij de importeur. Tesla is de Model 3 pas eind december beginnen leveren aan klanten. Dat is overigens 9 maanden vroeger dan zijn originele verwachting van midden 2018. Quote
Gast wooter Geplaatst: 20 maart 2018 Geplaatst: 20 maart 2018 21 minutes ago, DHL said: Ja, ok een zevenzitter, maar ook een andere prijs hee. Denk nu ook wel niet dat de X veel gekocht wordt door grote gezinnen die 7 plaatsen nodig hebben. Of dat nu hun belangrijkste verkoopargument zal zijn, valt af te wachten. Pas op, ik zeg geen slecht over de S en de X, qua interieur zien die er beter uit dan de 3. Maar of zij een prijskaartje van 150k gaan kunnen handhaven voor de uitvoering met grootste batterij is toch ook twijfelachtig. Geloof me maar als ik zeg dat er voor 150k totaal andere machines op de markt zullen komen. Jazeker. Tot nog toe nog geen andere modellen aangekondigd in die prijscategorie. 21 minutes ago, DHL said: Tesla profiteert momenteel van de marktsituatie om die prijzen te handhaven. Je kan euforisch doen over Tesla, maar Porsche, Audi, BMW, Mercedes... zijn ook gewoon van auto's te bouwen he. Ik denk niet dat je daar wachttijden van drie jaar zal hebben. Is gewoon een andere aandrijving voor die mannen en daar zullen ze wel de nodige contacten gelegd hebben om dit te realiseren. Ik las in AG dat enkele constructeurs en enkele electronicabedrijven reeds een tijdje de koppen bijeen steken. Je spreekt dat de concurrentie wel geen wachttijden van 3 jaar zal kennen. De Porsche Mission E is in 2015 voorgesteld, en de verwachting is dat ie pas in 2019 in productie gaat. Dat is 4 jaar. De Audi's zijn ook voorgesteld in 2015, en productie is nu verwacht voor einde 2018. Misschien dat ze er nog een paar kunnen leveren dit jaar. Met wat geluk dus 3 jaar wachten. De Audi A9 e-tron, aangekondigd in 2016, zou pas in 2020 beschikbaar zijn. 4 jaar. Jaguar I-Pace, voorgesteld in 2016, nu beschikbaar om te bestellen. 2 jaar. Ben benieuwd hoeveel ze voorzien hebben om te bouwen, want Porsche kan maar 7000 Panamera e-hybrids bouwen omwille van een tekort aan batterijen, en Jaguar heeft niet een Gigafactory zoals Tesla. Mercedes-Benz EQ, 2016 voorgesteld en voorzien voor 2019. 3 jaar? Mercedes heeft al een jaar geen EV meer in hun aanbod. BMW X3, zou een EV worden voor de Chinese markt want daar verplicht de overheid dat binnenkort 8% van alle verkochte wagens per merk elektrisch gaan zijn. Het idee lijkt op de ter ziele gegane B-klasse van Mercedes of de Hyundai Ioniq: men neme een klassieke auto, halen de brandstoftank en verbrandingsmotor eruit en steken er batterijen en een elektromotor in. De gewichtsbalans is naar de kloten, de batterij niet groot genoeg of de kofferruimte te klein en je blijft met een transmissietunnel zitten, maar je bent wel in regel voor die Chinezen. 21 minutes ago, DHL said: Momenteel wordt Tesla bitter weinig gekocht door particulieren, ze moeten het hebben van hun fiscaal gunstig regime. En er is nog geen concurrentie, dus zij beslissen wat die kost... Laten we eerlijk zijn... Wie 100K kan stuk slaan aan een auto, heeft ofwel een job waarbij ie niet meer particulier een auto gaat kopen, of geld en tijd genoeg waarbij ie niet elke dag de baan op moet en ie voor de beperkte kilometers wat leukers koopt. Je gaat geen loontrekkenden vinden die tot de actieve beroepsbevolking behoren die privé dergelijk geld aan een auto gaan hangen. Dat argument van "een tesla is enkel populair omwille van fiscale redenen, particulieren vinden het maar niks" bestaat niet; er zijn gewoon niet dergelijke particulieren. 