RMO 0 Geplaatst: 13 augustus 2017 Geplaatst: 13 augustus 2017 Beste Leden, Ik kocht me een fietsendrager om op de achterklep (in licht metaalplaat) van mijn Renault Modus te monteren. De toegelaten belasting van dit product bedraagt 45 Kilo, mijn 2 (electrische) fietsen bedragen 43 Kilo. Tot daar OK. - doch kan ik deze belasting vertrouwen op mijn achterklep van mijn Modus. ? Neem ik geen groot risico ? Graag een seintje a.u.b. Gegroet. RMO. Quote
walter 4.428 Geplaatst: 13 augustus 2017 Geplaatst: 13 augustus 2017 Misschien even een Renault dealer contacteren. Om het gewicht te beperken eventueel de batterijen van de fietsen halen. Quote
Gast Geplaatst: 13 augustus 2017 Geplaatst: 13 augustus 2017 Ik zou een 340i bestellen. Individual Tansanitblau, zadelbruin dakota leder, luxury line en dan een trekhaak voor de fietsen. Quote
Krikkie 9.829 Geplaatst: 13 augustus 2017 Geplaatst: 13 augustus 2017 Mijn ouders hadden vroeger ook zo'n systeem, veel schade aan de lak waar de klemmen zitten. Ik zou een trekhaaksysteem kopen inclusief trekhaak Quote
tato 1.906 Geplaatst: 13 augustus 2017 Geplaatst: 13 augustus 2017 Een trekhaak is ontwikkeld om lasten mee te vervoeren, o.a. de bevestiging van de trekhaak aan het chassis van de wagen. Dit is grondig geanalyseerd en geverifieerd. Als je hier alle voorschriften volgt, zal je op je beide oren kunnen slapen. Een kofferklep daarentegen dient niet om lasten aan op te hangen of klemmen. Dit wordt bijgevolg niet getest door de constructeur. Het is goed mogelijk dat de kofferklep plooit aan de randen waar de fietsendrager bevestigd is, of dat er op deze plaatsen corrosie optreedt. Coulance van de constructeur kan je dan vergeten omdat je de kofferklep gebruikt voor een doel waarvoor het niet is ontworpen. Dus ofwel koop je een 340i met trekhaak, of laat je een trekhaak naplaatsen op je Modus zoals @Geezer en @Krikkie al aanhaalden. 1 Quote
Bompa 17.784 Geplaatst: 14 augustus 2017 Geplaatst: 14 augustus 2017 Ik heb indertijd op mijn eerste autootje, vergelijkbaar met uw Modus, ook zo een fietsrek gehangen met klemmen en riemen. Ik heb het 1x gebruikt. Ik werd gek van dat ding te zien wiebelen in mijn achteruitkijkspiegel. Bovendien heb je immens veel kans op beschadigingen van je kofferklep bij het opzetten en afhalen van de fietsen. Sedertdien alleen maar trekhaak + fietsrek. Dat fietsrek is 1x een investering, die trekhaak kan meestal wel onderhandeld worden bij aanschaf, of kost via niet-dealer een stuk minder. 1 Quote
dragonfly 14.973 Geplaatst: 14 augustus 2017 Geplaatst: 14 augustus 2017 Ik zou toch een Berlingo voorstellen, dan kunnen de fietsen in de koffer 1 Quote
RMO 0 Geplaatst: 14 augustus 2017 Auteur Geplaatst: 14 augustus 2017 Beste leden, Bedankt voor de zeer nuttige reacties, nu kan ik mijn conclusie trekken. Gegroet. RMO. Quote
SB-01 4.344 Geplaatst: 14 augustus 2017 Geplaatst: 14 augustus 2017 3 uur geleden zei Bompa: Ik heb indertijd op mijn eerste autootje, vergelijkbaar met uw Modus, ook zo een fietsrek gehangen met klemmen en riemen. Ik heb het 1x gebruikt. Ik werd gek van dat ding te zien wiebelen in mijn achteruitkijkspiegel. Bovendien heb je immens veel kans op beschadigingen van je kofferklep bij het opzetten en afhalen van de fietsen. Sedertdien alleen maar trekhaak + fietsrek. Dat fietsrek is 1x een investering, die trekhaak kan meestal wel onderhandeld worden bij aanschaf, of kost via niet-dealer een stuk minder. Plus is altijd handig...Iedereen heeft wel iemand in de familie met een aanhangwagen. Quote
