Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:
1 hour ago, Liquid Li0n said:

benieuwd naar de filmpjes!

en wat gooi en smijt werk

De rest komt later nog...

• Vind ik leuk 2
Geplaatst:

alvast mooi en knappe tijd, net onder de 2;10

Geplaatst:

Mijn zoon heeft zijn eerste stappen gezet op circuit met onze FSA C1

2..22 was zijn beste tijd en was 5 sec van onze rapste piloten en rapper dan zijn pa met de C1

Hij heeft genoten van zijn rondes

Het was moeilijk om van de GTr naar de C1 te gaan

De aanpassing was te groot voor mij

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

• Vind ik leuk 8
Geplaatst:
7 minutes ago, Brunault said:

Mijn zoon heeft zijn eerste stappen gezet op circuit met onze FSA C1

2..22 was zijn beste tijd en was 5 sec van onze rapste piloten en rapper dan zijn pa met de C1

Hij heeft genoten van zijn rondes

Het was moeilijk om van de GTr naar de C1 te gaan

De aanpassing was te groot voor mij

wat zegt de machtige gt-r op Ecuyers? Veel vermogen op zo'n klein circuit'tje.

Geplaatst:
wat zegt de machtige gt-r op Ecuyers? Veel vermogen op zo'n klein circuit'tje.

Iets teveel van het goede maar wel zeer leerzaam

Geplaatst:

niemand nog onboards of anders video's? foto's?

Geplaatst:

Goeie dag gehad, al was ik al moe toen ik begon. In het begin te aggressief, verschillende bochten in 2e , en veel moeite om grip te vinden. Pas tegen het einde vond ik dat ik goed in de bochten begon te liggen. Voor het eerst een grof idee hoe snel ik ronddraaide. Niet formidabel maar als ik wat pushte raakte ik toch onder 2:20. dichter bij 2:20 dan 2:15. Volledig stock moet ik op korte tijd toch 2:15 doen. Zal eens zo'n app installeren.

Ik ga mij een bandenspanningsmeter kopen. De eerste aarzelende keer dat ik zelf met de spanning heb gespeeld en het was nodig ook in die hitte. In gedachten gehouden dat ge nadien naar huis wilt en dan staat ge daar met banden die nog warm zijn. Wat ook gebeurde. Niet dat die banden afgezien hebben. Goed bestand tegen de hitte.

Geplaatst:
21 minutes ago, Le Capri Mauve said:

Goeie dag gehad, al was ik al moe toen ik begon. In het begin te aggressief, verschillende bochten in 2e , en veel moeite om grip te vinden. Pas tegen het einde vond ik dat ik goed in de bochten begon te liggen. Voor het eerst een grof idee hoe snel ik ronddraaide. Niet formidabel maar als ik wat pushte raakte ik toch onder 2:20. dichter bij 2:20 dan 2:15. Volledig stock moet ik op korte tijd toch 2:15 doen. Zal eens zo'n app installeren.

Ik ga mij een bandenspanningsmeter kopen. De eerste aarzelende keer dat ik zelf met de spanning heb gespeeld en het was nodig ook in die hitte. In gedachten gehouden dat ge nadien naar huis wilt en dan staat ge daar met banden die nog warm zijn. Wat ook gebeurde. Niet dat die banden afgezien hebben. Goed bestand tegen de hitte.

bandenspanningmeter + een compressorke, niet alle circuits zijn voorzien van luchtdruk toegankelijk voor publiek. Voor ik naar huis ga zet ik die op 2,6bar, vanmorgen stonden ze op 2,3bar.

Geplaatst:

Nu denk ik eraan dat ik een compressor heb om een lekke band te repareren (ondanks het feit dat ik met een reserveband rondrijd). normaal dient dat om te mengen met zo'n plakgoedje maar misschien werkt het ook zonder.

Banden zitten nu tegen de officiele limiet. Te gevaarlijk in de regen dus weg ermee. Aanlokkelijk om nu voor sportbanden te gaan (SP4). Aanlokkelijk eigenlijk om vanalles te gaan verbeteren zodat ik sneller lijk terwijl het de auto is.

Geplaatst:

Op ecuyers is er altijd een compressor aanwezig en die staat naast het terras

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:
6 hours ago, Le Capri Mauve said:

Nu denk ik eraan dat ik een compressor heb om een lekke band te repareren (ondanks het feit dat ik met een reserveband rondrijd). normaal dient dat om te mengen met zo'n plakgoedje maar misschien werkt het ook zonder.

