Titleist 230 Geplaatst: 6 januari 2019 Geplaatst: 6 januari 2019 13 posts op één pagina en een quadruple ook! 1 1 Quote
Cyrano.ak 2.635 Geplaatst: 6 januari 2019 Geplaatst: 6 januari 2019 En dan? Maakt toch niet uit als het iet of wat relevant is. Quote
gTa 28.029 Geplaatst: 6 januari 2019 Geplaatst: 6 januari 2019 Ik wens niet deel te nemen aan het Tesla-geframe (in eender welke richting), maar ... ik las dat de Model 3 configurator online kwam en dacht bij mezelf "Aha, tijd dus om die betaalbare Tesla bij elkaar te klikken, ben benieuwd." Basismodel 58,8k + metaalkleur 1.600 EUR + 1" grotere 'Sport'-velgen 1.600 EUR + andere interieurkleur dan zwarte 1.050 EUR + Autopilot (men stoeft daar zo gigantisch hard mee, dus ja dan moet je dat toch aanvinken) 5,3k EUR = 69.330 EUR "betaalbaar" 1 Quote
Gast wooter Geplaatst: 6 januari 2019 Geplaatst: 6 januari 2019 Ik kan niet wachten tot GTA in het BMW topic gaat klagen dat een 330i niet betaalbaar is. Quote
msxx 7.826 Geplaatst: 6 januari 2019 Geplaatst: 6 januari 2019 9 minuten geleden, wooter zei: Ik kan niet wachten tot GTA in het BMW topic gaat klagen dat een 330i niet betaalbaar is. Die prijs is inderdaad al een probleem voor de meeste mensen. Quote
dragonfly 14.974 Geplaatst: 6 januari 2019 Geplaatst: 6 januari 2019 16 minuten geleden, wooter zei: Ik kan niet wachten tot GTA in het BMW topic gaat klagen dat een 330i niet betaalbaar is. Vergelijken met een 316i is genoeg want de meeste mensen rijden toch overal 50km/h. Feit is dat je bij BMW een keuze hebt, bij Tesla ben je minstens 65.000 EURO kwijt Quote
dragonfly 14.974 Geplaatst: 6 januari 2019 Geplaatst: 6 januari 2019 18 minuten geleden, gTa zei: Ik wens niet deel te nemen aan het Tesla-geframe (in eender welke richting), maar ... ik las dat de Model 3 configurator online kwam en dacht bij mezelf "Aha, tijd dus om die betaalbare Tesla bij elkaar te klikken, ben benieuwd." Basismodel 58,8k + metaalkleur 1.600 EUR + 1" grotere 'Sport'-velgen 1.600 EUR + andere interieurkleur dan zwarte 1.050 EUR + Autopilot (men stoeft daar zo gigantisch hard mee, dus ja dan moet je dat toch aanvinken) 5,3k EUR = 69.330 EUR "betaalbaar" TCO jong, op het einde van de rit kost die wagen je maar 10.000 EURO Quote
Gast wooter Geplaatst: 6 januari 2019 Geplaatst: 6 januari 2019 8 minutes ago, msxx said: Die prijs is inderdaad al een probleem voor de meeste mensen. Niet alleen dat, maar die prijs is voor een kale 330i van het vorige model, terwijl GTA de prijs van een Model 3 met Long Range batterijpakket en premium interieur vergelijkt. Quote
msxx 7.826 Geplaatst: 6 januari 2019 Geplaatst: 6 januari 2019 De 330i heeft ook een premium interieur en longe range autonomie 1 Quote
Gast wooter Geplaatst: 6 januari 2019 Geplaatst: 6 januari 2019 Just now, dragonfly said: Vergelijken met een 316i is genoeg want de meeste mensen rijden toch overal 50km/h. Feit is dat je bij BMW een keuze hebt, bij Tesla ben je minstens 65.000 EURO kwijt Ben jij ook in een Porsche topic aan het janken dat ze niks betaalbaars hebben? Nee toch. En weer dat gedram alsof iedere Tesla traag rijdt. Nu doen ze al 50, gisteren zaten ze nog op de snelweg op het rechtervak. Misschien liggen je praatjes nog populair bij een paar anciens, maar je plaat blijft steken. Ik vind het sprakeloos hoe jij qua Tesla echt het verstand van een goudvis hebt: je bent alles vergeten wat er een week geleden gebeurde, en kan helemaal niet overweg met wat er binnen een week kan gebeuren. Quote
