nls 74 Geplaatst: 17 augustus 2017 Geplaatst: 17 augustus 2017 Was een topdag! Minstens even leuk dan het rijden zelf is de algemene sfeer op Ecuyers. Keer op keer een meevaller. 5 Quote
Le Capri Mauve 1.012 Geplaatst: 17 augustus 2017 Geplaatst: 17 augustus 2017 Ik ben er van overtuigd dat er veel mensen rondliepen die behoorlijk snapten waar ge moest uitkomen, maar dat zegt weinig over hoe ge er geraakt. Er kan heel redelijke kritiek zijn op mijn aanpak van het weekend. Dat ik teveel 'voorbereidend werk' gedaan heb bv, teveel omwegen, en te weinig aan het eigenlijke werk begonnen ben, da's een redelijke visie. Dat ik die voorbereidingen beter op een ander circuit doe en dat ik meer circuitkennis moest vragen. Dat ik sommige richtlijnen te radikaal interpreteerde en te weinig voor slow in, fast out had ben gegaan, dat kan. Maar de critici horen de klok luiden maar weten niet waar de klepel hangt. De reden dat ik Jokke zijn richtlijnen vrij 'slaafs' gevolgd heb is een omdat ze lijken op die van Jackie Stewart, en die mag ik wel. Dat en dat ik mijn eigen ego het zwijgen oplegde, want het is moeilijk zo braaf richtlijnen te volgen. Dat ik hier en daar de verkeerde compromissen of interpretaties maak hoort erbij. Daar kan dan op gecorrigeerd worden. Quote
Waky 975 Geplaatst: 17 augustus 2017 Geplaatst: 17 augustus 2017 Je kunt niet veel misdoen op een eerste trackday. Je wagen en die van anderen heel houden is het belangrijkste. Je ben sowieso de frustratie van de snellere deelnemers op dat moment. Iedereen moet die fase door. Maar dat circuit rijden niet zo simpel is als gewoon een handleiding van een pro volgen, zal nu wel duidelijk zijn. Spijt dat ik deze gemist heb. 3 Quote
jvc 543 Geplaatst: 17 augustus 2017 Auteur Geplaatst: 17 augustus 2017 1 uur geleden zei nls: Was een topdag! Minstens even leuk dan het rijden zelf is de algemene sfeer op Ecuyers. Keer op keer een meevaller. Je wagen stond er heel knap bij! 1 Quote
jvc 543 Geplaatst: 17 augustus 2017 Auteur Geplaatst: 17 augustus 2017 3 minuten geleden zei Waky: Je kunt niet veel misdoen op een eerste trackday. Je wagen en die van anderen heel houden is het belangrijkste. Je ben sowieso de frustratie van de snellere deelnemers op dat moment. Iedereen moet die fase door. Maar dat circuit rijden niet zo simpel is als gewoon een handleiding van een pro volgen, zal nu wel duidelijk zijn. Spijt dat ik deze gemist heb. Dit is waar, hopelijk heb ik niet teveel mensen gefrustreerd Was soms moeilijk om constant van de ideale lijn te blijven om anderen door te laten. Quote
Le Capri Mauve 1.012 Geplaatst: 17 augustus 2017 Geplaatst: 17 augustus 2017 1 minuut geleden zei jvc: Dit is waar, hopelijk heb ik niet teveel mensen gefrustreerd Was soms moeilijk om constant van de ideale lijn te blijven om anderen door te laten. Of ge gaat te snel opzij en moet door de vuile buitenkanten ploeteren, of ge werkt uw bochten af en werkt op de zenuwen van degene achter u Het belangrijkste was proberen voorspelbaar te zijn denk ik. Ik heb toch veel mensen gezien die heel correct afwachtten tot op een recht stuk. Slechts nu en dan ene die daar helemaal geen tijd voor had. Quote
Jokke_vlo 16.910 Geplaatst: 17 augustus 2017 Geplaatst: 17 augustus 2017 18 minuten geleden zei jvc: Dit is waar, hopelijk heb ik niet teveel mensen gefrustreerd Was soms moeilijk om constant van de ideale lijn te blijven om anderen door te laten. Best is gewoon op je lijn blijven ! En als je wil doorlaten volstaat meestal voor een bocht iets vroeger te remmen en dan vlak nadat de sneller doorkomt in te pikken (en eventueel wat aan te pikken/leren). Wat ik nooit gesnapt heb, nooit zal snappen is dat zowel in karting als op trackdays zowat nooit (twee uitzonderingen daar gelaten) gewezen wordt op het "doorlaten" aan de binnenkant Dat kan heel veel problemen en frustraties wegnemen ! Raar. Quote