21 minutes ago, DHL said: Je zegt dat Audi geen potten breekt op de markt. Als je de cijfers van Tesla erbij neemt zie je dat ze ook maar een uiterst klein marktaandeel hier hebben. https://autotijd.be/verkoopcijfers/tesla (wel het grootste marktaandeel electrische wagens in Belgie momenteel) Als de Europese spelers zich gaan moeien, ben ik heel benieuwd of Tesla er in zal slagen hier een marktaandeel van enkele procenten te behalen (van zodra electrisch rijden meer doorbreekt) of dat het weer de Duitsers (en Koreanen of Chinezen zelfs?) het grootste marktaandeel zullen hebben. Da's een moeilijke oefening. Hoe zouden die statistieken eruit zien met de Model 3 en Model Y beschikbaar? En de Roadster 2020 beschikbaar? Dan zit je zowat op het profiel van wat Porsche in hun productaanbod heeft, en als je dan gaat vergelijken draait Tesla momenteel 1/3e tot 1/2e van het aandeel van Porsche. Vergelijken met Mercedes, Audi en BMW wordt nog moeilijker, want Tesla heeft momenteel absoluut geen plannen om modellen te gaan bouwen in het genre BMW 1/2 reeks, Mercedes A en B klasse of de Audi A3 en kleiner. Op zich lig ik overigens niet zo wakker van dat marktaandeel. Als al die merken hun aanbod uitbreiden en op langere termijn vervangen door BEV's, heeft Tesla ook gewonnen, want het doel is om naar een duurzamere vorm van mobiliteit te gaan. Graag heb ik dat ze ook de andere dingen van Tesla pikken, zoals autopilot/autonoom rijden, de betere integratie met infotainment en het betere bedieningsgemak, maar van mij mag je ook nog altijd CD's in je radio duwen en dan op de nummerreeks 1 tot 6 duwen. Enkel dat zelf willen sturen, daar gaan we toch over moeten praten want dat is gebleken dat we dat gemiddeld niet goed kunnen. 21 minutes ago, DHL said: Je kan je toch voorstellen dat als je binnen enkele jaren bij Porsche binnenstapt met 150k je met 'iets' zal buitenkomen (neem nu altijd Porsche als voorbeeld, kan evengoed Mercedes of dergelijke zijn). Die prijs is momenteel van de pot gerukt vind ik. Bedenk bvb dat een Cayenne GTS slechts 90k kost in standaardlivrei. Heb niets tegen Tesla, maar ik vind dat je er te sterk in opgaat. De concurrentie komt... Je kan daar niet te buiten, hoe lyrisch je er ook over bent (in alle topics zo'n beetje zag ik lol) Ik hoop dat de concurrentie komt, maar wat ik er tot nog toe van gezien heb maakt me niet gerust dat de concurrentie mij kan terugwinnen. 21 minutes ago, DHL said: Enne... van die Tesla 3 trek ik niks terug zulle. Als dat met een beetje opties een 50k zal kosten (en wie weet wanneer je hem hebt) is die afwerking en uitstraling echt (veel) te min. En ik vermoed dat je dan nog geen laadpunt hebt thuis waar je zo snel kan laden ? Kijk, ik ben ervan overtuigd dat je dat interieur veel te negatief ziet, en aangenaam verrast gaat zijn. Of misschien niet, en verkies je liever het plastic in Dakota structuur dashboard van een BMW voor dat geld. Maar wat je daar zegt over dat laadpunt, is al een mooi voorbeeld van Tesla die het wel begrijpt (je kan thuis laden aan een maximum van 17kW, dus vol laden op 4 uren) vs Jaguar die het niet begrijpt (je kan maximaal aan 7kW laden, wat 13 uren duurt). Quote
jvc 543 Geplaatst: 20 maart 2018 Geplaatst: 20 maart 2018 Wordt tijd dat ze hun target nog eens bijstellen Quote
Gast wooter Geplaatst: 20 maart 2018 Geplaatst: 20 maart 2018 Als ze dat doen, zal dat bij de bespreking van het eerste kwartaal zijn. Het model van Bloomberg loopt overigens achter, maar ik denk niet zooo achter. Quote
