dragonfly 14.974 Geplaatst: 6 januari 2019 Geplaatst: 6 januari 2019 Wooter neemt alles goed over 1 Quote
stijn82 117 Geplaatst: 6 januari 2019 Geplaatst: 6 januari 2019 vind het ook te stom voor woorden van die besparingen. ze weten niet hoeveel ge rijdt, hoeveel ge verbruikt, ... misschien moeten ze er ook bijzetten hoeveel het kost om die >300pk te verzekeren. Quote
Gast wooter Geplaatst: 6 januari 2019 Geplaatst: 6 januari 2019 Just now, dragonfly said: En als je maar 5.000km doet scheelt het amper iets. Feit blijft dat je het geld daar moet leggen, Tesla zal het niet voorschieten hoor Sommige mensen nemen niet de moeite om een Excel te openen en het te berekenen. Verder lijk je ook niet bekend met het concept marketing. Verder, als je maar 5000km per jaar doet, denk ik dat je goedkoper af bent met een elektrische fiets ofzo. Maar zelfs dan bespaar je aan energiekosten 405€ tov een M140i en 160€ tov een 320d. Quote
dragonfly 14.974 Geplaatst: 6 januari 2019 Geplaatst: 6 januari 2019 En hierboven staat een leugen, ik heb 3.592,53 EURO betaald om 22.000km te rijden. Komt dus zeker niet in de buurt van 9.700 EURO/jaar En ik rijd niet met een zuinige wagen Quote
Gast wooter Geplaatst: 6 januari 2019 Geplaatst: 6 januari 2019 Just now, stijn82 said: vind het ook te stom voor woorden van die besparingen. ze weten niet hoeveel ge rijdt, hoeveel ge verbruikt, ... misschien moeten ze er ook bijzetten hoeveel het kost om die >300pk te verzekeren. Eerlijk, eens je 30 ofzo bent dan tellen die vermogens niet zoveel meer in je verzekering... Dan telt eerder je aantal ongevallen al dan niet in fout, aantal keren intrekking rijverbod en waar je woont. Quote
Titleist 230 Geplaatst: 6 januari 2019 Geplaatst: 6 januari 2019 1 uur terug, Cyrano.ak zei: En dan? Maakt toch niet uit als het iet of wat relevant is. Op een groter forum zou zo'n shill zwaar moeten dokken als ze het al aanvaarden maar ik kwam hier graag nog eens kijken op de forumindex en los van de inhoud van de topics wordt die hele zooi hier gedomineerd door tesla gelul. 2 Quote
Cyrano.ak 2.635 Geplaatst: 6 januari 2019 Geplaatst: 6 januari 2019 13 minutes ago, Titleist said: Op een groter forum zou zo'n shill zwaar moeten dokken als ze het al aanvaarden maar ik kwam hier graag nog eens kijken op de forumindex en los van de inhoud van de topics wordt die hele zooi hier gedomineerd door tesla gelul. Wat voor een gewauwel kwak jij hier neer? Quote
dragonfly 14.974 Geplaatst: 6 januari 2019 Geplaatst: 6 januari 2019 18 minuten geleden, Titleist zei: Op een groter forum zou zo'n shill zwaar moeten dokken als ze het al aanvaarden maar ik kwam hier graag nog eens kijken op de forumindex en los van de inhoud van de topics wordt die hele zooi hier gedomineerd door tesla gelul. Quote
iceblue 51 Geplaatst: 7 januari 2019 Geplaatst: 7 januari 2019 9 uren geleden, dragonfly zei: En als je maar 5.000km doet scheelt het amper iets. Feit blijft dat je het geld daar moet leggen, Tesla zal het niet voorschieten hoor Klopt maar een gewone wagen rijdt ook niet gratis. En ook dat is een maandelijkse kost die zo wie zo hoger ligt dan bij welke EV dan ook. Dus besparing klinkt misschien fout maar vanuit EV standpunt klopt het wel wel. Ik heb een wagen die maandelijks €700 kost en jij één van €500 + €200 brandstof. Dan kosten beide wagens maandelijks hetzelfde en kan je stellen dat je met een EV €200/maand brandstof bespaard. Quote
