Ice_Ken 6.465 Geplaatst: 13 augustus 2018 Geplaatst: 13 augustus 2018 1 hour ago, Liquid Li0n said: benieuwd naar de filmpjes! en wat gooi en smijt werk De rest komt later nog... 2 Quote
Liquid Li0n 978 Geplaatst: 13 augustus 2018 Geplaatst: 13 augustus 2018 alvast mooi en knappe tijd, net onder de 2;10 Quote
Populair bericht Simoni 6.175 Geplaatst: 13 augustus 2018 Populair bericht Geplaatst: 13 augustus 2018 Mijn beperkte hoeveelheid foto's (sorry Atenza), vooral om wat met een "nieuwe" camera te proberen. Verslagje volgt later dan! 13 Quote
Brunault 4.766 Geplaatst: 13 augustus 2018 Geplaatst: 13 augustus 2018 Mijn zoon heeft zijn eerste stappen gezet op circuit met onze FSA C12..22 was zijn beste tijd en was 5 sec van onze rapste piloten en rapper dan zijn pa met de C1Hij heeft genoten van zijn rondes Het was moeilijk om van de GTr naar de C1 te gaan De aanpassing was te groot voor mij Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk 8 Quote
Ice_Ken 6.465 Geplaatst: 13 augustus 2018 Geplaatst: 13 augustus 2018 7 minutes ago, Brunault said: Mijn zoon heeft zijn eerste stappen gezet op circuit met onze FSA C1 2..22 was zijn beste tijd en was 5 sec van onze rapste piloten en rapper dan zijn pa met de C1 Hij heeft genoten van zijn rondes Het was moeilijk om van de GTr naar de C1 te gaan De aanpassing was te groot voor mij Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk wat zegt de machtige gt-r op Ecuyers? Veel vermogen op zo'n klein circuit'tje. Quote
Brunault 4.766 Geplaatst: 13 augustus 2018 Geplaatst: 13 augustus 2018 wat zegt de machtige gt-r op Ecuyers? Veel vermogen op zo'n klein circuit'tje.Iets teveel van het goede maar wel zeer leerzaam Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Quote
Ice_Ken 6.465 Geplaatst: 13 augustus 2018 Geplaatst: 13 augustus 2018 niemand nog onboards of anders video's? foto's? Quote
Le Capri Mauve 1.012 Geplaatst: 13 augustus 2018 Geplaatst: 13 augustus 2018 Goeie dag gehad, al was ik al moe toen ik begon. In het begin te aggressief, verschillende bochten in 2e , en veel moeite om grip te vinden. Pas tegen het einde vond ik dat ik goed in de bochten begon te liggen. Voor het eerst een grof idee hoe snel ik ronddraaide. Niet formidabel maar als ik wat pushte raakte ik toch onder 2:20. dichter bij 2:20 dan 2:15. Volledig stock moet ik op korte tijd toch 2:15 doen. Zal eens zo'n app installeren. Ik ga mij een bandenspanningsmeter kopen. De eerste aarzelende keer dat ik zelf met de spanning heb gespeeld en het was nodig ook in die hitte. In gedachten gehouden dat ge nadien naar huis wilt en dan staat ge daar met banden die nog warm zijn. Wat ook gebeurde. Niet dat die banden afgezien hebben. Goed bestand tegen de hitte. Quote
Ice_Ken 6.465 Geplaatst: 13 augustus 2018 Geplaatst: 13 augustus 2018 21 minutes ago, Le Capri Mauve said: Goeie dag gehad, al was ik al moe toen ik begon. In het begin te aggressief, verschillende bochten in 2e , en veel moeite om grip te vinden. Pas tegen het einde vond ik dat ik goed in de bochten begon te liggen. Voor het eerst een grof idee hoe snel ik ronddraaide. Niet formidabel maar als ik wat pushte raakte ik toch onder 2:20. dichter bij 2:20 dan 2:15. Volledig stock moet ik op korte tijd toch 2:15 doen. Zal eens zo'n app installeren. Ik ga mij een