DHL 43 Geplaatst: 21 maart 2018 Geplaatst: 21 maart 2018 Wooter, ik denk dat ge beetje overdrijft ? Vanwaar uw passionele houding met Tesla ? Je aangehaalde argumenten zijn bij wijlen toch heel vergezocht hoor. Steeds refereren naar Jaguar, alsof dit de hoofdspeler zal worden... Dat er tussen het voorstellen van een conceptcar en de eventuele produktie ervan, veel tijd zit... Tja, soms komen ze zelfs niet in productie. Een aanbetaling doen op een conceptcar is ook niet echt gebruikelijk. Maar sinds wanneer kan je eigenlijk een aanbetaling doen op Tesla 3 ? Dat is toch al een poosje dacht ik En wanneer werd voorzien over te gaan tot fysieke levering ? Als ik morgen toch van idee verander, wanneer zal ik effectief rijden ? Voor de facelift al ? Dat er tot heden geen modellen werden aangeboden in de prijscategorie tot 150k... wat zou daarvan de reden zijn ? Er bestaat dus geen particuliere markt voor, degenen met dat budget kopen iets leukers dan een model X zeg je. Wat bedoel je hiermee ? Van zelf sturen is gebleken dat we dat zelf niet goed kunnen. Vanwaar je autohaat ? Rij jij niet graag met een wagen ? Zo 1 tablet in het midden van je wagen vind jij de betere integratie van het infotainment ? Inderdaad, voor velen zal het gedaan zijn met tokkelen op de gsm tijdens het rijden als je zo'n groot tokkelding rechts van je hebt. Klopt volledig, dan wordt autonoom rijden een must . Dat interieur van de Tesla 3, nu mag je nog duizend keer zeggen dat het wel mooi is... Minimalisme inderdaad, er is gewoon niks. En dan die afwerkingsdetails die je nu al zo duidelijk ziet op foto. Daar kan je toch niet naast kijken ? Ikzelf sta wel open voor elektrisch rijden. Kan me goed voorstellen dat de stilte gecombineerd met een direct beschikbaar hoog koppel en hoog vermogen zeer leuk is. Maar dat zal iig niet in een Tesla 3 zijn. Ik wacht wel nog eventjes tot electrisch een algemene norm wordt en geen niche meer is. Kan ik lekker kiezen uit veel toffe modellen. En al kan ik het niet goed, toch zal ik proberen ze zelf te besturen om het genot te ervaren van die krachtige motoren. Nee, ik ben niet overtuigd door Tesla 3. 3 Quote
Davy_ 1.514 Geplaatst: 21 maart 2018 Geplaatst: 21 maart 2018 Wooter is bij alles wat hij zelf heeft "nogal" passioneel, of het nu een telefoon of auto is. 1 Quote
Framfy 559 Geplaatst: 21 maart 2018 Geplaatst: 21 maart 2018 5 uren geleden, DHL zei: Wooter, ik denk dat ge beetje overdrijft ? Vanwaar uw passionele houding met Tesla ? Het jammere is vooral dat door dat passioneel verdedigen van het merk (ik gebruik opzettelijk niet het woord 'fanboy' ) hij er allerlei onzinnige en verkeerde argumenten bij haalt. Terwijl hij ook best wel zinnige dingen te zeggen heeft over het merk en elektrisch rijden in het algemeen. Maar daar moet je dus soms lang naar zoeken. 1 Quote
Gast wooter Geplaatst: 21 maart 2018 Geplaatst: 21 maart 2018 Ik vind die argumenten niet onzinnig en verkeerd. Ik wil graag discussiëren over wat jij denkt dat onzinnig en verkeerd is, dan kan ik ze weerleggen. Quote
