ir_fuel 58.288 Geplaatst: 13 november 2018 Geplaatst: 13 november 2018 1 minute ago, ICM said: Die zaken zijn evengoed actief “polling” aan 10km/u. Nee, niet aan 10km/h. Onder een bepaalde snelheid werkt je abs namelijk niet meer, anders zou je nooit kunnen stoppen Maar idd, die systemen regelen zichzelf gewoon aan x Hz, ongeacht hoe snel of hoe traag je rijdt. Dat merk je goed als je de elektronica van een auto van eind jaren 90 vergelijkt met eentje van vandaag, op gebied van ABS/ESP/TC. Quote
Gast wooter Geplaatst: 13 november 2018 Geplaatst: 13 november 2018 Wacht even... We kunnen akkoord gaan dat dat spel identiek dezelfde aantallen poll bij stilstand als bij rijden. We kunnen ook akkoord gaan dat het aantal frames die geanalyseerd moeten worden bij stilstand even hoog zullen zijn als bij rijden. Maar het is toch redelijk om aan te nemen dat de moeite om per frame te herkennen intensiever zal zijn bij rijden dan bij stilstand, als het systeem is ontworpen om relaties van objecten per frame te herkennen. Net zoals bij een spelcomputer je scherm ook 60 keren per seconde wordt ververst, maar eens je in een actieve fase van het spel de processorkoeling begint te blazen om die 60 frames te blijven halen, of misschien zelfs niet meer 60 frames per seconde kan verwerken. Quote
Gast wooter Geplaatst: 13 november 2018 Geplaatst: 13 november 2018 2 minutes ago, ir_fuel said: Als ze er niet voor gemaakt zijn misschien. Welke sportwagen van Porsche of Lotus doet dit? Volgens mij doet een BMW M3 dat ook niet. Om maar een paar voorbeelden te noemen. Je laat uitschijnen dat dit standaard gang van zaken is voor auto's die gemaakt worden voor (deels) circuitgebruik. https://jalopnik.com/fourth-class-action-lawsuit-filed-over-corvette-z06s-go-1823190855 https://bmw.spoolstreet.com/threads/help-diagnose-my-track-limp-mode-issues.3493/ https://www.renntech.org/forums/topic/34616-limp-mode/ Quote
ir_fuel 58.288 Geplaatst: 13 november 2018 Geplaatst: 13 november 2018 2 minutes ago, wooter said: Maar het is toch redelijk om aan te nemen dat de moeite om per frame te herkennen intensiever zal zijn bij rijden dan bij stilstand, als het systeem is ontworpen om relaties van objecten per frame te herkennen. Niet noodzakelijk. Een circuit is trouwens een veel simpelere omgeving qua obstakels en detectie dan een gemiddelde straat in een stad. 2 minutes ago, wooter said: Net zoals bij een spelcomputer je scherm ook 60 keren per seconde wordt ververst, maar eens je in een actieve fase van het spel de processorkoeling begint te blazen om die 60 frames te blijven halen, of misschien zelfs niet meer 60 frames per seconde kan verwerken. Er kunnen 1000 redenen zijn waarom die 60fps niet meer gehaald worden. Heeft niks met actieve fase te maken. Maar dat zou ons een beetje te ver leiden Quote
ir_fuel 58.288 Geplaatst: 13 november 2018 Geplaatst: 13 november 2018 1 minute ago, wooter said: https://jalopnik.com/fourth-class-action-lawsuit-filed-over-corvette-z06s-go-1823190855 https://bmw.spoolstreet.com/threads/help-diagnose-my-track-limp-mode-issues.3493/ https://www.renntech.org/forums/topic/34616-limp-mode/ Excuseer. ik had het over de F80. Van de Corvette Z06 wist ik het, en dat is schandalig. Quote