bandenspanningsmeter kopen. De eerste aarzelende keer dat ik zelf met de spanning heb gespeeld en het was nodig ook in die hitte. In gedachten gehouden dat ge nadien naar huis wilt en dan staat ge daar met banden die nog warm zijn. Wat ook gebeurde. Niet dat die banden afgezien hebben. Goed bestand tegen de hitte. bandenspanningmeter + een compressorke, niet alle circuits zijn voorzien van luchtdruk toegankelijk voor publiek. Voor ik naar huis ga zet ik die op 2,6bar, vanmorgen stonden ze op 2,3bar. Quote
Le Capri Mauve 1.012 Geplaatst: 13 augustus 2018 Geplaatst: 13 augustus 2018 Nu denk ik eraan dat ik een compressor heb om een lekke band te repareren (ondanks het feit dat ik met een reserveband rondrijd). normaal dient dat om te mengen met zo'n plakgoedje maar misschien werkt het ook zonder. Banden zitten nu tegen de officiele limiet. Te gevaarlijk in de regen dus weg ermee. Aanlokkelijk om nu voor sportbanden te gaan (SP4). Aanlokkelijk eigenlijk om vanalles te gaan verbeteren zodat ik sneller lijk terwijl het de auto is. Quote
Brunault 4.766 Geplaatst: 14 augustus 2018 Geplaatst: 14 augustus 2018 Op ecuyers is er altijd een compressor aanwezig en die staat naast het terras Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk 1 Quote
Ice_Ken 6.465 Geplaatst: 14 augustus 2018 Geplaatst: 14 augustus 2018 6 hours ago, Le Capri Mauve said: Nu denk ik eraan dat ik een compressor heb om een lekke band te repareren (ondanks het feit dat ik met een reserveband rondrijd). normaal dient dat om te mengen met zo'n plakgoedje maar misschien werkt het ook zonder. Banden zitten nu tegen de officiele limiet. Te gevaarlijk in de regen dus weg ermee. Aanlokkelijk om nu voor sportbanden te gaan (SP4). Aanlokkelijk eigenlijk om vanalles te gaan verbeteren zodat ik sneller lijk terwijl het de auto is. hoog tijd dat je eens mee rijdt met een wat snellere auto...Hoe sneller de auto, hoe moeilijker voor de piloot om de limiet van de prestaties te vinden. Je moet veel sneller gaan reageren op zaken en fysiek is het ook moeilijker. Je zou er van versteld staan. Quote
Simoni 6.175 Geplaatst: 14 augustus 2018 Geplaatst: 14 augustus 2018 9 hours ago, Le Capri Mauve said: Goeie dag gehad, al was ik al moe toen ik begon. In het begin te aggressief, verschillende bochten in 2e , en veel moeite om grip te vinden. Pas tegen het einde vond ik dat ik goed in de bochten begon te liggen. Voor het eerst een grof idee hoe snel ik ronddraaide. Niet formidabel maar als ik wat pushte raakte ik toch onder 2:20. dichter bij 2:20 dan 2:15. Volledig stock moet ik op korte tijd toch 2:15 doen. Zal eens zo'n app installeren. Ik ga mij een bandenspanningsmeter kopen. De eerste aarzelende keer dat ik zelf met de spanning heb gespeeld en het was nodig ook in die hitte. In gedachten gehouden dat ge nadien naar huis wilt en dan staat ge daar met banden die nog warm zijn. Wat ook gebeurde. Niet dat die banden afgezien hebben. Goed bestand tegen de hitte. Waarmee reed jij? Quote
Jokke_vlo 16.910 Geplaatst: 14 augustus 2018 Geplaatst: 14 augustus 2018 Altijd leuke dag daar ! Dit jaar er niet geraakt spijtig genoeg ! Quote
ir_fuel 58.280 Geplaatst: 14 augustus 2018 Geplaatst: 14 augustus 2018 2 hours ago, Jokke_vlo said: Altijd leuke dag daar ! Dit jaar er niet geraakt spijtig genoeg ! Kom kom, ik zie u hier op de foto's staan met uwe GT3! Quote