DHL 43 Geplaatst: 21 maart 2018 Geplaatst: 21 maart 2018 (aangepast) Waarom niet alles vanuit verschillende invalshoeken bekijken ? Tesla maakt momenteel inderdaad de beste electrische wagens die er zijn. Maar om Tesla hiervoor te verheerlijken en alles wat er nu reeds is te gaan vergelijken met Tesla is een beetje oneerlijk. De core van automobielfabrikanten is tot hiertoe steeds auto's bouwen met, nog steeds hedendaagse technieken. Onder druk van bepaalde groeperingen moet de lucht nu in versneld tempo zuiverder worden (in welke mate die veertig jaar geleden ook reeds vervuild was zegt men niks, remember de fabrieksschouwen, asbest, minder maar veel vervuilendere voertuigen ook op tweetakt, enz enz). Ook de dieselhetze zorgt ervoor dat electrisch nu plots een 'must' wordt. Persoonlijk kan ik er wel mee leven mochten we electrisch gaan rijden, maar niet in z'n huidige vorm. Te klein rijbereik, te weinig laadmogelijkheden, geen alternatief voor stads bewoners of mensen zondergarage-oprit, te weinig keuze en overpriced. De aandrijving op zichzelf zal wel heel tof zijn. Massa's koppel en hoge vermogens, geen lawaai... Hetgene ik zoek in een zwaardere diesel maar dan in overtreffende trap. Testla smeet zich als eerste voluit op die markt. S en X zijn leuke wagens, maar persoonlijk vind ik die, vergeleken met een conventioneel voertuig sterk overpriced. Zet eens een S klasse van 150k naast een Tesla S van 150k... Komt daar nu die Tesla 3 bij waarvan je duidelijk ziet dat dit eerder een low cost voertuig is, hetgene men nu ook aan de man brengt aan te hoge prijzen. Kan me niet voorstellen dat de gebruikte technieken zoveel duurder zijn dan die bij een conventionele motor. De batterij is zeer duur ja, maar toch hoor ik dat die reeds een 25% goedkoper werd... wat zich weerspiegelt in de lagere prijs van bvb een Ioniq. Denken dat Tesla alleenheerser blijft op de markt is verkeerd. Wooter refereert naar dat snel laden. Men doet nu al onderzoeken of het mogelijk wordt een laadbeurt te doen aan de snelheid van een tankbeurt. Kan niet zullen verschillende zeggen... Feit dat men ermee bezig is, wil zeggen dat men mogelijkheden ziet. In 1850 dacht men ook niets beter te hebben dan een paard. Techniek gaat snel... En ja, dan pas zou de electrische auto een auto voor iedereen kunnen zijn. Denk aan de stadsbewoner die geen garage heeft. Men zal nooit op elke parkeerplaats een laadpaal of dergelijke voorzien... Tesla doet ongetwijfeld ook onderzoeken om hun produkt te verbeteren. Maar als ik de balans opmaak en de eerste voor mij betaalbare Tesla zie, dan ben ik zwaar teleurgesteld. Wij zijn een gewoon particulier gezin en voorzien steeds een 50k voor mijn wagen en een 25 k voor de tweede wagen. No way dat ik vanuit mijn huidige auto overstap naar een Tesla 3. (voor alle duidelijkheid, mijn 7 kocht ik enkele jaren terug als jonge premium selection, na twijfel met een goed uitgeruste A6 190 pk diesel nieuw). Dus ja, ik kijk uit naar het opkomen van de concurrentie. Tesla houdt zijn prijzen nu gewoon hoog wegens te weinig alternatieven. Probeert dit nu ook met de Tesla 3. Maar ben ervan overtuigd dat binnen een viertal jaren de kaarten anders op tafel liggen. Dan zal die A6 TDI met mooie uitrusting die toen netto op 50k kwam, hopelijk vervangen worden door een gelijkwaardig elektrisch produkt. Rijbereik graag minstens 700 km, laadtijd minder belangrijk voor mij, graag op zijn minst inductieladen zodat ik niet na elke rit met een kabel moet frunniken. En met de mogelijkheid (maar dat zal iets te enthousiast zijn) te laden in een 'tankstation' terwijl ik even ga pissen. (nu dat pissen duurt wel even bij mij, zou eigenlijk mijn prostaat eens moeten laten betasten, maar de weg er naartoe ligt me niet zo... en dan bedoel ik niet de weg naar de dokter ) Voila... uitgebreid mijn zicht op electrisch rijden in een Tesla 3 sausje lol. 21 maart 2018 aangepast door DHL Quote