Gast Geplaatst: 14 augustus 2017 Geplaatst: 14 augustus 2017 1 uur geleden zei RMO: Beste leden, Bedankt voor de zeer nuttige reacties, nu kan ik mijn conclusie trekken. Gegroet. RMO. vergeet de xenons niet Quote
Krikkie 9.829 Geplaatst: 14 augustus 2017 Geplaatst: 14 augustus 2017 3 minuten geleden zei Geezer: vergeet de xenons niet Is dat niet standaard ofwa? Quote
Bompa 17.784 Geplaatst: 14 augustus 2017 Geplaatst: 14 augustus 2017 1 uur geleden zei RMO: Beste leden, Bedankt voor de zeer nuttige reacties, nu kan ik mijn conclusie trekken. Gegroet. RMO. Mocht je nog vragen hebben, altijd welkom! Als we er niks van kennen, beginnen we over BMW's. Da's standaardgedrag hier en we verwachten ook van jou dat je dat doet als je een vraag krijgt! 1 Quote
ex-Mooseman 14.566 Geplaatst: 14 augustus 2017 Geplaatst: 14 augustus 2017 Ik heb zo een rekje. Ik heb dit al op tal van wagens gebruikt, inclusief onze A-klasse met kunststof achterklep.Twee fietsen voor volwassenen, en een kinderfietsje/aanhangfiets, heb ik daar nog aan gehangen.Ik gebruikte extra spanbanden om de fietsen vast te leggen.De voetjes geven altijd wrijfplekjes op de lak, ook al is de lak proper er onder.Op langere afstanden zou ik het niet aanraden: lichten van de auto zijn moeilijk zichtbaar, spel wiebelt veel meer dan een trekhaakrek. Quote
Carlito 6.296 Geplaatst: 14 augustus 2017 Geplaatst: 14 augustus 2017 Had een modus niet zo een uittrekbare achterbumper met geïntegreerde fietsendrager? Of was die optioneel? Quote
SB-01 4.344 Geplaatst: 14 augustus 2017 Geplaatst: 14 augustus 2017 Jij hebt het Opel systeem voor. Quote
Carlito 6.296 Geplaatst: 14 augustus 2017 Geplaatst: 14 augustus 2017 3 minuten geleden zei ST TDCi: Jij hebt het Opel systeem voor. Klopt, ik dacht dat dat ook te krijgen was op de modus Quote
Carlito 6.296 Geplaatst: 14 augustus 2017 Geplaatst: 14 augustus 2017 Het werkt iets anders op de modus https://www.paruvendu.fr/auto-moto/I/Essai-Renault-Modus-2004-boite-a-malices-i28785 Wordt vastgehangen op de langsbalken achteraan Quote
knight-rider 105 Geplaatst: 15 augustus 2017 Geplaatst: 15 augustus 2017 Ik weet niet hoe het bij de Modus zit, maar bij Opel was dat systeem optioneel. Was ook niet te combineren met een trekhaak. Weet er iemand of dit tegenwoordig nog te krijgen is op de nieuwe Opels?? Quote
tuscani 11.791 Geplaatst: 15 augustus 2017 Geplaatst: 15 augustus 2017 Als je een fietsdrager koopt, wel zeker nakijken welk gewicht mogen dragen. Veel fietsdragers mogen het gewicht van elektrische fietsen niet dragen. Quote
walter 4.428 Geplaatst: 17 augustus 2017 Geplaatst: 17 augustus 2017 Ik weet niet hoe het bij de Modus zit, maar bij Opel was dat systeem optioneel. Was ook niet te combineren met een trekhaak. Weet er iemand of dit tegenwoordig nog te krijgen is op de nieuwe Opels??Reservewiel is ook niet mogelijk met dat systeem. Quote
knight-rider 105 Geplaatst: 17 augustus 2017 Geplaatst: 17 augustus 2017 Inderdaad, want als dat ingeschoven in de bumper zit, zit dat eigenlijk op de plaats waar het reservewiel zou zitten. Quote
Timo 16.072 Geplaatst: 17 augustus 2017 Geplaatst: 17 augustus 2017 On 8/14/2017 at 0:14 PM, ST TDCi said: Iedereen heeft wel iemand in de familie met een aanhangwagen. Is iedereen opeens een marginaal? Quote
Krikkie 9.829 Geplaatst: 17 augustus 2017 Geplaatst: 17 augustus 2017 34 minuten geleden zei Timo: Is iedereen opeens een marginaal? Wat heeft dat ermee te maken? Wij hebben er 5 Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.