Brunault 4.766 Geplaatst: 14 augustus 2018 Geplaatst: 14 augustus 2018 1 van onze rapste piloten in actie !!Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk 2 Quote
ir_fuel 58.280 Geplaatst: 14 augustus 2018 Geplaatst: 14 augustus 2018 Hebt ge ook de foto van 3 seconden later? 1 Quote
Cat7even 23 Geplaatst: 14 augustus 2018 Geplaatst: 14 augustus 2018 Zijn “rolleke” was vast net op [emoji23]. Leuke foto’s!!!Sent from my iPhone using Tapatalk Quote
Ice_Ken 6.465 Geplaatst: 15 augustus 2018 Geplaatst: 15 augustus 2018 Mijn laatste ritje van de dag, spin van een caterham en een glijdende E30... 3 Quote
Populair bericht Simoni 6.175 Geplaatst: 17 augustus 2018 Populair bericht Geplaatst: 17 augustus 2018 Zo, toch even de tijd gemaakt om een kort verslagje neer te pennen... Last minute beslist om alsnog deel te nemen aan de dag op Ecuyers nadat de familiale verplichtingen weggevallen waren. Op het werk snel gepolst of ik de geprepareerde 911 wel degelijk mocht inzetten op circuit en daarna mijn inschrijving bevestigd. Voltanken, nieuwe Yokohama semi’s gelegd, olieniveau gecheckt en nog snel “een wreve” gegeven en we waren er klaar voor! De zaterdag nog een slaapplaats geregeld in een hotel op een half uur van ’t circuit, wat een eitje zou moeten zijn om voor 9.15u op de briefing aanwezig te zijn…. Door een opstapeling van factoren stond ik voor een gesloten poort aan het circuit; waar de briefing reeds begonnen was. Nogmaals mijn excuses hiervoor maar nummerplaat verloren, verkeerd gereden, geen GPS, vast achter een Opel die me letterlijk blokkeerde, nog voltanken,… the lots Na de briefing en het klaarmaken (gordels/zetel afstellen, bandendruk, bagage weg) eerst 3 rondjes verkenning die al snel veel te warm bleken. De enige verfrissing is er door de plastieken schuifraampjes… Dat werd me ook duidelijk gemaakt door Bruno: “kenne jin die warm goat ein!” Dan het circuit op waar na enkele bochten al duidelijk werd dat ik veel (opnieuw) moest leren! Het remmen, insturen en uit-accelereren bij een oude 911 is echt compleet anders dan wat ik gewoon was. Ondertussen heb ik al heel wat (vlotte) km’s met allerhande 911’s gedaan maar echt hard gaan op circuit is nog een ander paar mouwen. Dat de wagen geen rembekrachtiging heeft helpt natuurlijk ook niet! “Klassiek” remmen op de rechte lijn, insturen en terug op de gas resulteerde in matige grip en de neiging tot onderstuur. Bijremmen in de bocht had niet het verhoopte resultaat om de neus terug naar binnen te krijgen. Beetje bij beetje begon ik wat met het rugzakje te spelen en werd er later geremd en ook nog hard remmend ingestuurd. Dit met wisselend succes. Het gewicht hielp mee om de wagen in te sturen maar in de bocht kwam regelmatig de neus terug naar buiten… Ontgoocheling! Tegen de middag kwam Kevin toe én wou hij bovendien zo snel mogelijk mee in die 911! Top! Na wat kort en krachtig advies van een kerel die duidelijk weet waar hij mee bezig is, wist ik wat gedaan tijdens de volgende stints! Later remmen, nóg later insturen, VOL op de gas!,… De komende ronden ging het steeds beter maar de trage bochten bleven moeilijk, vooral de bochten die in 2de genomen worden. In de snellere bochten is het echt ongelooflijk uitdagend en verslavend om net hard en lang genoeg (in) te remmen, het gat te laten komen en daaropvolgend direct op de gas te gaan… Met het gewicht op de achteras en de tractie van zo’n 911 komt er écht een extra dimensie aan grip meespelen! Oude auto’s bieden (voor mij) zoveel meer beleving en sensatie, om hier dan ook mee op circuit te gaan was een fantastische ervaring die hopelijk snel vervolg kent! 13 Quote
