Gast wooter Geplaatst: 28 december 2018 Geplaatst: 28 december 2018 27 minutes ago, BMWMB said: Als ik vandaag een Long Range bestel/reserveer, wanneer heb ik ‘m dan? Geen idee. Als je nog geen reservatie hebt staat er 12 tot 18 maanden, als je kan bestellen is het februari-maart. Quote
Germinal 464 Geplaatst: 28 december 2018 Geplaatst: 28 december 2018 https://www.mountainpassperformance.com/the-future/ Alleen spijtig dat je geen RWD meer kan krijgen ...Inderdaad. De model s zou een 4x4 zijn maar in de praktijk is dat meer een voorwielaandrijver.Voorste banden lijken ook een stuk sneller te slijten. Niets leuker dan die achterkant te voelen duwen, maar is een No-Go in een model s [emoji18] Quote
Gast wooter Geplaatst: 28 december 2018 Geplaatst: 28 december 2018 Just now, Germinal said: Inderdaad. De model s zou een 4x4 zijn maar in de praktijk is dat meer een voorwielaandrijver. Voorste banden lijken ook een stuk sneller te slijten. Niets leuker dan die achterkant te voelen duwen, maar is een No-Go in een model s Als je range mode hebt aanstaan, is het een FWD ja. Zet dat eens af. Quote
Tjeu 4.022 Geplaatst: 28 december 2018 Geplaatst: 28 december 2018 7 uren geleden, Germinal zei: Inderdaad. De model s zou een 4x4 zijn maar in de praktijk is dat meer een voorwielaandrijver. Voorste banden lijken ook een stuk sneller te slijten. Niets leuker dan die achterkant te voelen duwen, maar is een No-Go in een model s Serieus? Wist ik niet! Hoe saai is dat! Quote
Gast wooter Geplaatst: 29 december 2018 Geplaatst: 29 december 2018 19 hours ago, Tjeu said: Serieus? Wist ik niet! Hoe saai is dat! Nee een Tesla is niet FWD. Quote
Germinal 464 Geplaatst: 29 december 2018 Geplaatst: 29 december 2018 Als je range mode hebt aanstaan, is het een FWD ja. Zet dat eens af.Mm moet nu wel zeggen dat ik dat momenteel had aanstaan..Zal t eens afzetten en optrekken en eens aanzetten om te vergelijken.Maar zelfs toen ik het niet had aanstaan slipt hij meer met zijn voorwielen.Er zijn 4x4 systemen die standaard 90% achter doen en 10% voor behalve bij tractieverlies.Tesla zal altijd 50-50 zijn ? In dat verband waarom geen optie om de voorste motor uit te schakelen ? Op de snelweg kom Je ruimschoots toe met de helft van t vermogen.. zou denken dat hij dan wat zuiniger wordt ? Quote
Germinal 464 Geplaatst: 29 december 2018 Geplaatst: 29 december 2018 Nee een Tesla is niet FWD.Heb niet gezegd dat het een FWD is wel dat hij zo aanvoelt Quote
Gast wooter Geplaatst: 29 december 2018 Geplaatst: 29 december 2018 Range Mode vermindert het maximum vermogen van je verwarming - ook van je batterijverwarming! - en gebruikt enkel de voorste elektromotor, behalve als je meer vermogen vraagt. Ik rij altijd met Range Mode uit. Het verschil is niet de moeite waard om je de hele tijd te ergeren, en bij langere ritten zal je zonder Range Model zelfs zien dat je batterij sneller opwarmt en je verbruik dus zal dalen. Quote
BMWMB 12.352 Geplaatst: 29 december 2018 Geplaatst: 29 december 2018 Ik heb de ganse zomer gereden met Range Mode aan. Sinds de temperaturen onder de 10’ zijn gaan dalen, heb ik deze mode uitgezet. Quote