dragonfly 14.974 Geplaatst: 7 januari 2019 Geplaatst: 7 januari 2019 1 uur geleden, iceblue zei: Klopt maar een gewone wagen rijdt ook niet gratis. En ook dat is een maandelijkse kost die zo wie zo hoger ligt dan bij welke EV dan ook. Dus besparing klinkt misschien fout maar vanuit EV standpunt klopt het wel wel. Ik heb een wagen die maandelijks €700 kost en jij één van €500 + €200 brandstof. Dan kosten beide wagens maandelijks hetzelfde en kan je stellen dat je met een EV €200/maand brandstof bespaard. Dan nog moet een bedrijf dat niet incalculeren in de maandelijkse kost. En elektriciteit is ook niet gratis, dat wordt hier al eens vergeten. Dat is zoals Rockwool zou zeggen dat je de komende 20 maanden maandelijks 100 euro zal besparen en dat hun isolatie dus maar 1.000 EURO kost ipv 3.000 EURO Quote
Gast wooter Geplaatst: 7 januari 2019 Geplaatst: 7 januari 2019 Just now, dragonfly said: Dan nog moet een bedrijf dat niet incalculeren in de maandelijkse kost. En elektriciteit is ook niet gratis, dat wordt hier al eens vergeten. Dat is zoals Rockwool zou zeggen dat je de komende 20 maanden maandelijks 100 euro zal besparen en dat hun isolatie dus maar 1.000 EURO kost ipv 3.000 EURO Die berekeningen die Tesla op hun website doet, lijken me overeen te komen met een normale kostprijs van elektriciteit. Enkel die besparing van 9K per jaar klopt niet. Quote
stijn82 117 Geplaatst: 7 januari 2019 Geplaatst: 7 januari 2019 wat zal de normale kostprijs van elektriciteit zijn binnen 5 jaar ? die van benzine? ik vind het nog steeds te gek voor woorden. geen enkel ander merk doet zoiets, en er zijn nog andere brandstofkostenbesparende wagens op de markt. mensen die het budget voor een tesla kunnen ophoesten, kunnen meestal ook wel een klein beetje rekenen. Quote
Gast wooter Geplaatst: 7 januari 2019 Geplaatst: 7 januari 2019 Er lijkt me niks mis mee om de besparingen op lopende kosten in je marketing te gebruiken. Tegenover benzine kan je makkelijk spreken over 2/3e, tegenover diesel 1/3e. Quote
Framfy 559 Geplaatst: 7 januari 2019 Geplaatst: 7 januari 2019 20 minuten geleden, wooter zei: Er lijkt me niks mis mee om de besparingen op lopende kosten in je marketing te gebruiken. Daar is op zich inderdaad niets mis mee. Maar de 'besparing' aftrekken van de aankoopprijs lijkt me toch een brug te ver. 1 Quote
Gast wooter Geplaatst: 7 januari 2019 Geplaatst: 7 januari 2019 Eerlijker is zoals bij BMW enkel de aflossing per maand laten zien, en dan zoeken waar je moet op klikken om de volledige prijs te laten zien? Quote
stijn82 117 Geplaatst: 7 januari 2019 Geplaatst: 7 januari 2019 Omdat BMW stomme dingen doet moet tesla dat ook doen? Quote
stijn82 117 Geplaatst: 7 januari 2019 Geplaatst: 7 januari 2019 P.s. als ik nu naar een model 3 zou switchen zou mij dat 2000 euro 'opleveren' op 5 jaar. 6 liter verbruik (benzine) x 1,30 = 7,8€ / 100 km 20 kwh verbruik x 0,29 = 5,8€ / 100 km op 100.000 km / 5 jaar dus (7,8 - 5,8) * 100.000 / 100 = 2000€. Zelfs als ik 10 liter verbruik, kom ik uit op 'slechts' het dubbele van de elektriciteitskost, dus al niet het drievoudige zoals foutief beweerd wordt door tesla en braafjes gekopieerd door wooter. Quote
