Marvin 250 Geplaatst: 7 januari 2019 Geplaatst: 7 januari 2019 (aangepast) 9 minutes ago, wooter said: Gek, 2 maanden terug liep Parijs vol met gele vestjes te protesteren over de benzineprijs. 2 maanden later en 1,2 euro voor benzine vind iedereen normaal... Ligt Parijs in België? Ging het over de benzine- of over de dieselprijzen? Benzine heeft hogere pieken gekend de laatste 9 jaar en staat nu al bij al laag. Of dat zo blijft, is wel iets anders. 7 januari 2019 aangepast door Marvin Quote
Gast wooter Geplaatst: 7 januari 2019 Geplaatst: 7 januari 2019 Ik lig er niet wakker van. 1,2€ voor een liter benzine is een abnormaal lage prijs, en alles wat abnormaal laag is zal terug stijgen. Als je dus rekent aan 1,2€ om jezelf een benzine op 4 jaar goed te praten, wiens portemonnee doe je dan daar eigenlijk schade mee? Niet de mijne. Quote
Marvin 250 Geplaatst: 7 januari 2019 Geplaatst: 7 januari 2019 2 minutes ago, wooter said: Ik lig er niet wakker van. 1,2€ voor een liter benzine is een abnormaal lage prijs, en alles wat abnormaal laag is zal terug stijgen. Als je dus rekent aan 1,2€ om jezelf een benzine op 4 jaar goed te praten, wiens portemonnee doe je dan daar eigenlijk schade mee? Niet de mijne. Dat geldt net zo goed voor elektriciteit. Die ligt ook niet vast voor de komende vier jaar. Quote
stijn82 117 Geplaatst: 7 januari 2019 Geplaatst: 7 januari 2019 en waar haalt tesla die 1,47 vandaan? ze rekenen zelf ook behoorlijk pessimistisch. speel het gewoon eerlijk en zeg ofwel niks ofwel dingen die kloppen. Quote
Framfy 559 Geplaatst: 7 januari 2019 Geplaatst: 7 januari 2019 2 uren geleden, wooter zei: Eerlijker is zoals bij BMW enkel de aflossing per maand laten zien, en dan zoeken waar je moet op klikken om de volledige prijs te laten zien? Daar krijg je toch (in de configurator, ik weet niet waar jij op doelt) de volledige prijs te zien opgesplitst in standaardprijs, geselecteerde opties en BTW. Prijsoverzicht. Standaardprijs 32 107,44 € Geselecteerde opties 6 466,94 € Btw (21 %) 8 100,62 € Totaalprijs 46 675,00 € Daaronder staat dan inderdaad de prijs van de financiering met de uitleg hoe dat bedrag is samengesteld. Dat is in elk geval eerlijker dan een potentiële besparing af te trekken van de aankoopprijs. Quote
ir_fuel 58.288 Geplaatst: 7 januari 2019 Geplaatst: 7 januari 2019 7 minutes ago, wooter said: 1,2€ voor een liter benzine is een abnormaal lage prijs, Volgens welke definitie? Quote
ir_fuel 58.288 Geplaatst: 7 januari 2019 Geplaatst: 7 januari 2019 Just now, Framfy said: Dat is in elk geval eerlijker dan een potentiële besparing af te trekken van de aankoopprijs. Dat noemen ze man maths. Quote
ir_fuel 58.288 Geplaatst: 7 januari 2019 Geplaatst: 7 januari 2019 3 hours ago, stijn82 said: mensen die het budget voor een tesla kunnen ophoesten, kunnen meestal ook wel een klein beetje rekenen. Na wat ik een paar dagen geleden hier gelezen heb in het Tesla topic ben ik daar toch niet zo zeker van 5 1 Quote
stijn82 117 Geplaatst: 7 januari 2019 Geplaatst: 7 januari 2019 1 minute ago, ir_fuel said: Volgens welke definitie? gij kieken, iedereen weet toch dat 1,47 normaal is. Quote
stijn82 117 Geplaatst: 7 januari 2019 Geplaatst: 7 januari 2019 1 minute ago, ir_fuel said: Na wat ik een paar dagen geleden hier gelezen heb in het Tesla topic ben ik daar toch niet zo zeker van heb ik je al gezegd dat ik geld VERDIEND heb door ne frak in solden te kopen. Nadien met mijn zuurverdiende centen nog ne keer goe gaan eten. Quote
ir_fuel 58.288 Geplaatst: 7 januari 2019 Geplaatst: 7 januari 2019 2 minutes ago, stijn82 said: gij kieken, iedereen weet toch dat 1,47 normaal is. Onnozele aap. Alles onder de 1.48 is gewoon TE LAAG. Quote
ir_fuel 58.288 Geplaatst: 7 januari 2019 Geplaatst: 7 januari 2019 Just now, stijn82 said: heb ik je al gezegd dat ik geld VERDIEND heb door ne frak in solden te kopen. Nadien met mijn zuurverdiende centen nog ne keer goe gaan eten. Sommige mensen hebben toch chance ... Quote