flupke73 10.916 Geplaatst: 17 augustus 2017 Geplaatst: 17 augustus 2017 gewoon iemand met ervaring vragen om mee te rijden heb zelf al veel goeie tips van diverse personen gekregen/les gevolgd (niet dat het er aan te zien is ) Quote
jvc 543 Geplaatst: 17 augustus 2017 Auteur Geplaatst: 17 augustus 2017 7 minuten geleden zei flupke73: gewoon iemand met ervaring vragen om mee te rijden heb zelf al veel goeie tips van diverse personen gekregen/les gevolgd (niet dat het er aan te zien is ) Waar heb je les gevolgd? Bestaan er formules waar je bvb. een halve dag coaching krijgt tijdens een trackday? Quote
dragonfly 14.973 Geplaatst: 17 augustus 2017 Geplaatst: 17 augustus 2017 52 minuten geleden zei Jokke_vlo: Best is gewoon op je lijn blijven ! En als je wil doorlaten volstaat meestal voor een bocht iets vroeger te remmen en dan vlak nadat de sneller doorkomt in te pikken (en eventueel wat aan te pikken/leren). Wat ik nooit gesnapt heb, nooit zal snappen is dat zowel in karting als op trackdays zowat nooit (twee uitzonderingen daar gelaten) gewezen wordt op het "doorlaten" aan de binnenkant Dat kan heel veel problemen en frustraties wegnemen ! Raar. Daar ging het dus al mis tijdens de briefing, advies was afwijken van je ideale lijn om de ander te laten passeren Ik laat ook iedereen door aan de binnenkant. Quote
jvc 543 Geplaatst: 17 augustus 2017 Auteur Geplaatst: 17 augustus 2017 1 minuut geleden zei dragonfly: Daar ging het dus al mis tijdens de briefing, advies was afwijken van je ideale lijn om de ander te laten passeren Ik laat ook iedereen door aan de binnenkant. Ja klopt dus dat probeerde ik te doen maar het leek me ook gemakkelijker om in te halen aan de binnenkant. Quote
Populair bericht Cash 140 Geplaatst: 17 augustus 2017 Populair bericht Geplaatst: 17 augustus 2017 Zoals altijd is de TrackAddix dag op Ecuyers een plezante bedoening. Ik had voor de eerste keer meerdere auto's waarmee ik kon rijden, men Megane en de FSA C1'tjes Ik begon met men Mégane en na een voorvalletje op de Ring ( een Cup 2 was kapot gesprongen) had ik van Michelin instructies gelezen om vooraan de druk koud niet onder 2.6 en achteraan niet onder 2.3 te zetten. Dus zo geprobeerd... zoals verwacht was die druk véél te hoog. Ik stuiterde alle kanten op, bij het binnenkomen bleek men druk tot 3.7 opgelopen te zijn... en dat is dan het advies van Michelin... toch maar de druk verlagen zoals gewoonlijk. Daarna stapte ik voor het eerst op Ecuyers in 1 van de C1'tjes. Ik dacht dat we ons belachelijk gingen maken, en dat we echt in de weg gingen rijden, maar eigenlijk gingen die nog goed mee. Op de rechte lijn kwam iedereen ons wel voorbij, maar in het bochtige gedeelte konden de C1'tjes goed hun mannetje staan. Met een 02:16.4 mogen we zeker niet klagen, en dat met de volle 80 pk's! Had ik al gezegd hoe leuk die C1's rijden! Je kunt ze smijten of je kunt er proberen zuiver mee rijden, we zijn er nog niet echt uit over wat nu de snelste techniek is. Sowieso zullen we ze wel zo proper mogelijk moeten rijden om het 24u lang uit te houden. Alhoewel... het zijn echt plezante dingetjes die maar blijven gaan, die banden hebben al 1 race (of zijn het er al 2 @ir_fuel ?) gedaan en op Ecuyers hebben we er nog de hele tijd mee gereden. Na een paar stintjes stapte ik terug in men Mégane en wat was dat, volledig de feeling kwijt, ik had het gevoel dat ik helemaal niet juist zat ( in de C1 wel! ) en dat was echt wennen de eerste 10 minuten...ik schoof precies continue van links naar rechts in men stoel, dat stuur stond niet juist etc....... echt vreemd Op't einde van de dag kwam Dennis me nog achter een fluo hesje vragen want hij ging foto's maken. Ik vroeg hem om een mooie foto te maken van me "als je in lift off oversteer voorbij komt sowieso" was zijn antwoord. Dusja.. het resultaat mag er wel zijn denk ik. Knappe foto's, gemaakt door Dennis! 12 Quote