ICM 24.885 Geplaatst: 13 november 2018 Geplaatst: 13 november 2018 5 minutes ago, wooter said: Wacht even... We kunnen akkoord gaan dat dat spel identiek dezelfde aantallen poll bij stilstand als bij rijden. We kunnen ook akkoord gaan dat het aantal frames die geanalyseerd moeten worden bij stilstand even hoog zullen zijn als bij rijden. Maar het is toch redelijk om aan te nemen dat de moeite om per frame te herkennen intensiever zal zijn bij rijden dan bij stilstand, als het systeem is ontworpen om relaties van objecten per frame te herkennen. Net zoals bij een spelcomputer je scherm ook 60 keren per seconde wordt ververst, maar eens je in een actieve fase van het spel de processorkoeling begint te blazen om die 60 frames te blijven halen, of misschien zelfs niet meer 60 frames per seconde kan verwerken. Allemaal ja. En omdat hij meer werk heeft met die ‘frames’ zal hij er beginnen skippen. Hij werkt altijd aan 100%, kan daar niet boven. Net zoals je game begint te schokken: hij skipt frames. Quote
ir_fuel 58.288 Geplaatst: 13 november 2018 Geplaatst: 13 november 2018 9 minutes ago, ICM said: Allemaal ja. En omdat hij meer werk heeft met die ‘frames’ zal hij er beginnen skippen. Hij werkt altijd aan 100%, kan daar niet boven. Net zoals je game begint te schokken: hij skipt frames. Je antwoord is een beetje kort door de bocht, want je weet niet hoe die systemen werken in de auto. Quote
Le Capri Mauve 1.012 Geplaatst: 13 november 2018 Geplaatst: 13 november 2018 Re: processortijd en snelheid. Het ging er mij in hoofdzaak om de intuitieve relatie tussen snelheid en processortijd in vraag te stellen, niet omdat er helemaal geen verband zou zijn maar omdat dat maar een kleine factor gaat zijn. Het is gewoon moeilijk in te schatten omdat de dingen die doorwegen heel specifiek kunnen zijn zonder 'fysisch' effect zoals ge dat bij ABS wel hebt. ABS is goedkoop. Ge hebt de hardware en sensoren voor de feedback en dan een stuk software dat een klein beetje rekent. Misschien heeft hetAP systeem evenveel werk aan een voetganger op het voetpad en aan een fietser als aan 20 autos. Zelfs de relatie tussen 'moeilijk' en 'hard werkende cpu' is moeilijk in te schatten. Soms is een onbetrouwbare uitkomst gewoon onbetrouwbaar en meer rekenwerk gaat dat niet oplossen. Soms is een interpretatie heel duur en vinden ze dan een shortcut waardoor een hoop zaken kunnen genegeerd worden en niet meer berekend moeten worden. Quote
ICM 24.885 Geplaatst: 13 november 2018 Geplaatst: 13 november 2018 5 hours ago, ir_fuel said: Je antwoord is een beetje kort door de bocht, want je weet niet hoe die systemen werken in de auto. Ik schrijf hoe ik het zie, en waarom ik verwacht dat de CPU niet harder moet/kan werken. Uiteraard kan ik er naast zitten. Quote
Gast wooter Geplaatst: 14 november 2018 Geplaatst: 14 november 2018 https://www.autoexpress.co.uk/tesla/105236/tesla-to-open-up-ccs-fast-charging-for-european-model-3-model-s-and-model-x Groot bommetje: met je Model 3 hoef je dus niet alleen bij een supercharger te laden maar kan je ook bij Fastned en andere netwerken met snelladers gaan laden. Quote
vince522 2.493 Geplaatst: 14 november 2018 Geplaatst: 14 november 2018 Als de massa langs geweest is ga ik ook wel eens kijken in Brussel, zijn er nu al prijzen bekend voor EU? Quote
Gast Dirk75 Geplaatst: 14 november 2018 Geplaatst: 14 november 2018 Net op het nieuws, het model dat ze nu verkopen: € 50000. Het goedkoopste model zou €35000 kosten. Quote
Gast wooter Geplaatst: 14 november 2018 Geplaatst: 14 november 2018 Bron? Ik vermoed namelijk dat je die prijzen gewoon van een VTM journalist hebt die gewoon een gok heeft gedaan op basis van de prijs in de VS. Quote
Jenkins 2.089 Geplaatst: 14 november 2018 Geplaatst: 14 november 2018 5 minuten geleden, Dirk75 zei: Net op het nieuws, het model dat ze nu verkopen: € 50000. Het goedkoopste model zou €35000 kosten. Ik acht dat niet realistisch, cf screenshot hieronder van op de Amerikaanse site. 46k dollar voor de mid range voor incentives, zonder enige optie aan te vinken. Quote