Gast wooter Geplaatst: 21 maart 2018 Geplaatst: 21 maart 2018 10 hours ago, Davy_ said: Wooter is bij alles wat hij zelf heeft "nogal" passioneel, of het nu een telefoon of auto is. Ik vind dat eigenlijk een compliment. Quote
Marvin 250 Geplaatst: 21 maart 2018 Geplaatst: 21 maart 2018 1 minute ago, wooter said: Ik vind dat eigenlijk een compliment. True, maar het is minder aangenaam voor anderen als het altijd gaat over waarom x zoveel beter is dan y. Zo ben ik ook passioneel over mijn Skoda Fabia Combi 1.2 TDI, maar ik ga er echt geen mensen van overtuigen dat hij beter is dan hun toenmalige Renault Clio Grandtour 1.5 dCi. Ook al post ik tien artikels over hoe hij "gezinsauto van het jaar" geworden is in de VAB-verkiezing in 2010. 2 Quote
DHL 43 Geplaatst: 21 maart 2018 Geplaatst: 21 maart 2018 Marvin, heb jij een topic over je wagen toevallig ? Ben ergens benieuwd naar je ervaringen, had destijds een Ibiza 1.2TDI nieuw gekocht voor haar (toen ze nog premies gaven voor diesels;) ). We hebben die na twee jaar weggedaan. Daarom dat ik graag eens weet hoe jouw ervaringen zijn na al die tijd.... Quote
Gast wooter Geplaatst: 21 maart 2018 Geplaatst: 21 maart 2018 11 hours ago, DHL said: Wooter, ik denk dat ge beetje overdrijft ? Vanwaar uw passionele houding met Tesla ? Ik rij er eentje. Ik had iets heel anders op het oog toen ik een testrit in een Model X kreeg aangeboden, en ik was verkocht na pakweg 300 meter op autopilot; en dan had ik de acceleratie al gevoeld. De passionele houding komt volgens mij vooral uit de vele misinformatie die er rond de producten bestaan, zoals jouw mening over het interieur van de Model 3 op basis van 1 foto, waar je argumentatie geeft die ik niet kan volgen. 11 hours ago, DHL said: Je aangehaalde argumenten zijn bij wijlen toch heel vergezocht hoor. Steeds refereren naar Jaguar, alsof dit de hoofdspeler zal worden... Jaguar is zeker niet de hoofdrolspeler, maar is wel de eerste klassieke autobouwer die met een serieuze elektrische premium auto in de markt komt... Of alleszins de schijn geeft dat het een serieuze poging is. Het loopt dan wat mis qua specs, en ik vind het dan vreemd dat niemand valt over die overduidelijke gebreken maar die gebreken door de vingers ziet omdat het een klassieke autobouwer is en het ziet er toch uit als een normale auto. Dat is toch een onzinnig argument? 11 hours ago, DHL said: Dat er tussen het voorstellen van een conceptcar en de eventuele produktie ervan, veel tijd zit... Tja, soms komen ze zelfs niet in productie. Een aanbetaling doen op een conceptcar is ook niet echt gebruikelijk. Maar sinds wanneer kan je eigenlijk een aanbetaling doen op Tesla 3 ? Dat is toch al een poosje dacht ik En wanneer werd voorzien over te gaan tot fysieke levering ? Als ik morgen toch van idee verander, wanneer zal ik effectief rijden ? Voor de facelift al ? Dat is ook omdat Tesla's onnozel populair zijn. De Model 3 is de eerste auto ter wereld waar er verdorie mensen stonden aan te schuiven aan de showrooms om een reservatie van 1000€ te plaatsen! Audi doet het nu met hun e-tron modellen en er zijn er nog geen 300 reservaties voor België... Punt is dat je zo een reservatie systeem ook enkel kan 'riskeren' maar ook nodig hebt als je zoveel mensen hebt die de auto willen, terwijl de auto nog niet in productie is... Toen wij onze M2 bestelden, 3 dagen na voorstelling, waren we er ook al aan voor de moeite om nog zo een auto binnen het jaar geleverd te krijgen... 