jvc 543 Geplaatst: 17 augustus 2017 Auteur Geplaatst: 17 augustus 2017 10 minuten geleden zei Cash: Zoals altijd is de TrackAddix dag op Ecuyers een plezante bedoening. Ik had voor de eerste keer meerdere auto's waarmee ik kon rijden, men Megane en de FSA C1'tjes Ik begon met men Mégane en na een voorvalletje op de Ring ( een Cup 2 was kapot gesprongen) had ik van Michelin instructies gelezen om vooraan de druk koud niet onder 2.6 en achteraan niet onder 2.3 te zetten. Dus zo geprobeerd... zoals verwacht was die druk véél te hoog. Ik stuiterde alle kanten op, bij het binnenkomen bleek men druk tot 3.7 opgelopen te zijn... en dat is dan het advies van Michelin... toch maar de druk verlagen zoals gewoonlijk. Daarna stapte ik voor het eerst op Ecuyers in 1 van de C1'tjes. Ik dacht dat we ons belachelijk gingen maken, en dat we echt in de weg gingen rijden, maar eigenlijk gingen die nog goed mee. Op de rechte lijn kwam iedereen ons wel voorbij, maar in het bochtige gedeelte konden de C1'tjes goed hun mannetje staan. Met een 02:16.4 mogen we zeker niet klagen, en dat met de volle 80 pk's! Had ik al gezegd hoe leuk die C1's rijden! Je kunt ze smijten of je kunt er proberen zuiver mee rijden, we zijn er nog niet echt uit over wat nu de snelste techniek is. Sowieso zullen we ze wel zo proper mogelijk moeten rijden om het 24u lang uit te houden. Alhoewel... het zijn echt plezante dingetjes die maar blijven gaan, die banden hebben al 1 race (of zijn het er al 2 @ir_fuel ?) gedaan en op Ecuyers hebben we er nog de hele tijd mee gereden. Na een paar stintjes stapte ik terug in men Mégane en wat was dat, volledig de feeling kwijt, ik had het gevoel dat ik helemaal niet juist zat ( in de C1 wel! ) en dat was echt wennen de eerste 10 minuten...ik schoof precies continue van links naar rechts in men stoel, dat stuur stond niet juist etc....... echt vreemd Op't einde van de dag kwam Dennis me nog achter een fluo hesje vragen want hij ging foto's maken. Ik vroeg hem om een mooie foto te maken van me "als je in lift off oversteer voorbij komt sowieso" was zijn antwoord. Die C1's gingen inderdaad goed vooruit, ik kon die niet volgen in de bochten met m'n Megane Volgende keer vraag ik eens een passagierritje in uw Megane voor de juiste lijnen Quote
flupke73 10.916 Geplaatst: 17 augustus 2017 Geplaatst: 17 augustus 2017 33 minuten geleden zei jvc: Waar heb je les gevolgd? Bestaan er formules waar je bvb. een halve dag coaching krijgt tijdens een trackday? begin al bij Maitrise du Volant of dergelijke dan op circuit kan je idd coach huren via organisatie of 'zelf' zo een lokale rally-rijder gevraagd 'in ruil voor sponsoring' gaf die mij coaching sommige pro's kan je ook inhuren heb ik gehoord Quote
toere 16.927 Geplaatst: 17 augustus 2017 Geplaatst: 17 augustus 2017 Amaai zoveel volk dat wil leren maar ...... ik heb toch een andere ervaring. Vooral veel volk dat denkt dat ze geboren zijn met alle talenten. Ik rijd al wat jaren on track en kan 2 dingen zeggen: 1. De mensen die me ooit (en ok ik ben maar een ok amateur) raad kwamen vragen kan ik op 1 , een , ein, uno hand tellen (letterlijk) 2. Als ik eens kritiek of tips geef krijg je het imago arrogant opgekleeft door een meerderheid. Dat moet ik geweest zijn dan want ik heb eenmaal tips komen vragen op het circuit van Zolder( ik was met de Lotus) en gevraagd of je eens wou meerijden voor wat tips te geven. Het pastte toen niet... 1 Quote