Gast Dirk75 Geplaatst: 14 november 2018 Geplaatst: 14 november 2018 14 minuten geleden, wooter zei: Bron? Ik vermoed namelijk dat je die prijzen gewoon van een VTM journalist hebt die gewoon een gok heeft gedaan op basis van de prijs in de VS. Dat zeg ik toch. Quote
ir_fuel 58.288 Geplaatst: 14 november 2018 Geplaatst: 14 november 2018 Snel gaan kamperen vannacht, zodat ik als eerste kan gaan kijken morgenvroeg!!!! 3 Quote
Gast wooter Geplaatst: 14 november 2018 Geplaatst: 14 november 2018 Je kon vandaag al gaan kijken. Maar goed, hoeveel merken veroorzaken bij het voorstellen van een nieuw model een wachtrij aan de showroom? Quote
ir_fuel 58.288 Geplaatst: 14 november 2018 Geplaatst: 14 november 2018 6 minutes ago, wooter said: Maar goed, hoeveel merken veroorzaken bij het voorstellen van een nieuw model een wachtrij aan de showroom? Hoeveel merken hebben bij het voorstellen van een nieuw model maar 1 showroom waar hij staat? 4 4 Quote
Gast Dirk75 Geplaatst: 14 november 2018 Geplaatst: 14 november 2018 7 minuten geleden, wooter zei: Je kon vandaag al gaan kijken. Maar goed, hoeveel merken veroorzaken bij het voorstellen van een nieuw model een wachtrij aan de showroom? Tja, die doen het niet zo openlijk... Meer persoonlijk en uniek. Quote
Gast wooter Geplaatst: 14 november 2018 Geplaatst: 14 november 2018 4 minutes ago, Dirk75 said: Tja, die doen het niet zo openlijk... Meer persoonlijk en uniek. Gelul. Tesla heeft enkel naar reservatiehouders gecommuniceerd. Niet alleen geraakt zo een communicatie dan ook nog eens in het VTM nieuws, maar publiceren mensen ook nog eens wachtrijen van reservatiehouders die de auto in de showroom willen zien. Willen we binnenkort vergelijken met pakweg Audi en hun e-tron? Dat die gebouwd wordt in Brussel is toch al meerdere keren in het nieuws verschenen. Ben heel benieuwd hoe lang de wachtrijen gaan zijn van reservatiehouders die een showroom binnen willen om een e-tron te zien. Quote
Gast wooter Geplaatst: 14 november 2018 Geplaatst: 14 november 2018 7 minutes ago, ir_fuel said: Hoeveel merken hebben bij het voorstellen van een nieuw model maar 1 showroom waar hij staat? Sommige merken zetten hun scoop zelfs niet op hun eigen stand in het autosalon van het land waar de auto gebouwd gaat worden. Quote
DHL 43 Geplaatst: 14 november 2018 Geplaatst: 14 november 2018 Kom nog eens kijken op het grote ode forum... Blijkbaar maakte mijn simpele uitspraak 'een electrische wagen heeft geen uitstoot' nogal wat gevoelens los bij onze groene vogels die uit zuiver idealisme kozen voor zo'n proper voertuig. Wellicht staan deze ook in de eerste rij als Tesla de optie aanbiedt, tegen betaling uiteraard, om een remstoffilter te plaatsen ? (Lach niet, het experiment loopt, maar niet bij Tesla). Of moet er aan dit filter ook een fiscaal voordeeltje gekoppeld worden om het recht te hebben anderen te gaan vingerwijzen als zijnde onrespectvolle kindermoordenaars met hun dodelijke gemotoriseerde machines terwijl het weekendje NewYork als bedrijfsbezoek wordt ingeboekt ? Ah ja... maar ik heb zonnepanelen mijnheer . Groene hypocrisie. 90 Procent van de profeten blijven groen... zolang het rendabel is. Moet er eens op letten hoeveel mensen uit 'milieu-overwegingen' dit jaar overstapten naar een kleine benzinemotor . En hoeveel particulieren een electrische wagen kochten nu de lucht zo vuil blijkt te zijn volgens een bekende krant. Resultaat: heel veel benzinnekes, heel weinig electrisch onder de particulieren. Moar van mijn houtstoof blijfde met uw poten af... 3 Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.