11 hours ago, DHL said: Dat er tot heden geen modellen werden aangeboden in de prijscategorie tot 150k... wat zou daarvan de reden zijn ? Er bestaat dus geen particuliere markt voor, degenen met dat budget kopen iets leukers dan een model X zeg je. Wat bedoel je hiermee ? Omdat het ook veel geld kost om zo een auto te ontwikkelen en te produceren. Als je vandaag een auto met verbrandingsmotor in de markt zet, moet je niet investeren in een fabriek voor benzinetanks te maken, of een raffinaderij om benzine te produceren, of een fabriek om bougies te bouwen. Dat bestaat allemaal al. Bij elektrische auto's bestaat dat niet dus niet alleen moet je de batterijen bouwen, maar moet je ook nog de fabriek bouwen om de batterijen te bouwen. 11 hours ago, DHL said: Van zelf sturen is gebleken dat we dat zelf niet goed kunnen. Vanwaar je autohaat ? Rij jij niet graag met een wagen ? Jawel, maar je laten rijden is echt wel een luxe. 11 hours ago, DHL said: Zo 1 tablet in het midden van je wagen vind jij de betere integratie van het infotainment ? Inderdaad, voor velen zal het gedaan zijn met tokkelen op de gsm tijdens het rijden als je zo'n groot tokkelding rechts van je hebt. Klopt volledig, dan wordt autonoom rijden een must . Het voordeel is net hetzelfde als met je Android of iPhone: software updates geven meer mogelijkheden, na aankoop van het product. En het grote multitouch scherm is handiger, net zoals het scherm van een Android of iPhone handiger bleek dan van een Blackberry of Nokia. 11 hours ago, DHL said: Dat interieur van de Tesla 3, nu mag je nog duizend keer zeggen dat het wel mooi is... Minimalisme inderdaad, er is gewoon niks. En dan die afwerkingsdetails die je nu al zo duidelijk ziet op foto. Daar kan je toch niet naast kijken ? Ik heb echt geen idee over wat je het hebt. Zoals gezegd, pak eens een foto van jouw auto en laat me eens zien hoe goeie rubbers er dan uit zouden moeten zien. 11 hours ago, DHL said: Ikzelf sta wel open voor elektrisch rijden. Kan me goed voorstellen dat de stilte gecombineerd met een direct beschikbaar hoog koppel en hoog vermogen zeer leuk is. Maar dat zal iig niet in een Tesla 3 zijn. Ik wacht wel nog eventjes tot electrisch een algemene norm wordt en geen niche meer is. Kan ik lekker kiezen uit veel toffe modellen. En al kan ik het niet goed, toch zal ik proberen ze zelf te besturen om het genot te ervaren van die krachtige motoren. Da's perfect. Elektrisch is inderdaad nog niet doorgebroken op grote schaal, maar de autonome rijhulpen komen in een zelfde tempo ook op, en ook jij gaat dat aangenaam vinden. Er is toch geen genot aan gedwee aanschuiven bij de rest van de spitsrijders? 11 hours ago, DHL said: Nee, ik ben niet overtuigd door Tesla 3. Dat zeg je nu al enkele pagina's in het Tesla Model 3 topic. Wie is er nu passioneel zijn punt aan het verdedigen? Quote
Gast wooter Geplaatst: 21 maart 2018 Geplaatst: 21 maart 2018 39 minutes ago, Marvin said: True, maar het is minder aangenaam voor anderen Ik hoor dat er nog andere topics op dit forum zijn. Misschien kan je daar iets lezen wat meer jouw voorkeur draagt. Quote