Gast wooter Geplaatst: 6 januari 2019 Geplaatst: 6 januari 2019 1 minute ago, msxx said: De 330i heeft ook een premium interieur en longe range autonomie Standaard voor 44K? Nee, weer een leugen. 330i standaard kwam met stoffen zetels. Quote
Jan 1.163 Geplaatst: 6 januari 2019 Geplaatst: 6 januari 2019 11 minuten geleden, dragonfly zei: TCO jong, op het einde van de rit kost die wagen je maar 10.000 EURO Nenee, dat kost niks. Volgens sommige brengt dat zelfs geld op! Los daarvan, voor het publiek dat voordien reeds een Model S of X kon kopen is een Model 3 wél een betaalbare Tesla geworden. En volgens mij is door de Model 3 het wel een stuk bereikbaarder geworden voor veel mensen waar TCO een rol speelt (niet privé dus) Quote
kefkie 2.685 Geplaatst: 6 januari 2019 Geplaatst: 6 januari 2019 Toch jammer van dat lelijke interieur met zo 1 grote tablet in het midden en voor de rest niks. Liever zoals de S/X imo qua interieur. Quote
dragonfly 14.974 Geplaatst: 6 januari 2019 Geplaatst: 6 januari 2019 11 minuten geleden, wooter zei: Ben jij ook in een Porsche topic aan het janken dat ze niks betaalbaars hebben? Nee toch. En weer dat gedram alsof iedere Tesla traag rijdt. Nu doen ze al 50, gisteren zaten ze nog op de snelweg op het rechtervak. Misschien liggen je praatjes nog populair bij een paar anciens, maar je plaat blijft steken. Ik vind het sprakeloos hoe jij qua Tesla echt het verstand van een goudvis hebt: je bent alles vergeten wat er een week geleden gebeurde, en kan helemaal niet overweg met wat er binnen een week kan gebeuren. Die opmerking over 50 was niet gericht op Tesla rijders. Algemene trend Jij sleurt er altijd een 330i bij Quote
dragonfly 14.974 Geplaatst: 6 januari 2019 Geplaatst: 6 januari 2019 2 minuten geleden, kefkie zei: Toch jammer van dat lelijke interieur met zo 1 grote tablet in het midden en voor de rest niks. Liever zoals de S/X imo qua interieur. Dat is wel een premium interieur!! Quote
Gast wooter Geplaatst: 6 januari 2019 Geplaatst: 6 januari 2019 1 minute ago, Jan said: Los daarvan, voor het publiek dat voordien reeds een Model S of X kon kopen is een Model 3 wél een betaalbare Tesla geworden. En volgens mij is door de Model 3 het wel een stuk bereikbaarder geworden voor veel mensen waar TCO een rol speelt (niet privé dus) Kijk, dat is een reactie waar we wél iets mee kunnen. En nu in die eerste maand is het inderdaad de Long Range met Premium interieur geleverd wordt. De mid range zou voor Europa vanaf de zomer zijn, de short range in de VS vanaf de zomer en geen idee wanneer in Europa. Maar het blijft een merk dat tevoren geen enkele auto onder de 80K had. Je moet dat volgens mij vergelijken zoals met de Range Rover die ook niks betaalbaar had tot de Evoque kwam, of Jaguar die in de jaren '90 niks betaalbaars hadden tot ze met hun eigen X-Type kwamen. En wat een succes die X-Type was. Of vergelijk BMW waar jarenlang de 3 reeks het instapmodel was. Dat is overigens nog niet zo lang geleden; we spreken 2003, of 16 jaar geleden. Quote