Le Capri Mauve 1.012 Geplaatst: 17 augustus 2018 Geplaatst: 17 augustus 2018 Op 14/8/2018 om 07:53, Simoni zei: Waarmee reed jij? Met een GT86. Er was er maar een. Op 14/8/2018 om 06:43, Ice_Ken zei: hoog tijd dat je eens mee rijdt met een wat snellere auto...Hoe sneller de auto, hoe moeilijker voor de piloot om de limiet van de prestaties te vinden. Je moet veel sneller gaan reageren op zaken en fysiek is het ook moeilijker. Je zou er van versteld staan. Ik zit helemaal niet aan de limiet van de prestaties. Wel hoog tijd dat ik wat meer rijd. Zo occasioneel bouwt ge weinig op. Qua fysiek belastend is dit niks in vergelijking met karten. Ik heb nu meer een jaar regelmatig gekart en ga dat opnieuw doen zogauw ik kan (momenteel schouderproblemen). Dat ge bij deze setup niet snel moet reageren, da's waar. Die kont zwiert de hele tijd rond lijk bij nen auto van de tachtiger jaren maar heel goed controleerbaar. Maar een keer gehad dat hij flink uitbrak bij insturen - had net passagier aan boord. Da's gewoon corrigeren en niks aan de hand. Quote
ir_fuel 58.280 Geplaatst: 17 augustus 2018 Geplaatst: 17 augustus 2018 GT86 is echt een toffe auto op Ecuyers! Zelf al een keer paar rondjes gereden daar met een. Echt de max. 1 Quote
Ice_Ken 6.465 Geplaatst: 17 augustus 2018 Geplaatst: 17 augustus 2018 Ik zit helemaal niet aan de limiet van de prestaties. Wel hoog tijd dat ik wat meer rijd. Zo occasioneel bouwt ge weinig op. Qua fysiek belastend is dit niks in vergelijking met karten. Ik heb nu meer een jaar regelmatig gekart en ga dat opnieuw doen zogauw ik kan (momenteel schouderproblemen). Dat ge bij deze setup niet snel moet reageren, da's waar. Die kont zwiert de hele tijd rond lijk bij nen auto van de tachtiger jaren maar heel goed controleerbaar. Maar een keer gehad dat hij flink uitbrak bij insturen - had net passagier aan boord. Da's gewoon corrigeren en niks aan de hand. Camera in de auto kan je ook veel van bijleren, de mijne hangt nu wel niet ideaal maar het is beter dan niets. Fotos en filmpjes nog iemand?Verstuurd vanaf mijn RNE-L21 met Tapatalk Quote
Le Capri Mauve 1.012 Geplaatst: 20 augustus 2018 Geplaatst: 20 augustus 2018 Op 14/8/2018 om 06:43, Ice_Ken zei: hoog tijd dat je eens mee rijdt met een wat snellere auto...Hoe sneller de auto, hoe moeilijker voor de piloot om de limiet van de prestaties te vinden. Je moet veel sneller gaan reageren op zaken en fysiek is het ook moeilijker. Je zou er van versteld staan. Snellere auto overweeg ik echt niet maar ga misschien wel sportieve banden kopen en het effect is van dezelfde orde. Ik heb berekend hoeveel G mijn primacies trekken en ik kom niet eens aan 0.9G, misschien een tikje meer wanneer warm. Als ik naar banden ga die zeg maar 1.1G halen (en circuitbanden gaan naar 1.2G/1.3G ) valt de reactietijd flink terug. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.