DHL 43 Geplaatst: 21 maart 2018 Geplaatst: 21 maart 2018 Jij beslist voor mij dat ik autonoom rijden aangenaam zal vinden ? Ik tokkel niet op mijn gsm tijdens het rijden en heb geen groot tokkelding in mijn wagen. Wel een lekker stuur... Je blijft steeds dezelfde zwakke argumenten aanhalen in een poging te bewijzen dat Tesla de beste is (momenteel met X en S wellicht wel) maar wat ik erger vind, dat ze dit ook zullen blijven. Terwijl we nu nog over een niche markt spreken... Een Iphone is inderdaad een goed produkt waarvoor sommigen uren op voorhand aanschuiven aan de winkel (ik wacht wel tot het kalmer wordt), maar je vergeet dat een smarthphone een algemeen goed is. En zelfs Apple krijgt last van de concurrentie... Ze zijn niet vooruitstrevend meer. Ik kan dat gerust zeggen, zelfs al wemelt het hier van de Apple produkten. Hetgene ik heb hoeft naar buiten toe niet persé het beste op de markt te zijn 4 uren geleden, wooter zei: Ik hoor dat er nog andere topics op dit forum zijn. Misschien kan je daar iets lezen wat meer jouw voorkeur draagt. Ik zag inderdaad nog vele topics over autonoom rijden en andere electrische voertuigen. Ik zou die met veel aandacht volgen maar er is iemand die ook daar steeds Tesla onder de aandacht wil trekken. Beetje vervelend lezen eigenlijk. 4 uren geleden, wooter zei: Dat zeg je nu al enkele pagina's in het Tesla Model 3 topic. Wie is er nu passioneel zijn punt aan het verdedigen? Euhm... ik denk dat de stand zowat 143 - 2 is in het voordeel van Tesla als het gaat over passioneel een punt verdedigen. Nog ne keer 143 -3 is de stand nu: die deurrubbers hebben ze bij Dacia ongeschikt verklaard en Musk heeft er een koopje aan gedaan, net zoals Citroen het stuur niet wou . Quote
DHL 43 Geplaatst: 21 maart 2018 Geplaatst: 21 maart 2018 Snap eigenlijk niet goed waarom je je zo persoonlijk aangevallen voelt als het over Tesla 3 gaat. Wanneer je me morgen zegt dat een zeven van slechte kwaliteit is, dan slaap ik even goed. Toen je over de structuur van het dash van een 3 serie begon, ben ik enkel nog eens gaan terug kijken naar foto's van de Tesla 3 en dan kon ik enkel even glimlachen Quote
Gast wooter Geplaatst: 21 maart 2018 Geplaatst: 21 maart 2018 1 hour ago, DHL said: Snap eigenlijk niet goed waarom je je zo persoonlijk aangevallen voelt als het over Tesla 3 gaat. Omdat je gewoon foutieve informatie verklaart. In casu 1 hour ago, DHL said: Toen je over de structuur van het dash van een 3 serie begon, ben ik enkel nog eens gaan terug kijken naar foto's van de Tesla 3 en dan kon ik enkel even glimlachen Je hebt het dashboard van een Model 3 nog nooit in het echt gezien. En: 1 hour ago, DHL said: Wanneer je me morgen zegt dat een zeven van slechte kwaliteit is, dan slaap ik even goed. Waarom blijf je dan telkens je zever verklaren over de Model 3? Quote
Gast wooter Geplaatst: 21 maart 2018 Geplaatst: 21 maart 2018 1 hour ago, DHL said: Jij beslist voor mij dat ik autonoom rijden aangenaam zal vinden ? Ik tokkel niet op mijn gsm tijdens het rijden en heb geen groot tokkelding in mijn wagen. Wel een lekker stuur... En jij vind het ook belachelijk dat mensen auto's kopen, jouw paard en kar zijn toch ook even handig? Loop je nog met een Nokia 3310 rond? Wat doe je überhaupt met een GSM, je kon toch perfect met een vast toestel bellen? Ik vind het verbazend dat een hoop automobilisten met hun tijd meegaan, behalve als het over autorijden gaat... Dan is dat on-be-spreek-baar dat een auto voor hen gaat rijden, want autorijden is het fijnste wat er is, in een land als België... Toch gek dat de ardennenrit de laatste jaren voornamelijk in het buitenland werd verreden... Quote
Gast wooter Geplaatst: 21 maart 2018 Geplaatst: 21 maart 2018 En hier stop ik met jouw zever... Degenen die jou geloven, des te prettiger voor jou... De rest, we zien mekaar binnen 10 jaar... Quote