msxx 7.826 Geplaatst: 6 januari 2019 Geplaatst: 6 januari 2019 13 minuten geleden, wooter zei: Standaard voor 44K? Nee, weer een leugen. 330i standaard kwam met stoffen zetels. 'Weer een leugen' Komaan he wooter. Premium staat voor bouwkwaliteit, dat weet jij net zo goed als ik. Quote
Gast wooter Geplaatst: 6 januari 2019 Geplaatst: 6 januari 2019 4 minutes ago, kefkie said: Toch jammer van dat lelijke interieur met zo 1 grote tablet in het midden en voor de rest niks. Liever zoals de S/X imo qua interieur. Ik heb nog niet met een Model 3 gereden, maar wel in gezeten. Naar mijn ervaring geeft het dashboard je wel een ruimte-gevoel, terwijl het dashboard van de S/X en elke andere auto dan plots erg bekrompen voelt. Dat komt volgens mij ten dele omdat je bij een klassieke auto en de S/X echt je benen in een holte moet steken en je een heel meubilair hebt dat tot aan je knieën komt, terwijl in de Model 3 je knieën niet zo onder een console weg steken. Quote
stijn82 117 Geplaatst: 6 januari 2019 Geplaatst: 6 januari 2019 ge gaat nog liever met de 3 dan met de X rijden. Quote
Gast wooter Geplaatst: 6 januari 2019 Geplaatst: 6 januari 2019 2 minutes ago, msxx said: 'Weer een leugen' Komaan he wooter. Premium staat voor bouwkwaliteit, dat weet jij net zo goed als ik. Premium interieur staat bij een Tesla Model 3 voor 'vegan leather' of hun neplederen interieur dat echt wel van hoge kwaliteit is (vraag BMWMB maar, hij heeft het ook) en houtafwerking van het dashboard. Is het vergelijkbaar met een 3 reeks? Ik vind het van betere kwaliteit dan in een 3 reeks, en dan ken ik nog niet eens de kale 3 reeks. Quote
Gast wooter Geplaatst: 6 januari 2019 Geplaatst: 6 januari 2019 Just now, stijn82 said: ge gaat nog liever met de 3 dan met de X rijden. Ik ben benieuwd, maar de X is wel ruimer. Quote
dragonfly 14.974 Geplaatst: 6 januari 2019 Geplaatst: 6 januari 2019 Het ergste is gewoon dit. Moest BMW dit doen met de 330e zou het kot te klein zijn. Een besparing van 9.700 EURO? Aja we vinden dat even uit Quote
Gast wooter Geplaatst: 6 januari 2019 Geplaatst: 6 januari 2019 In mijn Excel sheet zit je sowieso aan een verschil van 2430€ per jaar aan energiekost tussen een M140i en Model 3. Doe je 30000km per jaar en rij je er 4 jaar mee, zit je dan aan een verschil van 9720€ in het voordeel van de Model 3. Hoe meer je rijdt, hoe goedkoper het wordt tov een ICE. Quote
dragonfly 14.974 Geplaatst: 6 januari 2019 Geplaatst: 6 januari 2019 @ir_fuel nu versta ik hoe BMWMB denkt. Die besparing moet je niet meerekenen, volgens Tesla betaal je dus maar 564 EURO/maand Quote Te financieren bedrag (of kredietbedrag): € 50.479, Voorschot € 3.306. Contante prijs: € 53.785. JKP (Jaarlijks kostenpercentage): 2,50% vaste jaarlijkse debetrentevoet: 2,53%. Duur: 60 maanden (Terugbetaalbaar in) 59 maandelijkse aflossingen van € 726 en laatste verhoogde maandaflossing: € 10.757. Totaal terug te betalen bedrag: € 68.835. 1 Quote
dragonfly 14.974 Geplaatst: 6 januari 2019 Geplaatst: 6 januari 2019 Zojuist, wooter zei: In mijn Excel sheet zit je sowieso aan een verschil van 2430€ per jaar aan energiekost tussen een M140i en Model 3. Doe je 30000km per jaar en rij je er 4 jaar mee, zit je dan aan een verschil van 9720€ in het voordeel van de Model 3. En als je maar 5.000km doet scheelt het amper iets. Feit blijft dat je het geld daar moet leggen, Tesla zal het niet voorschieten hoor Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.