stijn82 117 Geplaatst: 7 januari 2019 Geplaatst: 7 januari 2019 (aangepast) Of stel nu ik heb reeds een BMW i3 en wil die inruilen op een tesla, welke besparing heb ik dan? Of een 330d? "Oh nee sorry meneer u mag enkel vergelijken met een benzine wagen die 10 liter verbruikt." 7 januari 2019 aangepast door stijn82 Quote
Gast wooter Geplaatst: 7 januari 2019 Geplaatst: 7 januari 2019 het is maar hoe je vergelijkt. Je pakt een erg zuinig benzineverbruik met een lage literprijs, en vergelijkt dat tegen een hoge prijs van elektriciteit en een hoog verbruik. Quote
Marvin 250 Geplaatst: 7 januari 2019 Geplaatst: 7 januari 2019 15 minutes ago, wooter said: het is maar hoe je vergelijkt. Je pakt een erg zuinig benzineverbruik met een lage literprijs, en vergelijkt dat tegen een hoge prijs van elektriciteit en een hoog verbruik. Hier in de buurt bij Dats24 kost euro 95-benzine 1,206 euro per liter en dan rekent Stijn nog 1,3. En hoog verbruik: als je rijdt zoals met een Tesla aan 127 met cruise control, kan je dan geen 6 liter halen afhankelijk van de motor? 2 Quote
stijn82 117 Geplaatst: 7 januari 2019 Geplaatst: 7 januari 2019 Inderdaad de getallen die tesla opgeeft zijn niet representatief. Ken weinig mensen die een 10 liter verbruikende wagen zouden kopen met >= 20.000 km of meer per jaar. Ze hanteren ook een hoge benzineprijs. Mijn punt is, waarom zulke besparing afficheren als de parameters zeer variabel zijn. Als ze al iets willen tonen, dat ze dan een TCO vergelijking nemen met verschillende andere modellen, waarbij ze realistische ipv subjectieve schattingen gebruiken. Ze kunnen ook afficheren: 100/120% aftrekbaar, laag VAA, wat de verbruikskosten zijn van die tesla, ... dat is correct en daar heb je iets aan. Nu vergelijken ze eigenlijk met iets fictief (besparen t.o.v. worst case scenario) en dat vind ik niet correct. 1 Quote
stijn82 117 Geplaatst: 7 januari 2019 Geplaatst: 7 januari 2019 31 minutes ago, wooter said: het is maar hoe je vergelijkt. Je pakt een erg zuinig benzineverbruik met een lage literprijs, en vergelijkt dat tegen een hoge prijs van elektriciteit en een hoog verbruik. tesla neemt een erg hoog verbruik met hoge literprijs, moderne motoren zijn relatief zuinig. een nieuwe 330i komt met 8 liter ook wel toe, zeker aan 127 km/u . Quote
Gast wooter Geplaatst: 7 januari 2019 Geplaatst: 7 januari 2019 13 minutes ago, Marvin said: Hier in de buurt bij Dats24 kost euro 95-benzine 1,206 euro per liter en dan rekent Stijn nog 1,3. En hoog verbruik: als je rijdt zoals met een Tesla aan 127 met cruise control, kan je dan geen 6 liter halen afhankelijk van de motor? Gek, 2 maanden terug liep Parijs vol met gele vestjes te protesteren over de benzineprijs. 2 maanden later en 1,2 euro voor benzine vind iedereen normaal... Quote
Gast wooter Geplaatst: 7 januari 2019 Geplaatst: 7 januari 2019 1 minute ago, stijn82 said: tesla neemt een erg hoog verbruik met hoge literprijs, moderne motoren zijn relatief zuinig. een nieuwe 330i komt met 8 liter ook wel toe, zeker aan 127 km/u . Nu is het al 8 liter, geen 6 liter meer Quote
stijn82 117 Geplaatst: 7 januari 2019 Geplaatst: 7 januari 2019 (aangepast) 9 minutes ago, wooter said: Nu is het al 8 liter, geen 6 liter meer die 6 en 10 liter zijn uitersten, en ik haal die 6 wel degelijk (rijd niet met een 330i). mijn punt is, waarom te koop lopen met een besparing tov een 10 liter verbruikende wagen? 7 januari 2019 aangepast door stijn82 Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.