ir_fuel 58.282 Geplaatst: 21 maart 2018 Geplaatst: 21 maart 2018 Just now, wooter said: En jij vind het ook belachelijk dat mensen auto's kopen, jouw paard en kar zijn toch ook even handig? Ja want een paard en kar gaan 120 km/h. Quote
Gast wooter Geplaatst: 21 maart 2018 Geplaatst: 21 maart 2018 1 minute ago, ir_fuel said: Ja want een paard en kar gaan 120 km/h. Gene zever maar toen had je echt mensen die niet begrepen waarom je een auto zou verkiezen boven een paard en koets. Een auto ging een beetje sneller, maar was heel moeilijk te besturen. Daarentegen was een paard en koets net een vorm van autonoom transport, want dat paard wist zelf vaak goed genoeg dat het niet door een hindernis kon lopen. Meer nog, de eerste auto's waren elektrisch en hadden de voorkeur voor vrouwen, want die waren eenvoudiger te besturen dan auto's met verbrandingsmotor. Quote
Gast wooter Geplaatst: 21 maart 2018 Geplaatst: 21 maart 2018 https://electrek.co/2018/03/21/tesla-model-3-spotted-tested-ford-campus/ Quote
Parsifal 4.575 Geplaatst: 21 maart 2018 Geplaatst: 21 maart 2018 Tesla Model 3 blijft voor hoofdpijn zorgen De productie van de Tesla Model 3 blijft problemen veroorzaken. Eind vorig jaar kampte de fabrikant van elektrische personenwagens met een tekort aan onderdelen, waardoor er per maand maar enkele honderden exemplaren van de Model 3 de fabriek verlieten in plaats van de 20.000 waar topman Elon Musk het afgelopen zomer nog over had. De bewering van Tesla dat de productie nu stukken efficiënter is, wordt tegengesproken door Amerikaanse bronnen en fabriekspersoneel dat anoniem wenst te blijven. Zij stellen dat zowel de losse onderdelen als complete auto’s opvallend veel gebreken vertonen. Tesla zou de hoeveelheid herstelwerk niet aankunnen. Een Tesla technicus schat dat bij 40 procent van de onderdelen die in de fabriek in Fremont worden gemaakt of verwerkt correcties nodig zijn. Daardoor loopt de productie grote vertraging op. De automaker moet technici van servicegarages invliegen voor het vele reparatiewerk en stuurt onderdelen naar andere fabrieken waar de gebreken hersteld moeten worden. De problemen zouden de productie van de Model 3 verder vertragen en het moraal van de werknemers aantasten. Tesla evenwel ontkent dat er grote problemen zijn en stelt dat de productie al veel efficiënter is.Na het succes van grote broer Model S kondigde Tesla in 2016 een elektrische auto voor de massa aan. Musk wilde een ‘betaalbaar’ model ontwikkelen met een instapprijs van 35.000 dollar. Ter vergelijking: de Model S kost ruim 2 keer zoveel. Het massamodel, de ‘3’, was een instant hit. Meer dan 450.000 mensen hebben een exemplaar gereserveerd tegen een aanbetaling van 1.000 dollar. Maar in het derde kwartaal van vorig jaar, bij de productiestart, werden slechts 222 auto’s afgeleverd. Eind maart wil Tesla 2.500 exemplaren van de Model 3 per week produceren. Dit aantal moet oplopen naar 5.000 stuks per week eind juni. Het is te hopen voor Musk dat dit keer de doelstelling wel gehaald gaat worden, want de belangstelling voor de Model S en Model X begint te verflauwen. In de eerste 2 maanden verloor Tesla zelfs marktaandeel in Nederland. Niet onlogisch aangezien voor het bedrag dat een Model S moet opbrengen, vandaag de dag ook een Audi e-Tron of Jaguar I-Pace besteld kan worden. Bron: https://www.autointernationaal.nl/2018/03/tesla-model-3-blijft-hoofdpijn-zorgen/ Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.