Salokin 8.969 Geplaatst: 17 augustus 2017 Geplaatst: 17 augustus 2017 Jammer dat ik er niet kon bijzijn, ik zie op evenementen kalender van TrackAddix geen trackdays meer gepland voor dit jaar. Ik dacht dat ze vroeger ook nog één in het najaar voorzagen? Bijzonder jammer dat ik Bruneau zijn kikker niet irl kunnen bewonderen heb . Quote
jvc 543 Geplaatst: 17 augustus 2017 Auteur Geplaatst: 17 augustus 2017 19 minuten geleden zei Salokin: Jammer dat ik er niet kon bijzijn, ik zie op evenementen kalender van TrackAddix geen trackdays meer gepland voor dit jaar. Ik dacht dat ze vroeger ook nog één in het najaar voorzagen? Bijzonder jammer dat ik Bruneau zijn kikker niet irl kunnen bewonderen heb . Er zijn er nog twee zelfs dit jaar: https://trackaddix.be/ Quote
Salokin 8.969 Geplaatst: 17 augustus 2017 Geplaatst: 17 augustus 2017 12 minuten geleden zei jvc: Er zijn er nog twee zelfs dit jaar: https://trackaddix.be/ Quote
Brunault 4.766 Geplaatst: 17 augustus 2017 Geplaatst: 17 augustus 2017 Ik wacht op een battle met je Ferrari [emoji6]Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk 3 Quote
Balleke 455 Geplaatst: 18 augustus 2017 Geplaatst: 18 augustus 2017 Jammer dat ik deze editie heb moeten missen (baby on the way), zo'n weertje! In december ben ik er wel met de GT86. De Pilot SuperSports liggen er al op, nu alleen nog andere remblokken monteren en remolie vervangen, maar ik heb nog wat tijd hé Benieuwd welke tijd het zal geven indien het droog is, mijn afgeragde ex-Clio RS was 2:08.98 op 595-RSR's daar. De GT86 zal waarschijnlijk wel niet zo snel zijn als de Clio, maar zoveel meer fun Quote
Le Capri Mauve 1.012 Geplaatst: 18 augustus 2017 Geplaatst: 18 augustus 2017 1 minuut geleden zei Maarten Ballière: Jammer dat ik deze editie heb moeten missen (baby on the way), zo'n weertje! In december ben ik er wel met de GT86. De Pilot SuperSports liggen er al op, nu alleen nog andere remblokken monteren en remolie vervangen, maar ik heb nog wat tijd hé Nog voldoende tijd om de SuperSports helemaal te verslijten eigenlijk. Quote
Jokke_vlo 16.910 Geplaatst: 18 augustus 2017 Geplaatst: 18 augustus 2017 Ik ga zowel naar Clastres als Ecuyers komen denk ik, wat sfeer opsnuiven en misschien eens de GTS wat rondjes laten rijden (maar die viel me serieus tegen qua rijplezier on track). Misschien gewoon wat helpen links en rechts. 2 Quote
flupke73 10.916 Geplaatst: 18 augustus 2017 Geplaatst: 18 augustus 2017 10 minuten geleden zei Jokke_vlo: Ik ga zowel naar Clastres als Ecuyers komen denk ik, wat sfeer opsnuiven en misschien eens de GTS wat rondjes laten rijden (maar die viel me serieus tegen qua rijplezier on track). Misschien gewoon wat helpen links en rechts. mss kan je meerijden met iemand met een Exige 2 Quote
Ice_Ken 6.465 Geplaatst: 18 augustus 2017 Geplaatst: 18 augustus 2017 1 hour ago, Jokke_vlo said: Ik ga zowel naar Clastres als Ecuyers komen denk ik, wat sfeer opsnuiven en misschien eens de GTS wat rondjes laten rijden (maar die viel me serieus tegen qua rijplezier on track). Misschien gewoon wat helpen links en rechts. mag ik u reserveren voor wat advies in Ecuyers? allé als mijn krel gemaakt geraakt, zal wel lukken tegen die tijd. Quote
Jonass 1.683 Geplaatst: 19 augustus 2017 Geplaatst: 19 augustus 2017 Op 18-8-2017 om 10:16 zei Jokke_vlo: Ik ga zowel naar Clastres als Ecuyers komen denk ik, wat sfeer opsnuiven en misschien eens de GTS wat rondjes laten rijden (maar die viel me serieus tegen qua rijplezier on track). Misschien gewoon wat helpen links en rechts. Clastres op 25/9 toevallig? Zou u ook wel eens naast mij willen Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.