Gast wooter Geplaatst: 7 januari 2019 Geplaatst: 7 januari 2019 1 minute ago, stijn82 said: en waar haalt tesla die 1,47 vandaan? ze rekenen zelf ook behoorlijk pessimistisch. speel het gewoon eerlijk en zeg ofwel niks ofwel dingen die kloppen. Pas sinds 6/11/2018 is de officiële maximumprijs voor 95 RON benzine onder de 1,47 gezakt. De prijs zat sinds 28/4/2018 boven de 1,47 per liter. De laatste keer dat de officiële maximumprijs van 95 RON 1,2 of lager was, was 20/1/2009. https://www.petrolfed.be/nl/maximumprijzen/evolutie-maximumprijzen Er zal waarschijnlijk opgemerkt worden dat men nooit de maximumprijs betaalt, maar op alle tankstations langs de snelweg en alle Total tankstations is het de norm dat ze de maximumprijs vragen. Gezien de evolutie van de brandstofprijzen zou ik dus een literprijs van 1,4 aanhouden in berekeningen voor de toekomst. Quote
Gast wooter Geplaatst: 7 januari 2019 Geplaatst: 7 januari 2019 12 minutes ago, Marvin said: Dat geldt net zo goed voor elektriciteit. Die ligt ook niet vast voor de komende vier jaar. Klopt, maar ik reken daar ook niet aan 25c per kWh voor de komende 4 jaar omdat dat het tarief was dat ik in 2018 had. Quote
stijn82 117 Geplaatst: 7 januari 2019 Geplaatst: 7 januari 2019 het verleden bepaalt de toekomst niet. Quote
ir_fuel 58.288 Geplaatst: 7 januari 2019 Geplaatst: 7 januari 2019 Het grote voordeel van elektriciteit blijft dat je dat (in de mate van het mogelijke) zelf kan opwekken. Is met benzine vrij lastig Quote
Gast wooter Geplaatst: 7 januari 2019 Geplaatst: 7 januari 2019 1 minute ago, stijn82 said: het verleden bepaalt de toekomst niet. Nee, maar evoluties in het verleden zijn een goede indicator voor evoluties in de toekomst. Quote
ir_fuel 58.288 Geplaatst: 7 januari 2019 Geplaatst: 7 januari 2019 Just now, wooter said: Nee, maar evoluties in het verleden zijn een goede indicator voor evoluties in de toekomst. Dat dachten ze in 2007 ook Quote
Gast wooter Geplaatst: 7 januari 2019 Geplaatst: 7 januari 2019 Just now, ir_fuel said: Dat dachten ze in 2007 ook En wat denken ze nu eind 2018? Quote
ir_fuel 58.288 Geplaatst: 7 januari 2019 Geplaatst: 7 januari 2019 1 minute ago, wooter said: En wat denken ze nu eind 2018? Vraag eens aan de Arco spaarders? Quote
Gast wooter Geplaatst: 7 januari 2019 Geplaatst: 7 januari 2019 4 minutes ago, ir_fuel said: Het grote voordeel van elektriciteit blijft dat je dat (in de mate van het mogelijke) zelf kan opwekken. Is met benzine vrij lastig Bovendien zijn er nog geopolitieke en milieuredenen om voor een elektrische auto te kiezen. En in het geval van een Model 3, Model S en Model X ook nog eens de veiligheid van de inzittenden. Quote
Gast wooter Geplaatst: 7 januari 2019 Geplaatst: 7 januari 2019 Just now, ir_fuel said: Vraag eens aan de Arco spaarders? Arco spaarders lijken me nu echt het type van mensen dat zich rijk rekent aan 1,2€/liter benzine. Quote
Marvin 250 Geplaatst: 7 januari 2019 Geplaatst: 7 januari 2019 15 minutes ago, wooter said: Er zal waarschijnlijk opgemerkt worden dat men nooit de maximumprijs betaalt, maar op alle tankstations langs de snelweg en alle Total tankstations is het de norm dat ze de maximumprijs vragen. Gezien de evolutie van de brandstofprijzen zou ik dus een literprijs van 1,4 aanhouden in berekeningen voor de toekomst. Welk kieken tankt er nu langs de snelweg en betaalt daarvoor? Enkel mensen met een tankkaart tanken daar of mensen die echt geen verstand hebben van om te gaan met geld. Of ben jij voor de sfeer en de gezelligheid en de uitmuntende service en premiumelektriciteit aangesloten bij de duurste elektriciteitsleverancier? Quote
stijn82 117 Geplaatst: 7 januari 2019 Geplaatst: 7 januari 2019 In luxemburg is een tesla duurder, want de naft is er goedkoper. 1 Quote
Marvin 250 Geplaatst: 7 januari 2019 Geplaatst: 7 januari 2019 (aangepast) 19 minutes ago, wooter said: Bovendien zijn er nog geopolitieke en milieuredenen om voor een elektrische auto te kiezen. Ga dat vertellen in Congo en Binnen-Mongolië. 7 januari 2019 aangepast door Marvin Binnen-Mongolië in China, niet Mongolië. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.