Tjeu 4.022 Geplaatst: 29 december 2018 Geplaatst: 29 december 2018 Ik heb de ganse zomer gereden met Range Mode aan. Sinds de temperaturen onder de 10’ zijn gaan dalen, heb ik deze mode uitgezet.Heb jij niet geschreven dat die in de bochten quasi zo tof is als jouw sportwagen? En dat terwijl die in range mode stond en dus als een fwd rijdt? *Weg credibiliteit* 2 Quote
BMWMB 12.352 Geplaatst: 29 december 2018 Geplaatst: 29 december 2018 Heb ik dat geschreven? Als ik de quote zie, kunnen we praten. Quote
Gast wooter Geplaatst: 3 januari 2019 Geplaatst: 3 januari 2019 https://electrek.co/2019/01/02/tesla-model-3-production-european-chinese-version/ Wat je moet weten is dat Tesla hun auto's in 2 verschillende golven maakt: In het begin van het kwartaal voornamelijk voor het buitenland Midden tot einde kwartaal voor de eigen VS markt Daarmee zorgt men ervoor dat de geproduceerde auto's in dat kwartaal ook verkocht geraken en niet in transit vast zitten op het einde van het kwartaal en dus niet kunnen meetellen als verkopen. Waarom is dit belangrijk? Het betekent dat de Model 3's die vanaf februari geleverd horen te worden, nu al geproduceerd moeten worden om tegen februari en maart uitgeleverd te worden. Quote
ir_fuel 58.288 Geplaatst: 4 januari 2019 Geplaatst: 4 januari 2019 Benieuwd wanneer de eerste hier gaan landen. Zal voor volgende maand zijn vermoed ik. Quote
BMWMB 12.352 Geplaatst: 4 januari 2019 Geplaatst: 4 januari 2019 De Model 3 is vanaf vandaag voor iedereen configureerbaar op de website. Quote
Gast wooter Geplaatst: 4 januari 2019 Geplaatst: 4 januari 2019 De afgelopen dagen zijn er in totaal zo een 10000 Europese VIN's voorzien. Dat is iets minder dan 2 weken productie Quote
ir_fuel 58.288 Geplaatst: 4 januari 2019 Geplaatst: 4 januari 2019 Jij weet er misschien meer over, maar die dual motor, dat zijn 2 verschillende types motoren? Quote
Gast wooter Geplaatst: 4 januari 2019 Geplaatst: 4 januari 2019 4 minutes ago, ir_fuel said: Jij weet er misschien meer over, maar die dual motor, dat zijn 2 verschillende types motoren? Als ik niet mis ben zijn het twee dezelfde types, maar wel andere behuizing. Bij de Performance versies van de Model S en X is de achterste motor veel krachtiger. Quote
Gast wooter Geplaatst: 4 januari 2019 Geplaatst: 4 januari 2019 Ik ben mis: https://en.wikipedia.org/wiki/Tesla_Model_3#Specifications Quote permanent magnet switched reluctance rear & inductionfront[145][146][147][148] Quote
ir_fuel 58.288 Geplaatst: 4 januari 2019 Geplaatst: 4 januari 2019 1 minute ago, wooter said: Als ik niet mis ben zijn het twee dezelfde types, maar wel andere behuizing. Ben maar eens gaan Googlen Je bent dus mis. Achteraan zit er een: https://en.wikipedia.org/wiki/Switched_reluctance_motor en vooraan: https://en.wikipedia.org/wiki/Induction_motor Quote
ir_fuel 58.288 Geplaatst: 4 januari 2019 Geplaatst: 4 januari 2019 https://cleantechnica.com/2018/03/11/tesla-model-3-motor-in-depth/ Quote
Gast wooter Geplaatst: 4 januari 2019 Geplaatst: 4 januari 2019 Oi shit ik merk net dat de Model 3 Performance 450pk heeft Quote
Gast wooter Geplaatst: 4 januari 2019 Geplaatst: 4 januari 2019 Hier nog wat Sandy Munro die het over de Model 3 heeft: Als je die man mag geloven, heeft de concurrentie grote problemen om de achterstand bij te benen. Revolutionaire zuinige elektromotoren, de minst ingewikkelde koeling, de simpelste bedrading, ... Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.