Banden zitten nu tegen de officiele limiet. Te gevaarlijk in de regen dus weg ermee. Aanlokkelijk om nu voor sportbanden te gaan (SP4). Aanlokkelijk eigenlijk om vanalles te gaan verbeteren zodat ik sneller lijk terwijl het de auto is.

hoog tijd dat je eens mee rijdt met een wat snellere auto...Hoe sneller de auto, hoe moeilijker voor de piloot om de limiet van de prestaties te vinden. Je moet veel sneller gaan reageren op zaken en fysiek is het ook moeilijker. Je zou er van versteld staan.

Geplaatst:
9 hours ago, Le Capri Mauve said:

Waarmee reed jij?

Geplaatst:

Altijd leuke dag daar ! Dit jaar er niet geraakt spijtig genoeg !

Geplaatst:
2 hours ago, Jokke_vlo said:

Altijd leuke dag daar ! Dit jaar er niet geraakt spijtig genoeg !

Kom kom, ik zie u hier op de foto's staan met uwe GT3!

Geplaatst:

9cee3f4d10e1d592b05072e43fa76b4d.png
1 van onze rapste piloten in actie !!

• Vind ik leuk 2
Geplaatst:

Zijn “rolleke” was vast net op [emoji23]. Leuke foto’s!!!

Sent from my iPhone using Tapatalk

Geplaatst:

Mijn laatste ritje van de dag, spin van een caterham en een glijdende E30...

• Vind ik leuk 3
Geplaatst:
Op 14/8/2018 om 07:53, Simoni zei:

Waarmee reed jij?

Met een GT86. Er was er maar een.

Op 14/8/2018 om 06:43, Ice_Ken zei:

hoog tijd dat je eens mee rijdt met een wat snellere auto...Hoe sneller de auto, hoe moeilijker voor de piloot om de limiet van de prestaties te vinden. Je moet veel sneller gaan reageren op zaken en fysiek is het ook moeilijker. Je zou er van versteld staan.

Ik zit helemaal niet aan de limiet van de prestaties. Wel hoog tijd dat ik wat meer rijd. Zo occasioneel bouwt ge weinig op.

Qua fysiek belastend is dit niks in vergelijking met karten. Ik heb nu meer een jaar regelmatig gekart en ga dat opnieuw doen zogauw ik kan (momenteel schouderproblemen). 

Dat ge bij deze setup niet snel moet reageren, da's waar. Die kont zwiert de hele tijd rond lijk bij nen auto van de tachtiger jaren maar heel goed controleerbaar. Maar een keer gehad dat hij flink uitbrak bij insturen - had net passagier aan boord. Da's gewoon corrigeren en niks aan de hand.

Geplaatst:

GT86 is echt een toffe auto op Ecuyers! Zelf al een keer paar rondjes gereden daar met een. Echt de max.

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:
Ik zit helemaal niet aan de limiet van de prestaties. Wel hoog tijd dat ik wat meer rijd. Zo occasioneel bouwt ge weinig op.
Qua fysiek belastend is dit niks in vergelijking met karten. Ik heb nu meer een jaar regelmatig gekart en ga dat opnieuw doen zogauw ik kan (momenteel schouderproblemen). 
Dat ge bij deze setup niet snel moet reageren, da's waar. Die kont zwiert de hele tijd rond lijk bij nen auto van de tachtiger jaren maar heel goed controleerbaar. Maar een keer gehad dat hij flink uitbrak bij insturen - had net passagier aan boord. Da's gewoon corrigeren en niks aan de hand.

Camera in de auto kan je ook veel van bijleren, de mijne hangt nu wel niet ideaal maar het is beter dan niets.

Fotos en filmpjes nog iemand?

Verstuurd vanaf mijn RNE-L21 met Tapatalk

Geplaatst:
Op 14/8/2018 om 06:43, Ice_Ken zei:

Snellere auto overweeg ik echt niet maar ga misschien wel sportieve banden kopen en het effect is van dezelfde orde. Ik heb berekend hoeveel G mijn primacies trekken en ik kom niet eens aan 0.9G, misschien een tikje meer wanneer warm. Als ik naar banden ga die zeg maar 1.1G halen (en circuitbanden gaan naar 1.2G/1.3G ) valt de reactietijd flink terug.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in